Egy 98-as dízeles B-s Vectrám van és egy olyan problémával küzdök, hogy a vákum rendszer meghibásodást ír ki a számítógép és emiatt 130 után tilt. Volt szerelőnél ahol minden ki lett takarítva, viszont egy kis olaj volt a vákumcsőben. A probléma ezután is fenn ált. A lamda szondát is kicseréltük még plusz információnak.
A víz elég hamar fölmegy 100ig és indul a venti. Valami buborék is vándorol a rendszerben úgy hallottam. Bent valami bugyog induláskor. Amúgy nem fogy a víz, belül nem ereszt a radiátor sem. Nem tudom miért nem bújik ki a levegő a kiegyenlítő fele.
Az alapjárati motort elég kipucolni, az esetek 99%-ában megoldja a problémát, otthon is egyszerűen megteheted, én oldószerben (benzin, gázolaj, WD40) áztatom, utána alaposan áttörlöm. Ha sokáig koszosan hagyod, akkor bizony cserélni kell. Szorulhat még a gázbowden is, de az nem jellemző.
Az előgyújtást szervizben 2,5 perc alatt beállítják, ha nincs otthon stroboszkópod. De ha könnyen indul, és pörög rendesen, akkor nem az a baj.
A kemény járást az elhasznált, vagy rossz minőségű olaj is okozhatja. De csattoghatnak a hidrotőkék is, főleg hidegen, de pl. nekem évekig bírta.
Ha a vized nem forr és nem is fogy, akkor nincs semmi baj a vízmelegítéssel.
Van egy 98-as F astrám, 1.4-es 8 szelepes egy injektoros motorral (44kW - 60LE).
Az a problémám, hogy magas az alapjárat és melegen ugrál is, ha kicsit többet hagyom alapjáraton akkor kigyullad a hiba jel. Ha leállítom és kicsit később újra beindítom és megyek is vele akkor nem gyullad ki újra. Ajánlották az alapjárati motor cseréjét. Tényleg ez lehet a hiba forrása?
A másik dolog, hogy kicsit hangosan jár, úgymond "keményen", valamint eléggé melegíti a vizet. Vájtfülü ismerősöm szerint nagy az előgyújtás és ezért van ez. Igaz lehet?
Egyébként könnyen indul hidegen melegen és ereje is van. Hengerfej valószínűleg nem repedt és a tömítés is valószínűleg oké, mert a víz nem fogy, és nem is bugyog a kiegyenlitő ha letekert kupakkal hallgatom, se melegen se hidegen. Az olaj sem fogy és nem is füstöl.
opelbontó, racing bazár és az aukciós piacok. Vagy valaki aki angol autót bont, ők minden darabját külön is eladják általában, ha tudják még tárolni az autót. Ha nem, akkor lehet hogy csak a csomagtartóval eggyütt adják. Nem lehet ezt rövidrezárni vagy programból leprogramoztatni? Nem tudom mennyire can busos kommunikációjú ez a szenzor.
E Kadetthez keresek jobbos és balos fehér első indexet, és a képen látható dísztárcsából legalább egy darabot (több is jöhet, de csak sértetlen fülekkel)
Üdv mindenkinek! Nemrég vásároltam egy Opel Astra H cabriot 2006-os évjáratút. Egy olyan problémám lenne vele hogy a csomagtartónál az egyik szenzor nem jó és mindig nyitott állapotnak érzékeli és ezért a tetőt nem engedi lehúzni. Opel szalonoknál érdeklődtem már de nem tudtak segíteni. Esetleg valakinek lenne valami ötlete hogy hol lehetne találni ilyen szenzort? A válaszokat előre is köszönöm. :)
Most vettünk egy corsa B 1.5TD isuzu-t '99-es és azt vettem észre rajta, hogy menet közben is folyamatosan izzít. Elkezdem kiméregetni a dolgokat. A relé jó, a hiba a relét vezérlő "test" kábellel van. Indításkor szépen izzít, le is kattan, de ha nem indítok rá lekattanás után csak rajta marad a gyújtás, akkor a vezérlő szálon 3-5 mp-ként teljesen szabálytalanul egy-egy tizedmásodpercre be-be ugrik a "test jel" (biztos nem így kell mondani, de remélem érthető) addig, ameddig le nem veszem a gyújtást. Viszont ha lekattanás után ráindítok, akkor viszont folyamatos test jel jön a reléhez, ami ugye emiatt behúz és állandóan izzít menet közben is, hidegen, melegen, mindig.
A gondom, hogy nem tudom visszakövetni ezt a vezérlőszálat a kábelkötegben, hogy honnan érkezik és mi vezérel?
Ha a termosztátházban található jeladót amin a 10cm kábel van széthúzom, semmi nem változik!!
Honnan érkezik ez a vezérlő test jel? Mi okozhatja gyújtáson ezt a teljesen szabálytalan össze-vissza jelet, járó motornál pedig a folyamatosat?
Ha valaki tudna segíteni, megköszönném, mert sürgős lenne!
Semmi gond. Írtam hogy nem ingyé. Picit még mokolok vele, cserélek egy hőgombát a ventilátornál meg egy hő érzékelőt, ha utána sem jó megkapod. Ezt nyugodtan veheted fenyegetésnek :)
Sziasztok! Eladó 4 db gyári 14-es dísztárcsa, elvileg Corsa-é, de persze más típusra is jó, nálam sem Corsán volt. A 4-ből 3 teljesen hibátlan, 1-en van egy kis karc, de bőven nem vészes. Ára 5 pénz, Debrecenben van, privátban érdeklődhettek, köszi.
Nem vagy pesti véletlenül? Nem akarok az időddel rendelkezni, de ha valahol itt laksz vethetnél rá egy pillantást. Persze nem ingyen. Elég rozoga a gép, de amit tudok mindig megjavítok rajta, idő+pénz kérdése. Sajnos elég trehány volt az előző gazdája. Ennek ellenére szeretem is, meg kell is.
Volt pár autóm eddig, Warbik 4db, Suzuki, de egyik se szívatott ennyire, általában magam meg tudtam javítgatni bármilyen hibáját. Wartburgból a motor ki is 20 perc, de most csak lesek. Összetettebb picit :)
"Azt vettem még észre, hogy mikor üzem meleg a motor, a csövek ugyan olyan puhák, mint hidegen, tehát nem alakul ki nyomás."
Akkor itt lehet a kutya elhantolva..... Nyomás nélkül 100°C-on forr fel (a hőmérő nem feltétlenül mutat annyit), míg 1bar nyomáson 117-120°C-on. Nem zárt a rendszer. Mivel nem folyik, a folyadékszint felett kell legyen a tömítetlenség. Tágulásitartály és a sapka.
Mondjuk az is egy kérdés, miért melegszik fel ennyire??? Nincs még annyira meleg, hogy ez indokolt lenne.
"A javítási könyv szerint, a hőmérő jeladó gombát kell kitekerni légtelenítésnél,"
Az utóbbi vagy 20 évben én még egynek sem tekertem ki és légtelenedtek mind. (ha a vékony csövek egyike sem volt eldugulva)
Sajnos eddig semmi nem jött be. A tágulási tartály szelepét leellenőriztem pumpával. 1.1 és 0,05 bár nyomásnál nyit. A javítási könyv szerint, a hőmérő jeladó gombát kell kitekerni légtelenítésnél, megtettem. Egy hétig jó is volt. Ma megint kibugyogtatta a vizet a 95 fokos motor, miután leállítottam. Pedig azt is megvártam míg kikapcsol a hűtőventilátor. Gyorsan beindítottam, minden vissza állt, a mintha mi se történt volna. Azt vettem még észre, hogy mikor üzem meleg a motor, a csövek ugyan olyan puhák, mint hidegen, tehát nem alakul ki nyomás. Ebből az jön számomra, hogy ereszt. De a víz nem fogy, és lecsöppenés sem látszódik.
Sziasztok mit lehet tudni az Opel Insigniárol?2010 es évjárat 2.0 diesel 160 LE sport tuer
most vettem egyet a cégembe és szeretnék valami kis infot megtudni rola,saja roszat műr halottam de mivel eladják öket anyira mégsem lehetnem roszak szerintem mindenki csak szidja,de olyan nem ir akinek van csak aki sosem vett ilyet még vagy nemtudta megvenni.
Szervizmunkában járatosaktól szeretném kérdezni, hogy hosszbordás ékszíj cseréjekor mit érdemes még cseréltetni? Komplett feszítőt, csak görgőt vagy elég csak a szíjat magában? Z14XEP, klímás.
'98-as 1600ccm-es 5 ajtós F Astrámon kell cserélni a hátsó kipufogó dobot. Szeretnék rá valami szolid sport kipufogót tenni. Mit tudtok ajánlani, ami méretpontos, nem kell semmit hegeszteni, csak cserélni a régivel?
Budapesti átvétellel érdekelne (lehetőleg raktárról, max 1-2 nap várakozással).