Ne viccelj már. Máshogyan értelmeztem a letölthető és újrapublikálható objektumok felhasználási körét, mint te, amint megtudtam, hogy ez problémát okoz leszedtem a honlapról az érintett vonatokat és elnézést kértem. Mást nem mondtam.
[size8]A júzer az ugye a user átirata, vagyis felhasználó.[/size]
Jó, oké, legyen letölthető az összes vonat. De ha nem kell engedély, mivel úgy is letölthetők az objektumok, -ahogy Phontanka írta- akkor én is kiteszem ugyanezeket a vonatcsomagokat. Sőt, tegye fel petiteto, maztro, vasutasadam, stb... és gotipapa is. A wikin, pedig minden vonat alá adateszünk vagy 200 linket és majd a "juzer" -szerintem felhasználó- , majd válasz honnan tölti le. Ez is egy megoldás...
ne haragudj, de nem értek egyet veled most. Szerintem lenézésről szó sincs. Te sem örülnél, ha bemennél az étterembe, kérnél egy bécsi szeletet sültkrumplival, erre meg azt mondaná a pincér hogy persze rendben, csak akkor be kéne jönni kiklopfolni a húst meg meghámozni a krumplit. Jó nem teljesen analóg a példa, de a lényeg azért a lényeg remélem érződik.
Habár kérdéses tud lenni akkor már, hogy phontanka a júzer szó alatt user-t, vagy lúzert értett-e :D, de azért vissza lehet olvasgatni a fórumokon, hogy időnként van, illetve régen is mennyi abszolút értetlenkedés volt. Elvileg olyan dolgokért, amit az építők is ismerhetnek már, mégis megjelenik a fórumon tőlük néha pár építői kérdés, mert nem tudnak haladni. Nos a kezdőktől meg még több kérdés, és hibalehetőség, így még így is több kérdés jönne össze csak azért, hogy minden rendben legyen. És ez felhasználónként, aki csak szeretne külső nézetet a vonathoz. Mondjuk ennyi erővel meglehetne adni 3 linket, és egy apró leírást egyszerre angolul, és magyarul. Az egyik linknél a vezethető vonat, a másiknál a külső nézetet adó objektum, a harmadiknál pedig minden fájl (mondjuk tömörítve), ami a Train mappájában még meg kell, hogy jelenjen - előre legyártva. És akkor a szöveg, hogy Csak saját használatra, stb.
"neki kell azt összeraknia," És akkor mi van? Nem olyan bonyolult. Nem kell hozzá diploma. De persze ehhez is csak ti értettek. Ezek szerint az összes bve felhasználó hülye, csak ti vagytok helikopter. Szánalmas, hogy mennyire lenéztek mindenkit...
Értem és elfogadom a véleményedet, egyúttal elnézésedet kérem azért, hogy eképpen építettem össze a vonatot. Annak viszont nem lenne értelme, hogy a külső nézetért máshova irányítsuk a júzert, mert akkor neki kell azt összeraknia, ami ezer kérdést vetne fel. Az illető vonatok elérhetőségét leszedtem a BVE Klubról (MDmot, Taurus, Nohab).
Ha nem kell hozzá engedély akkor én is feltehetem az oldalamra ugyanazt a vonatcsomagot? Sőt még mást is? Az objektumtárba lévő járművekből újabb szerelvényeket állíthatok össze és az én oldalamról teszem letölthetővé? És akkor a linket is átírhatnám az enyémre? . Ezzel a txt fájllal csak az a gondom, hogy az a lőtéri kutyát se érdekli. Senki se néz bele. Ergó, nem fogják tudni hogy én csináltam, és az oldalam elérhetőségét se tudják meg. Mit fog látni az új bve felhasználó? A linket, ami jelen esetben a bveklub. Mitől másabb az openbve mint az eddigi bve? Igen, a külső nézettől. Belső nézet eddig is volt, legfeljebb a panel van jobbra cserélve. De ez nem nagy szám. Ha nincs megépítve a külső nézet akkor mit sem ér. . Ha a vonat a pályával együtt települ az más kérdés mert ott mindenképp kell egy alapértelmezett vonatot megadni. Azt hittem csak erre kell az engedély. Akinek kell a szerelvény az kettőt tehet. 1. kiszedi a te pályádból. 2. letölti a vonatot külön. De ezt honnan teheti meg? A bveklubról. Miért nem onnan aki a külső nézetet csinálta? (tudom eddig nem volt az oldalamon, és most sincs) Hiszen a külső nézettől lett openbve-s. Az engedély valóban az objektum felhasználására vonatkozik, de nem arra hogy a saját tárhelyeden tartod. Miért nem irányítottad át hozzám a külső nézet miatt? Vagy miért nem szóltál hogy tegyem fel én? Elvégre nekem köszönhető hogy látszik a vonat. . Az nagyon szép és jó hogy a klub összegyüjti a járműveket, de így a kis oldalaknak esélyük sincs egyetlen látogatóra se. Szerintem aki keres az a kis oldalakon is megtalálja. Bocsánat ha van benne off.
Nem kértem engedélyt. Én úgy értelmezem, hogy ha egy objektum letölthető és pályába építhető, majd azzal kiadható, akkor ugyanez megtehető vonatba építéssel is. Nyilván a szerző nevének megemlítésével, akárcsak egy pályában. Ugyanez van a Taurussal, a Giganttal, a Csörgőkkel, a Nohabbal is. Nem jól értelmezem?
...és az ilyenekhez nem kell engedély? Vagy kértél csak nem emlékszem? Szerintem kéne engedély, mert mégiscsak a b3d meg minden átkerölt egy másik oldalra holott azt én csináltam. Most már mindegy csak szeretném tudni... a tudományos kíváncsiság hajt. A pályádba építésnél kértél engedélyt, arra emlékszem is. Lehet csak öregszem és felejtek már... ha így van akkor bocsánat.
Van fent a BVE Klubon külső nézetes MDmot szerelvény openBVE-hez, ebben szerepelnek a te letölthető objektumaid, én raktam össze ezt a verziót. Az, hogy a külső nézet objektumai tőled származnak jelezve van az info.txt fájlban. A személykocsikat soroló résznél az objektumaidnál átírtam a linkeket a xoo.hu-s honlapodra.
Angolul tudó emberek segítségét kérném ezzel az oldallal kapcsolatban.
Ha jól értelmezem, itt nemcsak a vezetőállásos nézetet sorolja fel, hanem a képen lévő szerelvények külső nézetének letöltési helyét is. Ha a külső nézet is ezen az oldalon van akkor ez elég furcsa... a bveklub oldalra hogy kerül az MDmot szerelvény külső nézete? Mert az a link van alatta...
Hogy lehetne ezt átírni angolul, hogy egyértelmű legyen az, hogy a bveklubon csak a vezetőállás van. A többit ne ott keressék...
hűűű... ez azért durva! Lehet én is ígérgetős vagyok, de egy linkért kuncsorogni nem lenne pofám... Akkor már inkább tegye ki a wikire, vagy a direkt erre kitalált linkgyűjtemény oldalakra.
Nem is szokásom olvasni, csak vagy jön egy e-mail hogy tegyem ki a linkek közé az oldalt (és megnézem hogy egyáltalán érdemes-e), vagy valahol épp reklámoznak "új pályát", aztán odatévedek.
Én se szeretek ígérgetni pláne nem úgy, hogy a jövő hónap végén meglesz a 30a-as vonal és többi és a többi. De annyira ár ismerhettek, hogy ne kamuzok azzal kapcsolatban amit megígérek az meg is lesz!
Spec most egy csöppnyi időm nincsen lakásfelújítás miatt de amint ismét lesz időm folytatom a terveimet. Sőt most már jön a jó idő és lehet menni újra fotózni a 44-es vonalat szépen sorban mint a boltban!
A bzt is csinálgatom már amikor időm engedi, de ma is a villanyt ki be kapcsolgattuk a glettelés miatt ugyanis a szerelvényeket ki kellett venni a falból tehát nem volt sok értelme 5 percenként ki be kapcsolgatni a gépet.
Szal amint időm engedi csinálom a dolgokat. A felső vezeték tartókat is befejezem, a bzt is a 44-est is meg a 30-as is megcsinálom de szépen lassan, gagyi munkát se akarok kiadni a kezemből.
Bár szerintem nem pont én kaptam a célzást, de azért az nem semmi hogy azért marad el egy pálya mert sztrájk van :D :D:D:D:D:D Ez nagyon nagy beszólás volt attól aki írta!:D:D:D:D:D:D
Az üres ígéreteket én se szeretem! ilyen és olyan pálya épül, de hol van és mikorra lesz kész?????? Kérdezem én jah és fél hónap után meg kiderül elmarad az egész.
Nekem mondjuk abból van elegem, amikor ezer BVE honlapon másról se lehet olvasni, mint hogy kinek milyen tervei vannak, és ez épül ekkor meg ekkor, határidő ez, de el van halasztva mert sztrájk van (ilyet is olvastam már), meg hogy elnézést az utasoktól (és ilyet is olvastam). Semmi épkézláb letölthető anyag, de terv az van dögivel persze, csak meg is kéne építeni. Aztán ebből lesz az, hogy pálya nincs, mert "felfüggszetve, mert mosr más projekt van", vagy éppen lenyúlják (vagy hogy ne legyek általános: elkérik) mások pályáját, hozzádobnak két-három megállót (ami színvonalában eltér a korábban más által megépítetet 8-10 megállótól) és készen van a fiktív x+2-es villamospálya.
Lehet, hogy az az eredeti pályákban is úgy volt benne. A téren meg kicsit kényes téma nekem, hogy szerintem csak Batka készíti tovább a pályát, Gothpaladinus pedig a videóval állt csak elő. Tehát az, hogy jelenleg változatlan a pálya, az még később lehet máshogy. Inkább a videó (létezésén túl annak) igénytelenségeiről akartam szólni, nem a pályáról. Szóval nem akarok senkit megsérteni, de ezt szóvá akartam tenni.
Hát igen, elég érdekes a felirat az elején. Még jó hogy a végén a bveklub reklámot nem írta át... Amúgy van benne hiba... az alagútban balra megyünk de a váltó jobbra áll :)))
Én úgy tudom, hogy Batka tuningolná, de legalábbis építené tovább a vonalat. Van pár gondolata vele. Majd meglátjuk. Egyébként Gothpaladinus készített róla, egyébként nevén az 55-ös villamosról egy bemutató videót. Elnézést kérek, nem biztos, hogy itt kéne ezt megengednem magamnak, de mindenképp szeretném kritikával is illetni! http://www.youtube.com/watch?v=t6HaGiBNcMo Először is nincs sehol sem feltüntetve, hogy a vonalat eredetileg pre-zli, és ha jól tudom Desiro készítette. Tehát akik a videót nézik, majd ámulhatnak a feliraton "made by gothpaladinus and nigelbatka". Ugyanis ezt kapásból csak a pályára lehet érteni. :)
Ahogy láthatjuk, ez ránézésre 100%-ig az 58-as vonal. Pontosan az Európa tér a végállomás. A zenei aláfestés értelmetlen, és amúgy sem a legjobb. Az ilyet nem ilyenekhez kéne felhasználni. Aztán bemutató videó révén valamiért egy megálló sem "megállás-köteles". Ez további rossz pont volt részemről a videóban.
Nem tudom, hogy jelenleg mennyi valósult meg valójában a projektből, de legalábbis ez a videó szerintem nevetséges.