Ezzel nem értek egyet. Laikusként úgy gondolom, hogy idővel az olaj elveszíti mind kenő, mind hűtő mind pedig a szennyeződést magában tartó képességét. Ezek következménye lehet az a sár amit a kocsiban láttunk. Szerintem az adott esetben az autó sokat járt hidegen (rövid utak) és nem cseréltek benne olajat 60 ezer km-ig.
Biztos vagyok benne, hogy mind a motort mind az olajat tartalékokkal tervezik, viszont egy kétszeres futás ráadásul szélsőséges körülmények között (ami már inkább négyszeres így) nincs belekalkulálva (nem érné meg).
A 30 ezres cserékről (ami a cikk szerzője úgy misztifikál) meg csak annyit, hogy a kamionoknál ez duplája, triplája, tehát mind a technika mind az olaj lehet olyan ami bírja.
Ha jól emlékszem, ez a direkt-befecskendezéses motorokról szól. A benyás Bravo nem az.
Én az első 30k-t utántöltés nélkül csináltam. A másodikat 25k-nál ejtettem meg, emlékezetem szerint. Viszont, minden 600+ km-es út után nézem a szintet. Amit írtál, azzal egyetértek, ami kimaradt, az a szűrő, mert az azért telítődik....
Egyetértek veled, nem teheti tönkre, ha mindig van benne megfelelő mennyiségű és minőségű olaj.tehát az esetleges utántöltésekre is figyel az ember. Mert nem azt mondja az Utasítás, hogy 30e km-ig rá sem kell nézni a szintre sem.
Sok típusnál ilyen futásteljesítmény mellett az utántöltések miatt szinte egy második "olajcsere" is betöltödik a fogyás pótlására.
Ha betartanám ezt a ciklust, nekem is kb 1 litert kell utánatölteni, az a Bravonál meg 30% az összmennyiségnek.
Persze az biztos, hogy az előbbi olajcsere biztos, hogy jobb a motornak.
Az viszont valós veszély a motorra nézve, ha egy csaló szervíz még itt is trükközik.
Azért nem értek vele egyet abban hogy a 30 ezres szerviz kinyírja a motort, mert az emberek zöme (a nem autóbuzik) és a flották is a gyári előírásnak megfelelően üzemeltetik a kocsikat. Így az összes (vagy majdnem mind) ilyen motorral szerelt autónak el kéne romlani 50 és 80 ezrek kilométer között.
Máskor az olajsár jelentkezésénél rögtön a ki nem cserélt olajat jelöli meg a szerző hibaként, most ez fel sem merült. Érdekes, mert az kézenfekvőbb oka ennek a hibának szerintem.
2, A háttámla és az erősítő közé mdf lapot raksz kárpitozva ( itt többet kell fúrni de esztétikusabb és több mindent is felfoghathatsz ha később úgy alakul )
3, Rárafaragod az erősítőt a subláda oldalára és akkor egyben tudod kivenni mindegyiket ( ha ez láda és nem cső bár csövet említesz )
hamarosan bekerül egy kis pótlás a bravicsekbe a csomitartóba . Kérdésem az lenne hogy hova tudom jó helyre felfogatni , hogy tartós is legyen a későbbiekben ? Egy subcsövet hajt majd mindössze .