Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Igaz drágább mit ami árkategóriát írtál,de miére.Én is valami kisebbet olcsóbbat néztem,de így utólag jó,hogy nem olyant vettem.Nekem ezelőtt husqvarna 128 volt,de az szinte mindig fugázzon ment,azért cseréltem le nagyobbra.Sűrű szálas fű van.
Ennek még nem nagyon kellett nyélen húzni a gázt,pedig már vágtam vele 20-30cm füvet.Ami meg akkor oda meg kést használok.
Meg ez azért jó hosszú a szára nagyot ellehet vele fogni 1szerre.Akkora területre kéne ilyen gép.
Biztos jó kisebb is...én 128 több mint 1 óra alatt vágtam le a kertek,ezzel meg most jó fél óra...
A segítségetek szeretném kérni! Lassan már fél éve hezitálok egy olyan fűkasza vásárlásán cirka 100-120e környékén, amik tudják a régebbi Stihl, Husqwarna időállóságát és teljesítményileg levágná az én fél hektáros, 4500m2-es telkem. Néztem már Vikinget, Olemacat, Husqwarna 543 RS, Fuxtec, Solo. Tudnátok-e olyat mondani ami árkategóriában ide tartozik, van szervíz-alkatrész hálózata és nem kell 1idény után szerelőhöz vinnem? Nem barkács gépet akarok vásárolni és nem is szeretném a kiadásaim 154.000-ig maximalizálni, ha ti szerelők hozzáértők azt mondjátok, hogy elég pl egy 80ezres Viking, persze alátámasztava.
Mit gondoltok mitől lehet, hogy egy teljesen új Husqvarna 545 RX, hirtelen gázadásra először csak hörgéssel reagál, és egy kicsit késve gyorsít fel ? Ha szépen lassan húzom neki a gázt, mondjuk 3 másodperc alatt a teljes gázig, akkor szépen kiforog. Az alapjárati fúvóka L csavarján kellene kicsit visszatekerni, óramutató járásával ellentétesen ?
Bár a gyári korlátozó elem többet már nem enged.
Illetve nagyobb terhelésen is behörög. Pl ha sűrűbb fűbe tolom bele, teljes gázon elkezd hörögni, de fél gázon viszont megy szépen.
De neten rendeltem, készlethiányra hivatkozva, előleges utalással vállalta a teljesítést. A meglepő az egészben persze az, hogy semmilyen kapcsolatban nem áll az Agro hunseed Kft. a Husqvarna magyarországi forgalmazójával. Illetve már ők is kezdenek ráállni. Cégnyílvántartás szerint 1 személyes cég, persze a levelezésben mindjárt van pénzügyi osztály, meg számlázási osztály is. 2014-re nullás árbevétel. Telephelyet lehetetlen megtalálni, a király utcai 80-as szám pedig egy netes székhelyszolgáltató címe, nyílván még a virtuális székhelyet is bérli. A Corsaro motorosbolt is szintén hozzá tartozik, márt ha még él, mert a weboldalon lévő telefonszám halott.
vetomagkereskedes.hu
mezogazdasagibolt.com
Szóval egyenlőre óvatosan a fennt említett weboldalakkal. A visszautás korrektségéről természetesen beszámolok.
Előleget nem kértek,rendesen web áruházukba rendeltem.Akkor tőled hogyan kértek előleget ,nem az interneten rendelted? Ahogy néztem most is akcióba hirdetik ,én is kiváncsi lennék hogy ki kapott már tőlük az áruból.Vagy mi értelme hirdetni akciót ha nem tudják teljesíteni.
Nekem egy kis stihl 80-as szegélynyíróm volt, 14 évig . Évi 50-60 tank benzin füstöltem el. Végig piros stihl olajjal.
Most tavasszal vettem a oleo 430 tl fűkaszát. Eddig tökéletes. Itt a fórumot olvasgatva, bánom már,hogy nem vettem meg a stihl 460-ast. Habár már nincs akkora területem, hogy kihasználjam.
Hát... sajnálom, hogy így jártál! Elhiszem amit mondasz, kíváncsi vagyok nálam mikor jönnek elő ezek a hibák. Az is lehet, hogy te sokkal többet használod a gépet mint én, ami nekem sok, az neked nem biztos. Na mindegy, majd ezekre jobban figyelek! Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataidat a géppel kapcsolatban!
Takarítás nálam k.b. 4 tankonként van. Mindegy hogy oloe, vagy stihl. Ha láncot valamiért le kell venni, akkor kihúzom a felesleges koszt. Ha négy tankot nem bír ki pucolás nélkül, akkor ott valami xarul van megoldva. Légszűrőt előbb kell pucolni, mert érzékeny rá.A fékszalag alapból közel volt a haranghoz, forgácsot nem tudom hogy be került e mögé.Nincs kizárva. Ha egy éves gépnél elkopik, akkor az a megoldás xar. Legalábbis én annak ítélem meg! Nem vagyok egy gépsimogató, és nem is gondolom hogy igénylik a gépek. Persze ami megjár a gépnek, azt megkapja.Többet nem!Évi egy átpucolás, átnézés és kész.Én így gondolom, nem biztos hogy jól!
Lánc élesség az más kérdés, azt simán élezem tankonként,két tankonként.
Ja, meg amit én mondok az nem biztos hogy úgy is van, hisz nem vagyok szakértő. Meg vannak itt biztosan olyanok akik ezt sokkal jobban tudják nálam, majd úgy is kijavítanak:) Azért próbáltam nagyjából érthetően elmondani, de ezért is linkeltem az előzőekben csiga fórumtársunk írását (utólagos engedelmével), mert Ő ennek az olajtémának az igazi mestere! De tényleg!!!
Én a kis oleomac gs410cx katalizátora miatt használok teljesen szintetikust. Mivel ott nagyobb a hőteher a katalizátor miatt, és a Xp olajjal ezt a hőterhet sokkal jobban elviselik a gép csapágyai /dugó/gyűrű/ stb... meg, még kevesebb a korom/kátrány képződés. Régebben néztem egy videót a tyúktubon, ott az ásványi, részben szintetikus, teljesen szintetikus 2t olajakat tesztelték egy valamilyen kemencében. A lényege az volt, hogy lemez lapokra tettek ezekből, és különböző hőhatásoknak tették ki az olajakat. Az eredmény elég meggyőző volt, amikor egy bizonyos hőfokon az ásványi olaj már csak fekete korom és kátrány/trutyi volt, a teljesen szintetikus még akkor is olajként viselkedett. Mivel egy katalizátoros fűrész, sokkal de sokkal melegebb hőhatásnak van kitéve, engem ez a videó eléggé meggyőzött. Meg így bármelyik gépembe nyugodt szívvel belerakhatom, nem kell mondjuk kétfélét kevernem.
Gondolj csak bele, hogy nyáron amikor ugye egy fűkaszával dolgozol a kb..40C melegben, és mondjuk katalizátor van a gépben, ez mekkora hőteher egy gépnek. Pláne akkor, ha csak "pötyögteted a gépet" és pisztolyozol vele. Ezek a kaszák levegő hűtéssel rendelkeznek, ha nem húzod neki akkor nincs olyan jó hűtése+ilyenkor a kuplung is jobban melegszik ami szintén felesleges túlmelegedéshez vezethet. Ha még az olaj is rossz minőségű, akkor elég hamar meg lehet a baj! SZERINTEM!
A tyúktubos videót már nem találom, pedig szívesen belinkeltem volna ide, de sok hasonló videó van még a témával kapcsolatban.
"Ne félj attól annyira, ha nincs meleg, használd el, de tényleg nem a csúcs. :-)"
Mint ahogyan a piros stihl sem. Azért 7-évig azzal ment a kaszám (nem írom le, hogy Fs400) ami most kilenc éves, és köszöni jól van:) Utóbbi másfél-két éve váltottam ha jól emlékszem full szintetikusra, mer ha jobb akkor jobb alapon. Először stihl hp super, majd stihl hp ultra, aztán már husqvarna xp olajat kap minden gépem.
A fékszalagnál tapasztaltam olyat, hogy ha a szalag, és a számára kialakított burkolat közé túl sok forgács halmozódik fel, akkor ez a forgácsmennyiség összébb nyomja a szalagot, és ezáltal állandó súrlódás léphet fel a szalag, és kuplungharang között. Ez szerintem mit jelenség, okozhat idő előtti kopást a szalagon, és valóban eltörhet ha túlságosan elvékonyodik. Amúgy hallottam már ilyen fura "süvítő" hangot pl...kínai gépnél is, és amint ez a rész ki lett takarítva a hang megszűnt. A tulaj szerint a láncnak volt olyan hangja, de amint kitakarítottam neki, elmúlt:)
Nem sokan szeretik időben kitakarítani a fűrészüket, és amúgy meg reszelni is minek olyan gyakran? Bírom, amikor azzal dicsekednek egyesek, hogy "10-15 erdei köböt felvágtam, és csak utána reszeltem bammeg!"
Nem azt akarom mondani, hogy te nem tartod rendben a gépeidet, csak mint érdekesség/hibalehetőség képen hoztam fel. A reszelést meg úgy is érzi szerintem mindenki. Én úgy szeretem, ha érzem amikor üti a szöszmöszgatyán keresztül a forgács a lábam, nekem akkor éles a lánc:) SZERINTEM!
Ez már a gyors záras sapi volt, egyszerűen eltörött a pattintó része.Olajpumpa a kosztól dugult el, pucolással javítható volt. Nem hiba, de pucolni kellett. :-)
Oleo tanksapija teljesen selejtes. Menetből kell lereszelni, elbaxot az egész.Már egy órát reszeltem, de még mindig szorul.
A tanksapka tényleg szoros nekem is, de azért fogó nem kell hozzá! Jó, azért kell hozzá erőt kifejteni, ami amúgy szerintem a normál működéshez képest több erőkifejtést igényel.
Azért az olajpumpa dugulást én nem gondolnám gyártási hibának. ;-)
A sapinál nem lehet az a baj, ami nekem a husi 345R-nél volt(van)? Két bekezdésű a menete a tanksapinak, és ha rossz kezdettel tekerem össze, szorul. Először agyas lettem tőle, már tudom, ha belekap a menet, és húzósan megy, akkor vissza, fél fordulattal odébb megy könnyedén.
Tanksapka fogóval jár, pedig már fél órát reszeltem.
Nem a katalizátor kivétel miatt, torpanást kellett állítani.
Fékszalagot én sem használtam, aztán mégis elkopott.
Oleo géppel meg lehet oldani a ház körül mindent. Bár a 290 stihlel tízen év alatt nem volt ennyi apró gond. Konkrétan egy olajpumpa dugulás, és idén egy tanksapka törés volt eddig. Lap, lánc, csillagkerék cserén kívül.
" Husqvarna HP 2-stroke oil is a mix of mine-ral- and synthetic oil."
"Semi-synthetic oilThis oil is a mix of mineral and synthetic oils and has medium quality additives. The synthetic part of the oil reduces the emission and improves piston lubrication. However, lubrication of the crank- bearings can be very poor with this type of oil."