Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wastegate Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36491

Sok mindenben van különbség a jó és a kevésbé jó -témánál maradva- fékalkatrészek között, de ez a hétköznapi elindulok megállok használat során nem derül ki.

 

Más körülmények között viszont hamar körvonalazódik az ár érték arány!

Szakembernek elég kézbe venni egy adott márka termékét és a puszta szemrevételezés is sokmindent elárul mit várhat tőle.

 

2 féle felhasználó van ... mindegy csak soba ne kerüljön és aki inkább hajlandó többet áldozni mert tudja érzi a különbséget.

 

w

 

 

Előzmény: vidi313 (36487)
Piet 52 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36490
Nekem két autószerelő ismerősöm van, akikhez szoktam járni és nézem is mit csinál:
elképesztő alapossággal megtisztitanak mindent, átnéznek mindent ,lecsiszolnak, rozsdátlanitanak, bekenik, mindent ahogy kell. (mindkettő merciszerelő(volt)
Előzmény: zozomax (36481)
vidi313 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36489
Gondoltál e már arra hogy az "öreg" Canon A60-as gépedet lecseréled valami többet tudóra?
Előzmény: wastegate (36486)
Piet 52 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36488
Hát ez több mint 1mm-nek tűnik.
Ma néztem egy Merci C220-ast annak minimum 3mm vála volt, de mondták is hogy az cserés bizony.
Előzmény: wastegate (36486)
vidi313 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36487
Igen a "gyári" vagy drága betétek valóban, ahogy Waste írja egyből becuppannak, és kész. Ez szerelői könnyebbség.
Ami viszont nem gyári, az abszolút nem jelenti azt, hogy rosszabb lenne, vagy rövidebb élettartamú, vagy gyengébb fékhatást eredményezne, vagy rosszabb anyagból lenne stb.
Nem ez a tipikus.
A különbség a beszerelési munkafolyamatnál mutatkozik meg legtöbbször.
Az ilyen utángyártottakat nem lehet csak úgy behajítani, csapjuk, vágjuk had haladjon módon. Azzal gondosan körülményesen el kell vacakolgatni.
Na most itt jön be, kinek mi éri meg. Aki nem viszi szerelőhöz, mert mondjuk műszaki ismeretek birtokában és egyébként is hobbynak tekintve saját autója szerelését, saját maga vállalja a sziszi-fuszi időt nem kímélő, mindenre kietjedő fékkarbantartó munkát is egyben, annak nem éri meg a "gyári" felár, mert így az 1/4 összegbe kerülő is pontosan olyan jó lehet mint a gyári, vagy még akár jobb is. Ld. saját példámat a másik autómon, (nem a Jazz) ahol a legolcsóbb betétnél is kb. 200%-os élettartam várható, a gyárihoz viszonyítva. Csak többlet szerelési munka, gondosság...
Előzmény: sweetandsour (36485)
wastegate Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36486
q
Előzmény: wastegate (36484)
sweetandsour Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36485
Tényleg nagyon köszönöm mindenkinek(!) a hozzászólást, a legrosszabb az, hogy legalább annyira a saját hülyeségem miatt van, mint a magukat szerelőknek nevező társaság felelőtlensége miatt.
Gyári betéteket akartam, ráadásul tárcsával együtt, de jó fejnek tűntek és mivel szorított az idő, hagytam magam meggyőzni.. Nem először vágnak át szervízben (beleértve a Hondát is), ezért nem is az bosszant hogy hibáztak, hanem hogy utólag nem vállalják a felelősséget.

Előzmény: wastegate (36483)
wastegate Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36484

Itt egy oldalanként 1mm kopott tárcsa ... ez már így ahogy van mehet a szemétbe.

Szabályozni sem lehet mert akkor még vékonyabb lenne nyílvánvaló okok miatt.

 

Hazai viszonyok mellett ez "jó lessz még" kategória, de szakmai szempontok figyelembe vétele és a gyári ajánlás ismeretében ... CSERE.

 

Ha nem kéri az ügyfél a cserét akkor írásban rögzitett formában felkerül a munkalapra!

 

w

Előzmény: zozomax (36481)
wastegate Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36483

Nevezhetjük "szerelési hibának" csak hát az a helyzet, hogy pl FERODO, ATE és gyári betétekkel nem lehet hibázni ... becuppan a helyére és tökéletesen müxik :O)))

 

w

m165le Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36482
Egyszerűen szerelési hiba, ne menj így vele, a forrósodás miatt mindent tönkretesz, garanciába csináltasd meg velük.
Előzmény: sweetandsour (36477)
zozomax Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36481
Sokszor valóban muszáj kicsit köszörülni az új betéten, mert szorulhat a nyeregben.
Azon kívül ha pl. a tárcsának válla van, arra is érdemes figyelni, hogy fékezéskor jól felfekszik-e majd az új betét. Előfordulhat hogy kicsit érdemes lecsapni a betét szélét is, nehogy a vállon feküdjön fel, befeszüljön vagy ilyesmi. Igazi volna szabályoztatni a tárcsát, de azt szinte senki sem teszi meg, hacsak nem rázza a kormányt fékezéskor.

Másik dolog, hogy én pl. ilyenkor el szoktam bíbelődni csak a tisztogatással akár több órát is, pont amennyit kell. Kis vezetőlemezek ki, alaposan megtisztítani mindent, megjáratni a nyereg mozgó alkatrészeit, alánézni a porvédőknek...
Ilyesmire általában a szervizeknek nincs "idejük", illetve az ő rezsióradíjuk mellett a kuncsaft nem fizetné meg. Tehát nem is csinálják meg. Haladni kell, haladni kell, ketyeg a rezsi, jön a következő autó... meg amúgy is a kuncsaft ott toporog türelmetlenül a háta mögött, várja az autóját... Lényeg, hogy végül összecsapják. Aztán vagy jó lesz vagy nem.

Ha annyira szorul, mint amennyire írod, akkor mielőbb szét kell szedni, mert hosszabb úton akár izzásig is hevülhet... kiolvad a csapágyakból a zsír, vetemedik a tárcsa, megég a betét. Még nagyobb lesz a kár.

Előzmény: sweetandsour (36477)
Piet 52 Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36480
Mi az hogy 40-50%-os a fékbetét? Mihez képest?
nem lenne jobb megadni, hogy hány mm vastag? Kiszámitottad, mennyi volt ujkorában és mennyi a minimum, abból?
Gumiknál se értem minek adnak meg %-ot ,mm kell, akkor tudom mennyi van hátra.
Előzmény: jyzbm (36475)
zsocc Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36479
Meglehet... :)
Igazából annyi hozzátartozik hogy az első 80 ezer km-ig Budapesten laktam és ott is melóztam és a munkámból kifolyólag napközben is autóztam a városban elég sokat...
Ezt követően kiköltöztünk az agglomerációba és azóta nincs akkor igénybevételnek kitéve pl a fék sem. A hátsó betétek is most már 100 ezer km óta bent vannak...
Előzmény: jyzbm (36475)
wastegate Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36478

Nekem ez nem meglepetés ...

 

Azok a fékbetétek amiket olcsóbban lehet megvásárolni tükrözik a minőségbeli különbségeket.

 

Arról van szó ugyanis, hogy a hordozó vas amire a betét kopó réteg van felragasztva méretben eltér ... finoman fogalmazva.

 

Amennyiben ezt csak egyszerűen "beeröltetik" annak az lessz az eredménye amit leírtál ... szorul, melegszik, stb.

( a betét szorul a tartó állványban és nem mozog megfelelően, nem tud alaphelyzetbe vissza állni)

 

Megfelelő körültekintéssel és egy kis +munkával hozzáalakítható a nyereg méretéhez éa kenőanyaggal szakszerűen összeszerlve akár hibátlan is lehet.

 

Vasalással csak rontassz a helyzeten, szét kell szedni és rendesen megcsinálni.

 

Vannak ügyebár az olcsóbb és a picivel drágább de kétségtelenűl jobb alkatrészek ... mindenki döntse el melyik való neki.

 

w

Előzmény: sweetandsour (36477)
sweetandsour Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36477
Ha már a fék a téma, kíváncsi lennék én is a véleményetekre.
Vidéki szervíz (nem Honda) cserélte az első betéteimet jako-ra, de azon kívül hogy 20 perc alatt betették, semmit nem mértek, állítottak vagy szabályoztak. Az eredmény:

1,5 - 2 literrel több a fogyasztás, pillanatok alatt fékezés nélkül is forrósodik a tárcsa, alig gyorsul az autó... Ja, és a legjobb hogy hirtelen a motorolajat is elkezdte enni, amire korábban soha példa nem volt. Persze emailre azóta nem válaszolnak.

Tudom, hogy látatlanban nem sokat lehet mondani, de mivel a csere óta külföldön vagyok és nem tudok visszamenni reklamálni, megkérdezem mégis, hogy szerintetek mit kellene most tenni?

Új gyári betétet tetetni? Hozzá 'vasaltatni' a régi tárcsát az új betétekhez?
Várni hogy egymáshoz kopjanak a dolgok?
Számíthatok rá, hogy a motor is károsodott az extrém igénybevétel miatt?
Előzmény: wastegate (36474)
Labdacs Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36476
attól is függ, milyen körülmények közözz használod. városban pl. gyorsabban kopik, mint országúton, pályán használva.
Előzmény: jyzbm (36475)
jyzbm Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36475

"Súlyos" lehet a jobb lábad!!!

Nekem 63 ezernél még 40-50% os a gyári első fékbetétem....

Előzmény: zsocc (36460)
wastegate Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36474

Adva van egy méret mind a tárcsánál mind pedig a betét kopó felületén amit ha meghalad a kopás mértéke mm-ben akkor csere. (gyári ajánlás és technológia szerint RÁ VAN ÍRVA A TÁRCSÁRA!)

 

A szervíz ill a szerelő a pillanatnyi állapotot látja és ennek ismeretében tesz javaslatot a javításra szem elött tartva, hogy mikor kerül szervízbe legközelebb a gépjármű (1év vagy 10-15-20e km).

 

Kopott használt tárcsához aminek a felülete nem sik mint az új fékbetét surlódó felülete beszerelni szakszerűen CSAK BETÉTET nem illik. ( ERŐSEN CSÖKKEN A FÉKHATÁS A FELÜLETI EGYENETLENSÉGEK MIATT)

 

Amennyiben a szabályozott méret alatta lenne a megengedett kopás mértékének szakszerűen NEM SZERELHETŐ be még új betéttel sem.

 

Az indok a következő:

A méret alatti féktárcsa és a fékbetét tartó állvány között megnő a távolság és a tovább kopó tárcsa és a kopott betét egyszerűen "kiforog" a helyéről (kiesik és ennek eredményeképpen elmegy a fék BALESET VESZÉLY).

 

Mivel a szerelő ill. a szervíz felelőssége nem csekély ezért ez nem játék.

 

Esetleges baleset alkalmával mit mondana az a vezető akinek a lába alatt beesik a fékpedál ... ??? MOST cseréltek féket, xarul csinálták meg!

 

Na ez a nem mindegy kategória ...

 

w

 

 

 

 

Előzmény: mov (36473)
mov Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36473
Azért én kétlem, hogy szükséges a második fékbetét cserével tárcsát is cserélni. Ez olyan, mint mikor mindenáron fékbetétet akarnak cserélni a márkaszervízben, miközben még mehetsz vele 10.000 km-t.
Előzmény: zsocc (36460)
almacsiga Creative Commons License 2010.04.29 0 0 36472
Nekem tavaly volt 6 éves és elvittem klímáshoz megnézetni, mert úgy úgy éreztem, hogy talán kicsit gyengébben hűt. Megmérték, hogy mennyire hűt és megnézték a hűtőközeget. Azt mondták így jó, ahogy van :-)
Viszont jó alaposan kimosták bő vízzel a hűtő lamellákat, mert tele volt bogarakkal. Ezt érdemes néha megcsinálni, csak vigyázni kell, mert nagyon könnyen elhajlanak a lamellák, úgyhogy bő vízzel, de nem nagy nyomással és nem durva kefével kell neki állni. Más fórumon olvastam, hogy Brigéciol-lal érdemes előre beáztani kicsit és utána öblíteni.
Előzmény: jazzking (36465)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36471

A hűtőszekrényt hányévente viszed feltöltetni... ?

Szerinte, csak ha nem hűt :-)))

 

A klíma sem más....

Előzmény: jazzking (36465)
jazzking Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36470
Korrekt
Előzmény: m165le (36469)
m165le Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36469
A klímások azt mondják igen, én meg azt, hogy amíg nem érzékelsz teljesítménycsökkenést addig nem.
Mielőtt belémköt valaki, nem én találtam ki, hanem egy klímás súgta meg.
Előzmény: jazzking (36465)
m165le Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36468
első pár, hátsó pár
Előzmény: Piet 52 (36464)
m165le Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36467
Nekem is ezt a méretet írja a katalógus.
Előzmény: jazzking (36463)
jazzking Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36466
Jazz FOREVER!!

JJJJJJÉÉÉÉÉÉ
Előzmény: jazzking (36465)
jazzking Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36465
Más...

A klímát valóban érdemes feltöltetni 5 évente szerintetek?
Vagy fölösleges ha nincs vele gond?

Történik utána valami orbitális változás? :)


Előzmény: jazzking (36463)
Piet 52 Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36464
Ennél már csak a Mercédes olcsobb (komolyan!)
A betétgarnitura az kerkenként vagy eleje-, hátsó-ként értendő?
Előzmény: m165le (36461)
jazzking Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36463
Írok!! Köszi.

Én ilyet találtam, elméletileg Jako:

Ebay Itt

szerintetek a méret jó????

Technische Daten:
Eigenschaft Wert
Breite [mm] 40.3
Innendurchmesser [mm] 37.8
Aussendurchmesser [mm] 73
Előzmény: m165le (36462)
m165le Creative Commons License 2010.04.28 0 0 36462
Én tudok szerezni neked jakoparts csapágyat 9800.- ért , ha érdekel írj priviben.
Előzmény: jazzking (36449)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!