Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kovacas Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41334

Nekem 4ü vartburgom volt előtte. A thália szebb és kényelmesebb is. Nem jobb,mert ki lehetett volna vele menni a világból. Egy termosztát betét volt összesen. 85 000 km alatt meg egy olajgomba. Miért mi a szép? Az új opel vektra? 

Előzmény: KTsk (41333)
KTsk Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41333

Köszi a biztatást!

Érdekes módon került hozzám Thalia. Volt egy 2T Trabim (hármonknak), de megszülettek az ikrek is. így már kinőttük a Trabit, amit nagyon szerettem, mert mindíg patent volt.

Nézegettem, hogy mit kéne venni (DE ÚJAT) hitelre. Az ár + tágas csomagtartó miatt a Thaliára esett a választás. Minden haveromnak mondtam: "Nem tetszik, de mindent tud amire a családomnak szüksége van. Ha egyszer lesz pénzem, akkor szép is lesz...! Ráadásul olyan színű, amilyet mindig szerettem volna, és kisfogyasztású". De aztán amikor felszereltem sárvédő gumikkal, megjártuk vele Görög országot, Erdélyt, megszerettem. A fogyasztása is csak 6-6,3 volt 100-120-as tempónál.

Szóval már 6 éve a család szemefénye.

Előzmény: GOFE (41332)
GOFE Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41332

Szia!   Igaza van thalinak, itt a fórumra általában a problémákkal jelentkeznek be az emberek.

Akinek nincs baja a kocsival, az ritkán ír ide. Nekem  egy 2002-es dci-m van, 50000 km-el, igaz már nekem

is volt bajom vele, alkatrészminőség miatt, de legfőképpen a hozzá nemértés miatt. Főleg, az utóbbi végett

 volt néhány álmatlan éjszakám, de sikerült megtalálni a megfelelő felkészültségű szakembert, és megoldó-

dott a probléma. Sajnos a mai autók nem túl hosszú időre vannak tervezve, így ha nem is használjuk őket

az évek során elöregednek bizonyos alkatrészek, és cserésekké válnak.Én már több mint 40 éve az autó-

javító szektorban dolgozom, és nyugodt lélekkel elmondhatom,hogy a tökéletes autót még nem sikerült

megalkotni, hogy ne legyen valami típus hibája. Ezt mindegyik autómárkára értem.

Naponta hallok komolyabb márkákról, hogy vissza perelik a kocsi árát, mert már garanciába sem tudnak

többszöri javítás után sem mit kezdeni a hibákkal.Ezek után kiábrándulnak az adott típusból, és hiába-

ajánlanak fel másik új autót helyette, elege van és inkább másik márkával próbálkozik.

Én is végig csináltam (annó) a Dácsiás korszakot, és két éves korára tudtam belőle nem kis ráfordítással

" megbízható"járművet csinálni sok Renault, és egyéb más  alkatrésszel. Úgy, hogy fel a fejjel, bármire

cserélnéd nem biztos, hogy jobban járnál.

Előzmény: KTsk (41330)
Tade15 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41331

Nem tudom,de szerintem mindkettöt.

Előzmény: Tibibá666 (41321)
KTsk Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41330

Sziasztok!

Nem dicsekedni szeretnék, de gk.vez. vagyok ( valamival több mint 2mill. Km balesetmentes). Sok autóm volt, tehergépkocsi is, de Zsiguli, és Lada is. Volt Barkas, Toyota, 2db F Astra, Golf, Peugeot, Vectra, Passat, Octavia, jelenleg Mondeoval járok. A KGST-s autóimat mindben 170000-200000km volt, amikor eladták. A többieket 230000km fölötti teljesítménnyel adták el.

Ez az igazság, hogy eggyikkel sem (kivéve a Barkas-t) volt ennyi baj. Higgyétek el!

A saját talicskámban pedig csak 68000 van, és állandóan pátyolgatom!!!

Ezért írtam amit írtam. Cserére sajna nincs lehetőségem. Olyan autó ez, mint régen a Dacia volt.

Kényelmes, de folyamatosan költeni kell rá, meg csinálgatni.

 

 

Előzmény: thali (41322)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41329

Olaszországban van kapcsolata a szakinak. Ott készítik a porlasztókat. Olcsóbb, mint ha itthon csináltatná.

 

175e-hez közelítek, egyikkel se volt gondom. Indul, megy, keveset fogyaszt, kop-kop-kop...

Előzmény: Tibibá666 (41328)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41328

Szerintem a Diesel Hungária valamely partnerénél történik a felújítás. Delphi rendszerekre vannak specializálódva és minden eszközük megvan a felújításhoz, beméréshez, kód generáláshoz. Nem hiszem, hogy külföldön történne a javítás. Végülis az új alkatrészeket csak " be kell pakolni" a porlasztó házába, bemérni és kódot generálni.

 

Neked volt már probléma a csúcsokkal, vagy a szivattyúval?

Előzmény: gessztenye1 (41327)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41327

Ebben az árban új csúcsok vannak építve a szelepbe. Keszthelyen egy porlasztós szakinál találtam. Nem házi barkács, hanem kiküldi valahova egy komoly műhelybe, ahonnan mérési papírokkal kapja vissza.

Előzmény: Tibibá666 (41326)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41326

Csupán azért jó, mert olcsó. Csak egy alternatívát írtam, amit nem kell senkinek sem megfogadni. Viszont jó tudni, hogy van olcsóbb megoldás.

 

Hol lehet kapni 38-ért felújított csúcsot? Cseredarab szükséges, vagy az ügyfél saját csúcsait újítják fel?

Előzmény: gessztenye1 (41323)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41325

Ezt hívják mázlinak. :-)

Előzmény: Tade15 (41311)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41324

Ülj át nyugodtan egy más típusba... Vissza fogod te még ezt vágyni. :-)

Előzmény: KTsk (41316)
gessztenye1 Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41323

24-ért új csúcs? Az miért jó? Se bemérve, se új kód hozzá, se garancia...

 

38-ért van itt helyben is, jó minőségű, számlával, mérési jegyzőkönyvvel, új kóddal. A sok olcsó tákolmány miatt van az, hogy "sz@r ez az autó".... pedig nem is az autó hibája.

Előzmény: Tibibá666 (41314)
thali Creative Commons License 2011.01.04 0 0 41322

Szia!

 

Az elégedett emberek általában nem irnak a forumokra, és biztos lehetsz benne,  hogy a többi autómárkánál is vannak hibák.  A gond inkább a magas alkatrészárakban található, és a legtöbb esetben a szervizek felkészültsége, felszereltsége sem optimális.

Előzmény: KTsk (41316)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41321

Az szép...

Csak vezérlőszelepet cseréltek, vagy a fúvókákat is?

Előzmény: Tade15 (41319)
Tade15 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41320

Volt Ladád? :) vagy öreg olasz autód?

Előzmény: KTsk (41317)
Tade15 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41319

Mind a 4-et

Előzmény: Tibibá666 (41318)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41318

Köszi szépen a felvilágosítást.

Nem árt tudni, hogy mik a jelei a porlasztó hibának.

Hány csúcsot kellett javíttatnod?

Nekem 103 E Km van benne /Clio/, de 0 Km-es korától kezdve 3-4 főtengelyfordulatra indul. /hidegen, melegen, külső hőmérséklettől függetlenül/

Eddig csak Delphi szűrő volt rajta, leszámítva azt az 5 E Km-t amikor sikerült vennem egy Mecafiltert, amiben rossz volt a szelep és gyárira cseréltem. A Mecafilter szűrővel nehezebben indult...

Injektor tisztítót gyakran öntök az üzemanyaghoz és az utóbbi időben már full szintetikus 2T motorolajat is.

 

Előzmény: Tade15 (41315)
KTsk Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41317
Előzmény: KTsk (41316)
KTsk Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41316

Sziasztok!

Hát lehet, hogy most megköveztek, de meg kell, hogy mondjam, hogy már biztos vagyok benne, hogy az életben nem vénnék még egyszer Renault márkájú autót. Eddig itt a fórumban is rengeteg problémáról olvastam. Az én 2004-es 1.4 v8 talicskámnak eddig (68000km) kevés baja volt. Hosszbordásszíjcsere, csomagtérajtó központizár vezeték eltört, gumi csere, aksi csere. Ezeket,valamint az olaj, szürők, gyertyák cseréjét mindíg megcsináltam.

Most, hogy készítem az autót műszakivizsgára, a tököm tele lett a renault-val.

AXIÁL CSUKLÓ CSERE!!! HÁTSÓ FÉKMUNKAHENGER CSERE. Szerencsére van egy szerelő haver aki segít, ha már elfogy a türelmem.

Nincsenek nagy igényeim, eddig meg is voltam elégedve a talicskámmal, de most ki kell

jelentsem: ilyen szar autó a világon nincs még egy! Minden része silány, vacak.

Az enyém gyönyörű álapotban van, és még 6,3 l-nél még sosem fogyasztott többet. De ha részenként vizsgálom, találok mindíg valami kis hibát.

 Bocs, de ki kívánkozott belőlem! Most piszkosul utálom a "Retyo gyárját".

Tade15 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41315

Nyírteleken csinálták.Jobban bele gondolva pont 2 éve,2009 elsö munkanapján csináltattam.Valszeg egy olcsó Vaterás szürö miatt szivtam be.(Minek bele gyári ez csak 6000 cimszóval.)Elöször csak nem indult pöcre 0 fok körül,kicsit jobban meg kellett tekerni.Utána egyre nehezebben indult.Alacsonyabb lett az alapjárat,rázta az egész autót,elöször ez tünt fel.karácsonyra nagyon hideg lett,és már csak bikázva tudtam beinditani.Ha be melegedett még elinditotta az akksi.Az izzitás világitott,meg a stop de egy idö után elaludt.Ha be tudtam csüszkölni ugyan úgy ment mint elötte.Húzott rendesen,nem kormolt.Ez k.b. 1300 km alatt ment végbe.Nyirtelekre már úgy mentem,hogy a mühej elött nem mertem leállitani.Mindez 113000-km nél történt.

Előzmény: Tibibá666 (41313)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41314

Romániában átszámolva 13 E Ft a gyári javítókészlet. De 24 E Ft-ért már új csúcsot is lehet kapni. :D

http://www.licitatii-electronice.ro/produse/detalii-produs.aspx?pid=19054

 

Előzmény: Tibibá666 (41313)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41313

Valóban jó áron javították, de mostanában nem találtam egy műhelyt sem, aki 25 E Ft alatt javítana és ebbe sajnos csak a vezérlőszelep cseréje fér bele, +10 E Ft ha a fúvókát is cserélik, 5 E Ft  kiszerelés...

Nem hiszek én sem ebben az ultrahangos tisztításban, szerintem egy erős rendszertisztító adalék legalább olyan hatásos és engem nem zavar ha kívülről nem fényesek a nagynyomású csövek.

Esetleg elárulod, hogy hol sikerült ilyen áron javítani a porlasztóidat?

Milyen jelenségeket produkált az autód, amikor hibásak voltak a csúcsok és mekkora volt a futásteljesítmény? /Gondolom az izzítás, stop, service hármas világított/

Előzmény: Tade15 (41311)
Tade15 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41312

Hát ha itt van Miskolcon 2200-ért izzitó gyertya veszek 2-öt.Már -10 alatt nehezen indul 2-vel :)

Előzmény: RenPaul (41304)
Tade15 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41311

Ez nem túl olcsó.18 ahhoz képest,hogy nekem 2 éve 22 ért csinálták darabját garanciával,és hozzá sem kellett nyúlnom.Azóta mentem vagy 35000-et vele és (kopp kopp)semmi baja.Ja,és kannából tankolok.És nem volt semmi más csinálva se szivattyú se ultrangozás semmilyen dolog.

Előzmény: Tibibá666 (41305)
Tade15 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41310

Azért a jó öreg vezetékes módszert itt is lehet alkalmazni.Darab drót,az egyik vége az akksi pozitivra,a másikkal meg csiklandozod a gyertya tetejét.Amelyik nem szikrázik nem jó.

Előzmény: ÖregMackó (41309)
ÖregMackó Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41309

Szia RenPaul!

 

Nekem megdiagolták és tudom hogy egy gyertya rossz de nem tudom, nem láttam, hogy kiírta volna hogy melyik. De lehet hogy csak nem értettem a franciát. Csak ki kel mérnem melyik az nem?

 

Egyébként most a nagy hidegben is indult különösebb nehézség nélkül inkább az aksit viselte meg a hideg.

 

Ez a befecskendező csere azért durva! Kíváló nyomatékmérős keze van a csávónak! Én biztos megszakítanám valamelyik menetet. Kíváncsi lennék milyen futásteljesítmény van egy ilyen csere után. Ugye nem néhány ezer km-t vár az ember.

 

És így utólag BUÉK minden kedves Thália társnak!

 

ÖregMackó

 

Előzmény: RenPaul (41306)
steely Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41308

 

 

Szia!

 

A mai nap megnéztük kollégámmal a reléket, ami az akkumulátor mellett jobbra egy fekete dekli levételével megtalálható volt.

Kettő jól hozzáférhető, kettő már-már a motortér felső pereme alá esik. Kiszedtük, megcserélgettük és utána mikor az indítókulcsot elfordítottam lehetett hallani azt a halk elektromos búgást, ami gondolom összefügg az üzemanyag ellátás rendszerével.

Aztán indítóztam és pöccre beindult.

Járattam egy ideig, hogy az akksi magához térjen aztán mentem vissza dolgozni.

 

Hazafelé megint nem indult, újra megpiszkáltam a reléket és semmi gond.

Nyilván nem szeretném ezt minden hosszabb leállítás után végigjátszani, így természetesen szervíz lesz belőle.

Érdekesség, hogy a szakszervíz telefonon AC pumpát mondott 50-60 ezres költséggel.

 

Nagyon köszönöm a segítséget még egyszer, és baleset, bosszúság mentes új évet kívánok jó egészséget és sok-sok szeretetet minden márkatársnak!

 

 

 

 

Előzmény: dobik (41268)
dx man Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41307

Hi,

 

nekem is cserélni kellett a gyári CH184-es izzítógyertyákat.

Helyükre a bele való EYQUEM G28+PWD501 -ek kerültek.

Először csak 1db lett cserélve (4 évesen), 5 évesen visznont a másik 3-at is kidobtuk.

Azóta nem volt gond. Most mértem őket én is, elvben 0,6...0,8 Ohm a helyes érték, feltéve, hogy a multiméter vezetékének az ellenállását - meg a ki tudja mekkora átmeneti ellenállásokat - levonod a mért eredményből. 1 Ohm alatti ells. érték bőven jó.

 

Előzmény: Anonymus23 (41301)
RenPaul Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41306

Ez lemaradt:

izzítógyertya ellenállása max 2 Ohm lehet!!  (a 290 Ohmos nyilván rossz, az lényegében szakadt, fel sem izzik..)

 

Egyébként a Clip diagnosztika jelzi, ha nem jó valamelyik izzítógyertya, tehát nem kell feltétlenül az ellenállás-méréssel foglalkozni (ha van mód diagra - persze..)

Előzmény: Anonymus23 (41301)
Tibibá666 Creative Commons License 2011.01.03 0 0 41305

Valamiből fenn kell tartani a szervizeket is. Szerintem túlmisztifikálták a szervizek és a javítók a CR rendszerek működését és az van a köztudatban, hogy ehhez senki más ne nyúljon csak "hozzáértő".

Itt is lehet kapni: http://be-futo.addel.hu/detailproduct.php?storeid=2475&productid=488663

A vezérlőszelepet biztos, hogy tartalmazza a készlet, azt nem tudom, hogy fúvókát is. Olcsónak ezt sem mondanám, de még mindig sokkal barátibb ár, mint egy felújítás ára vagy egy új porlasztó.

Vannak kínai gyártmányok is 5-6 Ft körüli áron, de azok megbízhatósága és futásteljesítménye eléggé kétséges.

Szerintem ez a javítás akkor megfelelő, ha csak 1-2 porlasztó hibás. Ha több, akkor azt már valószínűleg a szivattyúból leváló részecskék károsították és akkor a szivattyút is érdemes felújítani. Viszont akkor indításkor több idő alatt épül fel a Rail nyomás és esetleg alacsony is, de ez megfelelő műszerekkel kimérhető.

Ha fúvóka csere is történik a felújításkor, utána célszerű egy szervizben beméretni a csúcsokat, hogy új azonosítót generáljanak, majd azt az ECU-ban rögzíteni.

Valószínűleg a legtöbb nagy alkatrészkereskedő is be tudja szerezni a vezérlőszelep javítókészletet /9308-621C cikkszám/.


Előzmény: Kattal (41300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!