Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szalaics Creative Commons License 2012.07.09 0 0 28801

Miééért?!

Bocs, ha indiszkrét volt a kérdés?!:)

Sokat segítettél, és jólenne, ha ez így is maradna!

Előzmény: stevie-13 (28800)
stevie-13 Creative Commons License 2012.07.09 0 0 28800

Kedves Mindenki,

 

itt stevie-w.

 

Pillanatnyilag úgy látom, nem fogok tudni többet fórumozni.

Marceee222 Creative Commons License 2012.07.09 0 0 28799

Hello! Bár tényleg feleslegesen csinálja ha nincs a kártya a közelben, legtöbb xenonos autónál az elektronika indításkor/ajtónyitáskor csinál egy le-fel mozgatást mind2 lámpával, mivel a xenon fényszorónál ugye kötelező hogy legyen bólintó-elektronika. Sok autónál láttam, pl BMW-nél hogy felkapcsoláskor le-fel csinál egy gyorsat, gondolom diagnosztika céljából hogy minden működik-e :) Üdv

Előzmény: _Zsolesz_ (28798)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.08 0 0 28798

Sziasztok!

 

Hang a Xenon-lámpáktól: na szóval, megszakértettem újra a témát a saját kocsin:

 

- akkor is csinálja, ha a kártya közelében sincs az autónak.

- nálam a lámpákat mozgatja meg. Igen, mindkettőt, egyformán: fel aztán le és újra fel egy kicsit.

- lehet, hogy valamilyen szelepet is rezegtet, ezzel egyidőben, de a hang, amit én furcsállok, tutira a lámpákból jön: füllel közelről + kéz rátéve, rezgés érzékelve. A két lámpatest között nem igazán tapasztalható, vehető észre különbség.

 

 

Azt hiszem, tényleg marad így, mert innentől kezdve nem meghibásodának tűnik, hanem beépített jellemzőnek, sajátságnak (feature-nek). Most közelről hallgatva nekem sem tűnt annyira tragikusnak, erölködőnek, valamit eltörni készülőnek, mint korábban.

Azért Renault szalon valamikor bejátszik: ott a remélhetőleg szakavatott villanyász majd úgy is memondja, hogy ez már javítandó - esetleg kenendő (?), akár csak megelőzendő egy komolyabb hibát - vagy sem. Továbbá rákérdezek a logikájára is, mert azt továbbra sem értem, hogy miért kell a lámpát olyankor is mozgatni, amikor a kártya hiányából fakadólag úgysem tudok elindulni a kocsival. Meg különben is: lehet, hogy 100 km-et furikázok városon belül fényes nappal, tehát fel sem kapcsolom a lámpát; szóval ezidáig semmi, de semmi értelmét nem látom a szintrelövésnek a kilincsbe nyúláskor, amikor még lehet, hogy 10 különbözű súlyú ember, ill. csomag fog ki-, ill. bekereülni a kocsiba, mire egyáltalán lámpát kapcsolok (feltételezve, hogy nem sötétedik be, és teszi meg helyettem az automatika).

 

Szóval téma egyenlőre részemről lezárva, a többit majd a ThomBoy-jal való taláka, ill. a Renault szak-szervíz után. Köszönöm az érdemi és egyben segítő szándékú visszajelzéseiteket!

 

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

 

Előzmény: ThomBoy (28790)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.08 0 0 28797

Meg hallottam valahol, hogy valami specko teflonos anyag kell a kenéshez, ami nem szívja a port. A gumiknak mit ajánlasz: szilikon vagy kátrányos gumiápoló :). Valami más?

Ha gondolod kikeresem a gyári cuccokat, de egyszerübb márkaszervíz, ha ott vagy azt veszel ami még esetleg kell:)

 

dobrei66

Lakonikus bővebb volt amit irtál:)

Én nem tapasztalok egyik sebességben sem gyengeséget, lehet, hogy csak úgy érzed?  Gondolom a szűrők cseréje megvolt amikor megvetted.

Esetleg egy ilyet, vagy egy ilyet tegyél bele, majd kicsit mozgasd meg:) én rendszeresen használom a főleg városi utak miatt.

Előzmény: _Zsolesz_ (28789)
ThomBoy Creative Commons License 2012.07.08 0 0 28796
Nincs mit. :)

Levél nyugta, válasz is ment.

T.
Előzmény: _Zsolesz_ (28795)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.08 0 0 28795

Kösz' a felajánlott találka lehetőségét!

 

Küldtem is egy mail-t!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: ThomBoy (28792)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.08 0 0 28794

Hello!

 


>Műszakilag akár végsebesség mellett is nyitva maradhat. Előbb fogod becsukni a zaj miatt :-)

 

Tehát nem áll fenn a  veszélye, hogy a menetszél leszedi - még azt a kis hálót sem az elejénél - akár 110 km/h-nál sem? Pedig az már igen erős viharos szélnek megfelelő! :)

 

 

>(A kis fényszenzort nézd a tükör felső peremén, középen.)

Hát az nincsen.

 

> Simán passzol a mostani helyére, csak 12V-t kell neki adni.

A 12 V meg ott van abban a nagy bumszliban amiben az esőérzékelő is van, tehát elvileg könnyedém megoldható a csere. Jól gondolom, ugye?

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

 

 

 

Előzmény: stevie-w (28778)
dobrei66 Creative Commons License 2012.07.08 0 0 28793

Sziasztok :) Teszi a dolgát tisztességgel. Idáig minden elektromos ketyere rendben van. Kulturált menettulajdonságok. Apropő: lehet, csak én érzem úgy, hogy 3.és 4.-ben kicsit nehezebben húz? 5 és 6 ban viszont megy rendesen. Logikusan pont fordítva kellene lennie, nem?

Előzmény: Törölt nick (28710)
ThomBoy Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28792
No, közben megtaláltam két literes a tied is, csak benzines. Lehet ezeknél a motoroknál méretük miatt ez valami adottság.

Ha jól emlékszem veszprémi vagy, jövőhét végén találkozhatunk, de 2 hét múlva is megyünk, szóval egy gazdaságos áruházas parkolós találkozó (vagy lángos a Balaton parton) összejöhet ha gondolod...
Előzmény: ThomBoy (28791)
ThomBoy Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28791
ThomBoy mindig jelen van, de nem mindig firkál :)

Az általad is ismert márkatársak (nem, nem írok neveket, mert a végen kihagynék valakit), régebb óta használják a vasat, Stevie-w ráadásul flotta méretben rendelkezik tapasztalattal, szóval csak akkor írok ha más nem válaszol, esetleg pontosítanék vagy vitatkoznék a válaszával.

Ha visszagurulsz a szervizbe ne mondd nekik az EGR szelepes dolgot, már csak azért se, mert gyanús, hogy csak a mienk (xenonos) csinálja. Aztán ha mondanak állami tök mást, akkor kérdezz rá, hogy te ezt hallottad, hogy az EGR-t rezegteti.

Tiedben mIlyen a motor?
Előzmény: _Zsolesz_ (28788)
ThomBoy Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28790
Odáig stimmel, hogy ne foglalkozz vele, a többi nem az én információim szerint.

Én márkakereskedésből vettem a kocsit és vissza is vittem ezzel a jelenséggel meg tavaly.

A válasz az, hogy nem a lámpát állítja (miért tenné, majd bekapcsoláskor kalibrál), hanem az elektronika feltételezi, hogy indulni fog az autó (ezért nyílik az ajtó) és az EGR szelepet rezegteti meg, hogy induláskor minden azonnal és gond nélkül menjen.

Szóval nekem egy éve rezegteti úgy ahogy leírtad (jobb elől), semmi gond nincs az autóval.
Előzmény: _Zsolesz_ (28772)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28789

> Szerintem hozz össze egy találkát valakivel akinek xenonos az autója, meg minden hasonló kérdést > egyszerűbb ellenőrizni igy:)

 

Egyértelmű; és rajta is vagyok a témán! :)

 

>Tetőablak karbantartása fontos - nem megfelefkezve a záró gumitömítésről sem, amit kenni kell -, ha >fa alatt álltál sokat akkor érdemes porszívózni az "esőcsatornát" is.

 

Stevie is említette ezt. Meg hallottam valahol, hogy valami specko teflonos anyag kell a kenéshez, ami nem szívja a port. A gumiknak mit ajánlasz: szilikon vagy kátrányos gumiápoló :). Valami más?

 

>Néztél pocsvédő gumit?

Egyelőre nem. Szabi előtti héten reggeltől estig dolgoztam. Jövő hét talán megejtem a nyaralásra készülődős-gyüjtögetős rohangálás közben.

 

 

_Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (28783)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28788

Meg is találtam. Ezer köszönet érte!

Ugyanaz volt vesézgetve, amit én is tapasztaltam.

ThomBoy ígérte, hogy majd az akkor közeljövőben esedékes szalonlátogatása alkalmával rákérdez az elvre, hogy miért is csinálja ezt az értelmetlennek tűnő, mozgatást, de egyelőre nem találtam a hozzászólásai között újboli visszatérést a témára. Nézem tovább, de látom, hogy jelen van ő itt folyamatosan, szóval ha akkor nem is, most talán ír valamit még a témában.

 

_Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (28787)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28787

Jól van na, csak viccelek:), lejebb irta, hogy kereste, de nem találta a xenonx mozgató hangokat. Emlékeztem rá, hogy volt már szó erről, kikerestem neki, a te hsz-d az utolsó ahogy láttam a témában ezért irtam ne keresse tovább.

 

 

Előzmény: stevie-w (28786)
stevie-w Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28786

Csak:)

 

 

Tényleg nem étem.

 

De annyira azért nem izgat...

 

Előzmény: Törölt nick (28785)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28785

Csak:)

Előzmény: stevie-w (28784)
stevie-w Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28784

innen olvasgass vissza a xenon témában

 

 

Miért is?

Előzmény: Törölt nick (28783)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28783

Szerintem hozz össze egy találkát valakivel akinek xenonos az autója, meg minden hasonló kérdést egyszerűbb ellenőrizni igy:)

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9098903&go=113106198&p=1#113106198

stevie-w válasz | megnéz | könyvjelző 2011.10.01 06:31:38

innen olvasgass vissza a xenon témában

 

Tetőablak karbantartása fontos - nem megfelefkezve a záró gumitömítésről sem, amit kenni kell -, ha fa alatt álltál sokat akkor érdemes porszívózni az "esőcsatornát" is.

 

Néztél pocsvédő gumit?

 

 

 

Előzmény: _Zsolesz_ (28774)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28782

Más: olvasgatva, nézelődve a neten találkoztam azzal a fogalommal, hogy "secret menu".

Vannak autók, ahol bizonyos  a műszerfalon elérhető gombok, megfelelő sorrendben és ideig tartó nyomkodásával elérhetővé válnak olyan menü-elemek, információk, amik a normál üzemben nem.

 

Létezik ilyen a Scenic II-ben is.

 

A korábbi kocsinknál a gyári rádiónak, illetve az automata kliímának tudom, hogy be lehetett lépni egy fajta tesztüzemmódjába. Túl sok haszna nem volt, csak tudtam róla, azt annyi.

 

Üdv': _Zsolesz_

 

_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28781

OK, nem voltam teljesen egyértelmű a téma-indító hozzászólásomban: bármelyik ajtó kilincsébe betolva a praclit, ugyanazt csinálja (sőt még az 5. ajtó gomjbaira is, ezt viszont írtam)! Szóval a b.e. ajtó témája kivesézve. :)

 

Üdv': _Zsolesz_

 

Előzmény: stevie-w (28780)
stevie-w Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28780

Akkor már inkább a kuplung kinyomása, vagy a fékreállás, amik amúgy is feigyeltek/érzékeltek, kellenek az indítózáshoz és tényleg az indulási szándékot jelzik.

 

 

Minden autónál a b.e. ajtó nyitása indítja a folyamatokat.

 

A szivattyú csak akkor indul el, ha a rendszerben a nyomás lecsökkent.

Előzmény: _Zsolesz_ (28779)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28779

Ja, és még valami:

 

>Amikor kinyitod az ajtót, az jelzi az autónak, hogy feltehetően hamarosan indulsz.

 

Ezt én tutira csak és kizárólag a vezető oldali ajtónál feltételezném, de még ott is feleslegesnek érzem minden, éledés utáni (központizár nyitás; hosszabb le nem zárt állapot) nyitáshoz kötni.

Akkor már inkább a kuplung kinyomása, vagy a fékreállás, amik amúgy is feigyeltek/érzékeltek, kellenek az indítózáshoz és tényleg az indulási szándékot jelzik. Persze lehet játszani is a pedálokkal, de mégis csak inkább köthetők egy üzemi indulási szándékhoz, mint egy 5. ajtó üvegablakának nyitása. :)

 

Ellenőrizni fogom a "kártya nélkül közeledem" állapotot is (ahogy írtam arra nem emlékszem biztosan, hogy olyankor is csinálja-e). Ha, akkor is kerreg, akkor viszont valemlyik mérnök szerintem túl-buzgó volt, vagy kimaradt egy feltétel viszgálat a szoftverből! :)

 

_Zsolesz_

 

Előzmény: stevie-w (28776)
stevie-w Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28778

Milyen sebbesség mellet lehet/szabad még használni, nyitva hagyni

 

 

Műszakilag akár végsebesség mellett is nyitva maradhat. Előbb fogod becsukni a zaj miatt :-)

 

 

Ha a tükör alján ott van a kis kézi állító kar, akkor a tükör nem automatikusan sötétedő (elektro króm), ugye?

 

 

Akkor nem. De bontóból pár ezerért lehet szerezni sötétedős tükröt. Simán passzol a

mostani helyére, csak 12V-t kell neki adni. Én egyébként nagyon hasznos dolognak tartom, ha valaki sokat jár éjszaka.

 

 

 

(A kis fényszenzort nézd a tükör felső peremén, középen.)

Előzmény: _Zsolesz_ (28774)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28777

Hát, nem tudom! :)

 

Nekem zaj indulása és vége, valamint a lámpa belsejének mozgása nagyon egyidőben lévőnek tűnt.

Ahogy írtam,: úgy is csinálok egy fül-rátapasztásos vizsgálatot még valamikor, akkor majd még jelzem a tapasztaltakat.

 

Relé-hang: nem az a kis, fémes ciccenés, klattyanás, amit én is relének gondolok, amikor hallom, hanem a reszelőzés közben, a vége fele, ropogás-szerűen jelentkező rövid sorozat-hang.

 

Na mindegy nem erőlködöm: hiába gazdag a nyelvünk hangutánzó szavakban, azért ezt tényleg hallani kell, hogy mondhasson rá valaki valamit. :)

 

_Zsolesz_

Előzmény: stevie-w (28776)
stevie-w Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28776

- a zaj normál városi utcai viszonyok között nem hallható, viszont otthon a garázsban (pláne már este fele) egyértelmű és jól kivehető.

 

 

Nem biztos, hogy a lámpát hallod. Amikor kinyitod az ajtót, az jelzi az autónak, hogy feltehetően hamarosan indulsz. Ilyenkor előkészül az indításra. A kompjúterek önellenőrző programot futtatnak le, egyes egységeket feszültség alá helyeznek. Ez járhat relék megmozgatásával -- a kattogós dolog szinte biztosan valami relé működése lesz.

 

A reszelős elektromotor-hang pedig szerintem az üzemanyag szivattyú. Tol egy pár köbcenti üzemanyagot a rendszerbe, hogy már az indításkor maximális legyen a nyomás. Ezt az autók 90 százaléka így csinálja. 

 

 

Előzmény: _Zsolesz_ (28772)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28775

Kösz' a gyors visszajelzést!

 

Keresetem a topikban a témát ("Xenon hangos", "Xenon zörög" kifejezések), de csak 2 totál, nem a témába vágó hozzászólást hozott fel.

 

_Zsolesz_

Előzmény: Törölt nick (28773)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28774

Két újabb apró kérdés:

 

1) Nyitható napfénytető

Milyen sebbesség mellet lehet/szabad még használni, nyitva hagyni

a) a kapcsoló 1-es állásában (csak felbillentve a hátulja)?

b) a kapcsoló 2 és a feletti állásaiban?

 

A gépkönyvebn nem találtam erre vonatkozó utalás. It a fórumon keresve egy régi hozzászólásban valaki 80 km/h-t is írt, hogy használja, de az nem derült ki, hogy milyen kapcsoló állás mellett.

 

2) Belső visszapillantó tükör

Ha a tükör alján ott van a kis kézi állító kar, akkor a tükör nem automatikusan sötétedő (elektro króm), ugye?

 

Üdv': _Zsolesz_

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28773

villamosságisnak van igaza:)

Ne foglalkozz vele, volt már a topikban erről szó, nekem ugyan sima a lámpám, de emlékszem rá, hogy tökre ilyenek voltak a tapasztalt hangok.

Előzmény: _Zsolesz_ (28772)
_Zsolesz_ Creative Commons License 2012.07.07 0 0 28772

Sziasztok!

 

Kérdéssel fordulnék Xenon-os autóval rendelkező tisztelt topiktársakhoz.

 

Alaphelyzet: GS II szabadkezes ajtónyitással, Xenon fényszórókkal

 

Tapaszt jelenség:

- autó nincs bezárva, de egy ideje "magár hagyva" áll a garázsban (belső lámpák nem égnek, műszerfal is alszik már, csak a piros led villog középen)

- valamit kiveendő, ajtót nyitva - jobban mondva csak a kezet a kilincsbe téve, tehát a kilincset még meg sem húzva - számomra elég durva, reszelős (nem recsegő) elektromos motor hang hallatszik előlről, aztán csend; nekem úgy tűnik, hogy erőlködik valami aztán egy idő után még bele is pattog/kattog egy kicsit a folyamatos reszelésbe.

- kezet újra a kilincsbe dugva, semmi; ismétlésekre: semmi

- autót lezárva (kártyával, vagy kilincs gombbal, mindegy), majd ismét kéz a kilincsbe: központi zár nyit, zaj ismétlődik, hasonló időtartammal és jelleggel.

- fent leírtakkal egyező jelenség megfigyelheteő a hátsó ajtóval is - ahol ugye nincs kilincs - itt a gombok valamelyikének (nagy ajtó, vagy kis üveg ablak-ajtó) megnyomásakor csinálja a fentieket.

 

Egyéb háttérinfó:

- a zaj normál városi utcai viszonyok között nem hallható, viszont otthon a garázsban (pláne már este fele) egyértelmű és jól kivehető.

- úgy emlékszem még akkor is csinálja, amikor a kártya sincs nálam, tehát esélytelen, hogy elinduljak az autóval bárhova is (ezt azért még visszaellenőrzöm).

- sajnos nem tudom megítélni, hogy a zaj csak az egyik lámpatestből/felől jön, vagy mindkettőből; bár lehet, hogy csinálok majd egy fül-rátapasztásos vizsgálatot is (gondolom lekötni a lámpákat külön-külön nem oly' egyszerű itthon).

- amikor gyújtás alatt felkapcsolom a lámpákat (tompított), vagy felkapcsolódnak, akkor is látom a szemközti falra vetülő fény-csóván, hogy megmozgatja a lámpákat, de akkor csak halk zümmögést hallok (nem járó motor mellett figyelve).

- műszerfalon nincs semmilyen hiba-visszajelzés

 

Magyarázat (családtagot bevonva a vizsgálódásba - ő dugdosta a kezét a kilincsbe én meg előlről figyeltem, hogy mi okozza a zajt): amikor a kilincsnél lévő szenzor érzékeli a bedugott kezet (vagy a hátsó ajtónál a gombnyomást), az autó elkezdi mozgatni a Xenon lámpákat (illetve azok belsejét) fel-le, be nem kapcsolja a fényt.

 

Kérdések

1) Ez a vislekedés - tehát még nem a zaj - normális vagy lehet egy kezdődő, ill. már fennálló meghibásodás eredménye, amit próbál korrigálni a vezérlő elektronika (mert feltételezem a Xenon automatikus szintállítását is valamielyen ECU végzi)? Minek kezdi el mozgatni a lámpákat, egy sima ajtónyitásra (gyújtás, elindulás még sehol)?

2) Ha normális viselkedés, akkor

- tulajdonképpen mit csinál iylenkor; beállítj a lámpa szintjét?

- nálatok is van jól hallható hangja (még egyszer: tényleg csendes helyen megfigyelve, de azért természetsen nem kell, hogy süketszoba-körülmények legyenek)?

3) Ha nem normális viselkedés, akkor

- tapasztalt már ilyet bárki?

- esetleg lehet saccolni a hibát és a javítás módját (komplett lámpatest csere, vagy kiszerel-javít-visszaszerel)?

 

Szóval ennyi. Előre is köszönet a hasznos, és építő viszajelzésekért!

 

Üdv': _Zsolesz_

 

u.i:

- Maszek autóvillamosságis meghallgatta: ne foglalkozzak vele, ilyenkor keresi a lámpa a magasság alaphelyzetét (miért, nem tudja; és ha nem tudja, akkor miért nem tudja?). A BMW <akármi> ennél még hangosabb és az is normális.  A zaj jellegét ő nem itélte túl durvának, meghibásodásra utalonak, vagy ahhoz vezetőnek (műhely környéki zajok, rádió, stb. rendesen tompítottak rajta, ott hallva és sem éreztem olyan tragikusnak).

- Renault szalonba beugorva - műszaki soron dolgozó szerelő szerint nem normális, hogy ilyen hangja van, de ezt a villamosságisuk kellene megnézze (aznap épp nem dolgozott), mert ő ehhez nem ért. Azóta még nem jutottam vissza hozzájuk. Természetesen tervezem, hogy valamikor bejelentkezem, de jobb szeretnék előtte - amennyire lehetséges - képbe kerülni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!