Egy érdekesség. Észrevettem, - más ismerőseim is - hogy ha diszkont kútnál tankolok akkor egy teli tankolás ~35-38l benzinnel (mindig hagyok egy rovátkát plusz tartaléknak, arra tankolok rá) durván 500-550Km-t tudok menni. Ha a megszokott kutamon, vagy annak bármelyik kirendeltségén - kagylós kút - akkor akár 600 Km-re is elég ugyanannyi. Sima Euro95-t tankolok. A kútfejek elvileg nincsenek meghackelve, mivel minden alkalommal ugyanoda állt be a szintjelző.
Nem tudom milyen benzint árulnak, de a diszkontkutassal mintha nem is menne ugyanúgy a kocsi.
A landi-renzo omegas megér 40-el többet. De ha jól szerelik, és lelkiismeretesen beállítják, akkor a zavoli is tökéletes. Mind a kettő világmárka, és az egész országban ismerik, a landit kicsit jobban, meg pontosabban is lehet állítani. De a legfontosabb, hogy ki, hogyan csinálja!
Nekem beszart mind a 4 injektor olyan 80 000 környékén.Azóta is szívok vele.
Ez van.Ahogy gesztenye is irta.Van aki szív vele,van aki nem..Sajnos nem úszom meg én sem a szivattyú felújitást és az újbóli injektor javitást.
A sógoromnak szintén injektor csere volt még a garancia időben kb 75000-nél
Nagy nehezen kiharcolta hogy kicseréljék gariba neki.Aztán nemsokkal utána gyorsan beszámittatta egy használt Lagunába.Azzal már 200000-nél jáűr,de azt sem tudja mi az az üzemanyagrendszer,mert semmi baj vele.Na persze az Bosch nem Delphi.
Ezt nem én találtam ki,csak olvastam a neten hogy sajnos a Magyar szabvány a gázolaj minőségére nem olyan szigorú mint nyugaton,ezért a finomító nem is csinálja olyanra.
A Delphi rendszer érzékeny a gázolaj minőségre nem kicsit,de nagyon.
A baj hogy amikor bejöttek ezek a motorok,akkor még nem volt ennyi info az egészről.hisz a bajok később jöttek és ahogy egyre több meghibásodás történt,úgy okosodtak maguk a szerelők és szervizek is.
Ma már,akár itt a fórumon,de bármilyen diesel rendszerekkel foglalkozó cég elmondja ezt.
Én 2002-ben vettem a Thaliamat és bizony elismerem kerestem az olcsóbb megoldást a szűrőre én is.Ma már másképp tenném.
Míg más rendszereknél semmi problémát nem okoz a szűrőcsere,ezeknél ma már belátom fontos tényező a gyári.
Nekem semmi más problémám nem volt az autóval a kopó alkatrészeken kivül.Ma is ugyanúgy működik rajt minden,semmi nem tört le,nem romlott el.
Az akksit is 9 év után kellett lecserélnem,ami szerintem nem rossz.
Egyedül ez az injektor dolog ami nagyon sokba került és még sajnos kerülni is fog.
Ráadásul amikor először szembesültem az injektorok javittatásával,akkor még sehol nem olvastam az injektor meghibásodás és a magasnyomású szivattyú közti összefüggésről.Hisz akkor értelemszerűen azt is javittattam volna.
Így sikerült odaig jutnom hogy megint injektor javitás és szivattyú javitás,rendszer tisztitással egybekötve.
Összefoglalva:olvass utána a népitélet rovatban is hogy ki hogy járt. Tanulságos 1-2 sztori.
Szia! Nekem azt monták az autósboltban,hogy csak olyan motorszám alapján tud rendelni amelyik autó már pollenszűrővel jött ki. Valamelyik Jászberényi bolt volt,lehet,hogy a vilker,nem biztos. Esetleg ha tudnátok ilyen motorkódot szerezni,akkor megérdeklődöm és ha kell veszek 2db ot mert még nekem sincs,még kivágva se.
Köszi a segítséget! Tényleg alföldi: Szolnok. Erről jutott eszembe,hogy nagyon keveset tudunk egymásról. Pedig már az milyen nagy segítség lenne,hogyha lerobban valaki egy olyan helyen ahol fórumtársa lakik,az tudna neki segíteni akármiben. Már a helyismeret is nagy kincs,nem is beszélve egy udvarról ahova a ,dögöt be lehetne húzni:. Na mit szólsz, illetve szóltok a dologhoz? A gázzal kapcs.: Ez év 6.ik hónapban műszakizik, úgy időzitem,hogy egszerre legyenek ezek a dolgok. A lorenzo vagy mi atúró rendszer 255 e pótkeréktartállyal. 40 -el több mint a zavoli. Megér ennyivel többet? Enyémbe ngk gyertya van, jó gyertya ez pedig utángyártott francia. Mosolyogtam is,mikor valaki azt írta,hogy francia kocsiba francia gyertyát. Lekopogom,nem b..ták el mint a törökök a bosch-t. A 4ü varnyúm nem ment vele 500 km-ert se. Meguin motorolajról nincs valakinek infója. Praktikus lenne mert van belőle 5 literes 5-40 -es szintetikus.
Én a 5W-40 -es javaslom. Télen a nagyobb hidegben is jó kenést biztosít indításkor, ráadásul könnyebben is forgatja ilyenkor az önindító a motort. Meleg motor esetén pedig ugyanolyan jó
mint a többi. Én minden évben cserélem az olajat Elf (5W-40), és a szűrőket.
Sziasztok. Jó reggelt. Tudom , hogy már ezerszer szó volt róla , de nekem már nem tiszta a dolog. 1.4 –es 8 szelepes Thaliaba milyen olajat javasoltok ?? 5w40 , 10w40 vagy 15w40 ??? Visszaolvastam jó pár hozzászólást , de van aki ilyet van aki olyat használ……
Ja és ha tudna valaki pollenszűrő műanyag fedelet valahol adok címet és szűrővel együtt adja már nekem fel utánvéttel. Hogy ne ragasztószalag virítson rajt. :)
Nem lehet ezekbe a dci-is thaliákba olcsóbb gázolajszűrőt építeni? Látok pár ezer forintokért jó minőségű szűrőket de ezekbe még a legolcsóbb is majd tízbe kerül . Csak azt néztem ezeken négy csatlakozás van azokon pedig csak egy be és egy kimenet. Nem lehet átalakítani és akkor sűrűbben és jobb szívvel cserélgethetné az ember:).
Hát, van aki szív vele, van aki imádja. Nekem nem thalia van, de dci, és 174e km-nél tökéletesen működik, 4,5-ös átlagfogyival tháliához képest +200 kilós kasznival. Kell neki a rendszeres olajcsere (5w40 elf sxr 1700/liter) jó minőségű gázolajszűrő, és szintetikus 2T a tankba minden tankoláskor, és kimegy a világból...
Ja, és ne higyj a sületlenségekne, hogy szárítja a motort, meg ilyenek. Ami tény, hogy légnemű álapotban kerül a motortérbe, így nem higítja az olajat a henger faláról. Mivel hidrotőkés a szelephézag állítás, így ha csak nem szegényítik el nagyon a keveréket, akkor nincs szelepbeégés veszély. Környezetbarátabb mint a benzin, de kit érdekel, amikor olcsóbb. :) Ha 16 szelepesed van, akkor 2500-as fordulatig kb. 3/4-es túldúsítás, e fölött maradhat gyári érték, 1.15 körüli lambdajel, 1.3 bár reduktornyomás, és "C" fúvókák. Nekem ezen az értéken jól megy, úgy mint benyán, 7.5-be megáll a fogyasztás, és nem piszkál bele észrevehetően a benzines üzembe. Volt, hogy feljebb emeltem a reduktor nyomást, így dúsult a keverékem, nagyon ment, jobban mint benzinen, 8 körül evett, de 1000 km alatt úgy elállította a benzines keveréket, hogy benzinen alig tudtam közlekedni. Ilyenkor sincs nagy baj, 80-100 km benzinen, és visszatanul. De most, hogy visszább vettem, már nem piszkál bele, úgy, hogy én észre vegyem. Ja, és lehet rendelni gyárilag LPG-s clio-t, thaliat, csak nem nálunk. A motorblokk úgy van kiöntve, hogy a benzin injektorok mellett van egy kis lapolás, ide lehet befúrni a gáz injektorok csöveit, valamint a műszerfalon van egy GPL lámpa, nálunk nem használatos, de ez mutatná az LPG üzemet. Romániában GPL az LPG. Ne engedd, hogy szétfúrják a szívócsöveket (azok a feket alagútak, amik a légszűrőtől jönnek lefele, láttam scenicet, ilyen bekötéssel. Azoknak meg van a helye a blokkon.) Talán az egyetlen dolog, amit előbb tönretesz, az a leömlő, mivel magasabb a kondenzvíz tartalma kipufogó gáznak.
Van egy-két szabály, amit be kell tartani!: bár azt mondja a beszerelő, hogy mindig legalább félig legyen a benzintank, hogy nehogy leégjen a benzinpumpa, én inkább csak egy 15-20 litert tartok benne, (lentről, a második pöttyig), hogy gyakrabban cserélődjön a benzin, mert az szívás, ha beledöglik az injektorokba. Haver így járt egy prémium márkánál. Aztán jöhetett a teljes rendszer mosás, mert már-már alig akart indulni, most, hogy tiszta minden, ismét pöcre indul a gépe.
Ja, és alig tartalmaz, (már ha igen) aromás szénhidrogéneket, így nem kormollya el az olajat annyira. Én 18000 km után alig vettem le sötétebb olajat, mint amit beleraktam. Gyertyákat nem kell speckót venn, az csak lehúzás. Sima, egypólusú kell a gázhoz is. A gyári tökéletes, a sportgyertyát nem szereti. Ennyi jutott eszembe, most, ha bármiben segíthetek, csak írj.
A kérdés az, hogy 215-be benne van e az engedélyeztetés is, ha nincs, akkor az 25 körül van, az NKH vizsga olyan 21 ezer környezetvédelmivel együtt. Azért drágább mint a sima vizsga, mert első gázas, és ez feláras, az adatmódosítás miatt. + Ocsmányiroda. Ez kétesélyes, vagy beírják kézzel 2500-ért mint adatmódosítás, vagy csináltat új forgalmit 7000-ért, és abba írja bele kézzel, mivel az első oldalon lévő, benzin üzemet nem tudja géppel módosítani, mivel a motorcsere idejét kéri a gép, így marad az adatmódosítás, csak nem 2500-ért, hanem 7000-ért.
Az engedélyeztetés, egy tervdoksi, amit illeték mellett kell az NKH-nak leadni, ez alapján lehet beépíteni, ezt a beszerelő csinálja végig. Nekem 1 hónapot ültek rajta, addig azért használtam, rendőr nem kötözködött. Ezzel lehet NKH vizsgára vinni.
Földgáz, CNG üzem: teljesen jó, csak egy a bökkenő, alig van kút, amin tankolhatsz, bár fele annyi mint az LPG árban. Pécsen a gázautósok már szerelik a CNG-t is.
Alföldi vagy, hogy Zavoliban gondolkodsz? (ott elterjedt, nálunk, csak használtautókban lehet látni, erre nem nagyon szerelik.)
Ha komolyan gondolod, akkor autogáz fórum a google-ban. Rettentő sokat tudnak a srácok, és nagyon aktívak. Kívülről ismerik a legtöbb rendszert, és mindenképp kérdezz rájuk, a beszerelő műhelyről, kinek mi a tapasztalata. Ahhol én csináltattam, azt nem ajánlom. Korrektek, de sokszor vittem vissza utánállításra. Pécset ajánlom, valamint Tast, a dunán túlon.
Köszönöm a teljeskörű felvilágosítást. Találtam Zavolit, 215 ért tennék be pótkeréktartállyal. Akkor műszakikor tetessem be,mert úgyis újravizsgázik? Az mennyi plusszköltség ,és mi a menete? A földgázüzemről tud valaki valamit? Állítólag létezik.
Nekem 4ü vartburgom volt előtte. A thália szebb és kényelmesebb is. Nem jobb,mert ki lehetett volna vele menni a világból. Egy termosztát betét volt összesen. 85 000 km alatt meg egy olajgomba. Miért mi a szép? Az új opel vektra?
Érdekes módon került hozzám Thalia. Volt egy 2T Trabim (hármonknak), de megszülettek az ikrek is. így már kinőttük a Trabit, amit nagyon szerettem, mert mindíg patent volt.
Nézegettem, hogy mit kéne venni (DE ÚJAT) hitelre. Az ár + tágas csomagtartó miatt a Thaliára esett a választás. Minden haveromnak mondtam: "Nem tetszik, de mindent tud amire a családomnak szüksége van. Ha egyszer lesz pénzem, akkor szép is lesz...! Ráadásul olyan színű, amilyet mindig szerettem volna, és kisfogyasztású". De aztán amikor felszereltem sárvédő gumikkal, megjártuk vele Görög országot, Erdélyt, megszerettem. A fogyasztása is csak 6-6,3 volt 100-120-as tempónál.
Nem dicsekedni szeretnék, de gk.vez. vagyok ( valamival több mint 2mill. Km balesetmentes). Sok autóm volt, tehergépkocsi is, de Zsiguli, és Lada is. Volt Barkas, Toyota, 2db F Astra, Golf, Peugeot, Vectra, Passat, Octavia, jelenleg Mondeoval járok. A KGST-s autóimat mindben 170000-200000km volt, amikor eladták. A többieket 230000km fölötti teljesítménnyel adták el.
Ez az igazság, hogy eggyikkel sem (kivéve a Barkas-t) volt ennyi baj. Higgyétek el!
A saját talicskámban pedig csak 68000 van, és állandóan pátyolgatom!!!
Ezért írtam amit írtam. Cserére sajna nincs lehetőségem. Olyan autó ez, mint régen a Dacia volt.
Kényelmes, de folyamatosan költeni kell rá, meg csinálgatni.