Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ezt mint oly sok hasznos dolgot már csiga fórumtárs részletesen is megfogalmazott, amit nagyon köszönünk neki (azt hiszem használhatom a többes számot ez esetben), és ajánlom neked is az áttanulmányozását. Hidd el, megéri elolvasni legalább egyszer!
Köszönöm a tanácsot,ezt eddig nem tudtam.És miért nem jó alapgázon járatni ,csak hogy tudjam miről van szó.A benzintartájt ki kell fogyasztani mielőtt elteszed télre vagy nem gond ha marad benne egy pici?Vagy kiöntöm belőle azt a1-2 decit hogy kiürüljön a tartály.
Amúgy tárolni hogy kell lógatva lefelé vagy egyszerűen letéve bárhova?Vagy ez sem mindeggy?
Egy percet azért lehet amíg bemelegszik, de többet tényleg ne! Meg a terhelés nélküli bőgetés sem jó neki, sőt.. inkább árt! Tudom hogy te tudod, nem is neked írtam, nehogy félre értsd. hátha elolvassa:)
Enyém most két éves, eddig nincs vele baj! A tank sapi kicsit az enyémen is szorul de nem vészes, együtt tudok élni vele (amúgy is erős a szorításom, úgyhogy nem gond). Szűrőt én amúgy is gyakran takarítom, mint ahogyan a gépet is (használat után kompresszor, úgy nagyjából). Katalizátor még benne van, nem mertem kiszedni, majd ha lesz műszerem hozzá (fordulatszámmérő). Egyébként ami újonnan tapasztalható volt, hogy hirtelen gázadásra torpant, már teljesen megszűnt. Ugrik ahogyan kell, 1:40 arányú husqvarna Xp olajjal nagyon jó, ma is meg tegnap is azzal ment és fasza nagyon a gázreakció. Karbit még nem tekergettem, nem érzem szükségét egyenlőre. Holnap nézek egy gyertyaképet, kíváncsi vagyok rá mert ma, és tegnap is meghajtottam kicsit (ésszel). Fékszalag szakadásom nem volt, igaz nem is igen hsználom. Úgy értem, hogy nem húzigálom meg tologatom a fékkart. Tán ha kétszer ha előre toltam?! Gyertya pipa szintén kb..kétszer volt levéve, majd holnap már harmadszor, úgyhogy az is épségben van eddig:) Nálam nagyjából ez van, szinte "gyári, karcmentes állapotú", pedig azért sokat használom. Elégedett vagyok eddig vele, és remélem nem lesz gond. Nem bántam meg, hogy megvettem. Kösz az infót! Ja, a karbin azért kellett állítanod, mert kivetted a katalizátort?
Gyújtása néha xarakodik, bedadog hidegen.Szerintem a gyújtása!
Láncfék szalagja az első évben elszakadt, elbaxott hajlítás, megoldás.Katalizátort kivettem, nélküle is megy jól. Karbi gari után állítást igényelt. Légszűrő koszra érzékeny. Gyertyapipa első évben kiszakadt a helyéről. Tanksapka szorul, menet reszeléssel javítható.K.b. négy éves lehet. Ház körül teljesen megfelelő eszköz számomra.
Az 545 szűrőjét nem nagyon lehet pucolni, mert fordítva használja. Nem a külső felére jön a szűretlen levegő, hanem a belsőre, és onnan baromi nehéz kitakarítani. Én kidobom, ha koszos. Egyszer kétszer kiütögetem belőle, utána kuka. Az előszűrő sokat megfog, sokszorosa lesz a használati idő.
Egyetértek! Neked egyébként mennyi idős is a kis oleo fürkészed? Érdekelne, hogy jött e már elő rajta valami típusra jellemző hiba, vagy bármi egyéb jelenség.
Én úgy szoktam, hogy amikor látom, meg hallom a motorhangon hogy már koszos, akkor kibaszom a kukába, és teszek bele egy újat. Igaz, nekem stihl-em van, papírszűrős. Szerintem a tiédben is papír van, majd a hq klubtagok megmondják. Néha finoman ki lehet ecsetelgetni belőle a durvább dzsuvákat ha nincs kompid, de ha annyira koszos azt úgy is észre veszed majd a hangján, és akkor csere! Láttam itt, hogy egyesek alkalmaznak előszűrőt is, így növelve a papírszűrő élettartamát. Ezt még én nem próbáltam, talán majd egyszer kipróbálom. Bár nem túl nagy összeg egy szűrő, otthoni felhasználás mellett elég sokáig bírja. Aki meg "nagyüzemben" nyomja mint Gypsy56 koma, ott meg nem számít mert dől a lé! Ezért ők ha jól tudom, alkalmaznak előszűrőt:)) Úgy is mindjárt megmondja!
Amúgy meg gratulálok a géphez, használd egészséggel! Jó gépet vettél!
Üdv.fiúk,ma megvettem a HQ 545 RX-et,még nem próbáltam ki de hamarosan odaérek!Nagyon komoly masina,a hangjától majd megijedtem.Lenne egy kérdésem a eladó mondta hogy a levegőfiltert kompresszorral kell kifújatni,de akinek nincs kompresszor az mit tegyen?Kefécskével óvatosan kipucolni vagy miképp?Köszönöm a tanácsokat,jó pihenést mindenkinek!
Ezzel kapcsolatban tegnap bulis élményem volt. Mentem a Stihl boltba alkatrészért, és belépve látom, mindenkiben megállt a szusz. Aztán megszólalt az egyik boltos: "Látom szeretsz veszélyesen élni!" Akkor esett le, hogy a kedvenc Husqvarna pólóm van rajtam. :-)))))
Hát...figyelem már egy ideje ezeket a kutyás képeidet, és megmondom őszintén, hogy ez a kutty nagyon jó arc! A sapijáról már ne is beszéljünk, a stihl az ugye stihl:) Okos kutya!
Ha nagy a géped a 160 átmérőjűt vedd ,és tap & gót ,elsőnek lehet akad a damil ,akkor egy kicsit nagyobbra kell fúrni a lyukat és megszűnik a hiba. A 2,7-est nem adagolta rendesen ,valahogy kicsi volt a fej szeme ,kifúrtam jó lett !