Sziasztok Dutrások! Ezt láttátok már? http://www.expressz.hu/auto/haszongepjarmu/mezogazdasagi/traktor/hirdetes-22204613/ Füge,föleg a Te figyelmedbe ajánlanám,mert szándékodban állt a szürkét 6 hengeresre cserélni.
Ezek szerint ti ott lesztek? Esetleg visztek gépet is? Én mint kezdő nem ismerek senkit! Bár mivel nincs gépem sem még mint nézelődő megyek csak! De talán majd egyszer!
Deeee,sasoltam,csak néha hosszú idő után újdonságnak tűnik,amivel már rég találkoztam.
Őrülhetünk,hogy van nekünk egy Dutrancs Mesterünk,aki mégha nem is ír túl gyakran,de azért figelemmel kísér bennünket,és mindíg felteszi a pontot az i-re.
Teszek is fel egy képet,hátha még valamelyik ifjonc nem ismeri a Mestert,és elmenjen mellette Mezőkövesden.
Szerintem ennél a lendkerekes inerciatárolós indításnál sincs izzítás. U-28-at önindítóval, rosszul bekötött izzítással (nem működött csak a kontroll spirál) magam is indítottam. Nehezen, de elindult. Kurblival, izzítás nélkül én is csak legendaként hallottam. Jó állapotú, iskolai gyakorló gép volt és erős legények gyakoroltak rajta egy ideig. Én nem láttam, így nem igazolt.
A lendkerék felpörgetést a kisvasúton én is kipróbálnám. Szerintem hasonló kihívás lenne, mint a lökd meg a kost!
Most hogy ArtofNoizz barátomnak elküldtem a rajzot,és megnéztem,valójában a kisdutránál önindítózás alatt az izzítás ellenőrzőt megkerülve történik az izzítás.
Igaza van Fügének,szerintem sem indul el hidegen izzítás nélkül.(legalábbis az enyém nem),kurblival meg főleg nem,az képtelenség.
Megpróbálom érthetően leírni,hogy hol lehet a kutya elásva:
Ha gyári bekötése van a gépnek,akkor lehetséges az előizzítás nélküli beindulás,mert az önindító működése közben az izzítás is működik méghozzá 24v-ról.
A helyesn bekötött kapcsolónál egyes helyzet=előizzítás 12v-ról,kettes állás= indítómotor működtetés+izzítás 24v-ról.
Úgy írja a könyv,hogy az önindító akkora áramot vesz fel,hogy az izzítás nem sérül meg a 24v-tól. Erre azért van szűkség,mert nagyobb hidegben esetleg kicsit tömítetlen gázolajrendszer mellett,mire az önindító felhúzná a motort,addigra lehülnének az izzítógyertyák.
Természetesen ez a 4,és 6 hengeresre igaz,mert a Kisdutránál a kettes állálban is 12v-ról izzít,de a Kisdutra is izzít önindítózás közben.
Ez a videó, csak azért, hogy lássátok milyen nehéz bekurblizni egy Csepel-motoros bányamozdonyt, pedig ebben van egy henger alakú plusz lendkerék is, ezt pörgeted fel. Nekem a legutóbbi kurblizás rendesen elcseszte a derekamat.
Azt szoktam mondani én is hogy a " Dutra motor izzítás nélkül nem indul" Merenyén mentem kuplungot állítani és a másfél éve hüvelyezett dudu piszokkönnyel indult és nem volt izzítása .
Viton anyagú szimmeringet vegyél mindenképpen (barna-sötétbarna szín) az NBR (fekete) nem ilyen helyekre való, a váltóba meg a féltengelyekhez elmegy.
Az FKM viton az egyik legjobban vegyszerálló gumi, és 200 C-fokig bírja is!
Na szóval ITT találsz, és rendelni is lehet. Ha hallottál rosszat a Kubinszky minőségről, Freudenberg-et is rendelhetsz, amit szintén ők forgalmaznak.
Én egyszerre többfélét szoktam rendelni, így jobban jövök ki postával együtt.
Érdemes megnézned majd az ékszíjtárcsát is, hogy a régi szimmering nem-e "esztergált" menetet a futó felületbe, mert akkor már oda rakhat az ember akármit. Egyébként tapasztalatom szerint a Viton "tengelybarátabb" is!
Egyébként csak érdekesség képpen van egy autóvillamosságról szóló könyvem (Tömössy-Frank, ha esetleg ismered). Abban van egy indítómotor, amit az izzófejes egyhengeres traktorokhoz fejlesztettek ki. Az változtatja a forgásirányát folyamatosan, így hintáztatja a főtengelyt, amíg a motor be nem indul. A HSCS traktorokhoz lett volna alkalmas, de szerintem már nem készült sorozatban ilyen. Legalábbis én nem tudok róla.
Igen csak amikor a paraszt már feladta, az önindító még biggyeszt rajta!!!!!!! Aki mondjuk holnap reggel a szemem előtt bekurbliz egy 28-ast annak azonnal jövök egy láda sörrel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!