Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DutrásRicsi16 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5504
Ki tudna nekem eredeti alkatrészeket eladni vagy pedig helyet ahol be lehet szerezni?
PL: Lámpák, táblák, kisebb kapcsolók, visszajelzők, bármi ami Csepel Vagy Dutra alkatrész.

Előre is köszönöm.
dutrancs Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5503
1963 márciusi motor.
Előzmény: Kisdutrás Géza (5501)
hori67 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5502
Jó napot.Az alvázszám a darázsderékba van ütve az első híd fölött jobb oldalon.
Előzmény: Kisdutrás Géza (5501)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5501
Üdvözlet mindenkinek!
Hálás vagyok, hogy segítetek felderíteni a gép múltját. Valóban logikus az, hogy a fülke utólag került rá. Megjegyzem, nem bánom, hogy Szekszárdon tették rá, mert így legalább rendesen megcsinálták. Láttam már utólagos kókány munkát, szégyen volt a Dutrára nézve, le is vettettem róla. Ez a gép is a családban van már. A motoron levő szám: 6303/6007. Nem biztos, hogy az igazi, mert akitől vettem, az illető motort újított. Hogy ez mit jelentett valójában, nem tudom, lehet, hogy cserét, mert alkatrészben adott két motorházat is. Az alvázszámot nem tudom, hova ütötték gyárilag, de a váltóházon van egy beütött számsor (képet esetleg később, mert rám esteledik) 200781 096. Ha valakinek ezek az adatok mondanak valamit, akkor göngyölítsük tovább a szálakat.
csoppika Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5500
Hehe:-) Ilyenem van nekem is:-)))
Előzmény: dutrancs (5498)
DutrásRicsi16 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5499
Majd ha lesz rá idő akkor :)
Előzmény: KavicsD4K (5474)
dutrancs Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5498
Íme a bizonyíték. Ott gyártották úgy emlékszem a borulásvédő kereteket is amit mi szerelők annyira "szerettünk"!!
Előzmény: dutrancs (5497)
dutrancs Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5497
Gyártottak ők még a 45-ösökre is fülkéket.(MTZ).
Előzmény: dutrancs (5494)
dutrancs Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5496
Mire leírtam megjelent,bocs!!!
dutrancs Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5495

Sziasztok!

Írtam ide én is ,de nem jött elő. Szerintetek mi lehetett a baj. Meddíg kell rá várni? Vagy ismételjem meg?

dutrancs Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5494

Igazad van,de nem volt kötelező nagyjavításon átesni egy 28-asnak ahhoz,hogy a fülkét feltették rá Szekszárdon-utólag.Egy 1967,ben kiadott könyv szerint ott gyártották-készítették a fülkéket.Hogy ott is rakták volná rá arról nem tudok.Feltehette a gyár is szerintem vagy egy megrendelő TSZ vagy Állami Gazdaság is.A táblán ott van a VF jelzés= Vezető Fülke.

A motoron lévő táblácska pedig a motorfelújító cég műve. Ennyien majdcsak kiderítünk valamit.

Előzmény: bobekTLF (5491)
Nagybali Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5493

 

Sziasztok!

 

Ez így van, ugyan ez az adattábla volt az 1961 es gépünkön is ami csak a fülke felszerelésére utalt.

A motor és alváz adatok 61 esek voltak.

A szerszámos láda oldalára volt felszegevcselve.

De láttam már 1959 es dutrán is hasonló cimkét Hódmezővásárhely Mezőgép felirattal ami 1967 ben került rá. Azt ott szinezték át zöld színüre is, mert csak a fülkén nem voltak szürke nyomok, a gép többi részén mindenhol előjött az eredeti szürke szín.

Nagyon tiptopp a gép egyébként!

 

Üdv: Nagybali

Előzmény: dutráslaci (5490)
bobekTLF Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5492

Jó sokáig költöttem a hozzászólást, szépen beelőztél  :-))

Amúgy hogy vagy Laci? Rég hallottam felőled...

Előzmény: dutráslaci (5490)
bobekTLF Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5491

Sziasztok!!!

 

Lacinak igaza van szerintem is, nagyon sok jegy utal a 67'-előtti gyártásra.

Az adattábla ami a fényképen szerepel, szerintem inkább arról árulkodik, hogy 70'-ben teljes körű nagyjavításon esett át a Szekszárdi Mezőgazdasági Gépjavító Vállalatnál. És véleményem szerint a fülke is akkor kerülhetett rá! Én úgy tudom hogy ezek a fülkék, amik nincsenek összeépítve a burkolattal, később, utólagos javítások/felújítások közben kerültek a helyükre. Több korabeli szakitól hallottam, hogy amikor bejöttek a fülkés kisDutrák, lehetett a régebbi fülkenélküli gépekre rendelni.

A motoron illetve a gépen milyen ütött számok szerepelnek???

 

Amúgy nagyon szép, rendben tartott gép, gratulálok hozzá  :-))

Előzmény: Kisdutrás Géza (5488)
dutráslaci Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5490
Akkor már meg is van a megoldás:Az adattábla a fülkére vonatkozik,mert a te géped eredetileg fülke nélküli volt.Ez a műszerfalból látszik.
Előzmény: Kisdutrás Géza (5488)
ArtofNoizz Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5489
A mozdonykám motorján ilyen van:
Előzmény: Kisdutrás Géza (5488)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5488
Üdvözletem mindenkinek!
A gyártástörténetről nem sokat tudok, de a gépen van az adattábla és erről kiderül, hogy Szekszárdon szerelték össze a gépet, és a dátum rajta van, ahogyan a képen látszik. A gépet minden háztáji munkára használom, igaz egy-két éve viszonylag keveset. Csak a kertet munkálom, illetve rakodok vele. Van egy függesztett markolója is. Véleményem, hogy karbantartással megelőzhetem, hogy ne kelljen ennek a gépnek szakadtul kinézni. Ami repülést illeti, nem nagy dolog. Nagyszokolyon volt gazdatalálkozó. Traktoros ügyességi versenyen a képen látható barázda dobta meg a gépet. Videók a YouTub-on láthatók, esetleg meg lehet nézni. Egy "endrecske007" nevű illető tette fel oda, de a gép nem az övé, csak a videó. A kérdéses kép valoszinüleg a videóból lett kimásolva.
dutráslaci Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5487

Nem dicsekedni akarok,de én meg 640-literes permetezővel dolgozom,ott aztán nem kell szervó!

Egyébként az a véleményem a szervóról,hogy felesleges.

Akkor nehéz a kormány ha a függőcsapszegek kopottak,és nagyon terpeszt.

Szerintem a szervónál jobb megoldás,ha alá van támcsapágyazva az alsó függőcsapszeg persely.

Fügének is igaza van,mert ha valaki tudja hogy "mozgatni kell előre-hátra" kormánytekerés közben akkor nem kell erőlködni.

A férfi aki ugye min.100kg. az meg eltekeri akárhogyan is.

Előzmény: t. tomi (5483)
dutráslaci Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5486
Szia!Nagyon szép a gép!!!GRATULA!!! Az évjárat az valószínű hogy nem passzol,mert ezzel a burkolattal 1967-ig gyártották.
Előzmény: Kisdutrás Géza (5475)
endrebá Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5485
Szia zenészgépész... szerintem úgy eshetett az a kézenállós eset, hogy négykerékhajtással a hátsófékek visszahatottak lassítólag az elsőkre is... aztán ez igenjól mutatja a fékek hatásossságát... azon a gépen biztosan minden patent...
Előzmény: t. tomi (5483)
t. tomi Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5484
Tökéletesen igazad van!
Bár nekem is lett volna saját gépem ennyi idős koromban!
( de ez még a 70-s évek vége felé nem igazán működött )
Akkor még csak a TSz-k ben volt, de legalább volt!

Különben, Te sem vagy még olyan öreg, így a nick névből ítélve!

Üdv: Tomi
Előzmény: Joejoe1974 (5481)
t. tomi Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5483
Üdvözöllek!
Tényleg egybe van a kicsike! Gondolom nem dolgozol vele mindennap?
Az utolsó képről mesélj már egy kicsit, hogy sikerült első két kerékre állítani? Tán elül tárcsafék van? Vagy nem látom a trükköt, mert már fáradt vagyok, így 30 óra ébren lét után!

Különben meg, Nagybalinak igaza van a szervóval kapcsolatban! Nekem, mikor rajta van a 440 l-es függesztett permetező, nem igen van szükségem rásegítésre! Én is két kerékre tudom állítani, de a hátsó kettőre, mikor kapaszkodom föl vele a hegyre!

( az újak miatt! ) Ami fönn van videóm a You Tube-n, igaz, hogy a videón nem látszik annyira milyen meredek, de az első két kerék nem sok helyen éri a földet, azon a 40 m-en. Úgy, hogy kapaszkodom is a kormányba rendesen!!!

Na Üdv Mindenkinek!

Tomi
Előzmény: Kisdutrás Géza (5475)
Joejoe1974 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5482
Ez is gyönyörű állapotban van!Vigyázni kell rá,hűséges kis masina :)
Előzmény: Kisdutrás Géza (5475)
Joejoe1974 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5481
Nem semmi hogy ilyen fiatalon ilyen szépséged van,megemelem előtted a nem létező kalapom!
Előzmény: DutrásRicsi16 (5461)
Nagybali Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5480

 

Na helő nagyfiú!

 

Már azt hittük elvesztél.

Ilyen frankón kilépted a fogást vagy csak pont ilyen széles a parcella.

A fülke nélküli filing, vagy beleszippantani a dízel füstbe az egy különleges érzés az biztos,  csak ne fújjon a szél és ne essen az eső.

Jövő héten remélem találkozunk Szanyban?

 

Üdv: Nagybali

Előzmény: kiscsera (5473)
ArtofNoizz Creative Commons License 2010.08.18 0 0 5479
Húúú,de szép!!
Előzmény: Kisdutrás Géza (5475)
hori67 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 5478
A kötéllel,ami a vonófejen van a kutyám szokott edzeni.Nagyon szigorú.
Előzmény: hori67 (5477)
hori67 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 5477
Az én trakim is 70 es gyártású,de már a szögletes műszer falas.Úgy látom a harmadik képen jól jön a nyitható tető.Szépen egyben van a gép.
Előzmény: Kisdutrás Géza (5475)
hori67 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 5476
Jó estét Dutrások.Micsoda szép hosszú barázdákat lehet húzni arra felétek.Én azért nem bánom,hogy az én gépemen van fűlke.Bérszántást csináltam vagy 20 évig és azért egy őszi szántásnál,ami inkább kora téli lett néha a sok meló miatt nem volt rossz ,hogy van tető a fejem felett.Még a fűtést is bevezettem,egy zsuk fűtő radiátor ventilátorral együtt pont befér a tank meg a fülke közé.Van ponyva hátul,így egész jó idő van,ha nincs nagy szél.
Előzmény: kiscsera (5473)
Kisdutrás Géza Creative Commons License 2010.08.17 0 0 5475
A gép és gazdája.Azt hiszem sikerült!1970-es gyártású, minden működik rajta, amit a gyárban beépítettek.Még repülni is tud!Köszönet DutrásRicsi16 segítségének.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!