Köszönöm az információt! Próbálok egyezkedni a tulajdonossal majd...
Az autó a szervízkönyv szerint Porsche-Pestnél volt korábban így remélem, nem lesz vele gond. Gondolom, ők nem variálnak és megbízható adatokat szoktak adni.
Szeretnék egy használt (4-5 éves) Skoda Superb 2.0 CR TDI-t vásárolni. hallottam már többször, hogy alvázszám alapján le lehet informálni az autókat. Ez hogyan működik és hol tudom leinformálni az autót?
A Porsche Hungáriának az a politikája, hogy kiadja az autóval kapcsolatos bejegyzéseket az adatbázisából, de csakis és kizárólag az autó forgalmiba bejegyzett tulajdonosának.
Tehát akkor tudod lekérdezni az autó előéletét, ha a tulajdonos személyesen elballag veled a legközelebbi márkaszervizbe.
Természetesen nem tartom kizártnak, hogy ha van ismerősöd, akkor másképp is el lehet intézni a dolgokat, de a PoHu azért elég komoly fegyelmet tart.
Azt azért nem árt tudni, hogy a külföldről behozott autók túlnyomó része erősen problémás - a neppereknek csak a kinti legolcsóbb autókkal érdemes foglalkozni, márpedig a piac legolcsóbb autói mindenhol elég nyavalyások. (Korábban súlyosabb sérülésük volt, vagy egyszerűen csak a szokásos átlagos éves km futás többszörösét tekerték beléjük korábban.)
Szeretnék egy használt (4-5 éves) Skoda Superb 2.0 CR TDI-t vásárolni. hallottam már többször, hogy alvázszám alapján le lehet informálni az autókat. Ez hogyan működik és hol tudom leinformálni az autót?
A segítséget előre is köszönöm!
Illetve, ha van valakinek tapasztalata a típussal kapcsolatban, akkor azt is szívesen veszem!
Ha nem is az index, de forgatás közben tud kattogni a kormányoszlop, talán éppen az index visszaléptetéséért felelős "kilincs" kattog. Ladán legalábbis volt ilyen hiba...
Persze nem tudjuk, hogy elfordítva tartott kormánynál kattog a kerék felől valami, vagy a kormánykerék tekerése közben kattog a kormányoszlopból valami...
Érdekes dokumentum, csak van némi pontatlanság a dologban! Nekem Octavia II van 2007-es modellévű, BXE motorral és még nem a 150 ezres periódussal! Az ismereteim szerint az csak a 2008-as modellévtől lett 150 ezer!
Szerintem is ráér vele pár hónapot, már feltéve ha az autó az utóbbi időben nem állt sokat, mert akkor inkább cseréltesse ki. Nagyon optimista becslés az a 4 év egyébként az évi átlagos 30 ezres futást feltételez és az azért még a Lajtán túl is tisztességes futás. (már persze egy családi autónak!) Szerintem nem véletlenül nem szerepel idő megkötés a vezérlésre, egyszerűen bírnia kell. Gondoljunk csak arra, hogy például a levegőszűrőre meg van idő megkötés, pedig a csereperiódusa optimális esetben 90 ezer km, de van egy 6 éves korlátozás. (Ezek az adatok a gyári előírások, tehát senki ne kötözködjön azzal, hogy csak egy hülye használja 90 ezerig a levegőszűrőt!)
4 év az a 6, de mint látható, már bőven kibírta ez az autó is ennek a dupláját. "Kicsit" túl van biztosítva ez az idő függvényű csere, még sosem láttam olyan szíjat amit az idő "használt" volna el. Viszont találkoztam ~20évessel is, ami köszönte de jól volt.
Szóval, szerintem nyugodtan megvárhatja vele a februárt.
Szeretnék egy kis segítséget kérni. A kérdésem az lenne, hogy miként kell egy Superb-n kicserélni a xenon lámpát? Mármint konkrétan az egész lámpára gondolok... Sajnos a jobb oldali párás (valamikor biztos kapott egy nagyot és nem is működik) Ezért nincs kedvem elvinni szerelőhöz mert az egy vagyon Londonban, és a kocsi napi használatban van, tehát nem tudom a várólistás megoldást megjátszani.
Simán csak az első lökhárítót kell leszedni és utána ki lehet venni a lámpát belőle? Esetlegesen a lámpa javítható is? Mert én rendeltem használt lámpákat, és mit ad isten pont Magyarországról sikerült megvenni :)
Egy 2008as utolsó szériás elegance típusról lenne szó. Esetleg valaki saját magának cserélt már lámpat a kocsiban?
Egy (kicsit is)hozzáértő szerelő egy perc alatt meg tudja oldani (szerintem).
A kapcsoló mögött kell lehúzni egy sarut.......-pontosan nem tudom ,hogy melyiket mert nem láttam (olyan gyorsan meg volt vele a szerelő)
Gyárilag olyan , hogy indításnál (már gyujtásnál is) felkapcsolja a tompított lámpát -xenon- Én sem akartam ,hogy minden indítgatásnál kapcsolgassa....nem használ neki az biztos...
Így most csak a helyzetjelző (led) meg a hátsó lámpa világít indításnál. -de az még jól is mutat-
Sziasztok szeretrném megkérdezni vettem egy 2007 superb és kérdésem az lenne hogy el inditom a kocsit és egyböl kapcsolódik a villágitás is e van arra mód hogy valahol valami módon kicsapcsolni vagy ez gyárilag lehet ilyen lehet e kódolni vagy programozásal bi xenon fényszóró ha valakinek van ilyen vagy ért hozzá szivesen veszem a tájékoztatását szépnapot mindenkinek