Bármelyik vándor szerzetes ott maradhatott egy zen templomban, feltéve, hogy sikerült legyőznie a helybélieket egy buddhista kérdésről folytatott vitában. Ha viszont őt győzték le, akkor tovább kellett mennie. Két testvér lakott együtt egy templomban, Japán északi részén. Az idősebb szerzetes tanult ember volt, félszemű öccse viszont ostoba. Egyszer egy vándorszerzetes érkezett hozzájuk, és a megfelelő módon vitára hívta őket a Magasztos tanításról. Aznap az idősebb testvér fáradt volt a sok tanulástól, és szólt öccsének, vegye át a helyét. - Menj, és kösd ki, hogy a vitának némán kell lefolynia - tanácsolta. Így aztán a fiatal szerzetes és az idegen beléptek a szentélybe, és leültek. Nem sokkal késobb a vándor felállt, és bement az idősebb testvérhez. - Remek fickó az öcséd, legyőzött engem. - Meséld el a vitátokat - kérte a báty. Nos - kezdte az utazó -, először fölemeltem az egyik ujjamat, a megvilágosodott Buddhára utalva. Ekkor ő két ujját tartotta fel, ezzel jelképezve Buddhát és tanítását. Én három ujjamat emeletem fel, Buddhát, a Tant és egyetértésben élő követőit szimbolizálva. Ekkor az öklét kezdte rázni felém, jelezve, hogy mindhárom egyetlen realizációból származik. Ezzel legyőzött, s így nincs jogom itt maradni. A vándorszerzetes hamarosan távozott. - Hol az a fickó? - rontott be bátyjához a fiatalabb testvér. - Hallom győztél a vitában. - Dehogy győztem, épp most akarom elpáholni. - Mond el nekem, miről vitáztatok - kérte a bátyja. - Na, rögtön ahogy meglátott, megsértett engem, mivel fölemelte egyik ujját, arra célozva, hogy csak egy szemem van. Mivel idegen volt, gondoltam, udvarias leszek vele, s két ujjamat fölemelve gratuláltam hozzá, hogy neki viszont kettő van. Akkor ez a faragatlan tuskó három ujját emelte fel, mutatva, hogy kettőnknek csupán három szemünk van. Erre feldühödtem és meg akartam ütni, mire kiszaladt. Így ért véget a vitánk.
az Ísvara szó jelentés isten .. de nem jelent semmit ezen túl.
de fedi a hindu monoteizmust ...
... így aztán átman sincs
A jóga folozófiája elfogadja Ísvarát egy sajátos módon, de mivel duális filozófia beszél a prakritiről és beszél a purusáról
... mint tárgy és mint alany, ez elég titokzatos
Van egy kis segítség a megértéshez
Hinduizmus – Wikipédiahttps://hu.wikipedia.org/wiki/HinduizmusTágabb értelemben az i. e. 3. évezredbeli, az árják megjelenése előtti vallási ... A hindu filozófusok a Dharmát, illetve a karma törvényét, mint a világ felett álló legfőbb .... A Védák a teisták szerint Isten(Ísvara) kinyilatkoztatásai, ebben hasonlít a Biblia ... 5. századtól a szánkhja letisztult, elvetette a monisztikus létfelfogást, és ...
Így az Ige Ísvara.
kicsi a Föld két vallásnak, de az egy kevés a törtető emberiségnek, de legalább is az agyasoknak.
... nincs ilyen probléma ... neked magas, hogy minden dharma.
Van egy halom dharma és a jelek. Minden dharma milliárd névvel megjelölve milliárd képzet. Mikor látsz egy autót az 2.5 tonna dharma, mikor látsz valakit - mondjuk a feleségedet - az 75 kg dharma.
Nem érted ugye??? Minden dharma ami három megjelenéssel bír: tömeg, energia, információ. A tudás
Minden részecske tud minden részecske helyzetéről és állapotáról mindent amit tudni kell, hogy müködjön.
Ami müködik az lét, az a van, a tömeg az energia az egész halmazban jelen van. mivel lehet róla hülyeségeket gondolni, nevezzük olyanságnak.
... ha akkora lennél mint egy isteni részecske, akkor bazíra tágasnak néznéd az egészet, mert a legközelebbi részecskét sem látnád. De ahogy a téves tudásod ellobban tudsz minden kérdést és minden választ.
Kitől is tanulhatnál amikor te Az vagy, teljesen egyedül a Minden.
Úgy érzem ez nagyon félrevezető kérdés lenne. A gyerekek szoktak ilyenekkek játszadozni, akiket be lehet vinni a mélyvîzbe, ahogyan engem is bevittek az üres szavak, ugyanis a kérdés hamis következtetéseken,...képzeteken alapul, a klasszikus Isten-képzet vonatkozásában.
Vágyakat szülő kérdés, de el lehet vele játszadozni itt a szamszárában.
De inkább ez: Atman=Brahman, ....de még ez se.
Vikipedi:
"Brahman személytelen és téren és időn kívüli Legfelsőbb Létező. A Brahman minden élő lényben működő és működtető életenergiaként van jelen, tehát nem válik személyessé, azaz hiperabszolút Istent jelent. Önmagában foglalja mindennek az okát és okozatát, maga a lét, mindennek oka és forrása, és egyben az a cél, amely felé minden halad"
Még ezen is túl kell lépni,.....a fordító is ember volt,....a szavak kusza hálójában......
... amikor azt hiszed .. túl vagy már mindenen.Bedobják a nagy kérdést, ha Te volnál isten, hogyan osztanád meg tudásodat teremtményeiddel. hogy buddhává válhass?
a probléma .. hogy a tudomány egyre inkább kevésbé, képviseli a valóság érdekeit.. lehetőségeit. .. Csak egy szellemi hierarchia, báb szimbóluma az értelem fétiseként. // *** ami az emberiség jövőjét lehetetleníti el, az értelem nélküliség okán, mi az egyed- halandói ideológiában gondolható értelmesség fenntartását engedi, a közösség létének egyetlen járható útjaként.//
A tudat tizenhét pillanata (A korai buddhista filozófia érzékelés-teóriája1) hps.elte.hu/~km/17pillanat.pdfA tudat tizenhét pillanata. (A korai buddhista filozófia érzékelés-teóriája1). FARKAS ATTILA MÁRTON - MUND KATALIN mundka@freemail.hu. Összefoglalás. A buddhista bölcselet mindenkor igyekezett cáfolni a lélek, ill. bármiféle szubsztanciális én létét, valamint az erre vonatkozó korabeli elképzeléseket. Emiatt viszont ...