Nézd végig a biztosítékokat. Töltéshez nem kell levenni a sarukat. Amikor a generátor tölti az aksit akkor sincs levéve. Csak arra ügyelj, hogy ne nagyon szikráztasd amikor ráakasztod a töltőt, vagy amikor leveszed a sarukat.
Esetleg próbáld meg úgy, hogy amikor elkezded érezni a remegést, nyomd bentebb a kuplungot, vagy adagolj több gázt! Túl gyors kuplungfelengedés kevés gázzal szokott ilyen lenni.
A mai autók is meglesznek 20 év múlva ugyanúgy mint a régi 20 évesek. Ha nem volt gondozva a régi 20 éves akkor az már kuka, ha gondoztad új korától fogva akkor mosz is úgy indul mint újkorában. Ugyanez vonatkozik a mai autókra. Tény, hogy sokkal durungabb a régiek alkatrészfelépítése de ettől még nem tartósabbak.
Vagy pl egy régi 20 éves karosszéria gondozás nélkül 10 éves korában már tiszta rohadás volt. A 10 éves 2005-ös swiftemen nem volt rohadás.
A kinyomókar gömbfeje nem nyikorog hanem recseg. :-)
A nyikorgás az folyamatos súrlódáshang, a recsegés pedig szakaszos. Persze az olajozástól a kuplungfogás még nem lesz sima, viszont finomabban lehet a kuplngot érezni.
Ha hullámos a tárcsa akkor nem kell mindig cserélni. Van erre orosz módszer. Néha elég csak jól megégetni, hogy jöjjön a szaga és hagyni kihülni a motorral együtt. Utána a legtöbb esetben sima fogású lesz.
(Zárójelben csak: második tulajdonos vagyok, 2013-ban vettük az autót és bár nagyon meg van kímélve nem tudhatom az előző tulajdonos hogyan használta a kuplungot, aminek az élettartamát azért nagymértékben meghatározzák a sofőrök egyéni vezetési szokásai is!)
Továbbá köszönöm a tippet!, egyenlőre még használjuk így ahogy van, aztán ha romlik a helyzet jön a csere.
A kuplung munkahengernél a gömbfejbe juttass sűrű olajat. Finomabbnak fogod érezni a kinyomást és a felengedést is. Ettől függetlenül lehet hullámos a kuplungtárcsa. A száraz gömbfej is tud produkálni hasonló elindulási tüneteket.
A segítségeteket szeretném kérni a következő jelenséggel kapcsolatban: Egyesben elinduláskor beremeg az autó. Alig észrevehetően, de remegés tapasztalható.
A jelenség már több mint 2 éve fennt áll, de nem állandó jelleggel. Régebben volt, hogy elég durván berázta a kasznit, volt, hogy abszolút nem csinálta, most alig észrevehető. Olyan érzés, mintha az utolsó pillanatban nem egyenletesen engedne fel a kuplung. Ha gáz nélkül, alapjáraton indulok el, megint nem csinálja.
Volt idő, hogy az hittem én bénázok, de más autók amiket vezettem, nem csinálják ezt.
A pedált nem érzem, hogy szakaszosan engedne, rendesen jár. A jelenség nincsen se időhöz, se évszakhoz kötne, télen-nyáron egyformán csinálja.
A váltó egyébként hibátlan, csodásan vált, teszi a dolgát.
Lenne esetleg valakinek tippje, mi lehet ez?
Autó: Swift 2006, 1.3benzin, 108.000km (jelenleg),
Próbáld alulról megütögetni a kifufogót végig. Nekem az előzőn a hővédő lemez bilincs felfogatása rohadt el és a lemez zörgött. Ha belül mozog valami lemez a dobban akkor azt nehéz kivülről orvosolni.
Nos megvolt az akkucsere.Állandó táp nélkül. Nos a kipörgésjele villogott.Felgyorsítottam 50 .ig ez megoldódot.
De,És tényleg elfelejteni látszott az alapjárat, kapott fordulatot tartósan,majd klimával is
Úgynéz ki ez jó lett. Rádió pl nem felejtette el a beállításokat,szóval villám voltam:)))
De érdekes csörgő hang hátulról.,,3800 as fordulaton mindig is volt egy érdekes hang de ez jófüllel hallgatva most olyan,mint egy elszabadult hővédő, de mintha a dobon belül jönne 1,6 sport,szóval nem mezei 1 kipuffos tudomány.Lámpa müszerfalon nem világít...
Sajnos sok rövidtáv volt a 8 év alatt..ha ez a hátsódob kapott müszaki hibát lehet elveimmel ellenkezve "hülyegyerenagydörrentőt" szerzek valami szebb de viszonylag szolid hangú megoldást.
De annyira hátulról jön.Lehet katalizátor?Igy hangra semmi nem egyértelmű de a motorlámpa nem világit/világított soha.
Ki tudna nekem abban valami tanácsot adni ,hogy a 2007es suzuki swiftemben mehibásodott az abs tömb.(nagy a sejtésem).
Azt is tudom hogy tipus és gazdi hiba de én magamnak szeretném ,azt szeretném kérdezni hogy az oldalábol azt a szelepet hogy tudom roncsolásmentesen kiszedni?