Jó napot mindenkinek.Van egyszerűbb módszer is pár lóerőt belecsalni a 28 as ba.Át kell hüvelyezni 112 es re,a szeleptányérból el kell köszörültetni a szelepszár felőli oldalon annyit,hogy a szelep felülés vonala felett legyen még 1-1.5 mm.Tehát vékonyítani a szeleptányért.A szelepfészek átmérőjét is meg kel növelni 2 mm rel.Így ugyanakkora szelepnyitásnál több levegő tud beáramlani.Ki kell tisztítani a szívó és kipufogó csatornát az öntési hibáktól.És persze ezek mellett mindent jól be kell állítani.Porlasztókat,adagolót,robbanó tér térfogatot,/ezt egy kicsit növeltem.a gyári 2.2-2.3 helyett 2.6 ra állítottam a nagyobb henger átmérő miatt./Persze egy kompresszió hiányos kopott motor helyett egy felújított is érezhető teljesítmény növekedést jelent.
Turbo diesel motor alapelveivel tisztában vagy? Nem vagyok gépészmérnök, de ahhoz hogy egy turbodiesel motor megfelelően működjön fordulat kell méghozzá nem is kevés, hogy a turbina által keltett folyamat működjön is. A 2 hengeres Csepel motor legnagyobb és legfantasztikusabb tulajdonsága, hogy óriási nyomatékkal rendelkezik alacsony fordulaton, mindezt minimális fogyasztással. Egyértelműen rövidül az élettartama egy olyan motornak amit nem nagyfordulatú üzemeltetésre terveztek. Legyünk elnézőek mindentől és vázoljuk fel azt, hogy szerzel egy fogalmad sincs milyen és mire tervezett turbót, megoldod az olajhűtést, teszel bele kétszer akkora vízhűtőt mint gyárilag van, mert 40-50 éves korában elég jól meg vannak már rakódva a gyári hűtők, mókolsz hozzá szívócsonkot, kipufogócsonkot, turbinaolajzást felteszed az előtöltést az egekig, hogy valóban kapjon is cukrot megfelelően(ámbár vákumszabályzós adagoló illene a turbóhoz) mégsem fogsz semmi előnyben részesülni, mert nyugodtan megkérdezheted a 3-4 hengeres motorral átszerelt 28-as kollégákat, hogy maguk is bevallják nem érzik a különbséget attól, hogy forgósabb motort tettek bele. Félre ne értsd nem a kedvedet akartam elvenni sőt még az is lehet, hogy talán még nagyobb tűzet keltettem a tiltakozásommal és azért is megvalósítod. Én csak azt a véleményt tudom leírni amit 3-4 év 28-as használatával-javításával-felújításával töltöttem, de nekem akkor is a nemleges válasz a véleményem. Üdv! Füge
Szép jó napot csinált már valaki turbós kisdutrát ha igen akkor legyen szíves elmondani hogy mivel jár ez az egész és hogy a motort hogyan érintette nem ette a hengereket vagy gyűrűket stb. előre is nagyonszépen köszönöm majd rakok fel képetis csak eddig nem sikerült a mérrettel lehet a baj!!
Ekkora vontatmányt meg sem érez, de azért érdemes tisztában lenni némi terep alapokkal is. pl ha nagy felületű víz van a kátyúban akkor annak az alja biztosan kemény és nyugodtan belemehetünk, a legnagyobb veszélyt mindig azok a részek jelentik amik felveszik a vizet és látszólag a teteje még száraz is, mert dutra ide vagy oda ha derékig süllyed vége a mutatványnak aznapra, lehet menni a rakodógépért. Amit lefényképeztél akadót nyugodtan bele lehet menni bármilyen vontatmánnyal, mert ebből muszáj kijönnie a dutrának. Ha a sarat már az olajszűrővel tolod sem számít csak a difiház ne üljön fel egy centit sem, mert ott van vége.
Nem semmi hogy ezek a kis Dutrák mit ki nem bírnak :) Sok nagy traktor elbújhat mögöttük.Egy ismerősnek is van UE28-asa,ő szabolcsban lakik és mondta hogy bizony nem semmi dolgokat meg tud vele csinálni.Ő fülke nélkül használja,mert a gyümölcsösben csak úgy fér el a gép.
Itt vannak az ígért videok is. Dutrás Ricsi már mazsolázgatott belölük :) http://www.youtube.com/watch?v=zTQbnmqDTbA http://www.youtube.com/watch?v=3z3VBveIJIw http://www.youtube.com/watch?v=gbmaU5kEHeI http://www.youtube.com/watch?v=lM8eBpa-9Nw http://www.youtube.com/watch?v=_5mDg5loGtk
Remélem tetszenek majd,ezeket nektek készítettem. Jó szórakozást!
Üdv!Én úgy tudom,hogy először belső hidroulika szivattyúval készült a gép.Később kivülre szerelték a szivattyút,majd megint belülre került,de már nem a talpas acélházas szivattyút használták,hanem alu szivattyút csapágyházas tartóval.A sárvédőn lévő tartó a mentődoboz helye.Az alumínium doboz pont passzol bele.A levegőrendszer az enyémben is a fülkében volt,de kisebb tartálya volt,alacsonyabbra volt szerelve,és volt felette egy trepni lemez.
Sziasztok Dutrások! A héten dolgoztunk édesapámmal és persze a Kisdurcással az erdön. Én elöször voltam kint vele,elözö nap még szakadt is az esö. Mikor kiértünk,és megláttam a nagy sarat,meg pocsolyákat,mondtam az öregemnek hogy hagyjuk,mert nem fog elmenni,elakadunk. Erre ö: "fiam,ez nem mtz" Nos így is lett.A legnagyobb emelkedöt,sarat,dagonyát is könnyedén vette. hihetetlen hogy mit tud ez a" kis" gép. Készítettem néhány videót is sebtében,sajna a legnagyobb sáros emelkedöröl nincs. Ùgy pattant fel rajta mint a szöcske. Nem számított hogy 2 köbméter akác van a pótkocsin,húzta keresztbe kasul,a traktornyomban leért végig a tengelye,és elsö nap még a fék is fogott. Késöbb vettük észre csak hogy tüz forró. A fékrudazat felakadt,és úgy maradt. Sokan az alföldön dolgoznak vele,szerintem ök nem is tudják,mit tud igazi erdei terepen a Kisdudu.Ezt nem sértésnek szántam,hisz eddig én sem tudtam,csak elképzelni.Az biztos hogy az 552-es mtz-t megpiszkolja terepen.Azzal "fiatalkoromban" dolgoztunk kint.Az erre képtelen lenne,ebben biztos vagyok. Sokszor eltünödöm,hogy milyen lenne ma a Dutra,ha gyártanák.... De én még egy vadonatúj UE 28-assal is kiegyeznék,mint sokan mások is szerintem :) Egy kis ízelítö képekben,és folyt köv videokban.
Jó napot szeretnék csatlakozni a DUTRÁS táborhoz!!!! Végignéztem az összes oldal szép gépek vannak mindenkinek gratulálok a sajátjához!!Nekünk is van egy UE28-as.
Jó napot.A váltóházba belűre szerelt hidraulika szivattyú a korábbi verzió a külsős a későbbi.Nekem kívül van.A fülke nélkülieken láttam így légtartályt elhelyezve.Szerintem utólag kapott fülkét a gép.
tudom börzékre szoktunk is járni csak tudod hogy valaki netán nem tud e valami értéket eladni?:-) Nem lehet tudni mikor lesz legközelebb börze,és hogy hol lesz?
Üdvözlet mindenkinek! Köszönöm a hozzászólásokat. Megtaláltam a darázsderékon a számot és szerencsére ugyan az, mint a váltóházon: 20.078/096 Meg lehet-e ebből állapítani a gép korát? A levegő rendszer a fülkében van. Mikortól kezdték oda szerelni? A hidraulika szivattyú belsős. Melyik volt előbb, a külsős, vagy a belsős? A következő kérdésem, hogy mire való a képen is látható tartó a kerékdobon?A válaszokat előre is Köszönöm.
Szia! Ricsinél már 20 évvel idősebb leszek most pénteken.Telik az idő.Csodálom a Dutrákat,annyira szépek és jók.Sajna itt Hódmezővásárhelyen egy látható működés közben,egy gödörfúrós munkagép,de abban úgy tudom már nem eredeti motor van.Amúgy arról tettem egyszer fel képet pár hónapja.Tegnap is láttam a gépet,libabőrös lettem a hangjától és a látványától :)
Jó estét.Esztergom környékén is vannak olyan szántók amelyiket szinte egy nap lehet csak szántani az évben.Vagy az eke nem megy bele,vagy elsüllyed az egész traktor.Nálunk a pár hektáros területeket már odaadták a tulajdonosok művelésre a nagyobb gazdáknak ingyen,csak ne keljen kaszáltatni vagy büntetést fizetni.Sőt,már a zsebkendőnyi földeket sem művelik sokan.Amúgy gyümölcsösben szívás fülkéssel dolgozni.Néha nekem is fülke nélküli.
Szia Nagybali! Tudod,rossz pénz nem vész el,csalányba nem üt a mennykő stb. Szeretettel várunk benneteket!Kisgyermekeddel /nem is kicsi/telefonon beszélek.Jóska bácsi és családom nevében is üdv.:kiscsera
Szia Hori!Nekem ilyen hosszú földszeletkék /2x2Ha/jutottak,nagyapai és sajnos már apai örökségbe is.Sajnos felénk a jó földeken is vannak kegyetlenűl kötött részek,ahova kell a terep egy,jó beállítás esetén is.Szerénytelenűl elárulom:nekem is van még egy,fülkés 28-asom.Rövidesen újítom,teszek fel képeket.Üdv.