Keresés

Részletes keresés

Kisember87 Creative Commons License 2010.02.27 0 0 18309
Egész jól haladok az építésel, hamarosan letölthető lesz a Fiktív 14-es villamos, a képen a Megyeri úti végállomás látható. Természetesen fiktív.
phontanka Creative Commons License 2010.02.27 0 0 18308
A route fájl elején található openBVE-s pályákban az Options szakasz, ebben a pályával kapcsolatos beállításokat lehet meghatározni. Részletesen elolvashatod az ehhez kapcsolódó tudnivalókat itt.

Ez alapján ha route fájl elején megadod azt, hogy:

Options.ObjectVisibility 1

akkor az objektumok csak akkor fognak eltűnni, ha a vonat már elhaladt mellettük, vagyis nem a blokkhatáron.

Ez azt jelenti, hogy nyugodtan építhetsz Z tengelyen 25 métert meghaladó objektumot, mert nem fog eltűnni. Példa erre a Sólyomvár pályában a folyóhíd vagy a híd utáni lanka, előbbi ötven méter körül van, utóbbi pedig 100 méter táján.

Ha az Options.ObjectVisibility értékét 0-ra állítod, akkor ugyanúgy eltűnnek 25 méter után a blokkhatáron túlnyúló objektumok, mint a BVE 2/4-ben.
Előzmény: HLJ (18284)
tibitrain Creative Commons License 2010.02.27 0 0 18307
kb 50 %-os...
tibitrain Creative Commons License 2010.02.27 0 0 18306
A jövő héten fotózok, most nem tudtam, mert éjszakás voltam és mint tudjuk éjjel kevés a fény. Vakkuval meg nem az igazi. A műhelyben lévő lámpák fénye se az igazi.
Ahogy elnéztem a képed, ezen már szerintem nincs mit alakitani, ez így tökéletes. Annyit még, mint amit említettek, hogy a csomagtartó csöveket és az üléslábakat kicsit krémszínűbbre kellene színezni. Pontosan olyan színű mint a fal színe az ablakkeret szélein. Az ablak képét nyisd meg a paintban és a gumicsík melletti színből vegyél mintát. Ez lesz a jó szín. Kábé ilyen színű a tető is. De erről majd adok texturát ha kell, de szerintem elég ha csak befested color-ral.
Előzmény: HLJ (18304)
BDat5937 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18305
Kössz Hik!

Akkor újat kell csinálni:-(
Előzmény: HLJ (18301)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18304
Köszönöm a véleményeket mindenkitől. Eddig a maxot kihoztam, de sajnos nem tudok mindent úgy megépíteni mint a valóságban!

Hamarosan befejezem és jön a bzx!

Tibi-train! Ha lesz időd most már jól jönne a bzmot és bzx textúra! Köszönöm előre is a képeket! Jah tényleg a te pályádon is tökéletesen lehet majd őket használni, mert azt hiszem Csajágig járnak bzk, vagy tovább is?
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18303
Szia!

Ezt nem tudtam, hogy lassítja a gépet!

Valószínűsítem, hogy a vga lesz lassabb tőle a képfrissítések miatt. Ha rosszul tudom javítson ki valaki!

Előzmény: tibitrain (18298)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18302
Szia!

Mit értessz azon, hogy megváltozott egy-két dolognak a színe? És szerinted sötétebb a székek lábai?
Előzmény: maztro (18295)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18301
Szia!

Nem jön be egy youtubos hirdetést hoz be helyette!
Előzmény: BDat5937 (18299)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18300
Hali!

Nem egy youtubos hirdetést hoz be!
Előzmény: BDat5937 (18299)
BDat5937 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18299
Nálatok bejön a honlapom?
tibitrain Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18298
Gondolom azt is tudod, hogy ha egy képre raksz minden texturát, és a coordinates részben jelölöd ki a sarkait, az jelentősen lelassítja a gépet. Azt nem tudom, hogy a processzort vagy a vga-t de én is próbáltam így, és nem igazán jelent meg minden részlet. Utánna külön szedtem a texeket és mintha megtáltosodott volna a gép...
Előzmény: maztro (18290)
maztro Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18297
Hik!

Nálam is hibádzik, ha nem 2 hatványait használom, ha valami nem éppen szabályos.
Például 30*700 nem szabályos, de a 32*704 kijön az alábbi módon, ahogy írtam. Nem pont 2 hatványai, de lehet, hogy így is működik. :)
Előzmény: HLJ (18287)
Taurus1116 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18296
Nekem is! Ez hogy lehet? :)
Előzmény: maztro (18293)
maztro Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18295
Nekem tetszik! Kicsit megváltozott egy-két dolognak a színe, de nem baj. :)
(kritika féle) Az ülések lábai ennyire fehérek maradnak?
Előzmény: HLJ (18288)
BDat5937 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18294
Nekem igen!:D
Előzmény: maztro (18293)
maztro Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18293
Nektek is a 18289-es, és a 18290-as közé tette be az egyébként 18292-es hozzászólásomat? :D
Előzmény: maztro (18290)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18292
Köszi!

Mindkettő!

Openbvehez készült jobban az utastér, de objektumként is tökéletesen lehet használni majd.

Openbvehez lesznek animált objektumok is. Eddigi bz talán 0.3-as volt nem volt középorigós és nem tetszett igazán. 3dcabot akartam neki csinálni, de mivel nem középorigós volt nem volt értelme így az egészet átalakítottam. Az alját is teljesen élethűre csináltam meg!

Ez a bz1.0ás verzió lesz talán 2-es az openbve-es dolgokkal együtt! Meglátom mi lesz vele majd még lényeg az, hogy az objektum legyen kész! Az biztos, hogy maga az objektum 1.0ás verzió számot kapja!

Előzmény: Taurus1116 (18289)
BDat5937 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18291
Nekem is tetszik!
Előzmény: HLJ (18288)
maztro Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18290
Ez is úgy működik, mint ahogy le lett írva abban a hozzászólásban. :)

Eldöntöd (ez a részektől nagyban függ, előre végig kell gondolni) az egész kép mekkora legyen. Például 512*512-es a kép, és ebbe az előre való gondolkodás miatt az összes rész befér.
A részek végülis bármekkorák lehetnek, mert a kép teljes szélességét úgyis százalékban veszik a Coordinates parancsok.
Én a 2 hatványaival szoktam játszadozni, vagyis az említett képbe például 64-128-256-es képpont méretű részeket teszek be, mert így könnyű százalékot számítani. Például 256 a teljes 512-es képnek a fele, vagyis 50%, azaz, a Coordinates részben 0.5 az értéke. Ahogy a 128 a negyede, 0.25 értékkel (a fél fele). Ha ezt is megfelezném lenne 64, az 512-es nyolcada, 0.125 értékkel.
Nem részletezem tovább, de inkább több példát is írtam.
Ennyi az egész.

Na most itt egy példa, ahol most csak a szélességet vesszük alapul.
Textúra százalékolás (példa)
Ez a kép 256*64-es méretű, és a kék részt akarjuk kijelölni rajta.
Elég egyértelmű, hogy a piros rész a kép 25%-áig tart.
ELSŐ ADAT: 25%-nál kezdődik a kék rész.
A kék, és a sárga ugyanakkorák, és együtt kitesznek még 25%-ot, egészen a kép feléig tartanak. Na most ha ugyanakkorák, akkor a dolgunk az, hogy elfelezzük őket, és a piroshoz hozzáadjuk a kapott értéket. 25% fele 12.5%.
MÁSODIK ADAT: 25+12.5=37.5%, itt van vége a kék résznek.

Tehát:
A kék bal alsó pontja -- Coordinates X,0.25,1
A kék bal felső pontja -- Coordinates X,0.25,0
A kék jobb felső pontja -- Coordinates X,0.375,0
A kék jobb alsó pontja -- Coordinates X,0.375,1

Bocsi, ha hosszú ez így, de egyébként ilyen egyszerű. Kiszámolni sokkal egyszerűbb, mint leírni a folyamatot. :) Remélem hasznos.
Előzmény: HLJ (18287)
Taurus1116 Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18289
De szép!
Objektum lesz vagy vezethető jármű?
Előzmény: HLJ (18288)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18288
Elkészült a bzmot utastere!

Már max csak a belső tető textúráján javítok és kész az utastér!

Íme egy kép róla!

http://kepfeltoltes.hu/100226/bz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Várom véleményeiteket! Negatív és pozitív kritikát is egyaránt, de inkább pozitívat :d

Az már egy más kérdés, hogy kinek a gépen fog futni, de mait tudok kiadás előtt javítok még a futáson!

Annyit most alapból tudok, hogy egy kettes gépen sokáig töltődik!
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18287
Hehe!

Nálam nem tetszett neki ha nem a2 hatványival dolgoztam legalábbis a
tarnsparentesnél nem!

Igen emlékszem már, te értesz a textekhez hisz a felsővezeték tartó problémáját is te oldottad meg csak elfelejtettem!

Amit meg akarok tanulni az az, hogy egy képre rakok minden egyes textet. Tehát az utastér elemeit egy textre rakom és nem használok annyi képet külön külön csak nem tudom kiszámolni azokat a pontokat amikre szükségem van.

Nem értem a lényegét neki!
Előzmény: maztro (18286)
maztro Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18286
Na most akkor:
Én openBVE-t használok csupán, de a 2/4 is telepítve van, és azt hiszem 2-re, és open-re is meg szeretném építeni a pályát. Végül is nekem megfelel, ha minden épületet kétszer építek meg csak az origója miatt, de nem biztos, hogy ez olyan jó dolog.

HLJ (Hik):
Textúrázni tudok egész jól, ne aggódj! :)
Mondjuk van itt valami, amire épp ma döbbentem rá:
Egy egyedi felső vezeték tartó oszlopom textúráját a közelmúltban merő véletlenből (?) 32*704-es textúrával áldottam meg, és nem tudom miért, hiszen most sem rémlik, hogy 2 hatványain kívül mást is használtam volna, és használnék... Viszont a Str. Viewer az viszi, és nem jeleníti meg hibásan.
Egyébként a 704 képpont 3 ismert adatból jön ki: 512+128(=640)+64=704...
Láttam már ilyeneket vezethető vonatoknál, de úgy tudom, ott nem kötelező 2 hatványait figyelembe venni, viszont (BVE2/4-hez) objektum textúrához igen.

Most akkor ezzel is lehet trükközni még? :)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18285
Maztro:

ha egy képen van több elem amit tetxúrzn akarsz akkor ott úgyis ki kell számítanod külön-külön a pontokat csak egy képnél nem mindegy pláne ha van bent transparent rész.

Én a régi bzmnél szívtam. A kabinnál kékkel volt megcsinálva az át tetszhetőség openbveben jó volt bevben meg nem kék maradt. Nem jöttem rá mi volt a baj. Aztán mielőtt átalakítottam a bzt akkor jöttem rá, hogy a képméret nem stimmelt!
Előzmény: HLJ (18284)
HLJ Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18284
Options?

Erről még nem is hallottam!

phontanka! Légyszi magyarázd el mit értesz ez alatt és hogyan működik ez valójában?

Maztro: Ha bve2 vagy bv4 esetleg openbvere építed a pályádat vigyázz, hogy a text mérete szabvány méter legyen! Openbvenél tökmindegy a képméret, de bve2 és bv4nél nem! Szívtam már emiatt! Az utóbbiaknál a 2 négyzeteinek kell lenni a képméretnek mert különben nem tudja jól fel tetxtúrázni az objektumot! Emiatt nagyon szívtam és mire rájöttem akkor esett le, hogy nem mindegy a méretezés.
Előzmény: phontanka (18283)
phontanka Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18283
Ha openBVE-re épül a pálya, akkor egyszerű dolgod van, tetszőleges mérettel építhetsz objektumot és az Options szakaszban meg tudod adni, hogy ne tűnjön el a blokkhatáron az objektum. BVE2/4-nél persze komplikáltabb a helyzet.
Előzmény: maztro (18282)
maztro Creative Commons License 2010.02.26 0 0 18282
Sziasztok!

Ma azon gondolkodtam, hogy még mielőtt újra épületek építésébe kezdek a hármas villamoshoz, hogyan oldható meg az, hogy ne kelljen azokat a visszafele-úthoz külön megépíteni?
Mert ugye van az a "25m-es blokkban vajon hová kell helyeznem, ergo hol lesz az origója? ...és vajon nem-e tűnik majd el mellőlem az épület, miközben megy a villamos?" kérdés...

Vagyis elsősorban 25 méteres darabokban kéne épülniük (gondolom), és a pálya viszontagságaitól függően előre tudnom kéne, hogy az odafele, és a visszafele úton az adott blokkban hol javasolt az origónak elhelyezkednie? Az odautat sem tudom még mindenhol, de a visszautat jó ideig nem is fogom még tudni. :)

Szóval rá kell kényszerülnöm, hogy a hosszabb épületeket kétszer építem meg, mert a 180 fokos elforgatás még nem elég, bármikor eltűnhet az objektum útközben?

Vagy csak túl komplikáltan gondolkozom?
Taurus1116 Creative Commons License 2010.02.25 0 0 18281
Üdv!
Nem tudja valaki, honnan lehet 3000-es Szilit letölteni bve-hez?
phontanka Creative Commons License 2010.02.25 0 0 18280
Köszönöm. Azt hittem, pt-ben mérik, a hozzászólás-írás alatti "Milyen tagek használhatók Kód módban?" linkre kattintva ezt meg nem részletezték.
Előzmény: Taurus1116 (18277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!