"hisz akár 10-20 cm is kezelhető egy 2D csúszósínnel/rugósfelfüggesztéssel és hajlékony kábellel."
Tehát szerinted 20-40 centi átmérőjű és 50-90 centi mélységű csatlakozó-bevezető tölcséreket kellene elhelyezni minden autó elején? Jól nézne ki pl egy Tesla Roadster orrán :))))))
"Az egyik a "nem akarjuk, ezért lehetlen is megoldani"."
Hidd el, hogy ha akarom, akkor megoldom. Van egy kis rutinom problémamegoldásban, ezért is látom előre a buktatókat.
De most az a téma, hogy ne dőljünk be tátott szájjal minden műszaki újdonságnak és tudományos hírnek.
Csakhát az olyan okostojás magaslóról mindent is jobban tudó, folyton észtosztó-kekeckedo-poénkodó fafejek mint te is pl. Nos, azok akik tipukusan nem képesek a példából a lényeget kiszűrni, ahogy a jelek szerint te sem.
Okoskodsz hatalmas arccal, közben meg egy szaros önbeálló rávezető/dokkoló szabadon mozgó szerkezetről is skiccet kérsz. Ehh!
1 darab kamera elég előre/hátra a pontos beálláshoz, plusz megfelelő jelzések a pozicióhoz a töltőállásban (pl. LEDlaser fények) ...és ez alapján akár a vezető is ráállhat automatika nélkül is.
Pláne, hogy kurvára nem kell mm pontosan odaállni, hisz akár 10-20 cm is kezelhető egy 2D csúszósínnel/rugósfelfüggesztéssel és hajlékony kábellel. Még szervó sem kell hozzá!!! elég egy primitív mechanika.
----
Persze van kétféle hozzállás...
Az egyik a "nem akarjuk, ezért lehetlen is megoldani".
A másik, a "nem lehetetlen, csak kicsit kreatívnak+hozzáértőnek kell lenni" és meg is van oldva.
Azért látunk szinte kizárólag villanyautó és hibrid reklámokat (de azok még még a vízcsapból is ömlenek), mert az emberek többsége nem balek és ért a számológéphez: ha a benzines autóba élete végéig összesen két millió forintért fogok benzint tankolni, akoror hülye leszek megvenni a három millióval drágább villanyos változatot. Pláne úgy, hogy az abba belevaló villany sincs ingyen :)
"el lehessen adni a nagyonnemződ, de jól fizetőket."
Ha egy autógártó
- a mondjuk egy millió forintos gyártási költségű benzinmotor+váltó helyére betesz egy száz ezer forintos villanymotort meg ötven ezer forintnyi elektronikát
- mellé tesz egy egy (nagy tételben) egy millió Ft-ért megvásárolt akkumulátor csomagot
- és ezt az autót ezután a benzineshez képest öt millióval drágábban árusítja balekok számára
"Nem is az embernek kell ráálni a "Töltési hely"-re mm pontosan, hanem az autónak automatikusan."
Csakis az önvezető képességű villanyautókat engdnéd tankolni? A maradék 90 százalék hol tankoljon? Akik nem akarnak (vagy nem tudnak) extra milliókat kifizetni azért, hogy az autójuk önvezető is legyen?
"Még új hardver sem kell hozzá, minden szükséges érzékelő és szervó benne van már."
Sajnos ehhez kevés az az egy darab tolatóradar, ami valóban minden villanyautón rajta van (talán). (pláne, amikor előre kell beállni valahova :) A centiméter pontosságú pozícionáláshoz (az autó mind a négy sarka előre ÉS oldalirányban) jóval több érzékelő kell.
"Azaz csak szoftver és töltőhely jelzés kérdése."
A sunyi jogrendszerek korában lehet, hogy csak maga a tankoló szoftver jogdíja is egy millió ft lenne az autó árában :)
"eléggé zsákutcának tűnik az induktív töltés,"
Az érintkezéses töltés viszont számos kártérítési per forrása lesz: "a maguk kútja megrongálta az autómon lévő csatlakozót és számítógépes vírust is átöltött az autómba".
"ha ehhez újabb súlyos kg-okat kell cipelni az autónak magával."
Olyan kombináció is létezik, amikor a teljes rendszer összsúlyának mindössze 5-10 százaléka van az autóra telepítve.
"automatikusan rátolat a hagyományos kontaktusos töltőcsatakozóra"
2-3 milliméteren belüli pontosságú pozicionálás egy autótól nem várható el. A tankoló állomás robotjától azonban igen.
"az a lényeg, hogy ződrendszámos eladás meglegyen, hogy el lehessen adni a nagyonnemződ, de jól fizetőket."
Az ezt előíró (átlagos széndioxid kibocsátás) törvényt kellene visszavonni. De azonnal. Mert orbitális baromság az egész, amit a sötétzöltd szavazókra építő megélhetési politikusok erőszakoltak ki.
Állítólag nincs a bicajokban villanymotor. Vagy csak valami olyan technikával trükközgethetnek, aminek a lényege, hogy nem lehet villanymotornak nevezni? :)
Amíg nem kötelezik űket, vagy mondjuk a junijós tagállamokat egyfajtára, addig nem fognak. Perpill csak az a lényeg, hogy ződrendszámos eladás meglegyen, hogy el lehessen adni a nagyonnemződ, de jól fizetőket. De igazából ez sem érdekes, picit drágább lesz a tragacs, oszt több lesz az adóbevétel...
Miért lenne muszáj? Ugyan. Éppen csak terjedni kezdtek ezek a töltők és ez sem occsó. Ott meg még külön a dokkolással és mindennel szívni, hát nyaff. Autóipar nem mindig arról szól, hogy kitalálunk valamit és egy kattintás, ezekkel ráadásul már többen próbálkoztak és úgy néz ki egy időre ment is fel a polcra az egész.
Az a sejtésem, hogy muszáj lesz nagyon hamar kialakítani egy új egységes méretű és elhelyezésű töltő csatlakozót, ami alkalmas lesz az automata ráállásra és töltésre.
Ráadásul olyat, hogy kb. bárhol elhelyezhető legyen >> akár az utcai parkoló állásokban is.
Nem is az embernek kell ráálni a "Töltési hely"-re mm pontosan, hanem az autónak automatikusan. Ami nem nagy kihívás már ma sem, ha azt akarjuk, hogy képes legyen rá. Még új hardver sem kell hozzá, minden szükséges érzékelő és szervó benne van már. Azaz csak szoftver és töltőhely jelzés kérdése.
Sőt feltalálták már gumiharangot is mint víz mentes tömítést a mozgó szerkezet köré. Ami ráadásul rugalmas elmozdulást is enged.
----
Azonban eléggé zsákutcának tűnik az induktív töltés, ha ehhez újabb súlyos kg-okat kell cipelni az autónak magával.
Akkor már egyszerűbb, ha automatikusan rátolat a hagyományos kontaktusos töltőcsatakozóra és kész. Ami elfér pl. a kipuff helyén...
Végül is jó lesz, mert az autó cipelhet egy csomó felesleges terhet tekercs formájában, amitől csökken a hatótáv, mellé nől a töltési idő. De tök jó lesz :-D
Ja, oszt? "Szerintem a töltö is valahogyan így müködhet" Valahogy így. Vagy nem. Szerintem :-D Legfeljebb a leves kicsit lassabban melegszik, de akkor tekenek rá hangerít. Miközben autóknál 10-20 kilowattok átviteléről beszélünk, amivel kiválóan lehet fűteni a semmit.
Mondok három, a laikusok számára "megdöbbentő" tudományos újdonságot, amin bejelentésükkor a fél világ hangosan ámuldozott, a hozzáértők viszont már az első pillanatban hangos röhögésben törtek ki:
Emberi erővel működő helikopter:
Itt az átverés az úgynevezett légpárna hatás kihasználása, tehát egy bizonyos magasságig rohadt könnyű felemelkedni, annál feljebb viszont elfogy a légpárna hatás, tehát ez valójában NEM repülő gépezet. Pl a szovjet fejlesztésű "ekranplan" járművek sem repülőgépek (szintén a légpárna hatás emelte fel őket egy kicsivel a víz fölé).
Napelemes, a levegő párájából "öntöltő" kerékpáros kulacs:
ahhoz, hogy a levegőből jelentős mennyiségű vízpárát tudjunk kicsapatni, ahhoz jelentős energiára van szükség, a kulacs oldalán lévő tenyérnyi napelem viszont óránként kb 2-5 köbcenti víz előállítására (kicsapatására) volt képes, miközben a kulcs kerékpáron lihegő gazdájának kb százszor annyi víz utánpótlásra lenne szüksége.
Alacsony szélsebességen (tehát akár Magyarországon is) jó hatásfokkal dolgozó szélturbina:
több ezer éve köztudott (ókori Kína és Perzsia), hogy léteznek olyan (függőleges tengelyű) szélturbina típusok, amelyek kis szélsebességnél is jó hatásfokkal dolgoznak, csakhogy ezek a széláramból csak kis keresztmetszetet képesek hasznosítani, tehát végső soron nevetségesen kevés energiát képesek szolgáltatni a hatalmas felületű axiális turbinákhoz képest. Tehát pl egy 10 méter hosszú lapátú "helikopter" szélturbina 314 négyzetméternyi szélből képes energiát kivenni, míg egy ugyanekkora szél-felületű (pláne ugyanolyan magasságban dolgozó) függőleges tengelyű turbina viharálló kivitelezése elképzelhetetlnül sokba kerülne.
Teljesen mindegy, hogy a tekercs egy vagy egy millió menetes: az összes ilyen alakú (lapos) légmagos tekercsnek pont ugyanilyen formájú lesz a mágneses erőtere.
Vasmaggal persze lehet irányítani/terelni a fluxust de ahhoz töltés közben az autó alá mindig be kéne tolni egy bazinagy vasmagot :), tehát jelen esetben a vasmag emlegetése sem túl életszerű.