Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dirige Creative Commons License 2013.07.10 0 0 135365

Ok, de a kamion 1200-at forog, azért van annyi sebessége! De, még egyszer: a cikk a direkt-befecskendezéses motorokról szól, kimondottan!

Előzmény: bajan122 (135364)
bajan122 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135364

Ezzel nem értek egyet. Laikusként úgy gondolom, hogy idővel az olaj elveszíti mind kenő, mind hűtő mind pedig a szennyeződést magában tartó képességét. Ezek következménye lehet az a sár amit a kocsiban láttunk. Szerintem az adott esetben az autó sokat járt hidegen (rövid utak) és nem cseréltek benne olajat 60 ezer km-ig.

 

Biztos vagyok benne, hogy mind a motort mind az olajat tartalékokkal tervezik, viszont egy kétszeres futás ráadásul szélsőséges körülmények között (ami már inkább négyszeres így) nincs belekalkulálva (nem érné meg).

 

A 30 ezres cserékről (ami a cikk szerzője úgy misztifikál) meg csak annyit, hogy a kamionoknál ez duplája, triplája, tehát mind a technika mind az olaj lehet olyan ami bírja.

Előzmény: seewer (135362)
dirige Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135363

Ha jól emlékszem, ez a direkt-befecskendezéses motorokról szól. A benyás Bravo nem az.

Én az első 30k-t utántöltés nélkül csináltam. A másodikat 25k-nál ejtettem meg, emlékezetem szerint. Viszont, minden 600+ km-es út után nézem a szintet. Amit írtál, azzal egyetértek, ami kimaradt, az a szűrő, mert az azért telítődik....

Előzmény: vinjo (135354)
seewer Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135362

  "ilyen motorral szerelt autónak el kéne romlani 50 és 80 ezrek kilométer között."

 

Szerintem sem lehet az olajcseréból ekkora probléma!

Véleményem szerint, ha 100 E- km ig nem cserélnénk olajat,  (németekbe esetleg utántöltenének:-))

nem megy tönkre a motor.

Előzmény: bajan122 (135349)
gambl-R Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135361

Ja, hogy 3.800?! Úgy mindjárt más! :)

Előzmény: zgi521 (135360)
zgi521 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135360

az olajcsere pakk munkadíja, hozott (gyári) anyagból. (bocsánat, rosszul írtam ill. félreértettem háromezernyolc volt ;-P)

Előzmény: gambl-R (135359)
gambl-R Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135359

3.500??? Mit csináltak annyiért? Kinyitották a motorháztetőt? :)

Előzmény: zgi521 (135358)
zgi521 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135358

háromezerötszázhuf

Előzmény: vinjo (135357)
vinjo Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135357

Kíváncsi leszek, mennyi az annyi...:-)

Előzmény: zgi521 (135351)
gambl-R Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135356

Olajcsere, olajcsere! :)

Előzmény: vinjo (135354)
vinjo Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135355

Nekem a Lineái tűnik még a legjobbnak. :-DDD

Előzmény: bajan122 (135352)
vinjo Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135354

Egyetértek veled, nem teheti tönkre, ha mindig van benne megfelelő mennyiségű és minőségű olaj.tehát az esetleges utántöltésekre is figyel az ember. Mert nem azt mondja az Utasítás, hogy 30e km-ig rá sem kell nézni a szintre sem.

 

Sok típusnál ilyen futásteljesítmény mellett az utántöltések miatt szinte egy második "olajcsere" is betöltödik a fogyás pótlására.

 

Ha betartanám ezt a ciklust, nekem is kb 1 litert kell utánatölteni, az a Bravonál meg 30% az összmennyiségnek.

Persze az biztos, hogy az előbbi olajcsere biztos, hogy jobb a motornak.

 

Az viszont valós veszély a motorra nézve, ha egy csaló szervíz még itt is trükközik.

Előzmény: bajan122 (135349)
vinjo Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135353

;-)

Előzmény: bajan122 (135348)
bajan122 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135352

Ha csúnya akkor nem vettük volna meg ;-) 

 

Nem tetszenek a ráncfelvarrások a fiatnál (gpnél sem, bravonál sem).

Előzmény: zgi521 (135351)
zgi521 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135351

vinjo, most ment Faterkám az olajcserés pakkal Nerohoz :) kicsit izgult, ezért átmentem vele.

kemény 7800km van már a GP-jében :P 

nézegettük az új Lineát.. hááát, a frontja a lámpákkal, a dísztárcsái.. :( Bajan, tedd össze a kezed, h a tietek még a régi design!!

zgi521 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135350

OMG! ;-)

Előzmény: mcI_2.0 (135345)
bajan122 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135349

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/07/09/tonkreteszi_a_motort_a_harmincezres_olajcsere/

 

Azért nem értek vele egyet abban hogy a 30 ezres szerviz kinyírja a motort, mert az emberek zöme (a nem autóbuzik) és a flották is a gyári előírásnak megfelelően üzemeltetik a kocsikat. Így az összes (vagy majdnem mind) ilyen motorral szerelt autónak el kéne romlani 50 és 80 ezrek kilométer között.

 

Máskor az olajsár jelentkezésénél rögtön a ki nem cserélt olajat jelöli meg a szerző hibaként, most ez fel sem merült. Érdekes, mert az kézenfekvőbb oka ennek a hibának szerintem.

bajan122 Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135348

Csak te megkérdezted ez már vagy kétszer, így ne csodálkozz ha nem kapsz újra választ.

 

pl:http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=103430378&t=9155884

 

Sőt itt te is leírod, hogy nincs:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123198954&t=9155884

 

LOL

Előzmény: Bravósgábor (135344)
denil Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135347

Talán Vinjo tudja ezt biztosan de nekem az rémlik,h nincs ( vagy igen?:D )

Előzmény: Bravósgábor (135344)
Bravósgábor Creative Commons License 2013.07.09 0 0 135346

milyen aktív a fórum mostanába :)

mcI_2.0 Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135345

Nem az volt a "nem durva", hanem stilos féktárcsája, az előző hsz-éből... :-)

Előzmény: zgi521 (135332)
Bravósgábor Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135344

kérdésem az lenne fórumtársak hogy a gyári mp3-as fejegységen van-e RCA kimenet ?

Bravósgábor Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135343

előző verdából megtartottam , elég jól szól nem adtam túl rajta .

Macaudió MP tube 30

Előzmény: denil (135342)
denil Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135342

Miért pont cső?

Jobb a láda ( szerintem ).

Előzmény: Bravósgábor (135341)
Bravósgábor Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135341

köszi a tippet, igen ez valóban cső .

Nagyon nem akarok én fúrni faragni. Csak egy biztonságos felfogatást szeretnék kitalálni neki.

 

Én a csomitartó oldalára gondoltam vagy bal vagy jobb oldalra.( ahol a gyári sub is szokott lenni mondjuk .)

Előzmény: denil (135340)
denil Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135340

Több lehetőséged is van.

 

1, Közvetlenül az ülésre háttámlájába fúrsz

2, A háttámla és az erősítő közé mdf lapot raksz kárpitozva ( itt többet kell fúrni de esztétikusabb és több mindent is felfoghathatsz ha később úgy alakul )

3, Rárafaragod az erősítőt a subláda oldalára és akkor egyben tudod kivenni mindegyiket ( ha ez láda és nem cső bár csövet említesz )

Előzmény: Bravósgábor (135337)
-carcass- Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135339

Helyes.Kell is az.;-)

Előzmény: gambl-R (135338)
gambl-R Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135338

Azzal (az eggyel) nincs baj! :)

Előzmény: -carcass- (135336)
Bravósgábor Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135337

üdvözletem !

 

hamarosan bekerül egy kis pótlás a bravicsekbe a csomitartóba . Kérdésem az lenne hogy hova tudom jó helyre felfogatni , hogy tartós is legyen a későbbiekben ? Egy subcsövet hajt majd mindössze .

 

   

 

 

-carcass- Creative Commons License 2013.07.08 0 0 135336

Húúú, arcunk van ám rendesen...;-D

Előzmény: gambl-R (135329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!