Igazad van. Viszont észrevettem, hogy ennek is van látótávolsága. Csináltam egy pályát, ahol a sín textúrája 25 darabra volt osztva, és mint kiderült (ez felesleges is volt tehát) 50 méteres a látótávolság vezetőfülkés nézetben.
De értem, hisz ugyanezt mondtam én is. :D Csak míg én fel tudtam vázolni, te nem tudtad az ezelőtti hsz-emre azt mondani, hogy ez korán sem lesz szabályos módszer. :P S mivel azt sugalltad tehát, hogy szerinted szabályos lesz, ezért kérdeztem, és írtam a kritikát, hogy hogyan gondolod? :P
Magyarán nem lehet megvalósítani, csak a beavatottak fogják (ha akarják) eljátszani a BVE programjától független módszerrel, önkényesen. :P
A kanyarodást viszont már értem. A 3d cabot fogod úgy kialakítani, hogy a Flirt másik végébe is el lehessen menni, a külső nézet megmarad. Világos! Csak egy apróság, amit már említettem: a 3d cab-ban a kamera gyorsasága elég lassúcska, tehát ennyiből sem élethűsíthető mindez a jelenlegi openBVE-vel.
Örülnék, ha ezt normál route-ban is lehetne így, de eddig egy szóval nem mondtad, hogy ez ennyire mesterséges lesz. nem szabályos elképzelés = nem volt magától értetődő Értjük egymást? :)
Látom, nem érted, amit mondok. A Déli 5 vágánynál nem lesz Sta parancs. Csak megállsz, kinyitod az ajtót és vársz. A szerelvénynek meg nem lesz külső tere csak belső, így nem fogod látni külső nézetben a kanyarodást. (Az marad a mostani, darabolt Flirt.) openBVE-hez lesz. De befejeztem, hagyom az egészet. Majd megcsinálom ezt magamnak, neked jó lesz a normál route. pont.
1. Szóval tőlem, mint játékostól függ, hogy elmegyek-e a vonat végébe, hogy élethűen tolassak, vagy nincs ehhez kedvem. Tolatás után az 5-ös vágányon megállok, és a kamerát visszaviszem a Kelenföld felé néző fülkébe. Ezt az eseménysort mondtam én is (csak a Tároló, és a Kelenföld felé néző irány nélkül).
A felvetődő problémák, és kérdések: A BVE mindig a legelső állomáshoz rak le indulópontként. Ha ez a tárolóban lenne, az 5. vágányra való betolatás után a route fájlba lehetetlenség beírni, hogy itt megálló van, így indulási időpont sem lesz neked 15:56-ra. (Nem lehetetlenség ide későbbi indulást írni, vagy megállót, de akkor nem a tárolóban indul a játék. Vagy bemehetünk innen a tárolóba, hogy visszatolassunk ide, majd be a tárolóba, és Pusztaszabolcs felé...) Valamint amikor innen elindulsz (pl. 56-kor, de nem menetrend, hanem csak az óra szerint), és visszamész a tárolóba, ennek a megállónak sem lehet mégegyszer indulási időpontja. Max azt a beállított adatot lehet alapul venni, hogy mennyi ideig kell kötelezően itt állni, de a menetrend itt már rég borul (nem?).
Mivel ezt a közlekedést nem lehet a BVE-ben beállítani, ezért aki így játszik, az csak szórakozik. Tehát egymagában csinálja, kénye-kedve, és nem a játék rendje szerint... Ezért vitatom (nem értem) az ötletet. (open)BVE-hez készül? :P --- 2. Ha már egyszer openBVE, honnan veszed, hogy egészen Pusztaszabolcsig csak a vezetőfülkében fogok kuksolni, és nem veszem majd észre, hogy kanyarodáskor az egész szerelvény ideiglenesen kisiklik , elsöpri a környező házakat? :D Vagy ha úgy lesz megoldva, hogy az első és utolsó forgóváz lesz a síneken (és nem az első kettő), a többi meg magára marad, akkor annak az elég hosszúcska szerelvénynek a közepe majd átlóg más sínekre? :D --- Még mindig van egy kis űr a fejemben, de már úgy érzem, múlik. Átraktam más fejébe. Sajna csalódást adva ezzel át másnak. Jobb lenne nekem csalódni, hogy BVE-ben ilyet is lehet >>a program rendje szerint<<. --- Bocsi a hosszú írásért, én mindig hosszan fejezem ki magam...
Nem. Alap esetben a tárolóban áll a Flirt, a kijárat (Kelenföld felé nézve). (Bent a 3D vezetőállásban). Namost átgyalogolsz a vonat másik végébe, kényelembe helyezed magadat, és elindulsz hátrafelé az 5. vágányhoz. Miután megállsz, visszasétálsz a másik vezetőállásba, előre teszed a menetszabályzót, és 15:56-kor elindulsz Pusztaszabolcs felé. A tárolóban természetesen meg kell állnod (majd lesz egy vörös jelző) a .Sta és stop parancs miatt, de majd úgy csinálom, hogy ne legyen hosszú idő. Kanyarban nem lesz feltűnő, hogy a csuklónál nem törik a szerelvény, ugyanis menet közben a vezetőfülkében leszel. És az egész nem erre a Flirt modellre fog épülni.
1/a. Tehát ez csak a játékostól függene egy gyenge illúzióképp, hogy ő mikor akarja ezt eljátszani egymagában - tehát hogy játék kezdetekor elviszi a kamerát a szerelvény végébe, 180fokban megfordul vele, tolat, megáll, visszaviszi a kamerát, és megfordítja, majd előremegy a vonattal? 1/b. Ha ez így lenne, akkor a menetrend hogyan működne? 1/c. A vezetőállás-nézet (F1) kamerája elég lassan mozog (nem?), még a gyaloglásnál is lassabban. Így kéne végigcammogni a Flirt-ön?
2. És a kanyarokban mi lesz a helyzet a vonattal (útközben nem lehet másik, "darabokra szedett" szerelvényt betölteni)? :)
3. Amit még nem értek (nem ismerem a Déli közlekedését): hátrafelé is kell majd mennie a vonatnak? (nem a mínuszban 'elhelyezett' blokkok miatt, hanem a vezetőfülke-csere miatt) Ha csak egy sínen mehet, és csak egy irányba (ha csak nem tolat ugyanazon sínen), akkor nem értem, mire lenne jó a vezf. csere? Honnan, és miért kell betolatnia, ahová azonos úton vissza is fog menni? Hogy van ez? :)
A válaszoknak örülnék, mert keletkezett egy kis űr a fejemben!
Jó ötlet, de ne bonyolítsd túl. Először épüljön meg a pálya, de minél előbb. Már így is tűkön ülünk. (vagyis csak a többiek... én úgyse fogok tudni menni rajta)
Tudok. Nem szedem darabokra. Egy egység lesz az egész szerelvény. És nem csak külső nézetben látszik. Pl. A Te Vizipókodban is ki lehet sétálni az utastérbe. Jó lesz ez.
A hátsó fülkét csak külső nézetben lehet használni, de akkor meg állandóan elmászik, mert az első kocsihoz igazítja a kamerát. Vagy te tudsz jobb ötletet?
Köszönöm. A vezetőállás-cserét meg lehet oldani, bár nem lesz animált a dolog. Én egy Flirtet teszek ilyenné. Csak a belsejét lemodellezem vezetőállással együtt. Aztán azt beteszem a panel.animatedbe. A vezető mindkét vezetőálláson szabadon mozoghat. De ez egyelőre csak elképzelés...
Szerintem is úgy kellene ahogy bvemetro írta, de tök felesleges mert a bve-ben csak egy irány van, gondolom az openbve-ben is. Misellnek csak a szája járt, de ezt még nem oldotta meg. Szóvak úgy is két route kellene, az egyikkel ráállsz a másikkal majd mész kifelé.
A vezetőállás csere mintha valami annak látszó dolog lenne, vagy lemaradtam valamiről. De amúgy miért akarod 0-nál kezdeni a pályát? Kezdd 1000-nél a tárolónál és akkor be tudsz menni vezetőálláscserére. Nálam a 2-es metró 10000-nél, a 3-as meg 3100 körül kezdődik, sehol nincs leírva hogy kötelező 0-nál kezdeni a pályát. A játék úgyis az első állomáshoz (stop parancshoz) töltődik be.
Igen csak 3 bhv van. Tulajdonképpen az is csak záhonyba jár csak itt javítjuk. Nekünk csak 29-05 ös Bp kocsik vannak (volt Ap kocsi), kb 30 darad, meg vagy 40db 10/20-67 es IC kocsi. Debrecennek is inkább 29-05 ös van meg lengyel illetve győri fülkés kocsi. Igy télen nem is bánom hogy nincs mert nem kell kályhákat cserélni. A légfűtéses kocsikkal nincs annyi gond (pl 29-05 Bp, 20-37 B győri)
Máris vissza kell vennem! :( FPS 20, a betöltési idő 3 perc. Akkor ez a mai nap nem a fejlesztésről, hanem a visszafejlesztésről fog szólni. Nyugi, azért felismerhető lesz :)
Két kérdem lenne: Ki használja az openBVE-t, akinek kicsi a gépe? Szükség lenne/bírná a gép, ha meg lenne építve mind a 12 vágány? Vagy elég ami látszik?
Másik: Lehet a Route fájlba mínusz értéket írni? Például elkezdem 0 méternél (Déli tárolóba), be kéne járni a pályaudvarra(ez a mínusz), vezetőállás csere és utasfelvétel után pedig irány Kelenföld. Ez megoldható?
Néha szokott lenni Bhv. Csak asszem 3 van, a határon kilépős kocsinak használják. Mondtam is hogy lefotózom, meg bz-t is. Csak egy normális tölthetö AAA elem kéne a digcsó fényképezőbe mert a 100 forintos elemmel nem birtam lőni egyet sem. A héten szerzek, mert én is akartam fotózni. A kocsik alját akartam így havasan. Lentről az aknából nagyon szép, ahogy a légáram kavarta a havat, olyan mintha egy cseppkőbarlangba lennél :)) De lehet erről már lemaradtam, hacsak nem lesz még hó...