Nekem 4ü vartburgom volt előtte. A thália szebb és kényelmesebb is. Nem jobb,mert ki lehetett volna vele menni a világból. Egy termosztát betét volt összesen. 85 000 km alatt meg egy olajgomba. Miért mi a szép? Az új opel vektra?
Érdekes módon került hozzám Thalia. Volt egy 2T Trabim (hármonknak), de megszülettek az ikrek is. így már kinőttük a Trabit, amit nagyon szerettem, mert mindíg patent volt.
Nézegettem, hogy mit kéne venni (DE ÚJAT) hitelre. Az ár + tágas csomagtartó miatt a Thaliára esett a választás. Minden haveromnak mondtam: "Nem tetszik, de mindent tud amire a családomnak szüksége van. Ha egyszer lesz pénzem, akkor szép is lesz...! Ráadásul olyan színű, amilyet mindig szerettem volna, és kisfogyasztású". De aztán amikor felszereltem sárvédő gumikkal, megjártuk vele Görög országot, Erdélyt, megszerettem. A fogyasztása is csak 6-6,3 volt 100-120-as tempónál.
Nem dicsekedni szeretnék, de gk.vez. vagyok ( valamival több mint 2mill. Km balesetmentes). Sok autóm volt, tehergépkocsi is, de Zsiguli, és Lada is. Volt Barkas, Toyota, 2db F Astra, Golf, Peugeot, Vectra, Passat, Octavia, jelenleg Mondeoval járok. A KGST-s autóimat mindben 170000-200000km volt, amikor eladták. A többieket 230000km fölötti teljesítménnyel adták el.
Ez az igazság, hogy eggyikkel sem (kivéve a Barkas-t) volt ennyi baj. Higgyétek el!
A saját talicskámban pedig csak 68000 van, és állandóan pátyolgatom!!!
Ezért írtam amit írtam. Cserére sajna nincs lehetőségem. Olyan autó ez, mint régen a Dacia volt.
Kényelmes, de folyamatosan költeni kell rá, meg csinálgatni.
Szerintem a Diesel Hungária valamely partnerénél történik a felújítás. Delphi rendszerekre vannak specializálódva és minden eszközük megvan a felújításhoz, beméréshez, kód generáláshoz. Nem hiszem, hogy külföldön történne a javítás. Végülis az új alkatrészeket csak " be kell pakolni" a porlasztó házába, bemérni és kódot generálni.
Neked volt már probléma a csúcsokkal, vagy a szivattyúval?
Ebben az árban új csúcsok vannak építve a szelepbe. Keszthelyen egy porlasztós szakinál találtam. Nem házi barkács, hanem kiküldi valahova egy komoly műhelybe, ahonnan mérési papírokkal kapja vissza.
24-ért új csúcs? Az miért jó? Se bemérve, se új kód hozzá, se garancia...
38-ért van itt helyben is, jó minőségű, számlával, mérési jegyzőkönyvvel, új kóddal. A sok olcsó tákolmány miatt van az, hogy "sz@r ez az autó".... pedig nem is az autó hibája.
Az elégedett emberek általában nem irnak a forumokra, és biztos lehetsz benne, hogy a többi autómárkánál is vannak hibák. A gond inkább a magas alkatrészárakban található, és a legtöbb esetben a szervizek felkészültsége, felszereltsége sem optimális.
Nem árt tudni, hogy mik a jelei a porlasztó hibának.
Hány csúcsot kellett javíttatnod?
Nekem 103 E Km van benne /Clio/, de 0 Km-es korától kezdve 3-4 főtengelyfordulatra indul. /hidegen, melegen, külső hőmérséklettől függetlenül/
Eddig csak Delphi szűrő volt rajta, leszámítva azt az 5 E Km-t amikor sikerült vennem egy Mecafiltert, amiben rossz volt a szelep és gyárira cseréltem. A Mecafilter szűrővel nehezebben indult...
Injektor tisztítót gyakran öntök az üzemanyaghoz és az utóbbi időben már full szintetikus 2T motorolajat is.
Hát lehet, hogy most megköveztek, de meg kell, hogy mondjam, hogy már biztos vagyok benne, hogy az életben nem vénnék még egyszer Renault márkájú autót. Eddig itt a fórumban is rengeteg problémáról olvastam. Az én 2004-es 1.4 v8 talicskámnak eddig (68000km) kevés baja volt. Hosszbordásszíjcsere, csomagtérajtó központizár vezeték eltört, gumi csere, aksi csere. Ezeket,valamint az olaj, szürők, gyertyák cseréjét mindíg megcsináltam.
Most, hogy készítem az autót műszakivizsgára, a tököm tele lett a renault-val.
AXIÁL CSUKLÓ CSERE!!! HÁTSÓ FÉKMUNKAHENGER CSERE. Szerencsére van egy szerelő haver aki segít, ha már elfogy a türelmem.
Nincsenek nagy igényeim, eddig meg is voltam elégedve a talicskámmal, de most ki kell
jelentsem: ilyen szar autó a világon nincs még egy! Minden része silány, vacak.
Az enyém gyönyörű álapotban van, és még 6,3 l-nél még sosem fogyasztott többet. De ha részenként vizsgálom, találok mindíg valami kis hibát.
Bocs, de ki kívánkozott belőlem! Most piszkosul utálom a "Retyo gyárját".
Nyírteleken csinálták.Jobban bele gondolva pont 2 éve,2009 elsö munkanapján csináltattam.Valszeg egy olcsó Vaterás szürö miatt szivtam be.(Minek bele gyári ez csak 6000 cimszóval.)Elöször csak nem indult pöcre 0 fok körül,kicsit jobban meg kellett tekerni.Utána egyre nehezebben indult.Alacsonyabb lett az alapjárat,rázta az egész autót,elöször ez tünt fel.karácsonyra nagyon hideg lett,és már csak bikázva tudtam beinditani.Ha be melegedett még elinditotta az akksi.Az izzitás világitott,meg a stop de egy idö után elaludt.Ha be tudtam csüszkölni ugyan úgy ment mint elötte.Húzott rendesen,nem kormolt.Ez k.b. 1300 km alatt ment végbe.Nyirtelekre már úgy mentem,hogy a mühej elött nem mertem leállitani.Mindez 113000-km nél történt.
Valóban jó áron javították, de mostanában nem találtam egy műhelyt sem, aki 25 E Ft alatt javítana és ebbe sajnos csak a vezérlőszelep cseréje fér bele, +10 E Ft ha a fúvókát is cserélik, 5 E Ft kiszerelés...
Nem hiszek én sem ebben az ultrahangos tisztításban, szerintem egy erős rendszertisztító adalék legalább olyan hatásos és engem nem zavar ha kívülről nem fényesek a nagynyomású csövek.
Esetleg elárulod, hogy hol sikerült ilyen áron javítani a porlasztóidat?
Milyen jelenségeket produkált az autód, amikor hibásak voltak a csúcsok és mekkora volt a futásteljesítmény? /Gondolom az izzítás, stop, service hármas világított/
Ez nem túl olcsó.18 ahhoz képest,hogy nekem 2 éve 22 ért csinálták darabját garanciával,és hozzá sem kellett nyúlnom.Azóta mentem vagy 35000-et vele és (kopp kopp)semmi baja.Ja,és kannából tankolok.És nem volt semmi más csinálva se szivattyú se ultrangozás semmilyen dolog.
Azért a jó öreg vezetékes módszert itt is lehet alkalmazni.Darab drót,az egyik vége az akksi pozitivra,a másikkal meg csiklandozod a gyertya tetejét.Amelyik nem szikrázik nem jó.
Nekem megdiagolták és tudom hogy egy gyertya rossz de nem tudom, nem láttam, hogy kiírta volna hogy melyik. De lehet hogy csak nem értettem a franciát. Csak ki kel mérnem melyik az nem?
Egyébként most a nagy hidegben is indult különösebb nehézség nélkül inkább az aksit viselte meg a hideg.
Ez a befecskendező csere azért durva! Kíváló nyomatékmérős keze van a csávónak! Én biztos megszakítanám valamelyik menetet. Kíváncsi lennék milyen futásteljesítmény van egy ilyen csere után. Ugye nem néhány ezer km-t vár az ember.
A mai nap megnéztük kollégámmal a reléket, ami az akkumulátor mellett jobbra egy fekete dekli levételével megtalálható volt.
Kettő jól hozzáférhető, kettő már-már a motortér felső pereme alá esik. Kiszedtük, megcserélgettük és utána mikor az indítókulcsot elfordítottam lehetett hallani azt a halk elektromos búgást, ami gondolom összefügg az üzemanyag ellátás rendszerével.
Aztán indítóztam és pöccre beindult.
Járattam egy ideig, hogy az akksi magához térjen aztán mentem vissza dolgozni.
Hazafelé megint nem indult, újra megpiszkáltam a reléket és semmi gond.
Nyilván nem szeretném ezt minden hosszabb leállítás után végigjátszani, így természetesen szervíz lesz belőle.
Érdekesség, hogy a szakszervíz telefonon AC pumpát mondott 50-60 ezres költséggel.
Nagyon köszönöm a segítséget még egyszer, és baleset, bosszúság mentes új évet kívánok jó egészséget és sok-sok szeretetet minden márkatársnak!
nekem is cserélni kellett a gyári CH184-es izzítógyertyákat.
Helyükre a bele való EYQUEM G28+PWD501 -ek kerültek.
Először csak 1db lett cserélve (4 évesen), 5 évesen visznont a másik 3-at is kidobtuk.
Azóta nem volt gond. Most mértem őket én is, elvben 0,6...0,8 Ohm a helyes érték, feltéve, hogy a multiméter vezetékének az ellenállását - meg a ki tudja mekkora átmeneti ellenállásokat - levonod a mért eredményből. 1 Ohm alatti ells. érték bőven jó.
izzítógyertya ellenállása max 2 Ohm lehet!! (a 290 Ohmos nyilván rossz, az lényegében szakadt, fel sem izzik..)
Egyébként a Clip diagnosztika jelzi, ha nem jó valamelyik izzítógyertya, tehát nem kell feltétlenül az ellenállás-méréssel foglalkozni (ha van mód diagra - persze..)
Valamiből fenn kell tartani a szervizeket is. Szerintem túlmisztifikálták a szervizek és a javítók a CR rendszerek működését és az van a köztudatban, hogy ehhez senki más ne nyúljon csak "hozzáértő".
A vezérlőszelepet biztos, hogy tartalmazza a készlet, azt nem tudom, hogy fúvókát is. Olcsónak ezt sem mondanám, de még mindig sokkal barátibb ár, mint egy felújítás ára vagy egy új porlasztó.
Vannak kínai gyártmányok is 5-6 Ft körüli áron, de azok megbízhatósága és futásteljesítménye eléggé kétséges.
Szerintem ez a javítás akkor megfelelő, ha csak 1-2 porlasztó hibás. Ha több, akkor azt már valószínűleg a szivattyúból leváló részecskék károsították és akkor a szivattyút is érdemes felújítani. Viszont akkor indításkor több idő alatt épül fel a Rail nyomás és esetleg alacsony is, de ez megfelelő műszerekkel kimérhető.
Ha fúvóka csere is történik a felújításkor, utána célszerű egy szervizben beméretni a csúcsokat, hogy új azonosítót generáljanak, majd azt az ECU-ban rögzíteni.
Valószínűleg a legtöbb nagy alkatrészkereskedő is be tudja szerezni a vezérlőszelep javítókészletet /9308-621C cikkszám/.