Nekem 2007 óta van fönt a Sprinter hátulján, teljesen jó. Állítólag rohadt messziről visszaveri a tompított fényét is. Én még nem mentem magam mögött, úgy hogy nem tudok erre mit mondani :-)))
Az Egressy úton vettem annak idején 4 métert, az MKFE székházban.
De láttam már az Europartsnál is a Besence utcában, meg az Ócsai úton a kamionos boltban. Nem egy egetverő az ára, legalábbis én nem rogytam le mikor vettem.
Valójában nem tudom, hogy kamionozással keresi-e a pénzét az a fiatalember/fiatalasszony, aki most megnősült/férjhez ment*, de valószínűleg igen. De minimum jó haverjai a kamionosok. Szatmárnémetiben van egy fura szokás. Az úgynevezett Zsidó korzón – nem tudom, mi lehet a[...] Bővebben!Tovább »
Jó olvasni amiket írsz, az az átélés ahogy meséled... :O)
Nagyon sok dologra akkot jössz majd rá mikor már 1dül leszel, és azt fogod igazán jól megtanulni ( persze lehet hogy ez miatt a tanulópénzt is megfizeted majd).
Nekem idáig nem volt olyan melóhelyem ahol úgy igazán volt "batnuló" kör. Vmit motyogtak majd másnap megkaptam a kulcsot és irány horány... Most is a konténernél csak álltam és bámultam mikor jött a kalmár leszedni a konténert lestem füleltem, hogy mikor indulhatok de a végén csak belejöttem.
A rámpának ütközést majd télen fogo átértékelni igazán... mikor kifogsz vmi havas jeges telepet ahol csak úgy tudsz rámpára állni, hogy előre csúszol az ülésben és nagygázzal had csattanjon majd hirtelen téped a féket ( főleg autómata dögnél).
Jászberényben az electrolux nál voltatok, hogy Gyömrő felé jöttetek vissza? Azt a Gyömrő-Nagykáta útvonalat imádtam, ha nem volt semi balfasz az úton akkor kurva jót lehetett racsingolni arra a pót csak úgy repkedett a gép mögött.
És akkor erről a hétről,illetve még a múlt héthez hozzátennék jópár dolgot,amit a fáradtságom okán kifelejtettem.Először is elnézést kérek azon Wabisoktól,akik jöttek szembe,integettek én meg nem intettem vissza nekik.A múlt héten az útszűkületeknél,sávelhúzásoknál még az összes kezemmel szorongattam a kormányt,és nem volt mivel inteni. Elfelejtettem megemlíteni a rengeteg túlméretes szerelvényt,amit láttam.Mivel ezek főleg éjjel mennek,és hát mi is éjjel mentünk,ki tudtam élni a gigantomániám a hatalmas dolgok láttán.Nem semmi,hogy miket cipelnek kamionokon. A múlt héten asszem már kedden elvesztettem a gyorshajtásszüzességemet,még gyakorolnom kell ezt az egypercezést.Már előkerestem egy régi karórát,amibe tetetek majd elemet,hogy legyen,ami mutassa a másodperceket.:-))) Jah,és a múlt héten is meg ezen a héten is sokat mentünk esőben.A Dafnak meg 3 ablaktörlője van.Totál orgazmus ez egy rajongó újoncnak,ahogy töröl a 3 ablaktörlő.:-)))))))))
Ezen a héten csak két fordulót mentünk,a szokásos módon,éjjel.Nem történt sok érdekes,amikor vezettem,vigyorogtam,mint a vadalma,immáron rutinosan hasítottam az autópályákon,amikor a Főnök vezetett,akkor meg vártam,hogy újra vezethessek.Ezen a héten már több stau is volt,érdekes látni,hogy a németek milyen rutinos stauzók,ahogy beáll a pálya,már ugranak is ki,pisilnek,szóba elegyednek egymással,előkerülnek a szendvicsek,italok,végre van idő mindenre.A Főnök szerint a németek akkor alszanak jól az éjjel,ha legalább 1 órát állnak stauba minden nap.Lehet benne valami. Mindkét fordulónál kaptam egy-egy rámpát,az elsőre egy egyenesbe húzással ráálltam,büszke is voltam nagyon,a második négy húzással ment csak,arra szarul fordultam rá már az elején,de meglett simán.Ha már itt tartunk mondanék a Kezdők kedvéért két érdekességet,amit nem említenek se tanfolyamon,se sehol,pedig nagyban csökkentené a paraszintet,legalábbis én örültem volna,ha tudom előre. Ugye amikor az ember csinálja az E jogsit,rámpához kell tolatni,egy párszor kiszáll az ember,hogy a rámpát szimbolizáló dolognak neki ne menjen.Meg is beszéltük a tanfolyamon,hogy az első párszáz rámpáratolásnál négymilliószor fogunk kiszállni,hogy ne menjünk majd neki.Így utólag most már logikus,de mielőtt élőbe láttam volna rámpát nem tudtam,hogy tudniillik a rámpának NEKI LEHET MENNI!Amikor odatolat az ember,a rámpán is és a póton is van ÜTKÖZŐ,ami arra hivatott,hogy ha óvatosan tolatunk hátra,nekimehessünk,majd egy pár centit előreguruljunk,hogy a két ütköző ne érjen össze.Mert amikor szintezi az ember a pótot a rámpához,és ezek összenyomódnak,keletkezik egy kis feszültség.Szóval nem kell aggódni,nem kell sokszor kiszállni,az ember finoman ütközésig hátratolat,előregurul pár centit,és kész. A másik a tachográf.Ez egy nagy mumus lehet,ha az ember élőbe még nem látott ilyet.Vizsgázunk is belőle,megtanuljuk,hogy kell kezelni,pihenőre tenni,nyomtatni,műszak kezdet és vég,ilyenek,de hogy ténylegesen mit kell nyomkodni rajta,arról vajmi kevés szó esik.Aztán amikor az ember tachográf közelébe kerül,akkor csak nézegeti a gombokat,meg a kijelzőt,és fingja nincs,hogy mi van.Én is így voltam.Persze a Betanító tanítgat,hogy mikor mit nyomjunk,de esetleg kimaradhatnak fontos dolgok.NEM KELL AZONBAN AGGÓDNI!Üres perceimben ugyanis elkértem a Daf kezelési utasítását,és a mellette megtaláltam a tachográf kezelésijét is!Kéremszépen,lépésről lépésre,szépen sorjában MINDEN le van írva benne!Csak tudnám,hogy legalább az egyik tanfolyamon,hovatovább a Wabererses tanfolyam miért nem nyomnak az ember kezébe egy ilyet,vagy legalább a fénymásolatát a lényeges dolgoknak!!Szóval nem kell aggódni,ezt is meg lehet tanulni,ott van hozzá a könyv. Persze ez csak abban az esetben érvényes,ha a kamionba BENNE VAN eme kis könyvecske,remélem az enyémbe benne lesz.Ha mégse,szerintem jövő hétvégére kölcsönkérem,és kimásolom belőle a fontosabb részeket.Meg beszkennelem,aztán aki kéri,elküldöm neki e-mailben. A múltkor írtam,hogy a magyarországi cég,ahova megyünk,hát rendkívül nehezen megközelíthető helyen van a raktára,és nagyon szűk helyen kell elfordulni.És hogy én ott kb. sose fogok elmenni.Kérem tisztelettel,de igen,a héten megcsináltam!Az őrült Főnök először azt mondta,menjek ki nyugodtan egyedül,nem lesz gond,de én mondtam neki,hogy minimum üljön ott mellettem.Végülis millimétereken múlott,de sikerült a dolog.Hál'Istennek akkor volt műszakváltás,úgyhogy vagy 6 busznyi ember nézte a ténykedésem.Az utána lévő szűk 30 km-nyi bundást is megnyertem(Gyömrő és környéke,ha valaki ismeri),úgyhogy amikor megálltunk a telepen tankolni,elfogyott hirtelen egy másfél literes Naturaqua egybe,de a lényeg,hogy megcsináltam.:-)))) Mondjuk az a nehéz ebben az egészben,hogy az ember hozzászokott,hogy tud vezetni.Úgyértem személyautóval akármit megcsinálok,akárhova beparkolok,meg minden.Kezdő kamionosként az ember újra átéli,hogy milyen ténylegesen kezdőnek lenni.Megint nem érzi az autót,nem tudja hol az eleje,hol a vége,hogy kell kanyarodni,mindent újra kell tanulni,szóval lelkileg megterhelő újra balfasznak lenni.Remélem hamar belejövök.Lehetne még pár tükör a Dafon.Amiről kb. az egész gépet belátni,mert így nehéz. Meg amivel még sokat szenvedek,azok a parkolók.Alapvetően ugye éjjel megyünk,akkor meg zsúfolásig van az összes.Mivel mindenhol kamionok vannak,egyszerűen nem látom át ezeket a parkolókat,fogalmam sincs,hova állhatok,hova nem,mindig a Főnök mondja,hogy erre meg arra lesz hely,ide állj,oda állj.Már egyedül fogok Úniózni,még akkor is őt fogom hívogatni,hogy figyelj itt vagyok Róma mellett egy parkolóba,szerinted hova álljak?Vagy nem állok meg soha,és végtelen idejű túlvezetés miatt börtönbe kerülök ötezer évre. Vasárnap újra megyünk,a 3 körös hét jön.Folyton fáradt vagyok és szét vagyok csúszva,ez az állandó éjszaka embertelen.A Főnök szerint amilyen ütemben tanulok,1 hónapig leszek csak nála.Úgy legyen.
Ez a hét is eltelt,1 órája értem haza.Először reagálnék,amolyan 95xf módjára:
Deps: Sajnos ennél a fuvarnál nincs mit tenni.Én sem csípázom,hogy menet közbe nem ülésbe vagyok bekötve,de fontosabb ennél,hogy aludjak amennyit lehet.Álló helyzetben nincs elég idő,vagy inkább úgy mondom,hogy a nappali alvás nem elég,főleg a 3 fordulós hétnél.
Cicó: Ezen a héten már csak fele annyi cuccot vittem,de jövő hétre még ezt is megfelezem.Már eltettem a nagy utazóm,jó lesz a kicsi is meg két szatyor.:-)))))))))))))
Gyurfi: Igen,arról a fuvarról van szó.Nálam segítőkész az Ember,csak így tényleg kimarad jópár dolog.
NemÍROKmár: Ezeket átgondoltam én is már.Az mondjuk túlzás,hogy semmit nem tanulok,de tény,hogy fontos dolgok elmaradnak.Ezután el kell még mennem legalább egy angolba valakivel,hogy lássak egy ilyent legalább,plusz feltegyek pár kérdést.Mondjuk úgy ötvenet.Ugyanis remek ez a betanuló,de a Betanító 4 éve nem Úniózott már.Pölö nem tudta elmondani,milyen egy érkeztetés.Meg ilyenek. A fizetés nekem is a legfájóbb pont,az ember feleannyi időt sem tölt külföldön,mintha Úniózva tanulna be. Azt viszont nem hinném,hogy ez lenne a világ legjobb melója.Az egyik hét vasárnap estétől szombat reggelig tart,a másik hét hétfő délutántól péntek délutánig.Végig éjszaka,késő délutáni indulásokkal,reggeli érkezésekkel.Ha választanom lehetne(mert ez tényleg csókos melónak számít,ilyenről csak álmodhatnék(már ha tetszene)),inkább mennék egyedül Úniózni,kevesebb fizetésért,de ez az állandó 4kéz állandó éjszaka állandóan tanulókkal,hát,eléggé rémálom. Ezt a unitvezetős üzenetet átadom.Rögtön az élbolyba kerülnék asszem.:-))))))))))))))))))