T747: Biztos? Én úgy tudom, pénteken hozott, vasárnap vitt utasokat. Fenn volt az LRI-n és a teletexten is.
ralli: Nem az lehetett a 747? Van más cargo gépük? Épp rádióztam, mikor az egyik guruló gépnek felhívták a figyelmét egy szintén guruló 747-re, nem sokkal később az LY822 felszállási engedélyt kapott.
Volt még valami gép rögtön ezután asszem 651-es járatszámmal, és az 1-ről szállt fel. Lemaradtam a hívójelről, az mi lehetett?
Hali!
Én a nagy homályban láttam egy tök fehér Air Sofia An-12-est, ha jól sejtem, de azt nem tudom mikor. Nekem is vannak kérdéseim, némelyik korábbról maradt, valaki tudja a választ? Hétvégén mivel volt a Corsair és a Gazpromavia? Ma volt 747-es délután (netán El Al)?
Jó kukkolást (és hozzávaló időjárást!):
Kopi
Az egy dolog, de ilyen Finnair gépeket látni a Ferihegyen is (amikor a barátaim itt voltak és mentek haza pl. cupp egy ilyennel mentek és egyszer a tvben is mutatták mikor vágóképként leszálló gépek kellettek)
Ez necces: http://www.airliners.net/open.file/312682/L/
Egy volt kollegam meselte, o eleg surun jart Domogyedovorol Juzsno-Szahalinszk-ba, ahol szinten majdnem az egesz palyan vegigszaladt az IL-96, mire felemelkedett. Tan 2.5-3 km-t mondott. Amugy szep madar ez is, biztos fulsiketitoen visit. :)
Az Il-18-asokkal meg ne fájdítsátok a szívem, én max. ezt tudom felmutatni különlegességképpen, ezzel jöttem Helsinkiből Ferihegyre jó 10 és fél éve. Nem ikszelem be, hol ültem, mivel 30-40 utas volt a gépen, és elég sok ülést kipróbáltam (mind egyforma volt :-) Oktalan fiatal lévén az utsó ablakon is kinéztem, láccik-e a kondenzcsíkunk, de hiába kerestem. :-) Na itt a kép:
Média Playernek le kell játszania!!!
Nekem Media Player 9 van fent ez simán lejátsza.
Esetleg az lehet hogy nincs fent minden codec-ed.
DivX stb. Ezeket le kellene töltögetni.
Na az tényleg nem lehetett piskóta!És mennyi idő volt azt nem tudod?
Én arra emlékszem,hogy az Il-18 as út előtt,már vagy kétszer mentünk Lipcsébe Malévval Tu-134,Tu-154 azok az utak kb.50 percig tartottak.Az Il-18 meg vagy másfél órát.És az "fantasztikus"szendvics amit adtak!1db kis barnakenyér,"sport"szalámival.Rémálom! :)
Vendor!
Leszedtem azokat is,az egyik egy PAkistani A310,a másik egy valamilyen A330,de ezek csak sima leszállások.
Valahol máshol nincsenek még ilyesmi repülős videók?
o sajnos nincs tobb, de ha hozajutok ilyesmikhez akkor szolok. melelsleg azt a cimet ahol azok a videok vannak eremes beirni file nev nelkul es akkor jokis koynvtarlistaban bongeszhetunk.. van ott 2 A??? nemtommmi leszallas is, zippelve.
De én meg repültem ilyennel.
Budapest-Lipcse útvonalon. A jelölt helyen űltem.
Egész végig azt figyeltem mikor áll le a hajtómű.Úgy féltem:) Szerintem most én vezetek.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Sziasztok!
Na újabb kérdés: tegnap mivel volt a Corsair? Holnap mivel jön vissza? Jó lenne egy A330 vagy egy 747. Sajna az utolsó európai 747SP már történelem. :-(((
Üdv: Kopi
Gondoltam, ideirom a nekem leginkabb tetszo sorozatot, marmint elnevezes szempontjabol. Egyik-masik sirnivaloan jo szerintem. :)
Type Nr. Registration Delivery date Name Pax 1 PH-KCA December 1993 Amy Johnson Pax 2 PH-KCB March 1994 Maria Montessori Pax 3 PH-KCC July 1994 Marie Curie Pax 4 PH-KCD September 1994 Florence Nightingale Pax 5 PH-KCE November 1994 Audrey Hepburn Pax 6 PH-KCF December 1994 Annie Romein Pax 7 PH-KCG May 1995 Maria Callas Pax 8 PH-KCH September 1995 Anna Pavlova Pax 9 PH-KCI November 1995 Mother Theresa Pax 10 PH-KCK April 1997 Ingrid Bergman
Ok pedig a KLM MD-11-esei. :) Nem tudom, kinek volt ez az elsore bizarrnak tuno otlete, hogy a NOT latta meg ezekben a gepekben, de ugy gondolom, telitalalat volt!
OFF
Nem tudom, valahogy biztos. Copy/paste-tel pl., csak arra figyelj, hogy az e-mail formatuma HTML legyen, ne plain text, meg ilyenek. A szokasos HTML tag pedig kacsacsorrel kezdodik, es azzal zarod le. Ami pedig koztuk van, az ez legyen:
A kacsacsoroket a zarohellyel helyettesitettem.
Remelem, menni fog. Probalkozz a HTML blablabla topikon, az erre valo. Ha hiszitek, ha nem, Ujlaki nyitotta! :))
ON
Néhány kérdésre a válasz:
-A ma délutáni TU5 a belgrádi Aeroflott 161-es járat volt. Belgrádban szar idő volt. A múlthéten egyébként az egyik nap amikor nagy havazás volt este 20 óra után 7(!!!) JAT gép jött le Ferihegyre.
-A TSY A300F a menetrendszerinti AMS-BUD-AMS TNT járatot csinálja. A járat egyébként kedden és csütörtökön van 12:30-21:00. Kedden általában TMA A310 szokott jönni.
-Taszáron komoly forgalom van mostanában. Egy-két összeszedett infó:
jan10.: Volga AN124
jan11.: Evergreen 742
jan12.: Evergreen 742 + United 744
jan13.: Continental 772
jan14.: Volga AN124
Torrente, köszi, meg fogom nézni!
Macislum, az egyik Aeroflot asszem Belgrádba ment (LRI szerint), de délután, mikor láttam egyet felszállni, az approach SU131-nek hívta. Mindegy, túlzottan nem mélyedtem bele...
További jó bámészkodást:
Kopi
Mintha ma délután egy nagytuskó lett volna az a bolgár gép. Ha jól emlékszem a KLM után ment. Kicsit messziről láttam, de kissé szokatlan volt a festése Aeroflotnak. Ráadásul rossz időben és rossz irányba fordult :-)
Itt van a többi ami még van,nem igazán jó minőségűek.Ha még találok itthon felrakom megígérem.
Volt egy igazi kuriózumom, PAN AM 747 Ferihegy2-n
CSŐNÉL!!!!Az olyan 87-88 körüli kép volt,de sehol nem bírom megtalálni.Valami olyasmi volt az oldalára írva hogy "Magyar Clipper"
Ja, nekem is van 1-2 képem Ferihegy 1-ről, az egyiken 7 gép van az apronon!!! Nagyon bénák, automata géppel készültek, és minden hangyaméretű rajta! :-)
Kopi
Torrente!
Meghalok az ilyen képekért!!! Szuper!!! Nagyon teccik!!! De tényleg!!! Ha van még, küldesz mélben?
Tudtommal (fejből mondom, utánanézés nélkül...) a Pan Am már a 3-ik életét éli, és ma is működik. Javítsatok ki, ha hülyeséget mondok!
Kérdés: TSY ugyebár Tristar Air, egy egyiptomi társaság. Félrehallottam, vagy ma este (pár perce) tényleg ez jött? A neten nem találtam róla képet, de amúgy (sötétben) méretre az előtte felszálló A300-hoz hasonlított. És valami madár volt a logója.
Még kérdezek: a Gazpromavia holnap mivel jön? Miért volt ma extra Aeroflot Tu-154? Mivel jött ma az Air Sofia? Mikor ment/megy el?
Mára ennyi a faggatózásból, mindenkinek derűs estét kívánok! :-)))
Kopi
Hopp-hopp a kép lemaradt.A minőségért bocs,de ha jól emlékszem Szmena típusú "csúcskategóriás" géppel készűltek! :)
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Van itt egy másik változata ennek a képnek.Egy két érdekesség még akad itt is.
CSA Tu-154,Interflug Tu-134,Aeroflot Tu-154.
Az elől látható A310 ? Ciprusi gép,valamilyen kormány küldöttség jött vele.
Tudtommal semmi gép nem jár.Csak a Malév jár ki(New York,Torono)
A PAN-AM az egyszer már megszünt.
Aztán mintha újra akarták volna éleszteni,de sokat még nem hallottam róluk.
Nemrég találtam meg,kb a 88-89 körűl készűlhettek ezek a képek.Ferihegy 1 teraszáról.
A leghátul látható Interflug Il-18-al utaztunk Lipcsébe.Nem a fényképezés időpontjában hanem előtte nem sokkal.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Nem tudom, olyan jott-e. A Nepsz***ban nem irtak roluk semmit, csak ez az egy-kep volt. Gondolom, azert jon mas is, akar 777. Sanyaru sorsu kaposvari spotter barataink most tobzodhatnanak. :-) Kar, hogy valoszinuleg meg egy pockot sem engednek az objektum kozelebe.
Jo a kep!
A N**********g tegnapi szamaban volt egy kep Taszarrol, egy Evergreen International B747-ese landol a betonon. A kepalairas szerint 3-4 "orias gep" erkezik naponta.
kerusz,
jó, hogy elővadásztad. Amúgy balfogásnak tartom a városneves ötletet. Belegondoltam, hogy egy amerikai nekifut a Székesfehérvár vagy a Győr városnév kiejtésének. :o)))
r_b.
(Zarojelben: Azert az a Miskolc szerintem kemeny lett volna. A tobbi oke, de M helyett ezer jobbat tudnek, pl. Koszeg, de tokmindegy, ugysem lett belole semmi. :( )
Mivel úgy tünik mostanában semmi érdekes vas nem akar érkezni,csemegéztem :) az airliners.net érdekessebb képei között.
http://www.airliners.net/open.file/221368/M/
-HONG KONG A SPOTTEREK PARADICSOMA
http://www.airliners.net/open.file/295321/M/
-Ehhez az eredeti szöveget másolom ide:Please consider the location. This is not Austria, Germany or anywhere in Europe. This is taken in Hong Kong! -Tyrolean DHC-8-106
http://www.airliners.net/open.file/219906/M/
-340-600 tesztelés
http://www.airliners.net/open.file/231683/M/
-Egy "kis" catering-es baleset
http://www.airliners.net/open.file/297683/M/
-Ezek meg szerintem luftwaffe pilóták,csak tesztelik 737-est
http://www.airliners.net/open.file/223248/M/
-Ez a már sokak álltal ismert Hong Kong-i érdekes leszállás
http://www.airliners.net/open.file/220578/M/
-Hűsölő repülő!Biztos melege volt az aszfalton,a tűző napon.
Nincs valakinek kozuletek radioscannere, amit KRACARS/WACARS/akarmi hasonlo programmal hasznal? Szivesen megneznem, hogy mukodik...
Ferihegyen sajnos nem sok Jumbo van, ami meg annyira nem nagy baj, de ugy altalaban szelestorzsu gep sincs, sajnos. :( Annal inkabb a magasban! :)
Ez különössen akkor volt a "zavaró" amikor nyáron jött a japán császár a két jumbos leosztásban,utánna jött kb egy órán belül az El-Al jumbo,és akkor végre megtörténhetett vona hogy négy jumbo lett volna végre Ferihegyen.Ez egy keddi nap volt.De aznap a Cargolux este 6-7 körűl jött.Szóval a Cargolux kb ennyire kiszámítható. :)
Azért magánban igazán megnevezhetnéd!Mert igaz hogy engem még nemebrudalt ki senki,de minden más topicban erről van szó,hogy ott a magamfajta láma spottereket nem igazából kedvelik.És nem egy személyről beszélnek hanem többről.Egyébként most én kérdezek egy furcsát tőletek itt ebben a topicban.Amiről most ott megy a téma"valami repgép építés,meg menetrendi járatidők" az szerintetek mennyire kapcsolódik a Legnagyobb repülős élményem című témakörhöz?
Ezt ott meg sem merném kockáztatni hogy megkérdezzem. :-)
Ha gondoljátok magánban is válaszolhattok.
Mert van egy alak,aki nem bírja az ilyeneket.Ezzel nem kell foglalkozni.Én a nyári BUD-PRG-FRA-PRG-BUD repülésemről szóló írást is 5ször meggondoltam,hogy beírjam e...:-(((
Megkérdeztemm a Legnagyobb repülős...topic
szakértő társulatát a dologról hogy nekik mi a véleményük.Csak nem ebrudalnak ki.
Bár egyébként azt nem egészen értettem,hogy maga a spotterkesdés miért nem fér bele a legnagyobb repülös élményem című témakörbe.És hogy régebben miért orroltak(illetve most is orrolnak még) ha valaki ilyen jellegű hozzászólást tett.Szerintem a hazai szűk kis repülés iránt rajongó kört,pont nem megosztani kellene hanem összefogni,de hát ők tudják.
gcs750908,
re: fönti fotózás
ha jól tévedek 3color olvtárs rendszeresen légifotózik. A "Legnagyobb"-ban rendszeresen előfordul, de a békesség kedvéért inkább emilben támadt meg.
r_b.
Na ezt fejtsétek meg ,plussz egy hajtómű a 747 szárnyán!!
http://www.airliners.net/open.file/289429/L/
Nem egyszerű kép.Szerintem trükkfelvétel is lehetne,de inkább hajlok az igazisága felé.
De hogy miért nem egy cargo géppel viszik a hajtóművet ,miért így azt nem értem meg?
r_bendegúz
Volt egy Ferraris forma-1 es Quantas nekem az volt a kedvencem.De az istenért nem találtam meg az előbb.
De a disney gépeket is csipázom.
Egyébként Ferihegyen kb. két éve volt egy Edelweiss gép,(azt nem tudom ilyen tipusú,de ha minden igaz A320) na az is nagyon szép volt.Illetve nekem tetszett.
gcs750908 !
""Le fogjak vagni a kezunket, ha nem kanyarodunk vissza az eredeti temahoz, miszerint mikor, milyen vas erkezik ""
Szerintem ne izgulj itt emiatt! Ez nem a legnagyobb repülős.. topic.
Ez egy spotter topic itt nyugodtan lehet ilyeneket nyomatni.Linkeld csak a képeket,nyugodtan.Azért ha tudsz valami érdekes gépet ami jön Ferihegyre ir meg azt is
Az airliners.net-ről banneroltam rá.Na a fő oldalon lehet rendelni egy számot ingyen,a free issue fülre kattintva.
Nem néztem végig még az oldalt de egy polgári légiközlekedéssel foglalkozó újság netes kiadásának tünik.Én rendeltem egy ingyen számot.
Halkan teszem hozza, errol az utolso geprol vannak fent olyan kepek is, amin epp langol. :( Hihetetlen, igy eg egy repulogep??
(Le fogjak vagni a kezunket, ha nem kanyarodunk vissza az eredeti temahoz, miszerint mikor, milyen vas erkezik :)
Latya,
"Nem egy Disney figurás JAL gépek"
- azok nagyon barbik. Maximum a Woody Woodpecker (alias Gyalogkakukk) http://member.nifty.ne.jp/toyopy/Japan-Photo2/JA8357.jpg vagy a (l)égidelfin http://member.nifty.ne.jp/toyopy/Japan-Photo2/ANK734.jpg.
Nálam az ilyen jön be nagyon
http://member.nifty.ne.jp/toyopy/Japan-Photo2/JA8472.jpg, bár ez a szélkócolta sem rossz http://www.100megsfree3.com/wingspan/pics/b737ng.jpg.
r_b.
"Valami látványosabbat vártam, mondjuk egy koronát" Mondjuk az rajta van, csak nagyon pici.
Az elnevezett gépekre azért más légitársaságok is elég egyszerű formában írják rá a neveket, nem sok hókusz-pókusz van vele. Nem egy Disney figurás JAL gépek :)
En ezen teljesen tisztan latom: http://www.airliners.net/open.file/295101/L/
Kar, hogy abbahagytak. Kivancsi volnek, ha a Szent Istvan nevet egy 733 kapta, ki erdemelte volna ki a 762-eket? :)
re: Szt. István
köszönet mindenkinek. Valami látványosabbat vártam, mondjuk egy koronát. Persze a Malév markáns livery-jéhez nem egyszerű ilyesmit passzítani.
Az SAS-nek nem futotta egy Mártonra vagy Nils Holgerssonra? :o)
r_b.
Es meg:
Swiss - svajci hegycsucsokrol.
KLM - hires emberekrol, pl. Jacob van Heemskerck, vagy Heike Kamerlingh-Onnes. :) (Nameghat Audrey Hepburn, a kedvencem!!! Es van Anna Pavlova MD-11 is!)
SAS - vikingek, pl. Rollo Viking, Hervor Viking es tarsaik.
Braathens - regi norvegek, pl. Inge Bĺrdsson vagy Olav Kyrre. A fedelzeti ujsagban szepen leirjak, kik voltak ok.
CSA - cseh varosok, mint Poprad, Plzen.
Nekem van ketto sajat, tavaly julius 29-en keszitettem, mikor Koppenhagaig feszkelodtem rajta egy kover libanoni lany mellett. Mindket kep a gep jobb oldalarol keszult, ezen nem szerepel a nev. De a bal oldalon mintha emlekeim szerint lenne egy matrica vagy felfestes, meg kene nezni az airliners.net-en, csak nalam most nem jon be. :(
(Amugy most elnezegetve azt kell mondjam, pocsek kep mindketto :)))
Latya K.L, azt en is szeretnem tudni. :) Azt irja a txt, hogy a gep "ZZZ"-bol erkezik. ???
Kerusz, nem emlekszel egy-ket nevre, ami felvetodott? Gondolom, nem Miskolc meg Dunaujvaros :) . Persze szep helyek azok is, de azert megis... :)
Ennek a gepnek ez a hivatalos neve is. Nevet II. Janos Pal papa elso magyarorszagi latogatasan kapta, ekkor a papa szentelte meg a gepet a nevadaskor, majd ezzel repult vissza Romaba. Voltak tervek a tovabbi gepek elnevezesere is, magyar varosokrol kaptak volna nevuket, erre fel a fedelzeti magazinban egy sorozat is kezdodott, a nevuket ado helyek bemutatasaval. Aztan a flottafejlesztes koruli, rovidesen megvaltozo koncepcioval indokolva a sorozatot is felbehagytak, illetve egyetlen mas gep sem kapott nevet... :-(
Egyebkent hogyhogy a txt-en kiirnak ilyen jaratokat (melyik oldal)? En az LRI honlapjan nem latom a gepet, bar el tudom kepzelni, hogy ott nem is nagyon kivanjak kozhirre tenni a menetrend szerinti es charter jaratokon feluli tovabbi gepeket, mert minek.
Lehet, hogy semmi ujat nem mondok vele: a TZ az American Trans Air, Shannon meg Irorszagban van, a ZZZ-t nem tudom :)) , de valamelyik repulos forumon epp mostanaban irta valaki, hogy az American Trans Air amerikai katonakat szallit Europaba es a Kozel-Keletre (gondolom, nem F-16 tipussal :)) . Kapasbol most is ilyesmire gondolnek, de lehet, hogy tevedek.
Igen, erre emlekszem, de ez "hivatalosan" is a gep neve, vagy csak feltettek ra a stickert 2000-ben az allamalapitas 1000 eves evfordulojara, aztan ott maradt? Es a tobbi gepen miert nincs semmi? Majd 2241-ben lesz egy IV. Bela, 2456-ban pedig Hunyadi Janos? :)
Most lehet hogy hülyeséget írok,de mintha úgy emlékeznék van az egyik 737-400-nak neve.
Szent István. Most ezt tényleg csak úgy emlékezésből írom de mintha még nyáron is láttam volna felíratot az oldalán.Javítsatok ki ha nem így van,de nekem rémlik valami ilyesmi.
Azt tudom hogy a British Airways nevesíti a gépeit,és a függ.vezérsík festése is a gép nevével azonos jellegű szokott leni, meg Lufi gépen is láttam már városneveket.Bár azt nem tudom hogy mindnek van-e neve.
Tigris es Euphrates? Nagyon jo nevek! Nalunk is sokkal szemelyesebbe lehetne tenni a flottat, ha mondjuk kiralyainkrol, vagy egy-egy tortenelmi helyunkrol, barmirol elneveznenk oket. Megorulok az olyan nevekert, mint pl. Audrey Hepburn, a KLM MD-11-ese. :) Ehhez meg nagy penz sem kene szerintem.
Na mindegy, nem is ezt akartam irni, hanem kerdezni: szokott-e valaki utazomagassagon repulo gepeket fenykepezni? En szeretnek, de sajnos a digitalis zoom elegge gallyra tudja vagni a kepeket, 10-szeres optikai zoom onmagaban meg keves. :((( Esetleg valamilyen szurovel lehet segiteni? Tiszta ido, kek eg, de a 8-11 km magassagban levo gep elegge szurke.
Az irakiaknak negy darab B747-esuk van, a teljes flottajukkal (tovabbi 6 db B727-270(A)-val es B707-370C-vel egyutt) kulonbozo helyeken allnak az elso obol-haboru ota.
Ugyan nem a topic címéhez kötődik a kérdésem, de szerintem kisebb esélyem van arra, hogy elküldjetek, mint pl. a "legnagyobb"-ban.
Szóval, a tegnapi Dakar összefoglalóban azt mondta a Héder, hogy a Tozeur-i repülőtéren azért rostokol 12 éve két iraki jumbó, mert leszállni még tudtak, de a felszálláshoz már nem elég a pálya hossza. Megnéztem: 3,225m (ráadásul Aircraft size max: B747).
Nálunk a 31L - ha jól tudom - 3010 méter. Onnan pedig láttam már felszállni ekkora gépet.
Akkor most mi van?
Az AN-74-es donetsk-i járat szerintem egy amolyan egyalkalmas balhé volt, az IL-86-os Pulkovo meg az útvonal (LED-PRG-BUD-LED) miatt jött szerintem csak ezzel a típussal. Meglehetősen sokan is utaztak rajta. Szerdán és vasárnap van Pulkovo, szerdán simán csak LED-BUD-LED útvonalat repül T134-essel, viszont szerintem a vasárnap meglehet, hogy ilyen többállomásos megoldás lesz a továbbiakban is. Járt már a Pulkovo LED-VIE-BUD-LED útvonalon is, mondjuk akkor T154-es típussal. Hát majd meglátjuk, hogy látunk-e még IL-86-ost a jövőben is.:o)
Sajna én is csak akkor tudtam meg, mikor láttam őket felszállni, így csak utólag tudok szólni, de ma volt egy Raf-Avia An-74 és egy Pulkovo Il-86. Valaki tudja, hogy ezek rendszeresek lesznek-e? Amúgy hazajöttem Angliából, szóval mostantól igyekszem ismét aktívan hozzájárulni a topik hasznosságához.
Ok, megnéztem. Kösz, a Topicra a címe alapján az életben nem akadtam volna.
27-én jön Lotus Air Egyiptomból. Repült ez már ide? Meg ha nem tévedek a TU 134-154 kedvelők örömére jön 4 kazah gép is.
Ma a txt-n nézegetve a járatokat, a mikor milyen vas nem érkezik rovat elnevezés lenne a helyes. Mi ez a rengeteg törölt járat? vagy egyszerűen olyan kevés az utas, hogy a napi több járattal rendelkező célállomásokról kevesebb gépet indítanak, és arra teszik fel az utasokat? Ahogy elnéztem nem csak a Malév, hanem más társaságok járatai is szép számmal törlődtek. Szóval hogyan van ez?
Akkor őt láttam tegnap este 20,30 körül felszálni?
Messziről láttam,meg ugye éjszaka volt, a hajtómű hangra figyeltem csak fel.Azt hittem 747,de ezek szerint tévedtem.
Egyébként tavaly láttuk egyszer,Ferihegyen a cargo dombról,31L-re szált le,végig jött a pályán,de nem jött ki ott a guruló úton,hanem megfordult a pályán,és az utlsó előtti úton jött ki az állóhelyre.Bocs de nemtudom a guruló utak nevét,azért irtam így.
Mindenesetre az ahogy az a monstrum megfordult a pálya végén, elég impozáns látvány volt.
Mielőtt valaki megkérdezné: szerdán 9 körül jött. Taszárra ment volna, de arrafelé rossz volt az idő. Úgy volt, hogy onnan visz cuccot Kabulba. A legutolsó infó, hogy pénteken 11:30-kor megy el. A gépet a 2A terminálhoz rakták 81-es állóhelyre (71-72-73 állóhel összevonva).
Hogy tegnap 2x jött-e, nem tudom (csak ízetlenül próbáltam alább tréfálkozni), de ma egyszer, az biztos, mert dolgoztam vele, amikor délelőtt megérkezett.
A magam módján erre tettem utalást, bár az első rárepülésnél volt a környéken távcső, tuti láttam a függőleges vezérsíkon a "három dobozt", másodszorra csak út közben szabad szemmel, az lehetett akármi más is.
Na, akkor már ketten vagyunk, mert én sem tudok linkelni.:o) Viszont nagyon szívesen veszem, ha elküldöd, bár az Indexmail valóban megmakkant, de talán és remélhetőleg ma már tudjuk ismét használni.:o)
Ekkor jött nagytudású macislum,aki Szerintem ha itt a nagytudású-t kicseréljük mondjuk hüjeseggfej-re (igen, pontos j-vel), közelebb kerülünk a valósághoz. Bántó szándék nem vezérelt. Máskor majd számolgatok magamban a hozzászólás előtt egy darabig
Osztom delftblue véleményét, én is megnézném az Il-76 képeit. Meg más Ferihegyen járt különlegességek képeit is szívesen látnám. Akár itt, ezen a fórumon is. Szóval miért nincsenek itt képek?
kolozsvari!
1.
Ha Közvetlenül szeretnél egy képet a topicba tenni, akkor az stringet kell írnod, ahol CCC a kép címe.
A topicba csak egy kis kép kerül (egy thumbnail), amire ha rákattintasz, előjön az eredeti méretű kép. Ezt az stringgel érheted el, ahol AAA a nagy kép címe, CCC a kis indexképé.
Helló!
Két dolog miatt nem:
1: mert nem tudok linkelni:-)))
2: Két kép készült róla,egyik sem olyan jó,hogy ide linkelgessem:-)))
==> inkább elküldöm mailban,de mivel látom,hogyx neked indexes mailcímed van,úgy int nekem,így majd holna küldöm el,merthogy holnap 11ig nem műxik az indexes mail...
Tényleg írhattad volna a Corsair 747esét,mert akkor vasárnap megyünk ki a haverommal:-))
Nem akarom tovább húzni ezt a témát,de mivel látom nem érted miről szól a dolog elmagyarázom.
Mindenesetre inkább nézd meg azt a lapot és akkor teljesen világos lesz,ha még ezek után sem érted meg.
Az an-74-esről készült képek,amik azon az oldalon van,nem Bécsben készültek,hanem Budapesten,és Le Bourge-ben.Mivel én figyelmetlen voltam és nem kattingattam végig az egész oldalt,ezt nem vettem észre.Csak késöbb,de akkor már beirtam.Söt van még ott pár kép ami nem ott készült(Concorde,An-225,Mercure,Li-2 stb).Szóval elcsesztem.Egyébként ha jól láttam mindet ugyanaz az ember készítette.
Ekkor jött nagytudású macislum,aki egy gúnyos beszólás kiséretében,nyálcsorgatás emlegetése közben kioktatott.Egyébként tök jogosan,csak lenéző stílusban.
Na de rágjuk tovább ezt a csontot.Fátylat rá.
fú, pár napja nem olvastam a topicot, csak most itt a legfölsôben láttam, hogy "Corsair" és pár percig azt hittem, t@k@nszúrom magamat, hogy erre járt egy A7 neadjistan F4U!!! Corsair és én nem láttam :-)))
Köszi mindenkinek az infókat Bécsről.
November 30-án megvolt a reptérlátogatás!
Hát nem volt semmi! Láttunk egy 747SP-t az Iran Air szineiben.
Azt tanácsolom mindenkinek, aki kimegy Schwechátra, hogy tartsa be a kresz-t a reptér körül. A behajtani tilos táblákra gondolok.
Mi bementünk. A polizei rögtön megjött és útlevélellenőrzés stb. utána mondták, hogy 200 euró birságot kell fizetni, mivel ide nem lehet bejönni kocsival. Volt 27 eurónk. Hosszas bocsánatkérés meg hogy nincs nekünk 200 eurónk közlése után kaptunk egy utolsó esélyt a rendőröktől. Mondták, hogy húzzunk el innen, de gyorsan. Hát a gyomrunk görcsbe volt egészen hazáig.
Ezt leszámítva jó volt a kirándulás, nagy forgalom, jó idő, megyünk tavasszal is (csak viszünk bicajokat :-)
Egyébként ha a Corsair nem Óbuda felett repül el (az asszem a 13R, javítsatok ki, ha nem), hanem máshol, akkor szólhatsz nyugodtan, mert úgysem látom. Mint az Egyptair A340-eseket, amiket mindig várok, a képújságon az orrom előtt vált át "leszállt"-ra a műsor, én meg bámultam a nagy semmit...
Jajj, az Aeroflot sem volt pitnyák!!!:o) Az akkor gurult ki, mikor szállítottuk be a Jumbot, csak néztem, hogy milyen gép ez, mert én még ilyet életemben nem láttam! Aztán az okosok mondták, hogy Il-76, én meg hirtelen azt sem tudtam, hogy melyik gépet nézzem hirtelen, a Corsair-t vagy az Aeroflot-ot, mert maga a csoda volt mindkettő.:o)
Csak érdekességképpen említeném, hogy a Corsair lajtstromjele F-GSEX volt és egy nagy piros rúzsos száj díszelgett a repülőn.:o)
A Corsair Rt. handling volt, 564 utas lett a vége, a hajam is kihullott, mire benyomtunk ennyi franciát öt pulton!:o) Sajnos nem én voltam rajta a supervisor, de azért így is jó volt.:o) Úgy vártam ezt a Jumbot már hetek óta, mint egy kisgyerek a Mikulást. Frankón.:o) A szívem szakadt meg, amikor elkezdték kitolni azt a nagy hodály gépet. Egy kolleganőmmel egy szál blúzban futottunk le a betonra a csápról, belénk fagyott még a szar is (elnézést:o)), de muszáj volt látni minden fontoskodást körülötte, hiszen ki tudja, hogy mikor láthatunk megint egy ilyen szépséget.:o)
Bocs, az OFFért, muszáj volt, fel vagyok dobva teljesen!:o)
Én ebből azt veszem ki, hogy de jó a bécsieknek ők láthatnak ilyen gépet is, mi bezzeg meg nem és inkább meg se nézem a lapot, hogy ne csorgassam a nyálam...
Hi Webberke!
" Na persze!
És a link alapján csorgathatjuk a nyálunkat, hogy például milyen An-74 -esek járnak Bécsbe."
Ezt úgy nem lehetett volna leirni,hogy pl.:
-Szerintem nem minden kép ott készült,lehet hogy nem néztél szét rendesen azon az oldalon,de úgy tünik hogy az an-74-esről képeket nem ott készítették.Söt van még egypár kép azon az oldalon amit nem ott készítettek.
Nem a kiigazítással van a gond,mert hibázhatok én is,söt hibáztam is.A stílussal van a gond.
Dec. 8., 12 óra kevés. A Váci útról néztem a siklóernyőket, és messziről láttam, hogy jön valami nagy a 13-as pályára. Északról berongyolt elé egy kis Boeing, ment ezerrel. Aztán baromi lassan megjött a nagyvas, négy hajtómű, összes lap kint, és valami rettenetes lassúnak látszott. Még lifegett is. Alulról nézem, nem láttam, van-e púpja. Nem tudjátok, mi volt?
Kösz hogy lenéző stílusban ki igazítottál.
Ha valami hibát találsz,eseteleg normális stílusban nem tudsz irni.Ha nem vetted volna észre ez nem a Legnagyobb rep... című topic ahol csak olyan szakértők irogatnak mint te.Ez itt egy lelkes spotter topic.
Nem tudom miért nem lehet leirni ha hibát veszel észre,miért kell gúnyos hangnemben beirni.
De legyen neked,MERT TE SZERINTED BÉCSBEN MÉG BIZTOS NEM JÁRT AN-74.Biztos úgy is van akkor.
Igen hibáztam.Bocsánatodért esedezem,nagy szakértő úr.
Ha meg nem szimpatikus az,az oldal ne nézd meg.
En irtam be nagy jokedvvel a hirt, es lam tenyleg kacsanak bizonyult, mentsegemre legyen mondva, hogy a NSZ Online-on volt rajta, es utananeztem az angol valtozatnak is...
Az "1"-es helyről zavartak el a csendőrök.De igazából csak azért zavartak el mert kocsival bementünk a keritésig és azt nem lehet.Mutatta hogy álljunk meg kint és gyalog bejöhetünk ide.
Inkább átmentünk a 9-10-11-es helyekhez.Ide sem lehet bejönni kocsival,de a 9-es helynél ahol a pálya kezdődik egy országút van,csak az már nem látszik ezen a térképen.Van ott rögtön egy falu is,megálltunk a falu szélén,és begyalogoltunk.
Az igazság az hogy vannak föld utak amik az országútról nyílnak,de mindegyiknél kint van a mindkét irányból behajtani tilos.Nem kockáztattuk meg a behajtást.Mint késöbb kiderült jól tettük ugyanis a 10-es helynél bent állt egy rendörautó a fák alatt.
Egyébként ez a rész egy dombon van,tök jól rálehet látnia pályára.
A 11-es helynél lementünk egészen a keritésig.
Szinte abban a pillanatban ránkrepült egy helikopter,megnéztek minket és tovább repültek.
Ja és annyit, hogy jól fel kell öltözni, ha valaki nem júliusban próbálkozik leselkedni a parkolóház tetejéről. Jól tud odafent süvíteni a szélvihar!:-)
Én már több alkalommal is leselkedtem a Schwehati reptéren. Én felmentem a parkolóház legtetejére, ahonnan kiváló kilátás nyílt szinte az egész reptérre. Sajnos nekem nem volt szerencsém igazi különlegességeket látni, de azért egy átstartot, illetve egy igazi huppanós 767 landolást be tudtam írni az emlékkönyvembe. Valahogy jobban pörögtek az események, mint nálunk Ferihegyen!
A termináltól balra eső parkolóházra gonoltam.. Onnan mindkét pálya jól belátható!
Laci
Mi már voltunk kint igaz hogy csak egyszer.De akkor egész nap.Körbejártuk gyakorlatilag az egész repteret.
1 hely volt ahonnan elzavartak a csendőrök(de kulturáltan),a többi helyen viszont békén hagytak.
Az a rossz az egészben hogy kocsival nem lehet sehová odamenni.Baromi sokat kell gyalogolni a normális helyekre.Azt sajnálom nagyon hogy schwechaton nincs olyan terasz mint ferihegyen.Tudom hogy a régi terror cselekmény miatt van,csak nem értem hogy miért nem csinálják a sógorék úgy mint nálunk,fémdetektorral.
Van valahol a neten 1 spotter oldal ahol fent van néhány reptér spotter térképe,mi a szerint tájékozódtunk.Azt viszont nem tudom hogy mi az oldal címe,sajnos.
Aki esetleg tudja irja be,légyszi.
Sziasztok!
Volt már közületek valaki spotterkedni Schwechaton?
Én szombaton voltam először, és csak lestem a gépeket!
777, A330, A340, MD-11, 747SP Ezek voltak a legérdekesebbek. Az érkező pálya a 34-es volt, míg az indulók a 29-est használták.
Aki már volt kint többször, mesélhetne Schwechatról, hogy hol vannak a legjobb helyek, mire kell vigyázni stb.
Ez az AN22-es téma nagyon lázba hozott...
Gyerekkoromben egy párszor láttam leszállni a tököli reptérre, pokoli élmény volt. Már kb. 5 perccel előbb hallani lehetett, mint fölénk ért volna. Nagyon lassan és alacsonyan repült.
Emlékszem arra az esetre, amikor a pilcsi elnézte a landolást és a leszállópálya előtt párszáz méterrel kellett gázt adnia a lakóházak felett 25 méterrel. Az összes cserép, pala, kátránypapír repült a bánatba. A ruszki katonák még aznap visszavarázsolták a tetőkre mindet.
Mesélték, hogy megrakva -a Duna közelsége miatt- elég stresszes volt a felszállás.
Nincs egy múltheti kép róla? cz.
Most reggel jött valamilyen nagy szállítógép,de csak hátulról láttam.Lehet hogy Il-76 volt,de lehet hogy valami amcsi katonai gép.Tud róla valaki valamit?
A Travel Service fog repülni a Maldív-szigetekre, ha jól tudom B734-essel december végétől. Bizonyára leszáll majd útközben tankolni, de azt sajnos még nem tudom hol.
A Maldív-szigetek topikban az a hír járja, hogy december 1-től közvetlen járat fogja összekötni Budapestet a szigetek fővárosával Male-val. Tud erről itt valaki?
Egy 737-400 el tud addig repülni?
Vagy egy 767-re való utas jönne össze hetente tőlünk? Hihetetlenül hangzik mindkét verzió!
Na benfentesek? Tudtok valamit az ügyről, vagy kacsa az egész?
Laci
A jövőben nemcsak Boeingeket, hanem Airbus-okat is javítanak Ferihegyen. Az első, teljes felújításra váró A 319-es típusú repülőgép hétfőn érkezett meg a Lufthansa Technik Budapest Kft. bázisára. A húszezer órát igénylő munkával várhatóan január közepére végeznek a szakemberek.
A német és a magyar nemzeti légitársaság vegyesvállalataként üzemelő cég eddig csak Boeingeket javított. A profil kiszélesítésével az a céljuk, hogy a közép-hatósugarú, keskeny törzsű repülőgépek első számú javító központjává váljanak a régióban. Az ehhez szükséges infrastrukturális és egyéb feltételek megteremtésére eddig mintegy négymilliárd forintot fordítottak, és elérték azt, hogy egyszerre két repülőn is dolgozhatnak a hangárakban. Prognózisuk szerint jövőre mindkét típusból nyolc gép nagyjavítását végzik majd el.
Hm jo kerdes, mert a neten szoktam az ujsagokat vegigbongeszni, vagy Nepszabadsag vagy Magyar Nemzet volt. Egyebkent meg nem egyik naprol a masikra erkezett ide, hogy gyerekek ujitsatok mar fel, hanem tobb honapja elindult egy atkepzes. Majd meg megprobalom kikeresni. Es en is 8 nagyjavitasra emlekszem evente.
Pedig en is ezt olvastam. Szerintem a jetfly.index.hu-n is ott a hir. Az elso A319 mar itt is van, jovore pedig mar 8 Airbus van tervbeveve, ha jol emlekszem.
Ezt hol olvastad?
Azért nem megy az olyan gyorsan,hogy egyik napról a másikra Boeing mellett Airbust is javítunk.
Azt már én is hallottam hogy tervbe van véve,de azt nem hinném hogy már kiképeztek rá annyi szerelőt.
Jól kezdődött a nap: úgy fél nyolc körül egy IL-76 (?) fordult a 13R-re a konyhaablak előtt. Mivel szűkítenie kellett, még gázt is adott, amikor már majdnem háttal volt nekem. Jó kis hangja volt.
Tegnap vagy tegnapelőtt de. kilenc körül érkezett valamilyen sokhajtóműves gép?
Párom látott egyet, és úgy emlékszik, hogy nyolc hajtóműves volt, és hogy a furcsa az volt benne, hogy meglepően nagyon felfelé hajlott a szárnya... Azóta ezen tanakodunk... :o)
Én nem nagyon ismerek nyolc hajtóműves típust a B-52-esen kívül, azt viszont elég nehezen tudom itt elképzelni... Valami olyasféle szerkezet nincs aminek a hajtóművei mellett esetleg valamilyen (nézgelődők megtévesztésére szolgáló :o) ...) konténer/tartály lóghat, és messziről esetleg hajtóműnek lehet nézni?
Nagygép szárnya pedig sejtésem szerint meghajolhat látványosan is, de nem hiszem, hogy ez a final-en jellemző lenne... Vagy igen?
Én 11.30 kor hallottam hogy jön a vas,rohantam is ki az erkélyre.De a rohadt felhős időjárás miatt csak hallgattam ahogy lassan ereszkedik lefelé.Igen kellemes hangja volt.
Egyébként úgy rémlik mintha már kb két hete lett volna itt egyszer.Akkor is csak hallgattam hogy húz át a házunk felett,mert felhős volt az idő.
Ezt a hangjából gondolom mert kisértetiesen hasonlított a mai hangra.
Valaki tud erről valamit?
kerstem róla 1 régi ferihegyi képet
http://www.airliners.net/open.file/058149/M/
Nos azóta informálódtam!
Valóban 10:30, és valóban An22!:-)
Csak kár, hogy nem An225!:-(
Na lényeg, hogy 21:00 ig marad!
18-as állóhely! Remélem az jól látható hely!
Megyek, és megnézem!:-)
Laci
Sziasztok!
Egy gyors kérdés:
A planepicturesen láttam két gépet Ferihegyen, amiket nem igazán tudok hova tenni:
MK Airlines B747 cargo
Ducor World Air L1011
Tudja valaki, hogy milyen nemzetiségűek ezek a gépek, illetve, hogy miért jártak Ferihegyen? Na nem mint ha baj lenne, jöjjenek csak napjában többször is:)
Üdv mindenkinek:
Jocó!
Az An-22 vagy 225-ről honnan az info?Megbízható forrás?
A cargo meletti domb a 18.ker Forgó u. és Csap u. sarkán van.A domb tetején lévő keritéstől lehet a 13r-re leszálló illetve az innen felszálló gépeket fotózni.Innen viszont más nem nagyon látható.Viszont szemben a 17.ker Csévéző és Baross u sarkánál lévő pontról a Ferihegy 1-nél álló gépeket is jól lehet látni.Fotózni igazából én nem szoktam,mi csak bámészkodni járunk ki.
A 31r-t a Vecsés központjában lévő Ecseri utcánál befordulva lehet elérni.Azt hiszem a temető is ebben az utcában van.kivezet egy mezőre,ahol kb az út felénél 1 sorompó van onnan gyalogolni kell.Kb 100 métert.
Ha a 31r másik oldalához akar valaki menni,az vagy Ecser felől az első nagy kanyarnál menjen be tovább egyenesen a fasorban lévő úton ,vagy ugyanez Vecsés felől az a második nagy kanyarnál forduljon be balra a fasorban lévő útra.Erről a helyről el lehet jutni a másik végére is(13l).
Térképen egyébként jól láthatóak a repülőteret megkerülő utak.
Aki igazi különlegességet akar látni az holnap pénteken hegyezze fülét-farkát,meg amit akar ugyanis LHBP-re jön a világ EGYETLEN!!!
AN-225-e !!! /Állítólag!/
Ebből a géptípusból csak egyetlen van a világon,
kb 600 T a felszálósúlya és kb. 150 T a hasznos
kereskedelmi terhelése.80m körül van fesztávlya.
3 normális parkolóhelyet foglal el majd.
A széliránytól függ.Én 5-6 jó pontot tudok neked mondani,illetve irni.Ismered a reptér környékét?
De ha előveszel 1 Bp térképet amin rajta van még Vecsés is,csak nézd meg melyik utak visznek be a pályákig,és ott próbálkozz.
Illetve ha 13R az irány a Cargo-nál van egy kis domb az egy jó kis hely.
Most meg is néztem a mit irnak ma! péntekre illetve a jövő heti járatokra.
péntek a321,jövő hét kedd a321,péntek 737-500,utánna kedd a300-600,péntek a321.
De ez még változhat.
Az egyptair mostanában "gyakran" jár ide nagyvassal.Úgy jönnek Kairó-ból hogy elöszőr Bécsbe megy, onnan jön ide majd vissza Kairóba.
kb 1hónapja kedden 777-el voltak,pénteken meg 340-el.Múlt héten volt a300-600.
Tavaly valamikor még Tu-204-el is jöttek,igaz hogy az Air Cairo volt.
Nyáron néha 747-el is beesnek.
Érdemes ránézni kedden és pénteken az amadeus.net-re és ott rákeresni a Cairo Int.-Budapest járatokra mert ott kiírják a géptipust is.
De az se 100% mert megváltoztathatják.
Ferihegyi képek itt:
a340-200 http://www.airliners.net/open.file/285839/M/
777-200
http://www.airliners.net/open.file/211436/M/
a300-600
http://www.airliners.net/open.file/154875/M/
Lehet, hogy tevedek, de az itteni Lufthansa Technik nem csak Boeing-okkal foglalkozik?
Az egyiptomi farok is kek, csak kicsit vilagosabb, es egy sas(?)fej van rapingalva.
Atya világ!:-))
Komcsira ma itt volt egy A340?:-)
Lécci, ha megint jön, és tudja valaki, hogy mikor írja már ide be! Bele halok, ha egyszer nem láthatom a landolását.
Egyébként ez játszódott le bennem mikor megpillantottam:
Mondtam mellettem ülő Pistinak! Húúúú azt nézd! Az nem semmi! Csak nem egy 340 es? Nem! Mégsem! Lehet egy 747? Tényleg mintha púp lenne rajta! Á nem! 2 hajtómű látszik! Kék farok... tehát lufi?
Aztán döntöttem a 330 mellett, mert egy kicsit úgy tünt rajta vannak a fülecskék a szány végén.
De nekem már mindegy! Szép volt, és kész!
Laci!
ÚÚÚ!:-(((
Csakugyan! De Cikííí! De ha kiderül, hogy 747 volt, akkor igényelek egy szemüveget.:-) És lehet beletetetek egy távcsövet is!
A kérdés változatlan!
Mit láttam én bandzsa?
Laci
Ma kb.15:50 kor láttunk finálon egy Lufthansa gépet landolni a 13R-re. Sajnos elég messze voltunk, és nem lehetett kivenni pontosan, hogy mit is láttunk.:-( A főfutói duplák voltak, de a farka egyáltalán nem boeingos volt, tehát Airbusra tippelet. Nem volt tömzsi, inkább hosszú, tehát A310, ill. A300 kilőve, főképp, mivel lehet nincs is nekik már ebből a típusokból. Marad tehát az A330-200. Jól láttam?
Vagy ismét elhibáztam volna?
Válaszaitokat előre is köszi!
Laci
Nem kötekedni akarok,de szerintem a teletexten nem igazából jelenitik meg a cargo gépeket.
Ha már csak abból indulsz ki hogy a cargo gépek a Ferihegy 1-re jönnek.A text-en meg 2a és 2b-re érkező járatokat irnak.
Tegnap este a MA 300-as járat Máltára ment és hajnalban Tripoliból jött vissza. Ez egy alkalmi BUD-MLA-TIP-BUD útvonal volt vagy most már igy fog menetrendszerint repülni?
A segítségeteket kérem: a Teletexten olvastam a következő járatokról
2002.11.17. - KRI 9493 UUDL érkezés 10.10
- KRI 9493 UUDL indulás 13.10
- VDA 385 ORAM indulás 08.00
- VP-BKB (Paris)
2002.11.18. - DWA 9316 Muscat indulás 00.00
Van egy olyan érzésem, hogy ezek cargo járatok.
A VDA a Volga Dnepr kódja, ha nem tévedek, amelyik gyakran jár AN-124 típussal. Ma is ez lenne?
A többi sajnos ismeretlen előttem. A VP-BKB lajstromjelű gép úgy tudom néhány napja Beirutból érkezett. Érdekelne, hogy mely társaságokat és gépeket rejetenek a kódok.
A fentiek kapcsan szeretném megkérdezni tudtok-e az Interneten olyan adatbázisról, amely viszonylag naprakészen tudja szolgáltani a társaságok és városok IATA és ICAO kódját.
Más. Úgy vettem észre, hogy a Cargolux járatnyitásával megpezsdült Ferihegy cargo forgalma. Sok különleges gép és társaság fodult meg itt az elmúlt időben. Meg tudja valaki mondani, hogy van-e naprakész cargo érkezési/indulási rend, amely a repülőtéren kívülről is elérhető?
Szóval úgy tűnik, hogy mégsem jött. Azért utánanéztem a Xinjiang légitársaságnak, ICAO/IATA kód: XO/CXJ, íme:
tipikus regionális légitársaság, központja Urumqi-Diwobao és Changzhou. A kínai légifuvarozási piacból 2000-ben 2,5, 2001-ben 2,1 % részesedése volt. A nagyobb kinai légitársaságok közül csak ez működtet volt szovjet típusokat, flottája:
5 ATR72-500-as,
2 B733-as
7 B752-es,
3 IL-86-os,
4 IL-96-300-as,
4 Tu154M.
2002-től a China Southern részévé vált, megtartva bizonyos önállóságát, de elképzelhető, hogy - ha egyáltalán - a budapesti (vagy inkább bukaresti???) desztinációhoz kölcsönözhet igazi nagy vasat is az anyavállalattól (a China Southern egy rakás B777-est is üzemeltet.)
Sziasztok!
Mit tudtok az Air Bosna 105-ös járatáról? A teletext már napok óta kiírja. Ez nem code share a Malévval, teljesen különálló. 09:20-as indulásra van kiírva. Az Air Bosna honlapján nem találtam róla semmit.
Nagyon örülök a kínai járatnak, remélem tényleg jönni fog a kis B757-es.
Üdv:
jocó!
"Last updated at: (Beijing Time) Thursday, November 07, 2002
China to Open Flight to Budapest via Ashkhabad Saturday
China's Xinjiang Airlines will operate a flight between Urumqi to Budapest, Hungary, beginning November 12.
China's Xinjiang Airlines will operate a flight between Urumqi to Budapest, Hungary, beginning November 12.
The flight will stop over in Ashkhabad, capital of Turkmenistan,on the way to Budapest.
It will become a regular passenger and cargo flight since Nov. 18, the airlines said."
A kínai Xinjiang légitársaság szombattól (november 12) új légijáratot indít Urumcsi és Budapest között. A járat utas- és teherszállító gépei leszállnak majd Ashabadban, Türkmenisztán fővárosában is. November 18-tól a járat menetrendszerűen közlekedik majd - olvastuk a Peoples Daily honlapján a légitársaság bejelentésére hivatkozó hírt.
Szia Vinnen!
Karthago Airlines ügyében a Planepictures.net-en találsz 3 képet, amelyek Budapesten készültek. Tudomásom szerint csak B733-as gépük van.
Funchal-t a múlt héten is láttam a TXT-n. Én is csak reménykedek benne, hogy rendszeres charter lesz.
Holnap az Atyrau Air Ways indít egy charterjáratot Astrakhan-ba. Tudomásom szerint ide még nem ment Pestről charterjárat. Remélem rendszeres lesz:)
Üdv:
Jocó!
A mai Travel charterek (Barcelona, Reykjavik, Madrid, Monastir) között lesz B737-800-as gép?
A Karthago Airlines B737-300-al jár Ferihegyre? Van róla valakinek képe?
A teletexten van egy funchali (madeirai) Malév charter érkezés 18 óra körül. De nem találtam hozzá indulást, mármint hogy Ferihegyről mikor indul. Mit lehet tudni erről a járatról? Melyik utazási irodáé? Esetleg rendszeres charter-lánc lesz?
Melyik utazási iroda bérli az izlandi chartereket?
Sziasztok!
Vasárnap elkezdődött a téli menetrend, de sajnos nem sok údonság vár ránk. Sőt jobbanmonvda ami újdonság az csak járatcsökkentést jelent. De ez sajna így szokott lenni:(
Ám, ha mégis tudtok valami újat, kérlek írjátok le, én sajnos semmit nem találtam!
Üdv mindenkinek!
Jocó
A mai Icelandair milyen gép volt?
Azt vettem észre, hogy szinte hetente van egy Icelandair és egy Travel Service járat Keflavikba. Ezek mind charterek?
V6=Air Jet. BAE146-os a típusa, ma is van egy indulóban, ha jól emlékszem. Én úgy tudom, hogy ez a BAE a British Aerospace. Ilyen lehetséges egyáltalán, vagy én vagyok félreinformált ez ügyben?:o)
Sajnos a Corsair-ről nekem is csak annyit sikerült kiderítenem, amennyit már eddig is tudtunk, miszerint SS a kódja és hogy B737-essel közlekedik hozzánk. Pedig igazán rácuppantam a projektre, de nem tudok róla többet egyáltalán.
V6=Vision Airways. Ld. Kerusz 230 sz. hozzászóláséból a középső linket. És bocs, hogy egy totál amatőr újonc fejtette meg ezt a feladványt.
Üdv
golyszi
Szia Vinnen!
Tuti, hogy az geyik Corsair gép volt, annak a kódja meg SS. Pár napja még így is volt kiírva a Teletexten. Az előtte levő héten ez egy B734-es volt. Tavaly viszont láttam A330-assal jönni.
Az IW-t meg még mindíg AOM járatnak tartom, bár lehet, hogy nagy baromságot mondok.
Holnap viszont jön kép gép is Párizsból, ezúttal CDG-ről V6 kóddal. Na ez viszont teljesen megfogott. Gőzöm sincs róla, hogy melyik lehet ez a légitársaság.
Üdv mindenkinek!
Jocó
Corsair volt az egyik az biztos, mert a mienk volt. Többet sajnos most nem tudok mondani neked róla, mert nem az enyém volt a járat sajnos. De ha valóban érdekel, akkor utánamászok kicsit holnap neked.:o)
Iran Air vs. Iraqi Airways érdekessége, hogy két egymással szemben álló országot "szolgáltunk ki" ugyanazon "áruval", ráadásul előfordult, hogy egyszerre volt itt mind2.
Hát ami nekem még így nagy hirtelen eszembe jutott a 80-as évek közepén elég gyakran megfordult nálunk az Iran Air gépe (cargo). Valamelyik európai városból visszafelé vett fel mindenféle dolgot, amelyből persze az akkoriban szintén sokat idelátogató Iraqi Airways gépébe is jutott, csak hát az nem 747-es volt, hanem csak "egyszerű" IL-76-os.
Azután egy futball meccs erejéig járt már itt az Aer Lingus gépe is valamikor a 80-as évek végén.
A Bp-i EBESZ csúcs idején pedig a kazah elnököt hozta egy 747 SP. 1999-ben pedig egy charter bonyolított a Tower Air (FF) is Miamiból.
Ami viszont érdekelne, hogy a ZTE MU meccset követően (másnap reggel) érkezett egy fehér jumbo sajnos ennek sem a járatszámát, sem a légitársaságát nem tudom. De hátha valaki igen....
Köszi az infót. Ez így már 16 légitársaság, amely megfordult Ferihegyen 747-essel. Én annak örülök igazán, hogy idén már nem kellett hónapokig várni, hogy erre járjon egy 747-es, hisz a Cargolux hetente többször megfordul Budapesten, és az El Al a nyáron még a keddi menetrendszerinti járatot is ezzel a típussal repülte.
Holnap ismét jön Corsair Orly-ról, sőt szintén onnan jön egy IW járat is. Ez valyon az AOM-et takarja? Mit tudtok ezekről a francia charterekről? Ha jól emlékszem akkor tavaly is elég gyakran megfordultak Budapesten október, november magasságában!
Üdv:
Jocó
Sziaztok!
Maegpróbáltam összeszedni, hogy melyik légitársaságok jöttek már Budapestre B747-essel. Az összeállításnál a saját, valamint az Airliners, és a Planepictures képeit használtam, arra kérlek Titeket, hogy ha nem teljes egészítsétek ki. Előre is köszi!
El Al, Cargolux, KLM Air Cargo, Air Atlanta Icelandic, Japan Air Force, Egypt Air, Korean Air, Atlas Air Cargo, China Airlines Cargo, Alitalia, Royal Air Maroc, Thai Airways, Lufthansa, Pan Am.
Üdv:
Jocó
Csak kétszer jött A340, és kétszer jött B767 ugyanazon a két napon. (mivel járatpárok voltak - vmi orvoskonferencia). Tehát belátható időn belül nem fordulnak újra elő ilyen konstellációban kicsiny repterünkön.
Köszi a válaszokat! Akkor mégsem pizzásgépet láttam?
Másik! Nézegettem tegnap az airlines.net-en a képeket. Kiderült, hogy Ferihegyen járt a napokban 2 szer is egy A340-300 as SAS madárka. Nagyon ari a képen. Nem tudja valaki, hogy mikor szokott jönni? Ha jól láttam, akkor harmadikán, és hatodikán jött. Későbbi képek vannak B767-300 ról is. Mikor jönnek ezek a nagy vasak?
Ki tudja?
Szivesen kimennék a 31R küszöbéhez megnézni a landolást.
Előre is köszi!
Laci
Hali!
Télleg egy AWACS volt, múlt hét csütörtökön és pénteken járt itt, elvileg valami hadgyakorlaton vett részt.
Ettől függetlenül rendelj nyugodtan pizzát.:-)
Gondoltam benézek ide, talán választ kapok, hogy mit láttam a minap. Talán 3-4 nappal ezelőtt, úgy reggel 9 óra tájékán egy nagy robajt hallottam. Gondoltam kirohanok megnézni micsoda masinának ekkora hangja.
És mit látok?
Szürke madár, Ferihegy felöl emelkedik, 4 hajtómű, de ami szemetszúró, az óriási pizzatányér a tetején!
Mi ez? Mi volt ez? Pizzafutár?:-)
Boeing 707 felderítőre gondolok.
Látta más is?
Tud valaki róla, hogymikor jár erre?
Vagy rendeljek egy óriás pizzát?
Laci
Sziasztok!
Jó volt a sejtésem, a csütörtöki gép egy Karthago Airlines B733 volt. Most néztem a Planepictures.net-en. Az Icelandair gép B757-200-as volt. Emellett járt még itt egy Corsair gép B734-es, és egy Air Europe B763-as.
A Corsair, és az Icelandair holnap ismét jön Ferihegyre.
Üdv:
Jocó
Megerősítem,egy honlapról vett idézettel:
"... ten are B757-200, one B757-300, one B757-200F all-freighter and one B737-300F all-freighter."
A forrás:
http://www.icelandair.com/
Sziasztok!
Az Icelandair-nak nincs B747-ese. De van egy Air Atlanta Icelandic nevű légitársaság, aki már több alkalommal is járt Ferihegyen Jumboval, valamint L1011-essel is. Pont ma olvastam, hogy a Tristarokat B767-300-asokra cseréli
Az Icelandair flottáját tekintve B737-400-as, B757-200-as, és B757-300-as szerepel a flottában. Számomra érdekesség, hogy ez utóbbit kétosztályos elrendezésben 228 főre rendezi be a légitársaság.
Sziasztok!
Én is csatlakozon Vinnen kérdéséhez, mert sajnos ma nem tudtam kimenni a reptérre. De ha már Djerbánál tartunk! Október 29-től heti rendszerességgel Malév charter indul Djerbára - Monastir érintésével -, ami azért érdekes, mert tudomásom szerint a Malév eddig még nem üzemeltetett Djerbára chartereket.
Üdv mindenkinek!
Jocó!
Holnap Icelendair gép érkezik Rejkjavikból. De van itt még valami:
Láttam kiírva egy repülőt a teletexten, amely holnap dél körül érkezik Djerbáról. A kódja: 5R
nem tudja valaki, hogy melyik ez a légitársaság, mert nekem csak tippem van: esetleg Karthago Airlines.
Valamint még egy kérdés: hol lehet utánanézni annak, hogy melyik kód mely légitársaságot takarja?
Üdv mindenkinek!
Jocó
Én sem tudtam róla, viszont múlt héten 2x is láttam magángépet a házunk felett elhúzni. Bár én a Dassault unokára gondoltam, aki Falcon 20-al szokott ingázni. Bár lehet hogy mindketten itt voltak, mert ő is állitólag vadászni jár ide (akiké a Falcon repgépgyár!)(róla tudsz vmi bővebbet?)
Melyik újságban volt a hir?
SZVSZ a Malév egyáltalán nem tervezi, hogy Debrecent v. Sármelléket bevonná a menetrendbe, de ez csak az én véleményem. Külföldiek se nagyon fognak addig jönni, míg nincs ILS, meg egy normális terminal (legalábbia Db-be).... sajnos...
Tud valaki olyan gépről ami Db-be fog jönni valamikor? V. esetleg a közelmúltban volt?
Újsághírek szerint a spanyol király magángéppel a múlt héten Debrecenben járt mert valami vadászatra jött hazánkba!
Tudtok róla valamit? Esetleg fénykép a gépről?
A Malév van bármilyen elképzelése a debreceni esetleg a sármelléki reptér hosszútávon történő bevonásáról a menetrendbe? Akár charterként is?
Újsághírek szerint a spanyol király magángéppel a múlt héten Debrecenben járt mert vadászatra jött hazánkba!
Tudtok róla valamit? Esetleg fénykép a gépről?
11:30 Malév 1770 Oslo
12:00 SAS 7002 Copenhagen
12:10 SAS 7006 Oslo
12:20 Malév 9742 Helsinki
14:30 SAS 7004 Stockholm
14:30 Maersk Air Copenhagen
14:45 Falcon Air Copenhagen
15:05 Braathens Stockholm
Syintén vasárnap:
12:00 Travel Service Keflavik
Nem tudom, hogz ey összefüggésben van-e a skandináv járatokkal!
Egy kérdés:
Holnap 22:25-kor megz egy QS járat Prágába. Mit tudtok erről? A QS régen a Tatra Air rövidítése volt, most nem tudom ki használja. Már többször láttam kiírva!
Ez gyakorlatilag egy vilagmenetrend, a legfrissebb, es a legmegbizhatobb. A vilag osszes menetrendszerinti legitarsasagank osszes menetrendszerinti jaratat tartalmazza elvileg.
Szia Vinnen!
Annyit sikerült kideríteni, hogy a hangzatos név mindösszesen egy Dornier 328-ast takar. Honlapot nem találtam, a kereső csak egy Federico nevű egyetemet ajánl fel!
Üdv:
Jocó
Bocsika!
Valamit még szeretnék kérdezni!
hetente egy alkalommal érkezik Hurghadából egy chartergép. Ha jól tudom a TXT TAR rövidítéssel jelzi. Sajnos még nem volt szerencsém hozzá élőben. Meg tudja valaki mondani, hogy melyik ez a légitársaság, és milyen géppel jár Ferihegyre?
Köszi!
Jocó
Kinnt jártam ma Ferihegyen. Tényleg nem akármilyen tolongás volt a 2B-n a skandináv járatok miatt. A SAS délelőtti járata több órát késett visszafelé. A Braathens járata egy Malmö Aviation Bae 146-os volt. Tudja valaki, hogy miért?
A Frederico II elég gyakran fordul meg mostanában Triesztből. A furcsa csak az, hogy a menetrendszerinti Gandalf járat szinte mindíg elég üres. Nem hiszem, hogy erre indítanának konkurenciajáratot. A Malév velencei, és bolognai járatnyitásai nyomán amúgy is nagymértékben nőtt az olaszországi légiforgalom.
Tudtok esetleg valamit már téli menetrendi újdonságokról? Kíváncsi lennék, hogy nyílik-e esetleg valamilyen új járat!
Üdv mindenkinek!
Jocó
DM = Maersk B735
IH = Falcon B733
BU = Braathens B734
SK = Scandinavian 11:30-12:30 B737, 14:40-15:40 B763, 17:25-18:40 A340
Nem tudom, hogy mit keresnek itt. A nagyrészük vasárnap visszajön!
Kicsit "elaludt" ez a topic.
A következőt szeretném megkérdezni: a holnapi műsoron sok skandináv charter érkezése lehet látni. Különböző társaságok repülik (DM, IH, BU, SK, MA, TVL), tud ezekről valaki többet?
Más. Vinnen kérdése szerintem továbbra is aktuális, mi van a Federico II anconai (trieszti) járatával? A honlapjukon próbáltam utánna néznia dolognak, de az teljesen süket.
Más. A holnapra láttam kiírva az AP és az AEU járatait is. Ezek milyen társaságokat rejtenek?
Az utóbbi hetekben gyakran érkezik LTU különjárat különböző német városokból. Meg tudná valaki írni, hogy kiket szállítanak ezek a gépek ide? Vagy netán Budapestről is lehet rájuk jegyet venni?
Üdv: Jocó
KLM Cargo starts three-times-a-week freighter service to Budapest
03 Sep 2002
Newsletter August 16, 2002
Dear customer,
In response to changing markets KLM Cargo is proud to announce a new freighter service to an emerging market: Budapest. This Eastern European destination is a promising market with great potential, especially for the high-tech industry.
As from September 14, 2002 KLM Cargo starts a freighter service to Budapest three times a week. These services are well connected to our ICA network and are operating on the following schedules.
** for a more detailed flight schedule, please click here:
All above times are local.
The weekday services (Tuesday and Thursday) will be operated by TNT A300 aircraft from Liege airport which will be connected with Schiphol by means of a high frequency trucking service.
These flights will make an intermediate stop in Munich, one of the leading industrial areas in Europe. Weekday arrival times in Budapest and Munich ensure a same day import delivery and the departure times from these stations are scheduled in such a way that they provide next day connections from Schiphol.
The weekend services to Budapest will be operated by a KLM Cargo 747 freighter and is linked to Oporto. Arrival time in Budapest is scheduled at Saturday evening, the export from Budapest will be available for connection at Schiphol on Sunday morning.
Please contact your local Customers Service Office if you have any questions about this new freighter service.
Yours sincerely,
KLM Cargo Management
Hat ennyi, sajnos mar sotet van ilyenkor szombaton, igy csak az A300-asokban gyonyorkodhetunk. Amugy holnap jon vmi LTU, nem? Csak ugy informaciokeppen... en ugysem latom, messze a hazai repter, Liverpool meg nem tul forgalmas...
Udv: Kopi
Akit esetleg érdekelne, annak mondom, hogy szept.14. szombaton jön egy KLMCargo 747-es, ferihegyre 21:20 kor. S ha minden igaz, akkor ez menetrendszerint lesz
és szombatonként ebben az időben fog jönni. Eddig csak novemberig adta le a menetrendjét, de valószínű, hogy még utáni is fog jönni.
Üdvözlettel!
Kisborso
Maradjunk annyiban,hogy az általatok írt Atlantic mittudoménmicsoda, az a brit Flightline BAe-146-200asa. :-)
Egyébként nem Premiair volt,hanem HeavyLift az A300, mégpedig Prime festésben.
Az EgyptAir A321-200 volt.
A többi stimmel.
A Monarch egy B-757 essel, a Premair pedig egy A300 assal vitte a szurkolókat manchesterbe. Ezen kívül még két Malév különjárat is indult Manchester felé. Az El Al B747-ese új festésben gyönyörű látványt nyújtott Ferihegyen. Ha tudod milyen típussal jön az Általad említett Atlantic Feroe légyszi írd meg!
Köszi!
Jocó.
Sziasztok!
Ha valakit érdekel (és még nem tűnt fel neki), a SAS szept. 15-ig MD-90-essel repüli a CPH-BUD-CPH vonalat. 1-2 napon lehet kivétel. A gépet könnyű felismerni a nagy hajtóműveiről.
Kopi
Az egyik internetes oldalon olvastam, hogy a ZTE futball csapata Grazból indul Manchesterbe külön géppel a BL visszavágóra. A szurkolók szintén charterral, de Sármellékről két TU-154-essel. Tudja valaki, hogy milyen gépek/társaság ezek (a grazi ill. a két orosz gép)?
Pestről is indul charter?
Most akkor milyen gép jött tegnap?
Mert én sajna erről lemaradtam, viszont láttam két 747-est is, a másikat az El-Al előtt egy jó órával, valszeg a Cargolux volt, egy 400-as.
Végülis csak A310 lett belőle...
A mai Egyptairrel kicsit pórul jártam. Az El Al 747 nem éppen zajmentes felszállásának megtekintése után 13L/31R melletti kerítéstől spuriztam a 13R küszöbhöz, ott hallottam, hogy 31R-ra megy. Sajna a hatalmas jégeső közepette nem sikerült időben átvergődni oda, így pont lekéstem. Aki még mindig túl kicsinek gondolja Ferihegyet... :-(((
Amúgy jövő keddre az amadeus 320-at ír, az oag meg elég érdekes módon 310-est. Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle...
Kopi
Persze, hogy írnak CRJ-t is, mivel Budapestre több,mint 10 LH járat van naponta, és ebből legalább négy CRJ. Ettől a többi járaton még bármi jöhet. :-))))))
CRJ-100: Ötven fős regionális dzsett, ilyennel repül a Malév Express is.
Valószínűleg LH A300-asok:
péntek 1445-1545
vas./hétfő 1825-1925
Pénteken még:
Air Atlanta Icelandic (ma is volt, lehet korábban is, csak lemaradtam róluk), megint egy Aerotrans Airlines és délután egy WDL Aviation (Fokker 27-esei és BAe-146-osai vannak). Meg a szokásos Finnair-gépek. Most hirtelen ennyi, remélem tudtam újat mondani. Ha tudtok valamiről még, írjatok!
Szeretném megkérdezni, hogy a mai 17.10-kor érkező 6F 310 (Larnaca), ill. a holnap 12.00-kor érkező MDI 8122 (Manchester) milyen társaságokat és milyen típusú gépeket takar.
Ja, valszeg eről van szó, a szóban forgó gép winglet nélküli volt. Egyébiránt ma 15:30-kor leszállt egy A330, nem volt nálam távcső, de lehetett vona akár Egyptair is, aztán jött később egy CSA gép, az meg tán 310-es lehetett, ha jól láttam.
Július 16-án egy 747-400-assal jöttek, az új livery volt, azóta 2x voltak 200-assal (ha jól láttam), azok meg régiek. Azt sajnos nem tudom, hogy állnak a flotta átmázolásával, és melyik típusukat lehet még régi színekben látni.
Kopi
Én befigyeltem, csak egy buszról láttam, tök oldalról, csak a wingletekből látszott, hogy nem akármi száll le. Később egy kéthajtóműves gép szállt fel ÉNy irányban, amit ugyanennek gondoltam, ekkor magamban megállapodtam abban, hogy 330-as volt :)
Viszont aznap leszállt egy 747-es is, tán de 11 körűl, nem a Cargolux, világoskék függőleges vezérsíkkal, az milyen gép volt?
r_b:
Tegnap 16:50-18:10 között volt itt (egy jó erős távcsővel még elcsípheted :-P), a kövi 2 kedden 16:30-17:30 köztre írják. Nem túl biztató, ha 340-esre várunk, lehet maradnak a 300-asnál...
mindenkinek:
Aki innen fotózott már: a 13R északi oldalán a kerítéstől mennyit érek egy 170mm-es zoommal? Előre is kösz!
Nemtom, mennyien vettétek észre a tegnapi Egyptair A-340-est. Az amadeuson A-300-ast írtak, az oag honlapján pedig 340-est, gondoltam megér 1 próbát. Utóbbi jött be, gyönyörű volt! Namármost jövő + azutáni keddre is 300-ast mond az amadeus, meg az oag is, de ki tudja, hátha változik... figyeljétek, én pedig megpróbálok legközelebb időben jelezni!
További jó bámészkodást!
Kopi
Próbáltam erre gondolni, de túl nagynak tűnt. A jellegzetes fehér/színes BA festést ki tudtam már venni, és a hajtóművek is túl nagynak tűntek a 767-éhez képest.
Bár az is lehet, hogy 777-et AKARTAM látni benne..:-))
All,
ha valaki tudja a megfejtést, MetaCode a légiirányítós topikban várja a választ.
r_b.
"MetaCode 2002-07-30 15:17:32 (3656)
Sziasztok!
Igen, az a Cargolux gyönyörű volt Angyalföld felett is:-))
Kedves irányítók, itt előforduló spotterek, egy kérdéssel zavarnék:
A mai szent napon egy British Airways - úgy 14 óra körül - madár erszkedett le. Még elég magasan volt, meg a levegő is párás volt egy picit, de a mérete meg a formája alapján TripleSeven-nek hittem. Valós, vagy csak a 767-est turbóztam fel gondolatban?
mingma !
Távol keletről jön hogy pontosan melyik városból azt most nem tudom(Szingapúr ,talán Hong-Kong,arról a környékről valamelyik :-) ),de leszáll a közel keleten a Abu-dabi-ban,és onnan ide,majd tovább.
Az LRI honlapján (most) az van, hogy 20:05, meg az is, hogy 1-es terminál.
Ez utóbbi szerintetek azt is jelenti, hogy a 13R/31L lesz a pálya, vagy elképzelhető, hogy átgurultatják a másik pályára?
Nyitva van még ilyenkor a terasz, vagy biztonsági okokból eleve bezárják majd? Sajnos az LRI honlapon nincs kinn a terasz nyitvatartási ideje, de még egy telefonszám sem.
Ha nem a teraszról, akkor honnan lesz érdemes nézni?
A JAF001-et láttad, az első japán 747-est. Mi kint voltunk, megkukkoltuk mindkettőt, meg az El Al bálnát is, de sajna a Cargolux késett, azt nem vártuk meg, nem tudom mikor szállt le. A császári Jumbók péntek délután mennek tovább, pontosabb időpont csütörtökön az LRI honlapján.
Kopi
Ma kb 11:20-kor egy Boeing-747-es volt látható a final aproach-on a 13-asra.
Piros-fehér-kék(?) csíkok voltak rajta vízszintesen. a szárnyak végén jól látszottak a winglet-ek.
Tudja valaki honnan jött, hová megy?
Hali!
Egy kis info a császár gépéről, ha mindent helyesen értelmeztem:
érkezik: július 16. 09:20
megy tovább: július 19. 18:10.
Javítsatok ki, ha hülyeséget írtam volna! Amúgy tuti 2 géppel jön?
Üdv: Kopi
UI: A Qeshm Il-76-ról én is szívesen vennék egy kicsivel több infót...
Sziasztok!
Estenként szeretem kémlelni az eget, figyelem a beérkező gépeket. Óbudán lakom,többé kevésbé a házunk felett érkeznek a gépek:-) Az összes információmat az Lri és a Malév honlapjáról tudom, igy probálom beazonositani az érkezőket.
Pár hónap mulva költözünk Piliscsabára, vajon ott is hodolhatok a szenvedélyemnek?
Sziasztok!
Én is csak ennyit tudok mondani, hogy láttam az alfán gurulni... Valaki azt mondja,hogy visszaküldték,mert valami nem volt jo, de ez nem biztos info...szal csak ennyitt tudok...sajna,de én is várom a híreket.!
Üdv
Bandee
Szombat reggel láttam egy herkulest elrepülni Ferihegyről. Először arra gondoltam, hogy talán a görög katonai delegációt vihette, mivel nagyjából arrafelé ment. Jóval később aztán láttam egy másikat is...
Erről jutott eszembe, hogy azok akik kapnak füleseket a várható járatokról, akár katonai gépek érkezéséről is tehetnének itt említést, mivel az még a teletextből sem sejthető.
Vagy netán annyira titkosak az ilyenek, hogy jobb ha itt szó sem esik róluk?
Kössz az infót!
Tudsz valami pontosabbat tárgyalásról? Én azt hallottam, hogy a UPS valamiféle hub-ot akar Ferihegyen kialakítani, és erről szólt a találka.
A VIP-s a 24-es állóhely. Pontosan az 1-es terminál terasza előtt jobbra van. Közvetlenűl a B portánál.
Konkrétan nem tudom, hogy mikor van nyitva, de kb. 7:00-20:00. Ha kúltúráltan megkéred az őröket, hogy engedjen ki a másik oldalra szóló jeggyel, akkor szerintem ki fog engedni. Esetleg mond, hogy véletlenűl rossz terszra mentél ki.
Nem gyakorultunk a rampán, aUPS el:)
Volt egy tárgyalás,bemutatóval egybeköntve a Cumulus váróban, és az volt a kérésük, hogy rálássanak a gépre, és után fel is tudjanak rá menni, ezért kellett felhúzni a 31es állóhelyre:)
Üdv
Bandee
A kilatoi teraszra mostansag mennyi a beugro, es mi a nyitvatartasi ideje?
Meg mindig van az a trukk, hogy a 2a-ra megvaltott terasz jegy jo a 2b-re is?
Érdekesség képpen:
Tegnap a déli órákban felhúzták a 31-es (2B terminál) csápra a UPS 757-est!!! (Gyakoroltak a rámpán?)
Ha valakit érdekel, akkor holnap 20-21 óra között lesz itt egy TMA Lebanon B707F. Van rá esély, hogy néhány órával korábban jön. Ritka madár Európában április óta, hát még Ferihegyen.
Két darab 747-400-al jön a császár! Néhány évvel ezelőtt már szó volt róla, hogy hazánkba látogat, de akkor ez elmaradt, viszont a tervezett látogatás előtt itt volt az egyik gép. Akkor gyakorlás miatt jött, amolyajan feéderítés céljából, hogy ne legyen újdonság a pilóták számára reptér. Pénteken amikor jött akkor csinált egy "touch and go"-t a 31L-re, majd a 31R-on szállt le, és beállt a 24-es "VIP"-s állóhelyre, hogy a látogatás minden egyes pontját legyakorolják. A gép vasárnap délelőtt ment el 13L-ről. A pénteki nap érdekessége az volt, hogy Ferihegy történetének második olyan napja volt, amikor egynél több 747 volt itt (a másik Egypt 743). A csúcs viszont az volt, hogy a 2 gép szinte másodpercre egy időben érintette a betont. A japán a touch and go-t csinálta az Egypt pedig épp a 31R-ra szállt le, mi meg nem tudtuk, hogy melyik gépet csináljuk meg...
(Az első nap egyébként az EBESZ csúcson volt, amikor a két USAF 747-esen kívűl egy kasakstáni 747SP is állt Ferihegyen.)
gaborcs,
a japán császári pár július 16-án érkezik Ausztriából Magyarországra.
http://www.polishnews.pl/week07/emperor.html
"Emperor of Japan comes to Poland
Emperor of Japan Akihito, together with the Empress Michiko will visit Poland in July - the Japanese government informed on Monday.
The Japanese Emperor is going to spend two weeks in Central Europe. The imperial couple will visit Czech Republic on July 6, Poland on July 9, Austria on July 13 and Hungary on July 16.
Emperor Akihito acceded to the throne as Japan's Emperor on January 7, 1989.
Egy apró kiegészítés: Japánban nincs elnök, van viszont uralkodó... Egyébként én magától Knézy Jenőtől hallottam a hírt valamelyik focimeccs közvetítése alkalmából, illusztrálandó, hogy mennyire téma Magyarország Japánban.