Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 28556

köszi,de az enyém 1.9 dci,88kw d812-erre va a nyomaték? Mi van a kocsaiddal??

Előzmény: Törölt nick (28555)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 28555

M9R, és 700 vagy 721

 

Meghúzási nyomatékok
főtengely segédberendezéseket hajtó
szíjtárcsájának csavarját
50 Nm 85° ą 6°

Előzmény: Törölt nick (28554)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 28554

Helló  s.o.s-be kellene a főtengely ékszijtárcsa meghuzásának a nyomaték adatai !! köszi előre is!!!

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.17 0 0 28553

Két hete én is kicseréltettem a tünetmentes hajtókarcsapágyakat és már néhány helyen a sárga rész is kilátszott.

Az enyém sem volt benne a rendszerben amit cserélni kellet volna, de már 200.000 km van az atóban. 1,5 DCi 78kW

Na most hogyan nézhet ki aki benne van a visszahívásban?

Tünetmentesnek nem nevezhető amin már a kopóréteg nincs rajta, csak az átlagautós nem érzékeliheti a különbséget. 10-10-10 e a csapágy, a csere és a friss olaj nagyjából. Egy idő után már főtengely is kuka, nem csak a csapágy.

Előzmény: morgi 1.5dci (28549)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.17 0 0 28552

Kiváncsian várjuk mi a hiba !www.taxiheviz.com

Előzmény: Törölt nick (28550)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.17 0 0 28551
Ma már mentem 20 km-t, eddig tünetmentes.
Előzmény: Törölt nick (28550)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.16 0 0 28550

Hajtókarcsapágy.

A fiam ma ballagott, reggel a rokonság egy részét nekem kellett fuvaroznom. Az első fuvarnál, nemsokkal elindulás után Oil Pressure Fault felírat jelent meg, a stop-olajoskanna kiséretében. Na mondom pont ez volt a téma a napokban, és engem is elért, holott én nem hittem benne.

Gyorsan leálltam, alánéztem a motornak, olajszintet néztem, látszólag minden rendben. Beindítom az autót motorhang normális, figyelmeztető jel eltűnt. Szép lassan elindulok ,minden normális, de olyan 2200 as fordulatnál újra figyelmeztetés, ami nem múlik, csak ha újraindítom. Muszály mennem, már taxihívásra sincs időm, lessz ami lessz, mikor egyszer jobban pörgetve, olyan 2600 körül elmúlt a figyelmeztetés, majd 2200 fordulaton újra jött.

Hazafelé a házamhoz közel kicsit jobban meghúzattam, olyan 4000 körülig, mondom már bármi történik hazáig elgurulok, erre megint elmúlt a hibajel, és többszöri tesztkörre sem jött elő újra. Holnap újrapróbálom, és gondolkodom, hogy az ősszel tervezett főtengelyszimering cserével együtt a hajtókar csapágyakat is kicseréltetem, biztos ami biztos.

Nem tudom esetleg az olajnyomásmérő gombám szarakodna, vagy valahol egy kezdődő kontakt hiba?

Előzmény: morgi 1.5dci (28549)
morgi 1.5dci Creative Commons License 2012.06.14 0 0 28549

"a hajtókarcsapágynál nagyjából 2 állapot van. Megfelelő, és nem megfelelő."

Teljesen igazad van.

Két hete én is kicseréltettem a tünetmentes hajtókarcsapágyakat és már néhány helyen a sárga rész is kilátszott.

Ettől még elmehetett volna valameddig, de én szinte mindig messze vagyok  a lakhelyemtől és a bevált szerelőmtől.

Egy tréleles mutatvány kb a csere fele nagyságrend + megcsinálni a cserét, és pár napig autód sincs. Törvényszerűen minkor legjobban kéne Pl.: nyaralás, munka, ne adj isten orvos.

Az enyém sem volt benne a rendszerben amit cserélni kellet volna, de már 200.000 km van az atóban. 1,5 DCi 78kW

Mindenki eldöntheti hogy cselekszik, az enyémet példaként véve 200.000 feletti futás simán lehet gond nélkül.

Előzmény: Törölt nick (28539)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.14 0 0 28548

Sziasztok!

 

A 4 sebességes automataváltóba milyen és mennyi olaj kell tudja valaki?

 

köszi

deguuu Creative Commons License 2012.06.14 0 0 28547

Bar meg nem kaptam meg a szervizkonyvet de mindenestre boldogsag hogy gariba kicsreltek az elso es hatso tarcsakat beteteket jobb hatso rugot a kezifekbowdent (az egesz szerkezetet) megcsinaltak a klimat stb szal orom es boldogsag a garancia egy hat eves auton kulonben most nagyon idegb lennek :)

stevie-w Creative Commons License 2012.06.14 0 0 28546
Előzmény: stevie-w (28544)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.14 0 0 28545

Hát akkor vegyen 1 db újat. Azzal is tele a piac...:-D 33e Ft-tól már elérhető.

Előzmény: stevie-w (28544)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.13 0 0 28544

végy egy db hasonló dot számú profilmélységű használtat!

 

 

Tele van vele a piac :-)

Előzmény: Törölt nick (28543)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.13 0 0 28543
végy egy db hasonló dot számú profilmélységű használtat!
Előzmény: Peter48 (28542)
Peter48 Creative Commons License 2012.06.13 0 0 28542

Sajnos, padkára ugratás által kivégeztem a jobb első gumimat. ContinentalPremiumContact 205/60 R 16, született 4008.

A meglévő gumik jó állapotúak, 60 ezer van bennük, profilmélység azért már csak 5 mm.

Most az eddig szűz pótkerék-gumi van fenn.

Ha nem akarok még teljes garnitúrát cserélni, mit tegyek?

Tanácsaitokat előre is köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.13 0 0 28541
Előzmény: Törölt nick (28539)
ClaasMan Creative Commons License 2012.06.13 0 0 28540

Más téma. A sebváltókar feliratra van valami home made megoldás? A gomb része jó állapotú de a feliratokat tartalmazó része renault-san lekopott. Gondolom csak komplett gombot lehet venni Renault-éknál igaz?

 

A sok hozzászolásba elveszett az előző kérdésem is :-). A GS II 1,5 dci gyári felnimérete 4X100 ET 49, 6,5Jx16?

Törölt nick Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28539
Én szerintem nem kell azért túlspilázni ezt a hajtókar csapágy dolgot. Az olajcseréket utólag úgy sem lehet tudni pontosan, de a hajtókarcsapágynál nagyjából 2 állapot van. Megfelelő, és nem megfelelő. Olyan nincs hogy kicsit rossz, meg nagyon rossz. Ha a csapágy kopottsága meghaladja a kenőolaj film kialakulásának határát, azaz a csapágy nem olajon úszva kapcsolódik a főtengelyhez,akkor rövid időn belül az kiverődik, és nem lesz nehéz meghallani hogy itt baj van. Szerintem.
Előzmény: Törölt nick (28538)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28538

az üzemeltetési költségeknek elenyésző része az olaj, és az olajszűrő.

Igy van, de aki kicsit túlvállalja magát az nem nagyon érti, miért kell egy pl 15 e km-s intervallummal megáldott autónál 7500 km-nél cserélni ha városban jár, vagy másoknál aki taxiként használja.

Gondolom a te autódnál sem cserélték fele időben, ez biztos nem használt a csapágyaknak.

Előzmény: ClaasMan (28536)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28537

Autóknál még nem láttam ilyen szűrőt.

 

 

Az autókban is szokott lenni, de a benzinkútban mindenképp van. (A tartályokat egy csomó szenzor figyeli, a szenzorok jelét egy "fekete doboz" rögzíti.)

Előzmény: ClaasMan (28536)
ClaasMan Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28536

Hát igen az olaj az fontos, és ha megnézzük egy autónál, de egy ipari dízelmotornál pláne, az üzemeltetési költségeknek elenyésző része az olaj, és az olajszűrő.

 

Nekem pedig még szent meggyőződésem (illetve ez tény) hogy a CR rendszereknél a gázolajban lévő víz okoz még sok problémát. Erre az ipari motoroknál odafigyelnek a gyártók, majd minden gép vízleválasztós előszűrővel jön ki a gyárból. A jobbakban van vízérzékelő szenzor, az egyszerűbbekben átlátszó a szűrőpohár alja, és látni benne a vízszintet. Hihetetlen mennyi víz van a gázolajban, de mondjuk ez erősen függ sokmindentől (kút, relatív üres tartályból tankolunk-e? stb.)

 

Autóknál még nem láttam ilyen szűrőt. Gondolkozom hogy be kellene egyet építeni a verdába. Lehet viszonylag kicsi méretbe is kapni (kb. mint egy fél literesbefőttes üveg).

Előzmény: Törölt nick (28535)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28535

Mivel pesti céges autó volt talán a sok rövidtávú használatra vezethető vissza a dolog.

Nem hiszem hogy lopnák inkább nagy intervallumban cserélték.

Nekem visszatérő elméletem, hogy a használati leirásban is szereplő módon városi, taxi stb használatban sokkal rövidebb idő alatt kell cserélni az olajat és a szűrőt. Egy elhasználódott olaj már nem tölti be a szerepét, de ezt te is tapasztalod gondolom a munkád során.

A hajtókarcsapágyakra oda kell figyelni, főleg a kis motornál:)

Előzmény: ClaasMan (28534)
ClaasMan Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28534

Az enyémnél az olajcserével elvileg nem volt gond (végig szervizkönyes), persze ettől még lophatták belőle az olajat :-). Mivel pesti céges autó volt talán a sok rövidtávú használatra vezethető vissza a dolog.

Az biztos hogy a gyártás helye számít mert egy másik országban/kontinensen lévő gyárban sokszor máshonnan (közelebbről, akár másik beszállítótól) veszik az alkatrészeket a kisebb költségek miatt.

Hát igen attól hogy német csapágyak még lehetnek problémásak.

 

A dokumentálásnak két része van. Egy kötelező a hatóság felé (megfelelőségi nyilatkozat stb.) amit csak egyszer kell elvégeztetni az engedélyeztetéshez. Újra akkor kell ha változtatnak az alkatrészen, de tudomásom szerint csak olyan alkatrészekre kell amik befolyásolnak biztonsági, emissziós stb. tulajdonságokat (pl egy másfajta kipufogódobra igen). Egy másfajta szellőzőnyílásra, 3 mm-el szélesebb váltó fogaskerékre már nem.

A dokumentálásnak van egy másik része amit a gyártató követel meg a beszállítótól. Na ebben lehetnek hatalmas különbségek. Sok gyártót ismerek a mezőgazdasági profilból, és elképesztő különbségek vannak. Pl. össze sem lehet hasonlítani egy olasz, francia gyártó alkatrészkatalógusát egy németével. A németben konkrét aqlvázszám függőségek vannak, elérhető a gyári specifikációs lap, ha nagyon akarom vissza tudják keresni hogy x számú gép Y számú motorjában lévő turbotengelyt hol, mikor, ki gyártotta, ki ellenőrizte stb. Egy olasz gyártónál ha simán alkatrészt akarok rendelni katalógusból nagy a félrerendelés lehetősége. Sokszor fotót kérnek, mert azt sem dokumentálták hogy melyik féle szenzorral szerelték azt a konkrét gépet. Na ezek a cégek milyen háttérdokumentálást csinálhatnak a beszállítók felé? Ja és ezek úgyanúgy ISO X minősítéssel bíró cégek!

Persze az autóiparban nincsenek talán ekkora különbségek, de biztos hogy van.

 

Egy a lényeg szerintem az egészben (és szerintem ebben eggyetért Mindenki :-) a hajtókarcsapágyakra oda kell figyelni. Ha újonnan vette valaki az autóját, végig szervizeltette, és nincs benne a listában akkor kevésbé fontos. Ha ezek közül valamelyik nem áll fenn akkor érdemes elgondolkodni.

Előzmény: Törölt nick (28533)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28533

Első megnézni való: kilincsek

a) Fekete: csak Authentic lehet.

Itt a tükör is fekete, privit kivülről, távolról is lehet azonosítani, mással nem keverhető össze

 

ClaasMan

Talán annyit ahoz amit irtál, hogy átlagos SCII-nél ez nem lenne probléma, amelyik nem esik a visszahívás tartományba, ott az autó előéletével lehet a probléma.

Mire gondolok:

Karbantartás nagyvonalu kezelése, olaj és olajcsere felületes elvégzése, az időtartam és a minőség tekintetében.

Hideg motor nyirása.

Vezetéstechnikai tudatlanság stb.

Nem biztos, hogy nekem van igazam, de igy gondolkozom a dologról.

Aztán a motorokról, több gyártó van F8M, F8Q, F9Q, J8S, G8T -ket egy helyen - a többit nem néztem F9Q érdekelt, nekem ez van - készítik, mig a többit nyilván máshol. Ebből is az jön le nekem, hogy az 1.9-hez nem azonos a beszállító, ezzel nincs probléma. A franciák is ugyanúgy dokumentálnak szerintem mint más gyártók, hiszen a kfl minősítések elnyeréséhez erre is szükség van.

Ja és rémlik nekem - ebben aztán bizonytalan vagyok, nem kell tutinak venni -, hogy a kérdéses csapágyak Német gyárból származnak:)

Ismerősödtöl kérdezd meg lécci a 2 betűs gyári szám rejtéjét, engem nagyon érdekel:)

Előzmény: stevie-w (28529)
ClaasMan Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28532

Üdv!

 

Megvolt pár napja a hajtókar csapágy csere a verdámon (GS II, 1,5 dci 106 Le, DB69990, 116 e km). A gyári listába nem volt benne, ennek ellenére az utolsó pillanatba történt a csere. A felső csészék brutálisan néztek ki (visszakértem a csapágyakat). A cserét csak azért csináltattam meg Én is, mert a Renault-s szervizvezető ismerősöm mindenképpen javasolta. Azt mondja cseréltek már mindenféle motoron (kivéve 1,9-en), mindenféle mot.szám tartományban (még 86 Le-is). Mivel hosszú távra vettem a kocsit (relatív keveset használjuk, kb évi 10-12 e km) rábólintottam.

 

Én is hasonló területen dolgozom (ipari dízelmotorok). Tapasztalatom szerint az ilyen szervizlevelek csak támpontok. A gyár az alkatrészt beszállítótól kapja. Ha méretprobléma, vagy gyártástechnológiai ( pl. szerszámgép beállítás, kopás) hiba van egy alkatrészen azt sokkal könyebb behatárolni hogy mitől meddig volt rossz. Ha anyagminőségi probléma van (jelen hibánál valószínű) azt jóval nehezebb. Ráadásul mivel a motornak egy kicsi részéről van szó ezerszámra készül, ezerszámra építik be, és ezerszámra fut olyan motor amiben a rossz alk. van. Ráadásul jelentős idő telt el míg a hibák előjöttek, és főleg sorozatban. A pontos tartomány behatárolását nehezíti még hogy a Franciák nem híresek a dokumentálásról (persze ilyen nagy sorozatú motoroknál ez nem is jellemző). Az ipari Mercedes mociknál pl. kamera figyeli az összeszerelésnél hogy helyes dugattyúgyűrűt a helyes helyre tegyen a betanított munkás.

 

Sajna pusztán leellenőrizni nem érdemes, mert az olajteknőt, és a hajtókarcsavarokat mindeképp cserélni kell ha már megbontásra került, és ez maga majdnem annyi alkatrészköltségbe mint a csapágykészlet.

tothjo2 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28531

Köszönöm mindenkinek a felvilágosítást:-)

Most már csak egy visszapillantó motor kellene:-)

Trotter66 Creative Commons License 2012.06.12 0 0 28530

Kedves Kolléga!

 

A Te verdád - hasonlóan, mint az enyém - Dynamique+ és még van benne egy Privileg Elektromos csomag (EPACKP).

Elvileg ez nem tartalmazza a vetítőlencsés lámpatestet (2004), a tempomatot (2005), a tolatóradart (2004), valamint az ESP-t.  A tempomat előkészítés azonban benne van a gépben.  Minden más elekktromos kütyü benne van egyébként.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: tothjo2 (28523)
stevie-w Creative Commons License 2012.06.11 0 0 28529

Na ez már jobb. Szóval mim van?

 

 

Kis Scénic határozó:

 

Első megnézni való: kilincsek

 

a) Fekete: csak Authentic lehet.

b) Színre fújt: csak Expression lehet.

c) Ezüst színű ("szatén"): Privilége, Dynamique, Monaco.

 

Ezüst kilincs esetén megnézendő: beltér és kárpit.

 

a) Bézs, bőr+textil ülések: Privi.

b) Sötétszürke textil ülések: Dynamique.

c) Fekete, bőr + textil ülések: Monaco.

 

:-)

 

Persze voltak mindenféle egyedi rendelések meg special edition modellek (Dynamique Plus, Voyage, Kaleido, Helios, Conquest, stb), de ezek is valamelyik alap felszereltségi szint speciálisan felextrázott változatai voltak.

 

 

Előzmény: tothjo2 (28524)
EME Creative Commons License 2012.06.11 0 0 28528

Szóval, nem ilyen :-)

Előzmény: EME (28527)
EME Creative Commons License 2012.06.11 0 0 28527

Azért valahol titokban reménykedtem, hogy eredeti Renault-m van, nem valami hamisítvány:-)

Egyébként erről a "megelőző kezelés: átdolgozásával injekció" már volt szó itt a körünkben. Nekem 2 éve már, hogy a márkaszerviz megcsinálta, akkor 120e km volt benne.

Itt van róla egy eszmecsere, amit hirtelen találtam:

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=113171609&t=9098903

Előzmény: Törölt nick (28502)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!