Benzines, vagy diesel? 8V, vagy 16V? Klímás, vagy nem? Ezek mind kellenek, az alkatrészek kikereséséhez.
A görgők drágábbak kicsit, a szíjak nem veszélyesek, vízpumpát is lehet venni 12-13 K körül. Nekem pár éve (16V klíma) 100 K örül volt anyagban mindez, most már közel féláron meg lehet úszni. Alaposan körül kell nézni az alkatrész kereskedésekben, én lusta voltam, és mindent lerendeltem az unixtól. Most már okosabban csinálnám, főleg, hogy van ismerős, aki tud kedvezményt adni.
5-6 évnél illik cserélni a vezérszíjat. Megöregszik az anyaga akkor is, ha keveset hajtod. Ha már szét van szedve, görgőket, és vízpumpát is érdemes cserélni. 50-100e Között. Ha már le kell engedni, érdemes friss fagyállóval is feltölteni, meg a segédszíjat, és annak görgőjét is cserélni.
Szia. Én erre cseréltem a fagyállót: ROWE-termék "ANTIFREEZE AN-SF 12 PLUS. Tömény 1-1 higitást igényel. 4-5 év csere periódus. A leeresztést a fütő radiátor csatlakozónál célszerü.Mivel az egéssz ugyse jön le, szerintem érdemes feltölteni deszt. vizzel, megforgatni, ismét leengedni. A maradékhoz tömény fagyállót önteni, számitva hogy Kb az ötliterből mi maradt vissza.Ha valaki tud jobbat szóljon mert nekem három litertől több nem jött le.
Volt "régi" daciám(1310 tlx) 500ekm felett voltam amikor elvitte a román. Ott nem volt ami leszabályozzon, de ha annyit elmegy ez is, akkor nem bánom. Hidegen soha, ismétlem soha nem hajtom. Egyébkén nem emelem a duplájára a fordulatszámot(mert nem tudom) és természetesen nem forgatom 6000-ig minden váltásnál, de ha gyorsítok nyomom neki...
Nem járok sokat 5000 rpm körül, de egyszer jó volt látni, hogy ilyet is tud. Szinte 3000 rpm-en mindig váltok, autópálya, 150 km/h-nál 4000 rpm. Város, 1500-2500. De néha ki kell huzatni, ennek is jót tesz a kikormolás, mint a dci-nek, a szabályzó miatt. Ellustul, mert alacsonyabra veszi a keverési arányt, ha sokat alacsony fordulaton megyunk, és az is lehet káros.
Nekem 4 éves korában (előírás szerint) a szervízben cserélték. Idén megint következik, szerintem ezt érdemes betartani. Nem csak a fagyállóság a lényeg, egy 2-3 év alatt az etilén-glikol bomlani kezd és elsavasodik a rendszer, eszi a gumicsövet, nem megfelelő a kenése stb. Szóval én cserélem, csak nem tudom, hogy mire, meg hogy.
Én még nem cseréltem, bár ráférne, na majd jövő télre, mindig csak öntözgettem hozzá, hol lágyvizet, hol fagyállót találomra, tél előtt mértem, kicsit durvára sikerült 35 C fokos lett.
Tegnap nagyfaluba jártam, és ment elöttem egy olyan lapos izé, hátul szárny volt rajta, meg egy cirill betüs felirat valami porsche, na annak olyan hangja volt kigyorsításkor hátul, mint nekem az utastérben belül:-)))))
Ja igen és a sógoroktól való nyállal majd egy százassal többet megyek, mint az itthonival, utolsó vonásnál van a szintjelzőm(ez még olyan 160km-re elég), és a napi számlálóm most áll 970km-eren:-))))))
Üdv Nagya
UI:csak akkor vigyorgok ám amíg eszembe nem jut millen drága a szivattyú+befecskendező.
Hűtőfolyadékot cserélt már valaki sajátkezúleg? 1.4 16V-nél érdekelne, hogy melyik csövet célszerű lekötni. Ki milyen fagyállót rakott bele? Én ilyet olvastam kicsit visszább: Glaceol RX Type D. Köszi előre is.
Elírtam,235 ezer. De már találtam Cegléden 200 ezerért. Annyira olcsó,hogy már majdnem gyanús. És 3 nap a várakozási idő. A drágább helyen 3 hét. Ha ilyen olcsó miért nem itt szereltet mindenki? Pedig ugyanaz a rendszer,ugyanaz a felszerelés. Életemben először sikerült 6.5 literből kint autózni. Kipróbáltam az ömv-t. Csak 100-as tempó országúton.
Szintetikus technológiával előállított, magas teljesítményszintű üzemanyagtakarékos motorolaj. •Korszerű benzin- (többszelepes, turbófeltöltésű) és dízelmotorokhoz (szívó és turbófeltöltésű), személygépkocsikban és könnyű haszonjárművekben egyaránt. •Tökéletes kenést biztosít városi, országúti és autópálya közlekedésben egyaránt, a legnehezebb körülmények között is. •Minden vezetési stílus esetén alkalmazható, de különösen ajánlott sportos vezetés és nagy fordulatszámú használat esetén. •Kifejezetten a motorgyártók nyújtott olajcsereperiódusainak figyelembevételével lett kifejlesztve. •Hidegindításkor azonnal tökéletes kenést biztosít, meghosszabbítva ezzel a motor élettartamát. •A motorgyártók előírásainak figyelembevételével biztosítja a megengedett leghosszabb csereperiódusokat. •Megvédi a motort a túlzott kopástól, kiemelkedő védelmet nyújt a vezérlés alkatrészeinek. •Kiváló termikus stabilitás és oxidációgátló tuljdonságok jellemzik. Minősítések : •Acea A3/B4 •Api SL, CF •Renault benzines (szívó és turbó) és dízelmotorok (szívó és turbó) kivéve dci motorok részecskeszűrővel (DPF vagy FAP).
A miénken ha kivesszük a hamutartót, alatta van a dignosztika csatlakozója. A képen, amit belinkeltél, kicsit fura a hamutartó, a miénknek rendes vályú az alja. De az hamutartó.