Ki tudna nekem eredeti alkatrészeket eladni vagy pedig helyet ahol be lehet szerezni? PL: Lámpák, táblák, kisebb kapcsolók, visszajelzők, bármi ami Csepel Vagy Dutra alkatrész.
Üdvözlet mindenkinek! Hálás vagyok, hogy segítetek felderíteni a gép múltját. Valóban logikus az, hogy a fülke utólag került rá. Megjegyzem, nem bánom, hogy Szekszárdon tették rá, mert így legalább rendesen megcsinálták. Láttam már utólagos kókány munkát, szégyen volt a Dutrára nézve, le is vettettem róla. Ez a gép is a családban van már. A motoron levő szám: 6303/6007. Nem biztos, hogy az igazi, mert akitől vettem, az illető motort újított. Hogy ez mit jelentett valójában, nem tudom, lehet, hogy cserét, mert alkatrészben adott két motorházat is. Az alvázszámot nem tudom, hova ütötték gyárilag, de a váltóházon van egy beütött számsor (képet esetleg később, mert rám esteledik) 200781 096. Ha valakinek ezek az adatok mondanak valamit, akkor göngyölítsük tovább a szálakat.
Igazad van,de nem volt kötelező nagyjavításon átesni egy 28-asnak ahhoz,hogy a fülkét feltették rá Szekszárdon-utólag.Egy 1967,ben kiadott könyv szerint ott gyártották-készítették a fülkéket.Hogy ott is rakták volná rá arról nem tudok.Feltehette a gyár is szerintem vagy egy megrendelő TSZ vagy Állami Gazdaság is.A táblán ott van a VF jelzés= Vezető Fülke.
A motoron lévő táblácska pedig a motorfelújító cég műve. Ennyien majdcsak kiderítünk valamit.
Ez így van, ugyan ez az adattábla volt az 1961 es gépünkön is ami csak a fülke felszerelésére utalt.
A motor és alváz adatok 61 esek voltak.
A szerszámos láda oldalára volt felszegevcselve.
De láttam már 1959 es dutrán is hasonló cimkét Hódmezővásárhely Mezőgép felirattal ami 1967 ben került rá. Azt ott szinezték át zöld színüre is, mert csak a fülkén nem voltak szürke nyomok, a gép többi részén mindenhol előjött az eredeti szürke szín.
Lacinak igaza van szerintem is, nagyon sok jegy utal a 67'-előtti gyártásra.
Az adattábla ami a fényképen szerepel, szerintem inkább arról árulkodik, hogy 70'-ben teljes körű nagyjavításon esett át a Szekszárdi Mezőgazdasági Gépjavító Vállalatnál. És véleményem szerint a fülke is akkor kerülhetett rá! Én úgy tudom hogy ezek a fülkék, amik nincsenek összeépítve a burkolattal, később, utólagos javítások/felújítások közben kerültek a helyükre. Több korabeli szakitól hallottam, hogy amikor bejöttek a fülkés kisDutrák, lehetett a régebbi fülkenélküli gépekre rendelni.
A motoron illetve a gépen milyen ütött számok szerepelnek???
Amúgy nagyon szép, rendben tartott gép, gratulálok hozzá :-))
Üdvözletem mindenkinek! A gyártástörténetről nem sokat tudok, de a gépen van az adattábla és erről kiderül, hogy Szekszárdon szerelték össze a gépet, és a dátum rajta van, ahogyan a képen látszik. A gépet minden háztáji munkára használom, igaz egy-két éve viszonylag keveset. Csak a kertet munkálom, illetve rakodok vele. Van egy függesztett markolója is. Véleményem, hogy karbantartással megelőzhetem, hogy ne kelljen ennek a gépnek szakadtul kinézni. Ami repülést illeti, nem nagy dolog. Nagyszokolyon volt gazdatalálkozó. Traktoros ügyességi versenyen a képen látható barázda dobta meg a gépet. Videók a YouTub-on láthatók, esetleg meg lehet nézni. Egy "endrecske007" nevű illető tette fel oda, de a gép nem az övé, csak a videó. A kérdéses kép valoszinüleg a videóból lett kimásolva.
Szia zenészgépész... szerintem úgy eshetett az a kézenállós eset, hogy négykerékhajtással a hátsófékek visszahatottak lassítólag az elsőkre is... aztán ez igenjól mutatja a fékek hatásossságát... azon a gépen biztosan minden patent...
Tökéletesen igazad van! Bár nekem is lett volna saját gépem ennyi idős koromban! ( de ez még a 70-s évek vége felé nem igazán működött ) Akkor még csak a TSz-k ben volt, de legalább volt!
Különben, Te sem vagy még olyan öreg, így a nick névből ítélve!
Üdvözöllek! Tényleg egybe van a kicsike! Gondolom nem dolgozol vele mindennap? Az utolsó képről mesélj már egy kicsit, hogy sikerült első két kerékre állítani? Tán elül tárcsafék van? Vagy nem látom a trükköt, mert már fáradt vagyok, így 30 óra ébren lét után!
Különben meg, Nagybalinak igaza van a szervóval kapcsolatban! Nekem, mikor rajta van a 440 l-es függesztett permetező, nem igen van szükségem rásegítésre! Én is két kerékre tudom állítani, de a hátsó kettőre, mikor kapaszkodom föl vele a hegyre!
( az újak miatt! ) Ami fönn van videóm a You Tube-n, igaz, hogy a videón nem látszik annyira milyen meredek, de az első két kerék nem sok helyen éri a földet, azon a 40 m-en. Úgy, hogy kapaszkodom is a kormányba rendesen!!!
Jó estét Dutrások.Micsoda szép hosszú barázdákat lehet húzni arra felétek.Én azért nem bánom,hogy az én gépemen van fűlke.Bérszántást csináltam vagy 20 évig és azért egy őszi szántásnál,ami inkább kora téli lett néha a sok meló miatt nem volt rossz ,hogy van tető a fejem felett.Még a fűtést is bevezettem,egy zsuk fűtő radiátor ventilátorral együtt pont befér a tank meg a fülke közé.Van ponyva hátul,így egész jó idő van,ha nincs nagy szél.