Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

METYA Creative Commons License 2003.05.13 0 0 39
Sziasztok!

Nos hadd dumáljak bele, lévén '95 óta vagyok dilinyós kacsás.

Szóval igazából 3 generációt lehet az utakon látni. Létezik egy nagyon öreg, amelyeknek 435 ccm-es motorja van. Ezekből alig van már. Az új generáció '81-ig dobfékes, azóta elöl tárcsafékes.
Az igaz, hogy ezek váltója és kézifékei nem kompatibilisek, de az összes többi alkatrész kompatibilis.

Fogyasztás.
országúton stabil 5 lityi, városban nyáron 6, télen 6,5 (hála a kézi szivatónak)

A klubról
voltak itt kezdeményezések, és Géczi Gáborról sok mindent lehet mondani, de hogy Ő lett volna a rendbontó, na azt nem.
Ő próbálta és próbálja összefogni a honi kacsásokat.
A dolog ott kezdődött, hogy a lelkesen, ingyen szerkesztett kacsás újságot "valaki" átvete, majd saját szájíze szerint készítette. Ráadásul ez áremeléssel is járt, ami azt jelentette, hogy a 4 db A4-es mennyiségű havi lap drágább volt akkoriban mint a Playboy.
Ez nem gond, ha minőséggel is társul.

Mi ebben nem vettünk részt, ezért ki lettünk utálva.

Viszont '95 óta az összes világtalálkozón ott voltunk, és idén is megyünk.
Aki él és mozog, annak ott a helye.

Egyébként júni 28-29-én lesz aLbertirsán találkozó.
Gyertek.

Amúgy tervezzük újraéleszteni a klubéletet.
A PSA topicban bármikor megtaláltok engem és néhány kacsást még.

zsombi,
az autód él és virul.

Pityubácsi Creative Commons License 2003.05.13 0 0 38
"Tényeleg, olyan ötlet nem volt, hogy csinálni egy új kacsát? (nyúpitli, új mini, stb mintájára)"
De volt, csak szerencsére a citro-sok nem forszírozták a dolgot, mint a VW-sek.
Most C3-nak hívják a gípet.
Előzmény: partizán (37)
partizán Creative Commons License 2003.05.13 0 0 37
Azért tényleg durva, hogy az egyik legrégebbi és legjobban menő topic a bogaras.:)
Oda azért nem megyek, mert én nem összemérni akarom ezeket a gépeket, egyszerűen iváncsi voltam a kacsára és a minire. Oda azért nem írtam, mert televan új minissel, szegény régiek ott egy kicsit el vannak nyomva.
Tényeleg, olyan ötlet nem volt, hogy csinálni egy új kacsát? (nyúpitli, új mini, stb mintájára)
Azt a szahara modellt megnézném...
Előzmény: Pityubácsi (35)
partizán Creative Commons License 2003.05.13 0 0 36
Tényleg jó lenne egy közös összejövetel. El tudom még képzelni azt is, hogy jönnének minisek is. Közelebről is meg akarom nézni ezeket a gépeket.
Előzmény: kynikos (34)
Pityubácsi Creative Commons License 2003.05.12 0 0 35
Nahát, egy régi ismerős :-)))
Mi van veled kynikos?

Partizán: te meg ne vegyél kacsát is, mert éhen fogsz halni. :-))))

Mi volna, ha átköltöznénk ide és nem ezt a topicot b###nánk szét?
Ámbár sajnos ezen már nincs mit szétb###ni :-((

Előzmény: kynikos (34)
kynikos Creative Commons License 2003.05.12 0 0 34
Kösz a meghívást! A kacsásokkal az a gond, hogy széteset a társaság. A kacsát 1948-ban kezdték gyártani. Tervezésének, gyártásának kezdete kb. a Bogáréval egybe esik. A motort állítólag itt is Porsche tervezte. Sem előtte sem utána nem épített a CITROEN boxert. Persze ezt a motort növelgette (375 cm3-ről 602-re), megduplázta (4 henger, a 4 hengeres verziók a Kacsába sem kerültek be)
A történetét az ebben a topicban feltüntetett címről kiindulva is megismerheted, vagy ha rákeresel a neten. Nekem a google adott értelmes oldalakat a goliat nem. Javaslom Schubi oldalát is: extra.hu/citroen2cv, vagy a 2cv.hu-t. A törit azért nem írnám le, mert alapvetően apró változások voltak. A kacsások alapvetően a motorok nagysága szerint beszélnek a kocsikról. 375, 425 (1955-től) és 602 (1970-től) cm3-es van. Az utóbbit Németországban 597-cm3-esnek hazudták, valamilyen fizetési kötelezetség kategóriaugrása miatt. Fontos volt a fűtés bevezetése 1959-ben, és a tárcsaféké 1982-ben. Legkülönlegesebb modell az öszkerekes kétmotoros Sahara volt. Még sosem láttam ilyet.

Kutya

Előzmény: partizán (33)
partizán Creative Commons License 2003.05.12 0 0 33
Mi időnként szervezünk kirándulásokat, szerintem néhány kacsa feldobná a társaságot. Lassan abba a korba érnek gépeink, hogy a rivalizálást elfedi az idő és a lényeg immár az igazából, hogy ezekkel a gépekkel még nekivágunk az utaknak.
Gondolom az felétek is gond, hogy már csak a fanatikusok azok, akik belevágnak ebbe a kacsázásba a régiek pedig fokozatosan válnak meg a gépektől, mivel irreálisan magasnak tartják a felújítási költségeket. (500-1000000 ft)

Egyébként mikor kezdték el gyártani a Kacsát? Milyen nagy korszakok voltak ennek a gépnek a gyártása során (váltások, stb) Mikor fejezték be a gyártást? Esetleg valahol messzeföldön még csinálják ezeket a gépeket?

kynikos Creative Commons License 2003.05.09 0 0 32
Szerintem ritkán változott egy egy alkatrész. Persze az igaz, hogy a dobfékes verzióhoz nem jó a tárcsás váltója, stb. Nem tudok róla, hogy evjáratonként más lenne. Pl. régi az első széria motorháztetőt a legutolsóra is rá lehet tenni egyszerűen.

Ha pl. a kasztnira gondol, az jól bírta a sivatagot, a párától hamar rozsdásodik. Egy 6 éves küszöbb korosnak számít, és ha egy alvázat nem ujjítanak fel, az kb 15 éves korában megroppan. Ebben a bogár tuti jobb.

Szerintem 7 lityót iszik, de meséltek 6-ról is. A miénk kissé kopott valahol, de nem a hengerek, és nem is a főtengely, de az olajfogyasztásán látszik, hogy nem tuti. Lehet, hogy szelepszárszimering?

Van utángyártott alkatrész, lehet kapni, egyre tovább tart hozzájutni. Én 4-5 helyet ismerek ahová a bp-en és környékén érdemes menni, védékről nincs hírem. A vezérképviselet max lelkiekben támogatja a kacsásokat, egy kacsaszerelőből lett márkaképviselet.

A motorfelújjítás úgy 150-200 ezer utolsó infóim szerint. A karosszéria, mint minden tipusnál, ha még nem rohadt szét totál. Futómű passz az elmult két évben jó volt. A fékfelújjítás megint nem tipusjellemző, a függőcsapszeget minden vizsga előtt cserélni kell 5 rugó + meló Lengéscsilklapító 9-10 körül volt utoljára, én mákkal 5-ért szereztem be egy Gabrielt.

4 ilyen szerelő van Bp-en és környékén. Megbízható, olcsó és jó a Gröbb Attila Erdőkertesen. Ez sokaknak messze van és a főállása mellet bizonytalan, hogy mikorra lesz kész. Ne gondoljatok szörnyűségre, csak olyat nem mond, hogy egy hét és kész lesz, tól-ig fogalmaz és a Takácsnál hosszabb intervallumokban kell nála gondolkodni. Vele tanulta a tipust a Melis Jóska. Ő is jó, eredetileg karosszériás, de a nevelőapja volt az ország legjobb kacsaszerelője a legendás "Falábú" Józsi bácsi. Pesterzsébeten lakik. Az Attila jobb. A CITROEN Takács Tökölön van, márkaszervíz és alkatrészei is vannak. Ő nyújtja a legkomplettebb szolgáltatást. Drágább, mint az Attila, de tuti és kevesebb az utánajárás, gyorsabb a szervíz. (Szerintem kicsit bunkó az öreg.) Utoljára hagytam a Pakjor Ferit. Nagyon ért hozzá, de ő a tipikus nagy dumás. Nem olyan jó a híre, mint a szakértelme. A legdrágább, és nem igazán lehet nála reklamálni, ha nem úgy megy utána a verda. Egyetlen előnye, hogy a kacsákkal legjobban ellátott budai régióban dolgozott, nem tudom ott van-e még, mert nekem nem jönnek be a nagydumás mesterek és ő a töbrészre szakadt kacsás társadalam egy nekem kevéssé szimpatikus ágához tartozik.

Kasztni, mint írtam Takács, vagy Melis Jóska, de a másik kettő is hozzányúl szerintem.

A balhé kérdés jó. Akkor még nem volt Dösvónk. Volt ilyen közösség. A Géczi Gábor volt a vezetője, aki külkeres lévén hozott be alkatrészeket és a találkozókon keresett is rajtuk és egyébb kacsás "kegytárgyakon". Később olyanok kerültek a klub élére, akik ezt erkölcstelennek tartották és kiutálták, kitiltották. Majd másokat is. Majd szana szét hullot az egész, mint a kisgazdák.

Elmerülés? Lehet, hogy kellett volna szólni a kacsás honlapok készítőinek, hogy működhetne ilyen topic és linkeljék be. Főleg, hogy nincs már újságunk. Köszi a Bogarasoknak, hogy néha benéznek és mintegy életbentarják!

Kutya

Kyon

Előzmény: partizán (31)
partizán Creative Commons License 2003.05.08 0 0 31
Nem hittem volna, hogy tényleg van itt valaki. Azért jó, hogy nem haltak még ki a kacsások. Mi bogarasok még azért nagyon jól tartjuk magunkat.

Szóval:
Igaz, hogy szinte évente lett változtatva valami a gépen, és ennek megfelelően nem kompatibilisek a különböző típusok? Ez főleg a motor területén lenne fontos. A kasztni természetes módon változik.

Mennyire igaz az, hogy ezek a gépek elég rossz anyagból vannak? Egy ismerősnek volt kacsája és nagyon szidta asilány anyagminőség miatt.

Mennyit eszik mondjuk a pesti forgalomban? A bogár sajna elég jóétvágyú masina.

Mit kóstál egy felújítás? Vannak-e utángyártott alkatrészek, ha igen lehet-e kapni?

Van-e olyan szerelő a városban (pest), aki ismeri ennek a gépnek minden kis porcikáját évjárattól függetlenül? Létezik-e olyan, aki csak kacsával foglalkozik.

Van-e olyan kasztnis, aki olcsón és nagyon jól meg tudja csinálni ezeket a gépeket?

Miért merült el itt ez a topic? Mi volt az a nagy balhé, ami miatt a kacsás közösség szétesett? Volt-e ilyen, van-e ilyen, (mármint közösség)?

Előzmény: kynikos (30)
kynikos Creative Commons License 2003.05.08 0 0 30
Mond!
Előzmény: partizán (29)
partizán Creative Commons License 2003.05.08 0 0 29
Vannak itt még kacsások, vagy kihaltak? Érdekelne néhány dolog.

üdvw:)

kynikos Creative Commons License 2003.02.25 0 0 28
Üdv Zsombi!

Akkor fel a képekkel, mert a topic már rég haldoklik!

Kyon

Előzmény: zsombi (27)
zsombi Creative Commons License 2003.02.25 0 0 27
Volt egy gyönyörű kacsám. Sajnos a megváltozott családi állapotom változásának esett áldozatul. Szóval egy idő után nem fértünk be.
Egyébként van egy Kacsa klub Itt megnézhetitek.
És az én egykori verdámról is beteszek ide néhány képet, majd ha nagyon sűlyedni látszik a topic.
kynikos Creative Commons License 2002.11.14 0 0 26
Hahó!

Régebben volt több találkotó meg újság, meg egyebek. Ebből, egy-két ember meg is élt, mások kiegészítették belőle a jövedelmük. Jöttek ujabbak, akik ezt megirigyeltek és szépen szétverték az egészet.
Mi a ti topicotok neve?

Kyon

Előzmény: Pityubácsi (25)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.11.13 0 0 25
Hali
Évente csak 1 találkozó? Hmmm....
Ámbár kacsából nincs annyi mint bogárból...
Ahogy elnézem a forgalom sem túl nagy itt felétek. (ezt nem fikázásképpen mondom)
Van egy kacsa Fóton a Ford Szelczky-ék parkolójában szokott állni, nagyon szépen 1ben van. Ha jársz a Cora felé, akkor sasold meg :-))

Üdvw: Pityubácsi

Előzmény: kynikos (23)
Göndörzsóf Creative Commons License 2002.11.13 0 0 24
Bocs Kynikos, de Mártély.
Előzmény: kynikos (23)
kynikos Creative Commons License 2002.11.13 0 0 23
Szia Pityubácsi!

A szikrát természetesen trafó, kondi és megszakító segítségével kapja. Ilyen szempontból hasonló a Trabihoz, nem az a bakelitházas rotoros izé hozza a fényt a hengerek sötétjébe. Ha valami szakszertlenséget vélsz felfedezni az azért van, mert nem vagyok guru. Bár már indítottam el, amikor azt mondta a gyújtás, hogy ennyi.

Találkozók szoktak lenni, főleg CITROEN, amelyet Mártéjban tartanak minden augusztus első hétvégéjén. Volt Kacsa klubb is, de ez magyaros széthuzással a kisgazdák sorsára jutott.

Előzmény: Pityubácsi (22)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.11.12 0 0 22
Szia Kynikos!
Ez a belülről állítható fényszóró érdekes.
Meg az elosztó nélküli motor. Hogyan kapja a szikrát?

u.i.: kacsa találkozók szoktak lenni kis hazánkban?

Üdv: Pityubácsi

Előzmény: kynikos (21)
kynikos Creative Commons License 2002.11.12 0 0 21
Szia Pityubácsi!

Megy az vagy 115-öt gyárilag a 602 ml-es megablokkal ;-). És tényleg megy!
Fölsorolni sem tudom az előnyeit, annyi van. Igaz egyikünk sem az ablakemelés teljes hiányára gondol. Az első ablakok alsó fele, mint közismert, felbillenthető. Kevés a beengedhető levegő a mennyisége nem szabályozható, de legalább gyorsan ki lehet nyitni. A hiányzó levegő nyáron kivállóan pótolható a tetőn keresztül, esetleg az szélvédő alatt végigfutó nyíláson. Télen meg szellőzik eleget ablaknyitás nélkül is. Legalábbis a mienk. A szélvédő alatti nyíláson beáramló levegő olyan kellemesen hűti az alkart, hogy azt el nem cserélném semmire.
Korszerűbb, mert orrmotoros első kerék meghajtású, a váltó a kormány mellet van, nem kell lenyulkálni, a fényszóró magasság belűlről állítható, van hátul is ajtaja, a tetőn keresztül nagyobb tárgyak is szállíthatók, és a zárak. Az első zárhoz az ablaknyitás miatt nem lehet felülről benyúlni, a hátsónak ráadásul a belső myitójas is ott van, ahol a külső, azaz kevésbé sérülékeny. Igaz ez manapság biztos nagyon kevés, mert szerintem a klasszikus fűrészlapos megoldással valamennyi öreg verda nyitható.
A tieteken nemtom, hogy van ez még nem elosztós, viszont úgy van megoldva a gyújtása, hogy a motor lelkesen mosható, vagy a víz nyugodtan fröcsöghet, a kacsa igazi vizimadár módjára kedveli. Igaz úszni nem tudd.
Na a keskeny gumik az álom kategóriába tartoznak. A vizen felúszás (aquaplaning) fogalma ismeretlen. És a terepjáróképessége is vetekszik szerintem egy-két elrontott 4*4-es személykocsival, de lehet, hogy veri a 4*2-es szalonterepjárókat is.

Kutya

Előzmény: Pityubácsi (19)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.11.11 0 0 20
Még vmi.
Mik azok a korszerű megoldások a kacsán, amikről beszélsz?
Én 1-et tudok: rugózás az kirájjj :-)))
Előzmény: Pityubácsi (19)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.11.11 0 0 19
Szia Kynikos!
Igen, vannak mind a 2 oldalon előnyök és hátrányok...
- Ponyvatető, lágy rugózás
vs.
- Jobb fűtés, jobb menetteljesítmények

Tényleg, mit megy egy kacsa?

Üdv: P.

Előzmény: kynikos (18)
kynikos Creative Commons License 2002.11.11 0 0 18
Üdv Pityubácsi!
Örülök, hogy szimpik a klasszikusok. Én is kedvelem a hátsómeghajtású népautókat, de a műszaki csemegék jobban érdekelnek. Ezért belátom, hogy a bogár egy legenda, de a kacsa mégiscsak korszerűbb, hiába készült kb. ugyan akkor a tervük és a prototipusuk.
Előzmény: Pityubácsi (17)
Pityubácsi Creative Commons License 2002.11.08 0 0 17
Én szeretem a boxermotoros alvázast, csak annak hátul van a motorja és 4 hengere van. :-)))
Azért a kacsa sem szar :-))
Előzmény: kynikos (16)
kynikos Creative Commons License 2002.11.08 0 0 16
Úgy látom meghalta magát a topic. Már senki se szereti a boxermotoros alvázast?

Kynikos

kynikos Creative Commons License 2002.11.07 0 0 15
Sziasztok!

Képzeljétek, azt hittem a kacsások szeretik egymást, erre itt baszogatást látok!?
Nem tudjátok, miért van kizárósdi a kacsa klubban is? Vagy tud valaki egy egységes kacsás intézményről?
Rulez dösvó

Előzmény: Janibacsi (13)
Göndörzsóf Creative Commons License 2002.10.31 0 0 14
Mert nem vagyok időmilliomos, és ha nem muszáj, emiatt nem veszek ki szabadnapot. De lehet, hogy nem lesz más megoldás.
Előzmény: Janibacsi (13)
Janibacsi Creative Commons License 2002.10.31 0 0 13
Akkor miért nem vagy Te a valaki? Irány Osztrákia, és kész...

JAno

Előzmény: Göndörzsóf (12)
Göndörzsóf Creative Commons License 2002.10.31 0 0 12
Hátha valaki magánúton hoz be külföldről.
Előzmény: Janibacsi (11)
Janibacsi Creative Commons License 2002.10.30 0 0 11
Ha meg tudod a választ, minek kérdezel?? :o)

Jano

Előzmény: Göndörzsóf (9)
Göndörzsóf Creative Commons License 2002.10.30 0 0 10
Pedig egy ilyen autónál csak vidámságról lehet szó.
Előzmény: Eclipseboy_ (7)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!