Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.29 -3 0 112468

"hisz akár 10-20 cm is kezelhető egy 2D csúszósínnel/rugósfelfüggesztéssel és hajlékony kábellel."

 

Tehát szerinted 20-40 centi átmérőjű és 50-90 centi mélységű csatlakozó-bevezető tölcséreket kellene elhelyezni minden autó elején? Jól nézne ki pl egy Tesla Roadster orrán :))))))

 

"Az egyik a "nem akarjuk, ezért lehetlen is megoldani"."

 

Hidd el, hogy ha akarom, akkor megoldom. Van egy kis rutinom problémamegoldásban, ezért is látom előre a buktatókat.

De most az a téma, hogy ne dőljünk be tátott szájjal minden műszaki újdonságnak és tudományos hírnek.

Előzmény: Törölt nick (112461)
BJaca Creative Commons License 2020.06.29 -1 0 112467

Na, ebben nagy igazság vagyon.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112460)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.29 -2 0 112466

Nem barátom, nem azt írtam...

---

Csakhát az olyan okostojás magaslóról mindent is jobban tudó, folyton észtosztó-kekeckedo-poénkodó fafejek mint te is pl.
Nos, azok akik tipukusan nem képesek a példából a lényeget kiszűrni, ahogy a jelek szerint te sem.

Okoskodsz hatalmas arccal, közben meg egy szaros önbeálló rávezető/dokkoló szabadon mozgó szerkezetről is skiccet kérsz.
Ehh! 

Előzmény: Jahno (112465)
Jahno Creative Commons License 2020.06.29 -2 0 112465

Igen, ez tipikus nyergesvontatós piac és műkörmös Gizike problémája a Leafben, mi?

Előzmény: Törölt nick (112464)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.29 0 0 112464

Szerinted melyik nyergesvontató soförnek okoz gondot a pótkocsi felvétele!?
Csakúgy robotok és szervók nélkül meholdják... nap mint nap.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112458)
Jahno Creative Commons License 2020.06.29 -2 0 112463

Nem akarsz véletlenül egy skiccet csinálni róla?

Előzmény: Törölt nick (112462)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.29 -1 0 112462

Minek kéne ehhez tankoló robot?!
Még szervó sem szükséges... egyszerű mechanika és mehet is a dokkolás.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112457)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.29 -1 0 112461

1 darab kamera elég előre/hátra a pontos beálláshoz, plusz megfelelő jelzések a pozicióhoz a töltőállásban (pl. LEDlaser fények)
...és ez alapján akár a vezető is ráállhat automatika nélkül is.

Pláne, hogy kurvára nem kell mm pontosan odaállni, hisz akár 10-20 cm is kezelhető egy 2D csúszósínnel/rugósfelfüggesztéssel és hajlékony kábellel.
Még szervó sem kell hozzá!!! elég egy primitív mechanika.

----

Persze van kétféle hozzállás...

Az egyik a "nem akarjuk, ezért lehetlen is megoldani".

A másik, a "nem lehetetlen, csak kicsit kreatívnak+hozzáértőnek kell lenni" és meg is van oldva.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112458)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.29 -1 1 112460

Azért látunk szinte kizárólag villanyautó és hibrid reklámokat (de azok még még a vízcsapból is ömlenek), mert az emberek többsége nem balek és ért a számológéphez: ha a benzines autóba élete végéig összesen két millió forintért fogok benzint tankolni,  akoror hülye leszek megvenni a három millióval drágább villanyos változatot. Pláne úgy, hogy az abba belevaló villany sincs ingyen :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112459)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.29 -2 0 112459

"el lehessen adni a nagyonnemződ, de jól fizetőket."

 

Ha egy autógártó

- a mondjuk egy millió forintos gyártási költségű benzinmotor+váltó helyére betesz egy száz ezer forintos villanymotort meg ötven ezer forintnyi elektronikát

- mellé tesz egy egy (nagy tételben)  egy millió Ft-ért megvásárolt akkumulátor csomagot

- és ezt az autót ezután a benzineshez képest öt millióval drágábban árusítja balekok számára

...azt nem nevezném "rosszul fizető" autónak ;)

Előzmény: Törölt nick (112455)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.29 -2 0 112458

"Nem is az embernek kell ráálni a "Töltési hely"-re mm pontosan, hanem az autónak automatikusan."

 

Csakis az önvezető képességű villanyautókat engdnéd tankolni? A maradék 90 százalék hol tankoljon? Akik nem akarnak (vagy nem tudnak) extra milliókat kifizetni azért, hogy az autójuk önvezető is legyen?

 

"Még új hardver sem kell hozzá, minden szükséges érzékelő és szervó benne van már."

 

Sajnos ehhez kevés az az egy darab tolatóradar, ami valóban minden villanyautón rajta van (talán). (pláne, amikor előre kell beállni valahova :) A centiméter pontosságú pozícionáláshoz (az autó mind a négy sarka előre ÉS oldalirányban)  jóval több érzékelő kell.

 

"Azaz csak szoftver és töltőhely jelzés kérdése."

 

A sunyi jogrendszerek korában lehet, hogy csak maga a tankoló szoftver jogdíja is egy millió ft lenne az autó árában :)

 

"eléggé zsákutcának tűnik az induktív töltés,"

 

Az érintkezéses töltés viszont számos kártérítési per forrása lesz: "a maguk kútja megrongálta az autómon lévő csatlakozót és számítógépes vírust is átöltött az autómba".

 

"ha ehhez újabb súlyos kg-okat kell cipelni az autónak magával."

 

Olyan kombináció is létezik, amikor a teljes rendszer összsúlyának mindössze 5-10 százaléka van az autóra telepítve.

 

"automatikusan rátolat a hagyományos kontaktusos töltőcsatakozóra"

 

2-3 milliméteren belüli pontosságú pozicionálás egy autótól nem várható el. A tankoló állomás robotjától azonban igen.

Előzmény: Törölt nick (112451)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.29 -2 0 112457

"az a lényeg, hogy ződrendszámos eladás meglegyen, hogy el lehessen adni a nagyonnemződ, de jól fizetőket."

 

Az ezt előíró (átlagos széndioxid kibocsátás) törvényt kellene visszavonni. De azonnal. Mert orbitális baromság az egész, amit a sötétzöltd szavazókra építő megélhetési politikusok erőszakoltak ki.

Előzmény: Törölt nick (112455)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112456

https://index.hu/sport/bringa/2020/06/28/mechanikai_dopping_rejtett_motor_uci_negy_ev_egyetlen_egy_lebukas_van_de_driessche_franciaorszag/

 

Állítólag nincs a bicajokban villanymotor. Vagy csak valami olyan technikával trükközgethetnek, aminek a lényege, hogy nem lehet villanymotornak nevezni? :)

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112455

Amíg nem kötelezik űket, vagy mondjuk a junijós tagállamokat egyfajtára, addig nem fognak. Perpill csak az a lényeg, hogy ződrendszámos eladás meglegyen, hogy el lehessen adni a nagyonnemződ, de jól fizetőket. De igazából ez sem érdekes, picit drágább lesz a tragacs, oszt több lesz az adóbevétel...


Ezért akar minden márka hibridet és villanyautót gyártani - Gajdán Miklós/Vezess TV
https://www.youtube.com/watch?v=k-FH9nmeNJo

Előzmény: Törölt nick (112453)
Jahno Creative Commons License 2020.06.28 -2 0 112454

Miért lenne muszáj? Ugyan. Éppen csak terjedni kezdtek ezek a töltők és ez sem occsó. Ott meg még külön a dokkolással és mindennel szívni, hát nyaff. Autóipar nem mindig arról szól, hogy kitalálunk valamit és egy kattintás, ezekkel ráadásul már többen próbálkoztak és úgy néz ki egy időre ment is fel a polcra az egész.

Előzmény: Törölt nick (112453)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.28 0 0 112453

Az a sejtésem, hogy
muszáj lesz nagyon hamar kialakítani egy új
egységes méretű és elhelyezésű töltő csatlakozót,
ami alkalmas lesz az automata ráállásra és töltésre.


Ráadásul olyat, hogy kb. bárhol elhelyezhető legyen >> akár az utcai parkoló állásokban is.

Előzmény: Jahno (112452)
Jahno Creative Commons License 2020.06.28 -2 1 112452

"Ami nem nagy kihívás már ma sem,"

 

Végül is több évnyi fejlesztésről beszélgettek úgy, hogy nem nagy kihívás, oszt át kell hozzá alakítani a világot is.

Előzmény: Törölt nick (112451)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.28 0 0 112451

Nem is az embernek kell ráálni a "Töltési hely"-re mm pontosan, hanem az autónak automatikusan.
Ami nem nagy kihívás már ma sem, ha azt akarjuk, hogy képes legyen rá.
Még új hardver sem kell hozzá, minden szükséges érzékelő és szervó benne van már.
Azaz csak szoftver és töltőhely jelzés kérdése.


Sőt feltalálták már gumiharangot is mint víz mentes tömítést a mozgó szerkezet köré.
Ami ráadásul rugalmas elmozdulást is enged.

----

 

Azonban eléggé zsákutcának tűnik az induktív töltés, ha ehhez újabb súlyos kg-okat kell cipelni az autónak magával.

Akkor már egyszerűbb, ha automatikusan rátolat a hagyományos kontaktusos töltőcsatakozóra és kész.
Ami elfér pl. a kipuff helyén...

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112432)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 112450

Szia!

 Ha már szereted  az ilyeneket;

http://www.eszk.org/attachments/l192/ea/HVDC_eloadas.pdf

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112444)
ötfelezős Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112449

Egyébként az a nagy pók (nevét elfelejtettem), akivel Frodó birkózott, az is leeresztette a karosszériát, majd a csatlakozót...

És tekercselt is.

Előzmény: Jahno (112448)
Jahno Creative Commons License 2020.06.28 -2 0 112448

Végül is jó lesz, mert az autó cipelhet egy csomó felesleges terhet tekercs formájában, amitől csökken a hatótáv, mellé nől a töltési idő. De tök jó lesz :-D

Előzmény: kiggyo (112447)
kiggyo Creative Commons License 2020.06.28 -1 1 112447

Taps-taps.

 

Fel tudtál sorolni 3, a témában teljesen irreleváns nem sikerült találmányt.

Soroljak fel 3 bevált irreleváns találmányt?

Van ennek köze a vezeték nélküli elektromos autó töltéshez?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112444)
Jahno Creative Commons License 2020.06.28 -2 0 112446

Ja, oszt? "Szerintem a töltö is valahogyan így müködhet" Valahogy így. Vagy nem. Szerintem :-D Legfeljebb a leves kicsit lassabban melegszik, de akkor tekenek rá hangerít. Miközben autóknál 10-20 kilowattok átviteléről beszélünk, amivel kiválóan lehet fűteni a semmit.

Előzmény: peterch (112430)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.28 0 0 112445

Szia!

 

 Talán Veszprémben ?  A VALEO cég oda hordja szoftvereztetni a  cuccait. +meg ezt is. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112423)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.28 -3 0 112444

Mondok három, a laikusok számára "megdöbbentő" tudományos újdonságot, amin bejelentésükkor a fél világ hangosan ámuldozott, a hozzáértők viszont már az első pillanatban hangos röhögésben törtek ki:

 

Emberi erővel működő helikopter:

Itt az átverés az úgynevezett légpárna hatás kihasználása, tehát egy bizonyos magasságig rohadt könnyű felemelkedni, annál feljebb viszont elfogy a légpárna hatás, tehát ez valójában NEM repülő gépezet.  Pl a szovjet fejlesztésű "ekranplan" járművek sem repülőgépek (szintén a légpárna hatás emelte fel őket egy kicsivel a víz fölé).

 

Napelemes, a levegő párájából "öntöltő" kerékpáros kulacs:

ahhoz, hogy a levegőből jelentős mennyiségű vízpárát tudjunk kicsapatni, ahhoz jelentős energiára van szükség, a kulacs oldalán lévő tenyérnyi napelem viszont óránként kb 2-5 köbcenti víz előállítására (kicsapatására) volt képes, miközben a kulcs kerékpáron lihegő gazdájának kb százszor annyi víz utánpótlásra lenne szüksége.

 

Alacsony szélsebességen (tehát akár Magyarországon is)  jó hatásfokkal dolgozó szélturbina:

több ezer éve köztudott (ókori Kína és Perzsia), hogy léteznek olyan (függőleges tengelyű) szélturbina típusok, amelyek kis szélsebességnél is jó hatásfokkal dolgoznak, csakhogy ezek a széláramból csak kis keresztmetszetet képesek hasznosítani, tehát végső soron nevetségesen kevés energiát képesek szolgáltatni a hatalmas felületű axiális turbinákhoz képest. Tehát pl egy 10 méter hosszú lapátú "helikopter" szélturbina 314 négyzetméternyi szélből képes energiát kivenni, míg egy ugyanekkora szél-felületű (pláne ugyanolyan magasságban dolgozó) függőleges tengelyű turbina viharálló kivitelezése elképzelhetetlnül sokba kerülne.

Előzmény: Törölt nick (112439)
arenarock Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112443

Még mindig meg tudsz lepni, pedig már nagyon edzett vagyok...
Mondanál egy alkalmazást tekercsek kölcsönhatására energiaátvitel céljából légmaggal?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112442)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112442

Teljesen mindegy, hogy a tekercs egy vagy egy millió menetes: az összes ilyen alakú (lapos) légmagos tekercsnek pont ugyanilyen formájú lesz a mágneses erőtere.

Vasmaggal persze lehet irányítani/terelni a fluxust de ahhoz töltés közben az autó alá mindig be kéne tolni egy bazinagy vasmagot :), tehát jelen esetben a vasmag emlegetése sem túl életszerű.

Előzmény: arenarock (112441)
arenarock Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112441

Tényleg rendes tőled, hogy nem egy egymenetes légmagos tekercs szórt fluxusát mutattad be összehasonlításul... 
B+

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112437)
kiggyo Creative Commons License 2020.06.28 -1 2 112440

És a beképzeltség bajnoka is.

Előzmény: Törölt nick (112439)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.28 -1 3 112439

És a semmitmondás szófosóbajnoka is vagy.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112438)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!