Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112428

"Láttál már induktív fözölapot , amelyik az edény nagyságától függöen kapcsolja azt a részt ,amelyik fedve van ? "

 

A fűzőlapra mindig úgy teszed rá a fazekat, hogy a fazék közepe egybe essen a főzőlap közepével. Tehát az automatikának a koncentrikusan elhelyezett tekercsek közül kell többet vagy kevesebbet bekapcsolni  attól függően, hogy mekkora átmérőjű a fazék alja.

Most tedd rá a fazekat úgy, hogy a fazék aljának a közepe 20 centire legyen a fűzőlap középpontjától és rájössz, hogy valójában nem is kellett volna feltenni ezt  a kérdést :)

https://i.ytimg.com/vi/gHIJanz7sUA/maxresdefault.jpg

Előzmény: peterch (112427)
peterch Creative Commons License 2020.06.28 0 0 112427

Szia Elek !

 

Csak egy kérdésem lenne . Láttál már induktív fözölapot , amelyik az edény nagyságától függöen kapcsolja azt a részt ,amelyik fedve van ?  Szerintem a töltö is valahogyan így müködhet . Az úton a több körös töltö , ami képes optimálisan megválasztani a neki legjobb pozícióban lévö kört a töltéshez .

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112423)
kiggyo Creative Commons License 2020.06.28 -1 0 112426

Plusz nem kell azt belesüllyeszteni az úttestbe, ki is emelkedhet az egész abból, mint amikor egy gumis emelőre állsz fel.

Na de majd a következő 10 oldalon kifejti Elek hogy miért nem.

Előzmény: BJaca (112425)
BJaca Creative Commons License 2020.06.28 -1 1 112425

Hallod, az önvezető autók és a parkolóautómaták korában vagyunk. Egyébként meg jártál már nyomvályús úton, na ott mindenki ugyanazon a csíkon megy. 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112422)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.28 -2 5 112424

Bammeg Elek, 2 vadászgép fent a levegőben, egymástól pár méterre, kurvagyorsan megy és össze tud kapcsolódni, mert megoldották. De van még feljebb is az űrállomáson, ami szintén össze tud kapcsolódni. Aki nem tud beállni kocsival egy hülyebiztosra megoldott helyre, az ne is vezessen. De nem is kell, már most vannak olyan tragacsok a szőke tyúkoknak és a szabadbölcsészeknek amelyek egy gombnyomásra befordítják a kormányt és maguktól beállnak az út mellé, pontosan. Há nehogymá pont egy fixx helyen levő, tetves töltőre ne tudnák rápozicionálni, akár úgy, hogy a kocsi alján van valami mozgó hülyeség ami rácuppan. Az egész lényege, hogy magától csinálja automatikusan és nem kell senkinek gépészkednie. Vagy tök egyszerűen leengedi a kocsit 20 centivel mint a citroen bx, vagy a buszok a megállóban és ráhasal a töltőre.

Te egy fantáziátlan kötözködőbajnok vagy.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112422)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.28 -2 0 112423

"be 10kw---kocsiban 6kW"

 

Ha az energiának mindössze 40% megy pocsékba, az melepően szép eredmény.

Életszerű körülnmének között (antennák közötti távolság 15-20 centi + amatőr sofőrtől elvárható ráállási pontosság) 70% feletti veszteségeket saccolnék.

Érdekelne, hogy hol lehetne megtudni erről technikai részleteket (pl alkalmazott frekvencia, antennarendszer kialakítása), mert lehet, hogy egy kis "csalással" sikerült elérni enyire magas hatásfokot (pl életszerűltlenül közel lévő antennák, veszélyesen magas frekvencia alkalmazása, stb).

Előzmény: Atis57 (112419)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.28 -2 0 112422

"És meddig tart leengedni egy tekercset az autó aljáról?"

 

Nem elég leengedni, mert oldalirányban is meglehetősen pontosan kell célozni, ha kevés energia-átviteli veszteséget szeretnénk, hiszen az autóval a gazdája nem tud halál pontodsan a megfelelő helyre állni, csak úgy nagyjából (mivel nem profi sofőrökről van szó, ezért az optimális ponttól minden irányban kb 30-40 centi szórást tartanék életszerűnek). Tehát tulajdonképpen egy három dimenzióban dolgozó "robotkarra" van szükség. El lehet képzelni, hogy hogy ez a célzó+mozgató rendszer menyivel drágítja meg az árat a cikkekben mutogatott fix antennához képest.

 

Következő pont az, hogy több szempontból is az a bölcsebb, ha ez a mozgató mechanizmus nem az autón van, mert töltőállomásból százszor kevesebb van, mint autóból.

 

A következő megoldandó probléma az, hogy ha az energia adó "amtenna" a földről emelkedik fel, akkor a mozgató robotkar tulajdonképpen egy gödörből emelkedik fel, tehát esővíznek, hónak, sárnak, stb van kitéve, tehát brutálisan strapabíróra kell megépíteni (vagy a gatyád is rámegy a gyakori karbantartásra és a bevételkiesésekre), ami ismét nagyot lök az áron.

 

Szóval azt hiszem nem túlzok, ha egyetlen ilyen robotkaros automata tankolóhely kialakításának összköltsége simán elérheti az 5 millió forintot, amit ugye rövid idő alatt ki kell fizettetni azokkal, akik oda járnak tankolni, hogy minél előbb valami nyereséget is termeljen nekünk.

Ha ezen a ponton évente kb 3000 tankolás történik és azt szeretnénk, hogy legkésőbb 5 év múlva elkezdjen hasznot termelni a tankolórobotunk, akkor ezt az 5 milliót el kell osztani 5x3000 tankolással,  ami azt jelenti, hogy legalább 400 forint felárat kell kérni minden tankolásnál csak a "tankoló robot" használatáért (ez CSAK a robot használati díj, nem a tankolt energia ára!). Lehet tippelni, hogy az autósok hány százaléka fog a 400 forint megfizetése helett inkább olyan töltőhelyre állni, ahol robot helyett ki kell szállni és saját kezűleg bedugni a konnektort az autóba.

 

Na valahogy így gondolkodnak azok a befektetők, akik nem dőlnek be minden "tudományos hírnek" (parasztvakításnak)...  persze egyelőre minden csalóra jut elég balek, ha elég látványosan és elég hihetően érezteti, hogy amiről beszél, az a világ legjobb befektetése. Csak arra vigyázzunk, hogy mi ne legyünk ezen balekok között :)

Előzmény: BJaca (112417)
Jahno Creative Commons License 2020.06.27 -2 0 112421

Sok év tervezésig, de miért az engedjen le és miért ne a töltő fel?

Előzmény: BJaca (112417)
BJaca Creative Commons License 2020.06.27 0 0 112420

 be 10kw---kocsiban 6kW

Hát, tényleg a fém kerekeké a jövő... Én még mindig csak bohóckodásnak látom a villanyautózást.

Előzmény: Atis57 (112419)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.27 0 1 112419

Szia!

 

 Semmi centizgetés  a Renault -VW--BMW  tipus ( Merge?  ) 3-3 db tekercset használ , eszméletlen magas hatásfokkal ( be 10kw---kocsiban 6kW ) Ezek vezérlésével játszik--nincs tekercs emelgetés/süllyesztés .

De a jövő beláthatatlan.............

Előzmény: BJaca (112417)
kiggyo Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112418

Eleknek? Több 10 oldalon elmélkedne róla..

 

Én amúgy az ilyen mozgatós-célzós mechanizmust tuti nem az autóra raknám hanem a töltő pontra, legyen az autó minél egyszerűbb, olcsóbb. 

Előzmény: BJaca (112417)
BJaca Creative Commons License 2020.06.27 0 1 112417

És meddig tart leengedni egy tekercset az autó aljáról?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112414)
Jahno Creative Commons License 2020.06.27 -2 0 112416

Nem kell ahhoz két cikk sem.

Előzmény: Mutual Friend (112415)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112415

Mostanában tv helyett fókuszcsoport videókat szoktam nézni a youtubeom.

 

Kifejezettem elemezgették azokat az embereket akik 2 cikk elolvasása után szakértőként jelenítik meg magukat a social médiákban. 

Előzmény: Jahno (112410)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112414

"Egyszerű megoldandó feladat az, hogy közel legyenek a felületek"

 

1 milliméteres légrés esetén már valóban nem bonyolult az érintés nélküli töltés megvalósítása, de egy 20 centi hasmagasságú autónál a távolságot 1 milliméterre csökkenteni viszont már nem "egyszerű" feladat.

Léteznek olyan töltők, amelyek milliméteres távolságokról dolgoznak, de azok viszont nem egyszerűek.

Előzmény: Törölt nick (112412)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112413

Még szerencse hogy nem veszi fel senki mert akkor semmi nem lenne megoldva ebben a büdös világban ...

Előzmény: Törölt nick (112412)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112412

Elek csak kifogásokat sorolt fel. Egyszerű megoldandó feladat az, hogy közel legyenek a felületek, ne lehessen szétbarmolni, egyszerűen, biztonságosan működjön, ne legyen szórt mágneses tér stb.

Előzmény: Jahno (112410)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112411

"ÉS? Ha akarják, megoldják,"

 

A fizika törvényeit sajnos nem lehet "megoldani".

Nagy mennyiségű energiát a levegőben nagy távolságra továbbítani

- vagy életveszélyesen lehet (óriási feszültség, nagy energiájú hang, mikrohullám vagy lézer),

- vagy hatalmas veszteségekkel lehet (képzeld el egy vasmag nélküli trafó hatásfokát, ahol a primer és szekunder tekercs között 20 centi távolság van),

- vagy nem lehet.

Ide lehet sorolni Tesla állítólagos levegőben energiatovábbbitó csodaberendezését és elektromos halálsugarát is.

 

Tehát az effajta ketyerékről szóló hírek valójában parasztvakító csalás, a fizikából felmentett balek befektetők pénzének megkaparintását szolgálják (vagy állami támogatáshoz hozzájutás némi kenőpénzért cserébe).

https://www.google.hu/search?q=wireless+charging+of+electric+vehicles&source=lnms&tbm=isch&sa=X

Előzmény: Törölt nick (112409)
Jahno Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112410

A fizika azért nem mindig akarás kérdése.

Előzmény: Törölt nick (112409)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112409

ÉS? Ha akarják, megoldják, ha nem akarják, nem fogják.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (112408)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112408

A nagy teljesítményű és nagy távolságú (több centiméter) energia átadásnak számos bökkenője van

- óriási százalékos energiaveszteség (pl szórt fluxus, szórt kapacitás, stb)

- vagy egészségre/életre veszélyesen magas frekvencia

- vagy az autó alján lévő vevő tekerccsel/antennával oldalirányban és hosszirányban is kb ezred milliméteres pontossággal kell ráállni az úttestbe épített adóra

- vagy mindhárom egyszerre :)

Előzmény: Törölt nick (112407)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112407

És akkor az elvileg hülyegyerekbiztos indukciós ótótöltő.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/06/26/drotnelkuli_autotoltest_tesztel_a_jaguar/

Mutual Friend Creative Commons License 2020.06.27 -1 0 112406

Én azt tapasztalom hogy sokan itt a Dunning-Kruger diagram első csúcspontján maradnak és jól érzik ott magukat ... :)

Előzmény: ötfelezős (112405)
ötfelezős Creative Commons License 2020.06.27 -1 2 112405

ebből 8 elkezdi fikázni egymást

És te beállsz kilencediknek mindegyiket fikázni, mint egy önkéntes Freud kettő.

 

Ebben én már nem akarok részt venni ...

 

Nem úgy tűnik...

Előzmény: Mutual Friend (112401)
Jahno Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 112404

Jobb oldaliból is van 16os, bal oldaliból meg tán 20as is. Más kivitel.

Előzmény: Atis57 (112403)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 112403

Szia!

  

 

 Nem kell Eleket annyira citálni -ez egy bevett márkanév máshol is.

 

Ime; 

 

Régebben a 16A -s dugaszolókról értekeztetek ime egy 10A és egy 16A-s 

A 16-sban  AWG 12vezeték (3,01mm2 ) van . 

Az előbbi cég szállitja. 

Előzmény: Mutual Friend (112401)
Atis57 Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 112402

Szia!

 

Ami biztos, legyen benne pupin és egy PEN szétválasztass ...  :

 

Az USB csatlakozás középföldelését a PEN szétválasztása után megoldva , mennyivel nő a zavarvédelem? Csökken az áthallás?

Előzmény: Mutual Friend (112401)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 112401

Bevallom nem olvastam vissza, de szinte láttam magam előtt hogy bejön egy kérdés, akkor jön rá 10 megfejtés, ebből 8 elkezdi fikázni egymást, majd Elek mond még 20 másik megoldást ami gyökeresen más az első 10-től ... :)

 

Ebben én már nem akarok részt venni ...

Ami biztos, legyen benne pupin és egy PEN szétválasztass ...  :D

Előzmény: ötfelezős (112398)
Mutual Friend Creative Commons License 2020.06.26 -1 0 112400

Van egy másik verzió is hogy azért puha hogy ne fájjon ... :)

Előzmény: BJaca (112399)
BJaca Creative Commons License 2020.06.26 -1 1 112399

Meg volt olyan is, aki cserélt is kondenzátort, sőt, látott már belülről szivattyút is. A kicsi farok meg azért jó, mert nem tágítod ki vele a szűk puncit! :)

Előzmény: Mutual Friend (112397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!