Petike, busszal, teherautóval (vagy bármilyen nagy járművel) balra kanyarodásnál igénybe lehet venni a szemközti sávot is - pont azért mert máskülönben nem férne be - ez így nem szabálytalan. Természetesen nem lehet veszélyeztetni senkit és ha ne adj' Isten történik valami baj, az a buszvezető felelőssége.
Van. Úgyhogy még inkább gáz. Ráadásul ha kocc van, a buszos lesz a hibás, hiszen ő tartózkodott az úttest olyan pontján, ahol jogszerűen nem tartózkodott.
Tudom, már sokszor felhoztam, de akkor is rém dühítő, hogy a Hengermalom út irányú Bikás park megállóban a 103-as buszok amint lehet zárják az ajtó, mintha sietni kellene és ott állnak még jó egy percet a zöld jelzésig és nem lehet felszállni a buszra. Azt kaptam itt erre reakcióként, hogy úgyis hamar jön a másik. De hétvégén is ugyanezt csinálják, amikor 8-10 perces követés van. Sőt inkább betolják a busz orrát a belső sávba, át a záró vonalon, holott alig van autó olyankor ezen a szakaszon.
Ugyanez a helyzet a Kelenföldi irányú Hengermalom út/Szerémi út megállóban is, szinte soha nem várja meg a busz az 1-es villamosról átszállókat, hétvégén sem.
A Kozma utcán foltozgattak valamit tavaly ősszel, azóta nem annyira gáz, csak úgy átlagosan. A környéken kritikán aluli a Sibrik Miklós út, a Harmat utca és a Mádi utca nagy része, és amolyan átlagosan ergya, ami fennmarad, Bányató utcával, Tavas utcával.
68-as másik szépsége a Nádasdy-Kossuth forduló, ahol csak szembe sávba átsorolva szabálytalanul tud befordulni. Mégis ragaszkodnak ehhez az útvonalhoz. Pedig elkerülhető lenne a probléma, ha továbbmenne a Vas Gerebenen egyenesen, és onnan balra az Adyra.
Valószínűleg rájöttek, hogy az óbudai vonalakat egyszerűbb Óbudáról kiadni... Az utazóközönségnek mindegy, min utazik, így is Mercik járnak arra. Nem kell megijedni, 204-esen és 296-oson maradt full VT. Ennyi erővel kérdezhetted volna a 160-ast is. (Funfact: a korábban állandó 160-as MHU-856 visszatért Békásra, igaz, a másik oldalra, de azóta a 296-ost járja.)
Véleményem szerint az arrafelé lakók jobban jártak így....