Keresés

Részletes keresés

vasutasadam Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18085
Látom, nem érted, amit mondok. A Déli 5 vágánynál nem lesz Sta parancs. Csak megállsz, kinyitod az ajtót és vársz. A szerelvénynek meg nem lesz külső tere csak belső, így nem fogod látni külső nézetben a kanyarodást. (Az marad a mostani, darabolt Flirt.) openBVE-hez lesz.
De befejeztem, hagyom az egészet. Majd megcsinálom ezt magamnak, neked jó lesz a normál route.
pont.
Előzmény: maztro (18084)
maztro Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18084
1.
Szóval tőlem, mint játékostól függ, hogy elmegyek-e a vonat végébe, hogy élethűen tolassak, vagy nincs ehhez kedvem. Tolatás után az 5-ös vágányon megállok, és a kamerát visszaviszem a Kelenföld felé néző fülkébe. Ezt az eseménysort mondtam én is (csak a Tároló, és a Kelenföld felé néző irány nélkül).

A felvetődő problémák, és kérdések:
A BVE mindig a legelső állomáshoz rak le indulópontként. Ha ez a tárolóban lenne, az 5. vágányra való betolatás után a route fájlba lehetetlenség beírni, hogy itt megálló van, így indulási időpont sem lesz neked 15:56-ra. (Nem lehetetlenség ide későbbi indulást írni, vagy megállót, de akkor nem a tárolóban indul a játék. Vagy bemehetünk innen a tárolóba, hogy visszatolassunk ide, majd be a tárolóba, és Pusztaszabolcs felé...)
Valamint amikor innen elindulsz (pl. 56-kor, de nem menetrend, hanem csak az óra szerint), és visszamész a tárolóba, ennek a megállónak sem lehet mégegyszer indulási időpontja. Max azt a beállított adatot lehet alapul venni, hogy mennyi ideig kell kötelezően itt állni, de a menetrend itt már rég borul (nem?).

Mivel ezt a közlekedést nem lehet a BVE-ben beállítani, ezért aki így játszik, az csak szórakozik. Tehát egymagában csinálja, kénye-kedve, és nem a játék rendje szerint... Ezért vitatom (nem értem) az ötletet. (open)BVE-hez készül? :P
---
2.
Ha már egyszer openBVE, honnan veszed, hogy egészen Pusztaszabolcsig csak a vezetőfülkében fogok kuksolni, és nem veszem majd észre, hogy kanyarodáskor az egész szerelvény ideiglenesen kisiklik , elsöpri a környező házakat? :D
Vagy ha úgy lesz megoldva, hogy az első és utolsó forgóváz lesz a síneken (és nem az első kettő), a többi meg magára marad, akkor annak az elég hosszúcska szerelvénynek a közepe majd átlóg más sínekre? :D
---
Még mindig van egy kis űr a fejemben, de már úgy érzem, múlik. Átraktam más fejébe. Sajna csalódást adva ezzel át másnak. Jobb lenne nekem csalódni, hogy BVE-ben ilyet is lehet >>a program rendje szerint<<.
--- Bocsi a hosszú írásért, én mindig hosszan fejezem ki magam...


Előzmény: vasutasadam (18083)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18083
Nem. Alap esetben a tárolóban áll a Flirt, a kijárat (Kelenföld felé nézve). (Bent a 3D vezetőállásban). Namost átgyalogolsz a vonat másik végébe, kényelembe helyezed magadat, és elindulsz hátrafelé az 5. vágányhoz. Miután megállsz, visszasétálsz a másik vezetőállásba, előre teszed a menetszabályzót, és 15:56-kor elindulsz Pusztaszabolcs felé. A tárolóban természetesen meg kell állnod (majd lesz egy vörös jelző) a .Sta és stop parancs miatt, de majd úgy csinálom, hogy ne legyen hosszú idő. Kanyarban nem lesz feltűnő, hogy a csuklónál nem törik a szerelvény, ugyanis menet közben a vezetőfülkében leszel. És az egész nem erre a Flirt modellre fog épülni.
Előzmény: maztro (18082)
maztro Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18082
Kérdéseim pontokba szedem esetleges válaszokhoz:

1/a. Tehát ez csak a játékostól függene egy gyenge illúzióképp, hogy ő mikor akarja ezt eljátszani egymagában - tehát hogy játék kezdetekor elviszi a kamerát a szerelvény végébe, 180fokban megfordul vele, tolat, megáll, visszaviszi a kamerát, és megfordítja, majd előremegy a vonattal?
1/b. Ha ez így lenne, akkor a menetrend hogyan működne?
1/c. A vezetőállás-nézet (F1) kamerája elég lassan mozog (nem?), még a gyaloglásnál is lassabban. Így kéne végigcammogni a Flirt-ön?

2. És a kanyarokban mi lesz a helyzet a vonattal (útközben nem lehet másik, "darabokra szedett" szerelvényt betölteni)? :)

3. Amit még nem értek (nem ismerem a Déli közlekedését): hátrafelé is kell majd mennie a vonatnak? (nem a mínuszban 'elhelyezett' blokkok miatt, hanem a vezetőfülke-csere miatt) Ha csak egy sínen mehet, és csak egy irányba (ha csak nem tolat ugyanazon sínen), akkor nem értem, mire lenne jó a vezf. csere? Honnan, és miért kell betolatnia, ahová azonos úton vissza is fog menni? Hogy van ez? :)

A válaszoknak örülnék, mert keletkezett egy kis űr a fejemben!
Előzmény: vasutasadam (18080)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18081
Jó ötlet, de ne bonyolítsd túl. Először épüljön meg a pálya, de minél előbb. Már így is tűkön ülünk. (vagyis csak a többiek... én úgyse fogok tudni menni rajta)
Előzmény: vasutasadam (18080)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18080
Tudok. Nem szedem darabokra. Egy egység lesz az egész szerelvény. És nem csak külső nézetben látszik. Pl. A Te Vizipókodban is ki lehet sétálni az utastérbe.
Jó lesz ez.
Előzmény: Peti817172M (18079)
Peti817172M Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18079
A hátsó fülkét csak külső nézetben lehet használni, de akkor meg állandóan elmászik, mert az első kocsihoz igazítja a kamerát. Vagy te tudsz jobb ötletet?
Előzmény: vasutasadam (18077)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18078
Egy videó, ma a táj és a nyomvonal kiépítése következik.
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18077
Köszönöm. A vezetőállás-cserét meg lehet oldani, bár nem lesz animált a dolog. Én egy Flirtet teszek ilyenné. Csak a belsejét lemodellezem vezetőállással együtt. Aztán azt beteszem a panel.animatedbe. A vezető mindkét vezetőálláson szabadon mozoghat. De ez egyelőre csak elképzelés...
Előzmény: bvemetro (18075)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18076
Szerintem is úgy kellene ahogy bvemetro írta, de tök felesleges mert a bve-ben csak egy irány van, gondolom az openbve-ben is. Misellnek csak a szája járt, de ezt még nem oldotta meg. Szóvak úgy is két route kellene, az egyikkel ráállsz a másikkal majd mész kifelé.
Előzmény: vasutasadam (18063)
bvemetro Creative Commons License 2010.02.10 0 0 18075
A vezetőállás csere mintha valami annak látszó dolog lenne, vagy lemaradtam valamiről.
De amúgy miért akarod 0-nál kezdeni a pályát? Kezdd 1000-nél a tárolónál és akkor be tudsz menni vezetőálláscserére. Nálam a 2-es metró 10000-nél, a 3-as meg 3100 körül kezdődik, sehol nincs leírva hogy kötelező 0-nál kezdeni a pályát. A játék úgyis az első állomáshoz (stop parancshoz) töltődik be.
Előzmény: vasutasadam (18063)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18074
Igen csak 3 bhv van. Tulajdonképpen az is csak záhonyba jár csak itt javítjuk. Nekünk csak 29-05 ös Bp kocsik vannak (volt Ap kocsi), kb 30 darad, meg vagy 40db 10/20-67 es IC kocsi. Debrecennek is inkább 29-05 ös van meg lengyel illetve győri fülkés kocsi. Igy télen nem is bánom hogy nincs mert nem kell kályhákat cserélni. A légfűtéses kocsikkal nincs annyi gond (pl 29-05 Bp, 20-37 B győri)
Előzmény: HLJ (18064)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18073
Fehérváron nem sokáig lesznek Bhv-k. Bezárják a telephelyet, és mennek a Délibe.
Előzmény: HLJ (18064)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18072
A ma esti beszámoló egy nyamvadt ív miatt elmarad.
Taurus1116 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18071
1000m
Előzmény: vasutasadam (18070)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18070
Egyre jobb hírek. :(
Látótávolság neked mekkora?
Előzmény: Taurus1116 (18069)
Taurus1116 Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18069
Nekem a Sólyomvár pálya OpenBVE-ben max. 20 fps-el fut.


Én már próbálkoztam azzal, hogy mínusz métert írok a pályába, de az egész pálya eltűnt. Tehát nem lehet.
Előzmény: vasutasadam (18063)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18068
Máris vissza kell vennem! :( FPS 20, a betöltési idő 3 perc. Akkor ez a mai nap nem a fejlesztésről, hanem a visszafejlesztésről fog szólni. Nyugi, azért felismerhető lesz :)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18067
Köszönöm! Képes beszámoló legközelebb délután, este felé lesz! :)
Előzmény: HLJ (18066)
HLJ Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18066
Nem semmi, szép képek!

Amúgy a 30ahoz én is kedvet kaptam. A vágányhálózatot végülis meg tudom csinálni mstsből meg vannak ott is objektumok amiket fel lehet használni.

Ami gond azok a házak nincsen vagy csak nagyon kevés ház van amit fel lehet használni egy pálya megépítéshez!
Előzmény: vasutasadam (18065)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18065
Készülnek a vágányok. Ha nem lesz ilyen havas idő, megyek jobb síntexteket készíteni. (Az egész pályaudvarról én csináltam a texteket). :D
.
HLJ Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18064
A fotókat előre is köszönöm neked!

Még mondják a havat úgyhogy tudsz majd ilyen képeket csinálni, sőt ha minden igaz a hétvége felé havazni fog újra!

3 BHV-tok van csak? Hogyhogy? Igaz nálunk Szfváron egy csomó van még, de azért már itt is kezdenek kimenni a Halbik jönnek be helyére!
Előzmény: tibitrain (18061)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18063
Két kérdem lenne:
Ki használja az openBVE-t, akinek kicsi a gépe? Szükség lenne/bírná a gép, ha meg lenne építve mind a 12 vágány? Vagy elég ami látszik?

Másik: Lehet a Route fájlba mínusz értéket írni? Például elkezdem 0 méternél (Déli tárolóba), be kéne járni a pályaudvarra(ez a mínusz), vezetőállás csere és utasfelvétel után pedig irány Kelenföld. Ez megoldható?
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18062
Valóban örülnénk neki!
Előzmény: tibitrain (18055)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18061
Néha szokott lenni Bhv. Csak asszem 3 van, a határon kilépős kocsinak használják. Mondtam is hogy lefotózom, meg bz-t is.
Csak egy normális tölthetö AAA elem kéne a digcsó fényképezőbe mert a 100 forintos elemmel nem birtam lőni egyet sem. A héten szerzek, mert én is akartam fotózni.
A kocsik alját akartam így havasan. Lentről az aknából nagyon szép, ahogy a légáram kavarta a havat, olyan mintha egy cseppkőbarlangba lennél :)) De lehet erről már lemaradtam, hacsak nem lesz még hó...
Előzmény: HLJ (18058)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18060
Köszönöm szépen!
Előzmény: phontanka (18054)
vasutasadam Creative Commons License 2010.02.09 0 0 18059
A Déliben valóban 12 vágány van. A pályában is annyi lesz. A tárolóban pedig ha jól tudom 6, de majd ma felmérem a terepet. :)
Előzmény: HLJ (18057)
HLJ Creative Commons License 2010.02.08 0 0 18058
Tibitrain!

Nálatok ugye van bhv mármint a régi kocsi? Tudnál nekem text fotót belülről készíteni? Szinte minden kellene a mennyezet is fontos lenne.

Köszi.

HLJ Creative Commons License 2010.02.08 0 0 18057
Ádám ha jól tudom a Déli pu.nál csak 12 vágány van nem és hét a rendezőnél? Ha rosszul tudom javítsatok ki, a Kelenföld lesz a nagy falat majd, bár nem tudom mennyire részletesen akarod megcsinálni.

Nem tudom ha kész lesz a bzm lehet neki kezdek majd a vágány hálózatnak a 30a vonalon. Bár ígérni semmit se akarok visont erős a vágy bennem, hogy a kedvenc vonalam meglegyen építve a BVEhez!!!!!
HLJ Creative Commons License 2010.02.08 0 0 18056
Hüüü Ádám!

Nem semmi a munkád!

Ez jól jön majd a 30-as vonalhoz is ha végre megépítem a 44-est! Ez a hülye idő múlna már el és lehetne újra fotózni. Bár hóesésben is lehet csak a hideg ne lenne!

A 30-as vonal egyenlőre Fehérvárig lesz majd aztán Nagykanizsáig. A Dél-Balaton pálya építőjével már megállapodtam, hogy felhasználhatom a texteket és a pálya jó alap lesz a modellezéshez!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!