Persze, én nem azt mondtam, hogy 100 e nél kell olajat cserélni, valamint azt sem igaz minden esetben, hogy 30 e ig kell húzni a cserét. Nagyon sok tényező (sok város, forszírozott, erőltetett hegymenet öt személlyel):) módosíthatja az intervallumot.
És valóban, szervíz után mindíg ellenőrizni kell az elvégzett munkát! Az durva lenne, ha 110 e után fentmarad a vezérműszett:-(
családban volt egy autó (sztem a típus nem fontos annyira, szívó benzines) a rendszerváltás utáni években. laikusként rendszeresen hordták a márkaszervízbe / év. pár évesen 70e km magasságában az egyik lelkiismeretes szerelő hívta fel a figyelemet, hogy ez még valszeg a gyári olaj "csókólom olajcsere nem volt ezen az autón?" szurok fekete, sűrű tejföl állagú volt az olaj. mondhatjuk persze, hogy "után kell ellenrőrizni" user-kém, de sokan nem így akarnak élni.. egyébiránt az autó szépen muzsikált tovább évekig. azt hozzáteszem, hogy az érintett azóta nyilván jelöli a cserélendő alkatrészeket az autóin és ellenőrzni a szervízek után..
aztán saját fülemmel hallotam a köv. olyan hozzáállást mikor használautónézőben voltunk.. a "kalapos művészember" megveszi az új autót, pár évig használja , nuku pénzt költ a szervízre. (tehát semmilyen szervízlátogatása nincs, olajcsere sem!!) aztán eladja és még be is vallja, hogy Ő ezt így teszi évtizedek óta minden járművével. :(
Én úgy látom, hogy van az olajnak egy élettartama ameddig ellátja a feladatát, eddig az ideig nincs gond. Ha viszont már nem látja el akkor hamar kinyírja a motort. Úgy vélem, hogy egy 30 ezres gyári előírásnál mindegy hogy 27 vagy 34 ezernél cseréled. A 100 ezer viszont már tuti túl van azon amíg egy olaj képes ellátni a feladatát.
Azt azért hozzáfűzném, olajcsere nélküli 100 e km után valószínű hamarosan tönkremenne a motor. Én harmincezrenként cseréltetem, nem fogom meglátni ( legalábbis remélem), hogy 300, vagy 450 ezret tud a motor.
A főnökeim új és nagyon drága járműveinek szerintem még több az intervallum, és soha nem bírálják felül a szervíz tanácsát. Na ezekre mondják, hogy öt évesen, 450 ezer km után tökéletes a motorja:-)
Azt hiszem te is leírtad, hogy az olajat nem a magas fordulat nyírja ki, hanem az alacsony. Nem elég a hőfok, gyenge a kenés. Nem ég ki az olajból a sok szennyeződés. A kamionok motorjának terhelése szerintem (nem tudom, csak úgy vélem) nagyobb mint a személyautóké. Nagyobb nyomaték vonszol nagyobb súlyt. Ráadásul a keverék is szegényített mert a fogyasztásra gyúrnak nagyon (bár ez ellent mond a nem ég ki az olaj elméletnek, mert ilyenkor meg a hőterhelés nagyobb). Így azért az olajra elég nagy szerep hárul.
"a cikk a direkt-befecskendezéses motorokról szól"
Persze, én csak a cartárs írására reagáltam, ő meg álltalánosságban beszélt.
Ezzel nem értek egyet. Laikusként úgy gondolom, hogy idővel az olaj elveszíti mind kenő, mind hűtő mind pedig a szennyeződést magában tartó képességét. Ezek következménye lehet az a sár amit a kocsiban láttunk. Szerintem az adott esetben az autó sokat járt hidegen (rövid utak) és nem cseréltek benne olajat 60 ezer km-ig.
Biztos vagyok benne, hogy mind a motort mind az olajat tartalékokkal tervezik, viszont egy kétszeres futás ráadásul szélsőséges körülmények között (ami már inkább négyszeres így) nincs belekalkulálva (nem érné meg).
A 30 ezres cserékről (ami a cikk szerzője úgy misztifikál) meg csak annyit, hogy a kamionoknál ez duplája, triplája, tehát mind a technika mind az olaj lehet olyan ami bírja.
Ha jól emlékszem, ez a direkt-befecskendezéses motorokról szól. A benyás Bravo nem az.
Én az első 30k-t utántöltés nélkül csináltam. A másodikat 25k-nál ejtettem meg, emlékezetem szerint. Viszont, minden 600+ km-es út után nézem a szintet. Amit írtál, azzal egyetértek, ami kimaradt, az a szűrő, mert az azért telítődik....
Egyetértek veled, nem teheti tönkre, ha mindig van benne megfelelő mennyiségű és minőségű olaj.tehát az esetleges utántöltésekre is figyel az ember. Mert nem azt mondja az Utasítás, hogy 30e km-ig rá sem kell nézni a szintre sem.
Sok típusnál ilyen futásteljesítmény mellett az utántöltések miatt szinte egy második "olajcsere" is betöltödik a fogyás pótlására.
Ha betartanám ezt a ciklust, nekem is kb 1 litert kell utánatölteni, az a Bravonál meg 30% az összmennyiségnek.
Persze az biztos, hogy az előbbi olajcsere biztos, hogy jobb a motornak.
Az viszont valós veszély a motorra nézve, ha egy csaló szervíz még itt is trükközik.
Azért nem értek vele egyet abban hogy a 30 ezres szerviz kinyírja a motort, mert az emberek zöme (a nem autóbuzik) és a flották is a gyári előírásnak megfelelően üzemeltetik a kocsikat. Így az összes (vagy majdnem mind) ilyen motorral szerelt autónak el kéne romlani 50 és 80 ezrek kilométer között.
Máskor az olajsár jelentkezésénél rögtön a ki nem cserélt olajat jelöli meg a szerző hibaként, most ez fel sem merült. Érdekes, mert az kézenfekvőbb oka ennek a hibának szerintem.