Jól van na... Viccnek szántam az ásványvizes kupakot.
Egyébként az igény az komoly, de nem merek nekiállni a furkálásnak (habár tegnap több napos töprengés után végül is felfúrtam a mennyezetbe egy csavart amin van egy szoknya, és elvileg nem fog onnan kijönni, mert rá kellett függeszteni a DST-t (az TRX, de a Decatholban így hívják :) )... Úgy, hogy akár a Prijonnak is nekiállhatnék ...
A kettes Prijon Capri II-re kellene körbe kötélzet ... az egyes hajókon van - leszámítva az üvegszálast ... mondjuk arra is jól jönne.
A kettesre azért kellene, hogy legyen mire kötni magam mögé a kiskocsit, meg mentőmellényt, esetleg más csomagot.
nk74: Köszi, nem 1 db kell, min. 8, hogy elől-hátul legyen velemi kis kötélzet. Az ÁFA rendben van, de a szállítási költség nem igazán éri meg USA-ból vagy UK-ből.
Arza: Jól hangzik a kólás kupak is, de nem iszunk eleget, és így azt sem tudom megoldani :-))
Rokonom teherautóra gyártott rögzítő füleket rakott a kajakra, de azok nekem túl magasak, és beleverném az evezőt, meg talán el is akadhat.
Érdeklődöm, tudja-e valaki, hogy hol lehet ilyen kötélrögzítőt venni Mo-on? A kajak "feldíszítéséhez" kellene, de sehol sem találok, csak külföldi oldalakon.
Ez egy 4-5 éve inaktív oldal. Utalások rendszerint a "programszervezőre" történnek, ami tényleg jogosultsághoz kötött. Pár közös túra, evezés után rendszerint megszerezhető a jogosultság.
a szombat volt talán az utolsó „meleg vizes” evezés megspékelve egy kis hidegfronttal. Jól látszik ahogy az Északi parton végigsöpör a szél, a kép készítése után kb. két perc és minden szörfös vitéz vízbe került tudásszinttől függetlenül. kb egy órás szeles hullámzás volt utána amit aztán mindenki élvezett….
Kezdtem egy lapátnyél-rövidítéssel: -8 cm az elképzelt 6 helyett. Érezhetően jobb lett, legalábbis kevésbé fárasztott, nagyobb csapásszámot is tudtam - de ez továbbra is feleslegesnek tűnik: olyan, mintha elnyelné a hajó, anélkül, hogy gyorsulna, sőt, igazán még a magától jövő cssz-ból picit elvéve is ugyanaz marad a sebesség. Verőce sikerült. A váci kőgátakat továbbra sem kedvelem, míg a többi szót sem érdemel ennél a vízállásnál, azoknál a hajóút széléig kell menni, hogy fel tudjak menni. Egy kedves motorcsónakos teligázon ment el mellettem ott (bár rendelkezére állt volna az egész hajóút, úgyhogy kissé vadvízi jellegű "élményem" lett. Feljebb valami elképesztő terjedelmű sekély rész van, 50-70 cm a víz többszáz m-en, pont jött egy szállodahajó. A szívóhatással nem számoltam annyit, úgy 20 cm vízszintcsökkenés mellett elkezdett a hajó oldalirányban befelé vágtázni a mini-cunami felé,.. :)
Verőcén 16.10 körül gondoltam, hogy a naplemente előtti megérkezéshez vissza kell fordulni, csak előveszem a megivott fél literes helyére a másik flakont... amit a kocsiban hagytam. Megálltam mosolygás nélkül... :)
Lefelé pár m-en kipróbáltam a lapátot +8 cm-el, de azonnal érződött, hogy a rövidített hossz a jó.
Ma délelőtt a Kettős-Körösön eveztem, le s föl. Meg is lett a 20 km, bár a táv 2/3 része után már nem volt ilyen őszinte a mosolyom. 3 óra 45 percet eveztem, + 15 perc pihi féltávnál.
Könnyen lehet, hogy elegendő viszonyítási alappal más lapát(ok)nál kötök ki. Természetesen mindent igyekszem kipróbálni, ha lehetőség adódik majd rá. Ez mondjuk hajóra is vonatkozik, vagy akár a saját variállható beállításaira (ülés, lábtámasz). Persze a kipróbálás(ok)nak akkor van értelme, ha a próbáló legalább valami halvány ismeretet szerez előbb az adott dolog sajátosságairól. Pl. a grönlandi technikája más, a fogásszélesség is, wingből is akadnak variánsok (egész a Van Dusen-félékig). Túrából szintén.. Igazán csak a büdzsé a határ ebben a hobbiban is, meg az ésszerűség. Az eddigiek alapján kell egy jó folyamkilométerfaló, és egy jó zegzugos víziút-járó (vagy ami a 2in1). (Tengerben még nem gondolkodom, max. Balaton, de sokan voltak így és lettek másképp.)
Szilas: akkor jó tekerést Nektek!
Az említett wingeket ki szeretném próbálni, majd bemutattatom magam a helyi edzőnél közös ismerőssel, hátha 1-1 lapátot kipróbálhatok.
Kajner 4 biztos jobb lesz, mint az 1, inkább az M-s vagy maximum az L méretben. Ha tudsz szerezni. Braca IV Min, vagy Kid Max szintén jó lehet, ha elcsípsz egy eladó darabot.
Egyébként kövesd Arza tanácsát . :-)
Sajnos, a holnapi kajakozást a család biciklizésre cserélte. :-)
Az úgy volt, hogy jópár éve vettem egy RZ85-öt (régi emlékek hatására, felelevenítésére, meg mert kajakért én "annyi" pénzt ki nem adok, mint egy tengeri.. :))) ), annak a 2 saját lapátjával, meg a 2 (itt említett) fa lapáttal, amivel a jó 60-as házaspár használta. (aztán jött az, hogy a partra szállítás egyedül az RZ85-el nem fog menni, egyben nehéz, szétszedni kivihetetlen, és persze rengeteg plusz idő). A használati sérülések miatt beadtam a két fát javításra, de csak a nagyot kaptam vissza (tavaly). Aztán jött az igény, hogy evezni akkor is kéne, ugye ebből lett a Brittany. Amit a nagyobb fa lapáttal kezdtem használni (idén aug.-), mivel ez az egy lapátom volt kéznél.
Wing: Mikor a vételnél üléspróbáztam, akkor wing volt kéznél, tetszett, bár azt evezésnek nem lehetett nevezni, így, meg az olvasottak alapján azért motoszkált bennem egy wing beszerzése, pl. mert állítólag kikényszeríti vmilyen szinten a helyesebb mozgást. A Kajner egy nagyon jó lehetőségként jött, azaz vétek lett volna kihagyni, bár az, hogy a viszonylatában kb. senki által nem használt egyes variáns, pici fenntartást okozott, de még azzal együtt is túl jó lehetőség volt, hogy ne örököljem át. Emellett egyszer értelmetlenül (lustaság), gát felett óhajtottam átmenni, akkor az egyetlen evezőm (sz)élét lakkmentesítettem, tehát a javítása idejére amúgy is kellett lapát, ha evezni is akartam. A 220-230-ról tudtam, hogy tuti hosszabb, mint az ideális, meg a versenyzés történetéről olvasottak is azt mutatják, hogy ott is csökkentek a lapáthosszak napjainkig.
Tehát lett a wing, és használni kezdtem. Aztán, ahogy a kajak használatba vételétől kezdve igyekeztem mindig messzebb menni (és közben örültem, hogy a 20 évem körüli vállfájás nincs), a majdnem verőcei útnál előjött a problémám. Ami viszont megoldást igényel, mind a bőven fejleszteni való tudásom, mind a lapát megfelelőségének tekintetében. Tehát így jött a rövidítés gondolata. De én az előbb tapasztalás híve vagyok, így a kis lapátot feltétlen ki akartam próbálni, előtte. Úgyhogy meg is tettem. Közben meg azt találtam ki, hátha átnyergelnék az elterjedtebb 4-es tollra (nagyon olcsó esetben), mert egy állítható nyeles komplett lapát egy relatíve "vagyon" használtan, tehát jó lenne csak annyit rövidíteni, ha lehet, hogy a jelen fullos nyél mindkét tolltípusnál kiadja a megfelelő hosszt. (tehát pont nincs wingekből jó ellátottságom).
Holnap akkor esély van egy közös startos evezésre? (Dk)
205,5 cm a hossza, tkp. ez az, amit a felnyúlok módszerrel kényelmesen elérek,
Aztán, ha belefér a napba, akkor viszem a winget rövidíttetni; arra gondoltam, hogy -6 cm esetén a mostani 1-es típ. tollal 214(-224) cm, egy esetleges 4-es típusúval pedig kb. (198-)208cm teljes hosszt lehetne kihozni a célzott rövidítéssel a nyélből - ez tűnik a már / még jó lesz kompromisszumnak.
Szerény véleményem szerint, ha az első mondatod igaz (akkor max 170 cm magas lehetsz ?), a Wing a tervezett rövidítéssel még mindig túl hosszú lesz. Én 183 cm-mel 210-es hosszban használom az Epicet. A Kajner 1-es ráadásul egy nagy méretű toll. Talán a 4-es tollal a 204-208 jó lehet. Ha ragaszkodsz a Kajnerhez. Egyébként van valami forrásod, hogy csak így cserélgeted az evezőket és a Kajner tollakat? :-)
Szia NickNuku, próbálom követni a lapát projectedet, de nem nagyon megy. :-) Már 3 lapátnál jársz, de még egyik sem az igazi? Fa lapátot miért csináltatsz, hagyományszeretetből? Ma már annyival jobb anyagok léteznek erre. Talán a grönlandi lapátnak ma is a fa az egyik legjobb anyaga, de túralapátot lehet karbonszálast venni. Pl. Kajner Túra, és Keskeny Túra. Ezeket sokan szeretik. Így érzésre, a beszámolóid alapján egy Keskeny Túra jó lehetne neked. De nehogy vegyél próba nélkül :-) Vannak más gyártóktól is ilyen lapátok, csak keresni kell. Én is eveztem fa lapátokkal az NDK 2 személyes összecsukhatómban, de nem térnék ahhoz vissza (a hajót is eladtam, mert a rendes kajakok után egy evezhetetlenül széles bárkának találtam, bár sok szép emlék fűződik hozzá). Egy lapát kéne, ami tökéletes a testedhez és a hajódhoz. :-)
Profik jellemzően 2 lapátot tartanak, egyet tartalékként és eltérő időjárás esetére. Nekem egyelőre az Epic SM Wing tökéletes, nem érzem, hogy szükségem lenne túralapátra. Talán viharlapátnak jó lenne egy grönlandi, de még nem eveztem olyannal, meg a vihart is kerülöm (bár nem mindig sikerül).
Tegnap du. sikerült leugrani egy Tungsram-strand Alsó-Göd körre, sok evezős volt a vízen, de széles a Duna, nem lehet messziről azonosítani a hajókat.
Vasárnap, ha nem esik, tervezünk egy Dunakeszi indulású evezést, talán olyan 10 felé, de ezt még lányommal is egyeztetem :-)
Én a hűvösebb időt jobban kedvelem a testmozgáshoz. Pl. 20 fok fölött nem szoktam már futni, arra nekem 10-15 fok az ideális. Nyári melegben marad a kerékpározás.