Vagy nem csak felhúzná az ablakot, hanem rögtön be is állna a garázsba.
Ha meg már a beállás menne neki, akkor ilyen melegben meg elmehetne a boltba sörért. :-)
Azért én erre a funkcióra mérget nem vennék, úgy érzem ezen még agyalhattak volna a franciák;-((, néha töröl amikor nem kéne és fordítva. Így én azt mondom erre nem bíztnék ablak felhúzást.
Látom időközben Steve már megválaszolta, nem kell kárpitot bontani a hangszoró cseréhez.
A fejegységgel kapcsolatosan max. igaza vagyon, én kb. 1 hónapja cseréltem ki a gyárit, egy JVC -re ez a fejegység a belépő modellje a JVC-nek, de megdöbbentett a hangzásbéli különbség, igaz a kormány vezérlésről le mondtam, de ez valahogy nem hiányzik ugyanis a Scenicben elég jó helyen van a cucc ahhoz, hogy kényelmesen kezelhető legyen, így a hangszóró csere nálam sem játszik egyelőre, mert nem lesz számottevő eredmény csak a cserétől.
Érdeklődnék, hogy SII 1,5 dci-vel ki milyen tempóval szokott autópályán közlekedni.
Mit mondtok mi az a tempó amit hosszútávon is elvisel a "boci".
Egy hasonló kérdésemre egy motorfejlesztéssel foglalkozó győri mérnök barátom annyit mondott, hogy a motor számára a legegészségesebb a végsebességgel haladni.
És komolyan is gondolta.
(Hatásszünet.)
A végsebesség közelében tökéletes a kenés, optimális a hűtés, alacsony a terhelés, magas sebességgel áramlanak a gázok, ami kombinálva a magas (de még a tűrésmezőn belül lévő) gázhőmérséklettel kiváló hatékonyságú motortakarító anyag.
A GS II. első ajtóiba hány cm-es hangszórók vannak?
13 centisek.
Mennyire bonyolult levenni az ajtó belső borítását?
Nem bonyolult, de a hangszórócseréhez nem is kell, a hangszórótakaró kerek idom kipattintható.
A hifiről szoktunk írogatni, és én mindig mindenkinek elmagyarázom, hogy a Scénic hifijének NEM a hangszóró a gyenge pontja, ezek a szemre kis primitív vackok igazából teljesen partiban vannak bármilyen márkás hangszóróval olyan 25-30 ezer forintig.
A nagy változást a fejegység cseréje jelenti. Sok fejegységhez létezik adapter, amivel működni fog a gyári kormánytáv és esetleg a kijelző is.
A hangszórókat akkor érdemes cserélni, ha valaki amúgyis komolyabb zeneberendezést akar építeni, rendes külső erősítővel, zaj-és rezgéscsillapítással. Viszont akkor érdemes átfáradni az Autóhifi topikba :-)
Köszi a válaszodat. Akkor ezek szerint neked a 2006 előtti 5-ös váltós van?
Az 1.6-os okoskerék nyűgjéről már hallottam, hogy nem egy jó dolog cserélni. (már az anyagiak miatt is). A 2000-es-ben gondolom akkor nincs ilyen, viszont az városban azért szívesen kortyolgathat ugye? Illetve alaktrész szempontjából 2006 előtti vagy utáni a jobb? A 2006 utáninak pl az első fényszóróját néztem, az 23ezer ft, még a 2006-előttié csak 15ezer. A használatutón nézelődök, de a 2006 utániból kevés a benzines. Illetve a télen volt egy kis fiaskóm a biztosítóval, és már nem szerték "drága" autót venni. (nem fizették ki a lezúduló hó miatti szélvédő illetve tetőkárt. ez nekem cca 350ezer ft-om bánta. Mivel volt hófogó a házon azért).
hogy alakul a fogyasztás a benzines scenicnél? Városban lakom (nem főváros), de igazából 60% város, 40% autóút/pálya lenne.
Sima országúton gond nélkül 6.0 és 6.5 között tartható (én egyszer Pécsről egy langyos nyári éjszakán 5.7-tel jöttem haza), ellenben autópályán megszalad, és már a 8 liter is csak akkor tartható, ha 120 fölé nem megyünk. A városi fogyasztás nálunk nyáron konstans 7.8 liter, de ezek is hosszabb utak. A rövid utak, a gyakori hidegindítás megdobják a fogyasztást.
A hatsebességes váltóval szerelt 1.6-osok eggyel magasabb Euro osztályúak, és eléggé el vannak butítva. Ha egymás mellé teszed az adataikat, az új 1.6-osok ugyanakkora névleges csúcsteljesítmény mellett minden paraméterben gyengébbek. Kivéve ugye a károsanyag-kibocsátást.
A váltó egyébként teljesen más kiosztású. A hatodik fokozata hosszabb, mint az ötsebességes ötödikje.
A benzinesek közül a legjobb választás a 2.0 literes motor. Ebből manuális váltóval csak hatsebességes létezik. A fogyasztása alig magasabb, mint az 1.6-osé, viszont -- ellentétben az 1.6-ossal -- ez már egész vehemensen tudja mozgatni a bódét.
Az 1.6-osoknak van egy pár nyűgjük, trafók, okoskerék, a kétliteresek kiforrottabbak.
Megane scenic benzines vásárlásán töröm a fejem. (1.6-oson) Az lenne a kérdésem, hogy látom, hogy van belőle 6 fokozatú váltóval szerelt. A 6 fokozatú az hosszabb, mint az 5-ös, vagy "csak" betettek egy közbenső fokozatot. Értem ez alatt, hogy 130-nál ez is 4000-et forog mint az 5-ös váltóval szerelt, vagy kevesebbet. Illetve, hogy alakul a fogyasztás a benzines scenicnél? Városban lakom (nem főváros), de igazából 60% város, 40% autóút/pálya lenne. Amúgy sima rövid scenicet néznék, de láttam már grandot is benzinesben. (gondolom azért az nehezebb is jó 150 kilóval mint a rövidebb). 4-en vagyunk a családban, így a rövidben is elférnénk. (meg a grandba állandóan bepofántalkodnának anyósék:) )
Dieselt már nem szeretnék, nem megyek olyan sokat évente (kb 6-8000km/év)
A racing bazaron nézegettem anno a felniket, mivel nekem 5x108 és nem 4x100 az osztóköre a kocsinak, így a 4x100-asokat nem is néztem mekkora a választék.
Én a Renault kreativitására gondolok, hogy nagy felmelegedő és áteresztő felület a szélvédő, és a hőkiegyenlítés miatt kezdi az első szélvédővel.../ez csak egy elmélet/ :)
Fel is hívtam: Esztergom mellett van; az egyik sérült (repedt kívülről, belül nem látszik - okot nem tudni, mivel így jött az autóval, amikor vették) festeni + valószínűleg görgőzni is kell; lehet rá még alkudozni (most 35E Ft-ért van fent a garnitúra).
Én egyelőre kihagyom, nézelődök tovább; de ettől függetlenül mégegyszer köszönet. Ha látsz még valamit, nyugodtan küldjed, légy sízves: én is már nézegetem egy ideje a kínálatot, de ez pl. kimaradt (jó, csak tegnapelőtt került fel, de akkor is).
Enyém ez az évjárat, mégsem közepesnél rosszabb, alig valamivel kevesebb km-l.
Volt alkalmam az egyik bank használt autós telepén "tanácsadni". Az volt a gond, hogy nem keltek el az autók. Pontosabban volt pár autó, amit percek alatt elvittek, másokat meg az hónapokig sem.
Sok baj volt ott, de a legnagyobb talán a műszaki szakértők munkájával. A bent lévő autók állapotfelmérési lapjai gyakran köszönő viszonyban sem voltak az autókkal. A szakik mindkét irányban sokat csaltak: voltak tiptop autók teljesen leszarozva, és voltak roncsok kvázi szalonautóként leírva -- az állapotlapnak, nem az autónak megfelelő árakkal. Nincs rá bizonyíték, de akkora ordas tévedések voltak, hogy valószínűleg külső érdekek mentén manipulálták az árakat.
Erre az autóra is rábélyegezték, hogy "közepesnél rosszabb állapotú," de a letölthető állapotlapon én csak egy pár jelentéktelen sérülést látok felsorolva vagy a képeken (törött ködlámpabura, törött hátsó lámpa, enyhén sérült küszöb és hátsó sárvédő), illetve a sebességváltóval és erőtvitellel kapcsolatban a számomra értelmezhetetlen "kopott" minősítést.
Ennyiért jó vétel lehet az autó, ami a kinagyított képeken egyébként -- ránézésre! -- gondozottnak, kulturáltnak tűnik, pl. négy egyforma Pirelli téligumi van rajta, és aminek talán nincs tekergetve a km órája. (A banki visszavett autókét nem szokás, persze egy korábbi tulajnál már belenyúlhattak.)
A leírásból nem derül ki nagy baj, a sebességváltó környékén lehet valami, a többi az bolhacsípés.
Én inkább abban látom a problémát, hogy egy (legalább) 177 ezret futott autónak már folyamatos a szervizigénye. Ilyenkor fáradnak el az első generációs nagyobb kopó-fogyó alkatrészek, kuplung, lengéscsillapítók, egyéb futóműalkatrészek, a kipuffogó alkatrészei stb. Ha nagyon ki van centizve valakinek a költségvetése, akkor ez az autó emiatt lehet túl drága.