G Astra Y17DT-mbe szereltünk tempomat kart. Szoftveresen engedélyezve lett az ECU-ba. A vezetékek ki vannak építve gyárilag, kuplungkapcsoló is. Műszerrel kimértem jól kacsolnak a kar gombjai, +12V elmegy hozzá, mégsem működik. A program végig kikapcsolva felíratot ír a karra. Mi lehez a hiba még? Köszi előre is! Üdv!
Van egy kis probléma a kocsimmal, és mielőtt felgyújtom, ledarálom, elásom, és sóval behintem a helyét, szeretnék tanácsot kérni Tőletek.
Az autó (F Astra, 94, c14se) Ha ellenőrzés céljából leveszem a kiegy. tartály sapkáját, kilöki magából a hűtővizet a következő leállításnál. Tehát nincs előjele, gyorsul, lassul, kanyarodik, kapcsol a ventilátor, nyit a termosztát, de ha leáll a motor azonnal lelövi a sapkát a kiegyenlítő tartályról. A tartályban hidegen vákuum van, és ha nem piszkálom (ellenőrzöm a fagyállót) akkor nem csinálja, illetve évente talán egyszer, csak úgy magától.
Az elmélkedésem az, (hogy nem hengerfejes a vákuum miatt) hogy mikor leveszem a sapkát a kiegyenlítő tartályt és hűtőt összekötő csövön valamennyi levegő visszamegy a hűtőbe, mivel a cső nincs a vízszint alatt, ami(levegő) bekering a motorba, és kinyomja a fagyállót az első adandó alkalommal.
Szóval, a központi zár (centrálzár) hibája mégis a már korábban átvizsgált és javított vezérlő egységben lakozott. Vannak ugye a panelen a vastag vezetősávok, amelyhez a relék vannak beforrasztva. Ott is gyanús volt még két forrasztás, azt is átforrasztottam. Illetve van a csatlakozó másik sorja, amelyen a vezérlő érintkezők, illetve vezérlőjelek érkeznek, azt a csatlakozósort is átforrasztottam a panelen. Ezek után láss csodát, működik a centrál kulccsal, gombbal és riasztóval vezérelve egyaránt.
Egy C18XE Caravan centrálzárja a probléma tárgya, megspékelve egy Caesar riasztóval. Ennek még nincs centrál távkapcsolós kulcsa, a riasztó zár-nyit, illetve a kulcs elfordításával vezérli a zárakat. Kezdetben vala - izé, működött rendben minden sok-sok évig. Aztán egyszer csak nem. Szétszedtem jobb A oszlop tövében, testkábel kontaktot javítottam, kivettem a centrál vezérlő modult, gyanús panelrészeket áthidaltam, kontaktokat tisztítottam, összeraktam, riasztó csatlakozóit kontaktjavítottam, ajtó átvezető csatlakozókat kontaktjavítottam, bal A oszlop tövében a két kábelköteg csatlakozóját kontaktjavítottam, és láss csodát, működött. Azután összeraktam, fel a műanyag burkolatokat és nem működött. Vissza lebontottam, jobb oldalt a vezérlőnél hiába feszigettem, aztán leszedtem a bal oldali takarót, a kábelköteget megmozgattam, és láss csodát, működött. Összeraktam, közben tesztelgettem, és működött rendben. Kb. két hétig. Most megint nem működik. Riasztó ki-be élesedik, a centrál sem a riasztó által, sem a kulccsal nem megy. Most megint szétborítottam a bal A oszlopnál a kábelköteget, és hiába mozgattam, cibáltam, nem működik. A riasztó összes kötését átvizsgáltam, ahol a kocsi kábelkötegéhez forrasztással csatlakoztatták, de nem működik. A két hosszú kábelköteg-csatlakozó pinjeit pici csavarhúzóval behajtogattam (hogy jobban szoruljanak), de nem működik. A centrál hibajelensége egyébként nem az, hogy meg se makkan, hanem úgy tűnik, mintha meg akarna mindegyik mozdulni a relé kapcsolására, de mintha csak fél feszültséget kapnának, és nem mozdulnak meg a rudazatok. Egyébként kézzel mozgatva nem érezhető a rudazatok mozgásában szorulás, és a centrálmotorok mechanikájában sem érezhető akadás. Szóval én valami testhibára gyanakszok, de eszem nincs, hogy hol lehet olyan közös test kötése a centrálmotoroknak, amit nem találok, és ami kontakthibábal szívat.
Van egy '96-os B Vectrám X25XE motorral, és az alábbi problémákkal /kérdésekkel:
-Légtömegmérő meghalt, cserélve lett, most jó
-Főtengely jeladó haszontalankodik, néha jó, néha nem, ezt cserélni kellene
-2-es kopogásszenzor hiba. Ez melyik oldalon van?
-Gyertyák cserélve lettek tegnap
-Gyertyafuratokban sok az olaj - ez ugye szelepfedél-tömítés hiba, azt kellene cserélni, ugye?
-Az alapjárat egy szar. Lehet a főtengely-jeladó miatt? lehet a gyújtáskábel?
-Gyenge az autó. Lehet kompressziómérést kellene eszközölni.
-Győr környékén nincs valaki, akinek lenne OP-COM vagy legalább EML327-es kábele kölcsönbe, hogy legalább hibakódot tudjak olvasni/törölni? Illetve még egy kompressziómérő kézi készülék is jól jönne...... 8)
Fateromnak van egy dízel 1.7-es 100Le kombi H astrája, és van egy P0500-as hibakódja, meg egy P1614(ezt tudjuk mit jelent, mert van amikor hiába indítózik nem indul a kocsi), de a P0500-as nem tudom mi lehet.
Netet túrva valami sebesség szenzor gondot ír, de ez konkrétan mi lehet?
Én csak a vákuumra reagálta, az biza csak akkor keletkezhet ha fojtás van a csőben, hogy ez felhozza-e az olajat, mondjuk a karter szellőzőn azt nem tudom...
Amúgy a végkövetkeztetéseddel maximálisan egyetértek: Valami el van baszarintva :-)
Sziasztok! G Astra Z16XEP gázos autó hengerfejezve volt. Azóta a szívótorokban akkora vákuum jelentkezik, hogy még az olajat is felszívja. Valakinek ötlete, mi lehet a probléma?
Menet közben leállítani és újraindítani még nem próbáltam de megfogom.
Régebben volt ABS jeladóm hibás és menet közben felkapcsolta a hibajelzést de csak nagyon meleg nyári időben néha akkor menet közben én is újra indítottam és hiba elmúlt. Első két jeladót lecseréltem mert nem lehetett kimérni melyik a hibás, azóta nincs gondom vele. néha hibázott és bosszantott mert tudtam a hiba okát de méréskor nem lehetett kimérni a hibát.
Igen 1000 körül a normális haladáskor üresbe rakva, most pár hónapja csinálja az 1500-as fix fordulatot ami szerintem is sok. hiba kód nincs semmi! Üresben fékre lépve is picit emel fordulatot a rásegítő miatt de akkor sem ennyit, most pedig fékre lépéskor sem változik semmi csak fix 1500 amíg meg nem álok akkor pedig normális minden.
Fals levegő hibát nem észleltem, de akkor sem lehet elvileg mert amikor nem gurul akkor is fals levegő miatt emelt fordulat volna. Valami jeladó lehet szerintem is mert változás csak a menet közben van.
Az, hogy ilyenre írták meg a szoftverét. Menet közben kuplung kinyomásra azt várja, hogy váltasz, így másképpen ejti a fordulatot, illetve nem áll vissza alapjáratra. (környezetvédelem) Nem életszerű, hogy üresben gurulgasson egy autó.....
Segítség kellene esetleg ha valaki találkozott ilyen problémával!
Vectra A C18NZ motoros autónál közlekedés közben üzem meleg motornál berakom üresbe a váltót és 1500-as fordulaton pörög a motor (gurulok bármilyen km/órával ugyan az).
Amikor szinte megállok 5km/h alatt pedig vissza esik a fordulat normál 800-as fordulatra.
Szia! Köszönöm szépen a hozzászólásod. Visszavittem, de azt mondták a motorvezérlő rendben van jól működik, hibakódot nem generál. Ezért is kérdeztem, hogy azon lehet-e valamit állítani, programozni vagy ilyesmi.