A textek már most is túl világosabb. Az ütköző: .Buffer parancsot kell a Route-ba írni. Én már anno csináltam animált ütközőt: A vonat ha nekiment, benyomódtak az ütközőtányérok. De elveszett. :( Most épp egy animált forgalmistán dolgozok, aki meneszt. Az is volt már egyszer. :(
Na akkor ez tisztázott. Nem arról van szó, hogy ne csinálj ilyen route-t, csak lefelejtetted a kulcsszót, hogy ez nem szabályosan lenne, és csak annak jó, aki be van avatva. :D (Amúgy bárcsak lehetne majd ilyet a jövőben!)
Viszont a hsz-t a videódhoz linkeltem elsősorban: Elsősorban várom a fejleményeket, hogy egy komplexebb Déli-ben vezethess(ünk) majd vonatot. Habár szerintem a textúrákat kicsit meg lehetne világosítani (ha van mivel), de az eddigiek, mondani sem kell, felülteljesítettek a vártnál, és nekem tetszik! :) --- Azt nem tudtam, hogy ütközőnél ki lehet siklatni a vonatot. Mi ez a bizonyos valami, ami kisiklatja (gondolom, hogy nem az objektum, azon átmenne a vonat simán)? :D Amúgy ha meg még ez is megoldható lenne animáltan, hogy a vonat egy kicsit meghurcolja az ütközőt, mielőtt kisiklik (kidől), jópofa lenne. A vonat törésmodelljére viszont itt egyáltalán nem gondolok, nyugi. :)
Én ha majd eljutok oda, hogy befejezzem a 44-es akkor a 30-as vonal jön, de szépen lassan fokozatosan építem fel majd. Házak terén gondban leszek majd, de másnem mint az alföld5-ben sorházakat fogom cserélgetni addig amíg nem lesz más textúra!
Az előbbi gondolat menetből egy kukkot nem értek, de látom nem csak én vagyok így.
Ha egy route fáljt csinálsz akkor eleve nem csak előre felé lehet menni? Persze lehet tolatni, de az nem számít semminek se az csak tolatás. Az sta. parancs mindig az első állomásról indul visszafelé nem lehet vele dolgozni ez nem msts. Másrészt meg egy átlag vezető illetve játékos örül a fejének, hogy beülhet egy flirtbe vagy bármely más mozdonyba és vezethet pláne ha valós pálya.
Alapvetően nem rossz az elképzelésed Ádám, de openBVE-től szerintem ilyet ne várj el.
Ahogyan mások is mondták lényeg legyen meg a pálya és ha utána tudsz változtatni tedd azt, de az alap pálya legyen meg elsőnek, mégha béta verzió akkor is!
Én sem értem, nem csak maztro az egyetlen :P Tehát a tárolóból indulok, de hátul nincs Sta parancs. Az openBVE majd jól megbüntet pár mínusz ponttal, mert állomáson kívüól nyitok ajtót :P Aztán az egyszeri játákos, aki _játszani szeretne_ (és nem pedig ökörködni) az majd találja ki, hogy miért nem a Déliből indul. A tárolónál lévő vörös jelzőt majd időre szabályzod? openBVE-ben ugyan nagy eséllyel lehet időpontra tenni a jelző működését, hogy teszem azt 15.58-kor legyen zöld, de aki a tárolóban kezd 15:50-kor (mert ugye be kell toltani a pu-ra 56-os indulásra) az majd néz bambán hogy "a f***ért vörös a jelző 8 percig? Meg különben is miért nem a Déliből indul a pálya?"
Ez körülbelül egy ugyanolyan "átverés" mint a "mozgó jármű", amiről párszor írtam már. A játék rendje szerint nem lehet mozgó járművet készíteni, csak egy egyenes vonalú, egyenletes mozgással haladó tárgyat, amit természetesen fel lehet öltöztetni jármű-külsővel. Így aztán az egyszeri felhasználó azt hiszi róla hogy tényleg mozgó jármű, pedig nem is. Inkább egy alap pályát kellene készíteni, amiben mindenkinek egyértelmű hogy mit kell csinálni, és haladnál is vele, minthogy ennek az átverős vezetőálláscserés micsodának az elkészítésén gondolkodsz. Én is szórakozhattam volna hogy kocsiszínből ki a kihúzóba a metróval, aztán forduljunk, stb, csak azóta se lenne pálya belőle.
Igazad van. Viszont észrevettem, hogy ennek is van látótávolsága. Csináltam egy pályát, ahol a sín textúrája 25 darabra volt osztva, és mint kiderült (ez felesleges is volt tehát) 50 méteres a látótávolság vezetőfülkés nézetben.
De értem, hisz ugyanezt mondtam én is. :D Csak míg én fel tudtam vázolni, te nem tudtad az ezelőtti hsz-emre azt mondani, hogy ez korán sem lesz szabályos módszer. :P S mivel azt sugalltad tehát, hogy szerinted szabályos lesz, ezért kérdeztem, és írtam a kritikát, hogy hogyan gondolod? :P
Magyarán nem lehet megvalósítani, csak a beavatottak fogják (ha akarják) eljátszani a BVE programjától független módszerrel, önkényesen. :P
A kanyarodást viszont már értem. A 3d cabot fogod úgy kialakítani, hogy a Flirt másik végébe is el lehessen menni, a külső nézet megmarad. Világos! Csak egy apróság, amit már említettem: a 3d cab-ban a kamera gyorsasága elég lassúcska, tehát ennyiből sem élethűsíthető mindez a jelenlegi openBVE-vel.
Örülnék, ha ezt normál route-ban is lehetne így, de eddig egy szóval nem mondtad, hogy ez ennyire mesterséges lesz. nem szabályos elképzelés = nem volt magától értetődő Értjük egymást? :)
Látom, nem érted, amit mondok. A Déli 5 vágánynál nem lesz Sta parancs. Csak megállsz, kinyitod az ajtót és vársz. A szerelvénynek meg nem lesz külső tere csak belső, így nem fogod látni külső nézetben a kanyarodást. (Az marad a mostani, darabolt Flirt.) openBVE-hez lesz. De befejeztem, hagyom az egészet. Majd megcsinálom ezt magamnak, neked jó lesz a normál route. pont.
1. Szóval tőlem, mint játékostól függ, hogy elmegyek-e a vonat végébe, hogy élethűen tolassak, vagy nincs ehhez kedvem. Tolatás után az 5-ös vágányon megállok, és a kamerát visszaviszem a Kelenföld felé néző fülkébe. Ezt az eseménysort mondtam én is (csak a Tároló, és a Kelenföld felé néző irány nélkül).
A felvetődő problémák, és kérdések: A BVE mindig a legelső állomáshoz rak le indulópontként. Ha ez a tárolóban lenne, az 5. vágányra való betolatás után a route fájlba lehetetlenség beírni, hogy itt megálló van, így indulási időpont sem lesz neked 15:56-ra. (Nem lehetetlenség ide későbbi indulást írni, vagy megállót, de akkor nem a tárolóban indul a játék. Vagy bemehetünk innen a tárolóba, hogy visszatolassunk ide, majd be a tárolóba, és Pusztaszabolcs felé...) Valamint amikor innen elindulsz (pl. 56-kor, de nem menetrend, hanem csak az óra szerint), és visszamész a tárolóba, ennek a megállónak sem lehet mégegyszer indulási időpontja. Max azt a beállított adatot lehet alapul venni, hogy mennyi ideig kell kötelezően itt állni, de a menetrend itt már rég borul (nem?).
Mivel ezt a közlekedést nem lehet a BVE-ben beállítani, ezért aki így játszik, az csak szórakozik. Tehát egymagában csinálja, kénye-kedve, és nem a játék rendje szerint... Ezért vitatom (nem értem) az ötletet. (open)BVE-hez készül? :P --- 2. Ha már egyszer openBVE, honnan veszed, hogy egészen Pusztaszabolcsig csak a vezetőfülkében fogok kuksolni, és nem veszem majd észre, hogy kanyarodáskor az egész szerelvény ideiglenesen kisiklik , elsöpri a környező házakat? :D Vagy ha úgy lesz megoldva, hogy az első és utolsó forgóváz lesz a síneken (és nem az első kettő), a többi meg magára marad, akkor annak az elég hosszúcska szerelvénynek a közepe majd átlóg más sínekre? :D --- Még mindig van egy kis űr a fejemben, de már úgy érzem, múlik. Átraktam más fejébe. Sajna csalódást adva ezzel át másnak. Jobb lenne nekem csalódni, hogy BVE-ben ilyet is lehet >>a program rendje szerint<<. --- Bocsi a hosszú írásért, én mindig hosszan fejezem ki magam...
Nem. Alap esetben a tárolóban áll a Flirt, a kijárat (Kelenföld felé nézve). (Bent a 3D vezetőállásban). Namost átgyalogolsz a vonat másik végébe, kényelembe helyezed magadat, és elindulsz hátrafelé az 5. vágányhoz. Miután megállsz, visszasétálsz a másik vezetőállásba, előre teszed a menetszabályzót, és 15:56-kor elindulsz Pusztaszabolcs felé. A tárolóban természetesen meg kell állnod (majd lesz egy vörös jelző) a .Sta és stop parancs miatt, de majd úgy csinálom, hogy ne legyen hosszú idő. Kanyarban nem lesz feltűnő, hogy a csuklónál nem törik a szerelvény, ugyanis menet közben a vezetőfülkében leszel. És az egész nem erre a Flirt modellre fog épülni.
1/a. Tehát ez csak a játékostól függene egy gyenge illúzióképp, hogy ő mikor akarja ezt eljátszani egymagában - tehát hogy játék kezdetekor elviszi a kamerát a szerelvény végébe, 180fokban megfordul vele, tolat, megáll, visszaviszi a kamerát, és megfordítja, majd előremegy a vonattal? 1/b. Ha ez így lenne, akkor a menetrend hogyan működne? 1/c. A vezetőállás-nézet (F1) kamerája elég lassan mozog (nem?), még a gyaloglásnál is lassabban. Így kéne végigcammogni a Flirt-ön?
2. És a kanyarokban mi lesz a helyzet a vonattal (útközben nem lehet másik, "darabokra szedett" szerelvényt betölteni)? :)
3. Amit még nem értek (nem ismerem a Déli közlekedését): hátrafelé is kell majd mennie a vonatnak? (nem a mínuszban 'elhelyezett' blokkok miatt, hanem a vezetőfülke-csere miatt) Ha csak egy sínen mehet, és csak egy irányba (ha csak nem tolat ugyanazon sínen), akkor nem értem, mire lenne jó a vezf. csere? Honnan, és miért kell betolatnia, ahová azonos úton vissza is fog menni? Hogy van ez? :)
A válaszoknak örülnék, mert keletkezett egy kis űr a fejemben!
Jó ötlet, de ne bonyolítsd túl. Először épüljön meg a pálya, de minél előbb. Már így is tűkön ülünk. (vagyis csak a többiek... én úgyse fogok tudni menni rajta)
Tudok. Nem szedem darabokra. Egy egység lesz az egész szerelvény. És nem csak külső nézetben látszik. Pl. A Te Vizipókodban is ki lehet sétálni az utastérbe. Jó lesz ez.
A hátsó fülkét csak külső nézetben lehet használni, de akkor meg állandóan elmászik, mert az első kocsihoz igazítja a kamerát. Vagy te tudsz jobb ötletet?
Köszönöm. A vezetőállás-cserét meg lehet oldani, bár nem lesz animált a dolog. Én egy Flirtet teszek ilyenné. Csak a belsejét lemodellezem vezetőállással együtt. Aztán azt beteszem a panel.animatedbe. A vezető mindkét vezetőálláson szabadon mozoghat. De ez egyelőre csak elképzelés...
Szerintem is úgy kellene ahogy bvemetro írta, de tök felesleges mert a bve-ben csak egy irány van, gondolom az openbve-ben is. Misellnek csak a szája járt, de ezt még nem oldotta meg. Szóvak úgy is két route kellene, az egyikkel ráállsz a másikkal majd mész kifelé.
A vezetőállás csere mintha valami annak látszó dolog lenne, vagy lemaradtam valamiről. De amúgy miért akarod 0-nál kezdeni a pályát? Kezdd 1000-nél a tárolónál és akkor be tudsz menni vezetőálláscserére. Nálam a 2-es metró 10000-nél, a 3-as meg 3100 körül kezdődik, sehol nincs leírva hogy kötelező 0-nál kezdeni a pályát. A játék úgyis az első állomáshoz (stop parancshoz) töltődik be.
Igen csak 3 bhv van. Tulajdonképpen az is csak záhonyba jár csak itt javítjuk. Nekünk csak 29-05 ös Bp kocsik vannak (volt Ap kocsi), kb 30 darad, meg vagy 40db 10/20-67 es IC kocsi. Debrecennek is inkább 29-05 ös van meg lengyel illetve győri fülkés kocsi. Igy télen nem is bánom hogy nincs mert nem kell kályhákat cserélni. A légfűtéses kocsikkal nincs annyi gond (pl 29-05 Bp, 20-37 B győri)