ezért vettem egy "Dynamic Force"-t (15 pénz), amire nem vagyok büszke, de ugyanúgy 2 év gari van rá, mint a boshra vagy vartára. Sajna ez is csak 56 Ah :S
Amig garis talán kibirja....
Ez Budapesten történt? ott helybe is kiviszik az akkut.
Sajnos nem csak az én népautóm ilyen, a kollégáim is hasonló vasakkal járnak ( 2 és 4 kerékhajtásosak vegyesen ), a 2011 év végi változatokra jellemző ez a fulladásos, megállásos halál. Egy esetben nem csinálják, ha úgy bánsz velük mint egy benzinessel ( kipörgeted és fordulatszámon használod ). Nagyon fura dolog, hogy ugyanazt a motorvariánst nyomja a cég személyautókba ( Seat Ibizától-Vw Sharanig ) és a haszonjárműveibe is ( Caddytől - az Amarokon át - a Crafterig ). Eddig sem néztem nagyra a 2.0 Tdi feliratos autókat, ezután meg szimpla közöny lesz a válasz, mert motorikusan nem ér fel a Vw a Renault-ig, ezt Renault tulajdonosként és Vw haszálóként 1000%-ra ki merem jelenteni. Fogyasztásban ott van, de kulttúráltságban és erőleadásban lenne még mit tanulniuk.
Háát, mivel sürgős volt és Auchan parkolóban álltam adott volt, hogy ott veszek egyet. A Bosch méretre illett volna bele, de a polaritás nem passzolt, Varta csak 56 Ah-ás volt és 25 pénz, ezért vettem egy "Dynamic Force"-t (15 pénz), amire nem vagyok büszke, de ugyanúgy 2 év gari van rá, mint a boshra vagy vartára. Sajna ez is csak 56 Ah :S
70 Ah-ás csak nagy mératban volt, ami nem fért volna bele.
Azért én javasolnék egy autóvillamosságis átvizsgálást a töltés tekintetében, előfordul, hogy a rossz aksi, viszi magával a generátort is, ami pár hónap után halhat meg. Egy mérés, ellenőrzés, kiolvasás stb pár ezer, egy generátor 25-50 e Ft.
Milyen akksit vettél?
Ablakmosóra Trotter mester irt szépet, de a keresővel is találsz millió megoldást:)
Aksi volt szerencsére, 62Ah-ás élt 3 évet (Exide). Megmértem multiméterrel és 7,8 voltot adott terhelés nélkül, ami igencsak hulla teljesítmény.
Érdekes, hogy nem indult az újjal sem, ha rákötöttük bikával, csak, ha beraktuk, és leszedtük a régit.
Pillanatra elengette a csipesz a pozitív sarukábelt, úgyhogy elment a rádiókód, de szervizfüzetben megvolt, úgyhogy most minden kafa.
Más: valaki szerelte már az ablakmosó folyadék tartályt/motort? Nem nyomja a vizet, motor zúg, cső ameddig visszabonthattam száraz, belefújtam egy bringa pumpával, tartály buborékolt, de nem nyom fel vizet az istennek sem.
Bár lehet aztán hogy mindenkinél másképp működik a rendszer
Nem hiszem, automata egyforma, manuális egyforma, értelme nem sok van ha eltérő lenne. Az lehet még, hogy különböző éghajlatra különféle specifikációt gyártanak - ez tény - igy akinek külföldi a kocsija más lehet mint a magyar. Természetesen azonos égövi szintén olyan mint a magyar kocsik.
A belső keringéses dologban igazad van:), automata üzemmőd egyik része, hogy beindulás után végig játsza a koplett rendszert, esetleges hibás részegységek kizárására.
Azt hittem halucinálok, csipogott, lassan emelte az ablaktörlőt, meg a központi zár az ajtókban katogott, elsötétült a műszerfal, világítás nem működött (ajtókban igen) egyszóval teljes káosz :(
Ez akkuproblémára utal, DE vásárlás előtt én ellenőrizném a saru csatlakozásokat, különös tekintettel a kasznira és az akksin lévő biztosítékra vonatkozóna. Ezeket megtisztítanám, nem dobálnám ki a pénzt uja akksira. Aztán a cimbora akksiját tenném bele, s ha igy is ugyanaz, akkor mennék csak akksishoz, illetve trélerezném. Ha ezek megoldják akkor olcsóbb.
Cimborám utánamjött, bikázni próbáltuk, lámpák akkor működtek, de az önindító relé (vagy bendix??) csak kattogott és semmi.
Nekem ez utal a fenti javaslatra, kontakhibásak a csatlakozások.
Nekem volt szerencsém nehány alkalommal jelen lenni új autó átvételekor, magam is vette át két autót (igaz egyiket anyumnak), de sosem volt részem semmilyen puccparádéban. A szomszéd is azt hiszem a VW és a Toyota átvételekor kapott egy csokor virágot, meg egy pezsgőt.
Persze a cég saját reklámjával ellátott kulcstartót rarakják mindenhol a kulcsra, meg matricát is az autóra, ezen kívül elmagyarázták mi hogy működik.
Nehéz eldöntenem, hogy hiányzott-e vagy sem, minden esetre az okosabb kereskedő valami gesztust ha ad, az ember szívesebben ajánlja (akár csak meséli milyen volt átvenni a vasat) ismerőseinek, ami a jövőre nézve jó a kereskedőnek, a vásárló meg érzi, kapott valami pluszt amire nem számított. Egy üveg pezsgő (mondjuk Törley) nincs egy ezres, ennyit lehet áldozni szerintem.
huhh, ez jó lenne, ha igaz, amit mondasz. Mi az a fenékzárlat? Ez egy 3 éves akksi, soha nem állt kint télen és katalógusból rendelt kimondottan ehhez a tipushoz. Ennél azért többet vártam tőle :)
Akkor nincs nálam semmi rendelenesség, visszaolvasva páran írták hogy náluk a szélvédőre irányítja előszőr, nem lehet hogy ez a belső keringetéses dolog téveszt meg minket, és csak a hangja miatt tűnik úgy hogy előre megy a hideg levegő? :) Bár lehet aztán hogy mindenkinél másképp működik a rendszer
Hello! Előző automnál se mutatta előjelét hogy meghal az akku, mégis fenékzárlatos lett. Bikázni próbáltuk, de csak kattogott az önindító és a műszerfal össze-vissza villogott, mutatók kiakadtak...akkucsere megoldotta :) Bízzunk benne hogy nálad is ez a probléma!
Ma egy bevásárlás után nem indult az autóm (1.5 dci 2004). 5 éve használom, soha nem volt baja. Azt hittem halucinálok, csipogott, lassan emelte az ablaktörlőt, meg a központi zár az ajtókban katogott, elsötétült a műszerfal, világítás nem működött (ajtókban igen) egyszóval teljes káosz :(
Cimborám utánamjött, bikázni próbáltuk, lámpák akkor működtek, de az önindító relé (vagy bendix??) csak kattogott és semmi.
Mi a nyák lehet? karoszéria vez. egységre gyanakszom, az akksi semmilyen előjelét nem mutatta annak, hogy készül meghalni..
Most ott alszik az auchan parkolóban, holnap kiderül tréler lesz-e belőle.
Egyébként a pezsgő, meg miegymás sztem. csak arra jó, hogy ünnepel az eladó, hogy eladott egy kocsit. (Ha vennék a páromnak egy bevásárlószatyrot, biztos én is átkötném maslival... de az más tészta)
Nem vagyok az ünnepelgetés híve (kivéve családi kört), a többi számomra majom-parádé. Hogy esetleg értsétek is: ha Magyarországon belépek egy üzletbe (nem tecso, kisebb), ott jó eséllyel rámköszön az eladó (mert bunkó voltam és nem én köszöntem hamarább) és egyböl megkérdezi, miben segíthet. Szlovákiában levegő vagy, ha belépsz valahová. Ha én ráköszönök a hozzám betérőre, akkor az rámnéz hülyén, hogy mi bajom van?(esetleg mivel akarom átverni?)
95-ben betértem egy Seat szalonba, kóvályogtam ott 10 percig... Ha valaki rámszólt volna, hogy mit akarsz itt te hülye, egyből vettem volna egy Cordobát. Mivel nem így történt, átsétáltam a szomszédos VW-hez és Golffal mentem haza.
Fogalmam sincs, mit raktak a feneked alá annyi pénzért (Passat, Touran?). Mint lentebb írtam, a renó előtt Tourant próbáltam és kellemetlenül pofára estem, nem is vettem meg. A mostani nekem VW Tiguan, megy mint az angyal, semmi bajom vele. Mint írtam kicsit korábban, 2-es fokozatban is simán felpörgetem 4500-ra, kb 120 km-sebességgel. Nálam semmi sem igaz, amit leírtál (csak addig káromkodtam, amíg meg- és kiismertem az autó logikáját). Visszakapcsolásnál az 1000-es fordulat a határ, amikor alacsonyabbat kér, felfelé korlátot még nem tapasztaltam.
Úgy látszik, amit kaptál, abban egy nagyon hülyén leszabályozott fordulatszám-túlpörgés gátló van. Nem vmi kisteherautó?
A múltkor voltam a döcivel műszaki vizsgán, és azért ásítoztam ott kb. 2 órát, mert egy Opel Vivaron nem tudták megcsinálni az emmisszió vizsgát, mert -mint mondták, 2500-as fordulat fölé nem tudják vinni (ennyi a gyári leszabályozás, még a szakszervizt is felhívták). Érdekes, nekem is van Vivarom, (igaz, régebbi évszám), az enyémet simán be tudják mérni. Alacsony seb-fokozatokon nálam 3500 a kritikus határ (a lefulladás 2 - 3 fokozatban), ha nem kapcsolok feljebb időben, akkor szinte megállok az úton. Viszont 5-6-os fokozatokban simán megyek vele 150-et (1800 kiloval a hátam mögött, azaz 800 kiloval túlsúlyozva) és elég neki a 2600 fordulat.
Annyiban igazat adok neked, hogy minden cég tud szart is gyártani. (Magamról annyit, hogy egy laikus, de igényes felhasználó vagyok, kb. 600e. km-vel a hátam mögött)
Urak! Nagy melegben mindenkinek belső keringetéssel indít a klíma automata üzemmódban? Nem jelzi ki a műszerfalon, de ha 2szer megnyomom a belső keringetés gombját akkor kikapcsolja, ha úgy hagyom akkor jópár km után kapcsolja csak ki. Elöször azt hittem hogy szélvédőre fújja a ventillátor hangja miatt, de csak előre tolta az utastérbe.
Csak kíváncsiságból kérdezem, a tied beindítható nyitott csomagtér ajtónál, vagy nem állítottad le a motort? Én ha indítani akarok, "boot open" felirattal megtagadja a kocsi, ami sokszor idegesítő tud lenni, de ilyen esetben sokat ér.
2007-ben, amikor átvettem az új autómat (Renault) Kék bársonyponyvával letakarva, hűtött borral a csomagtartóban adták át.
Én már nem szeretem a Vw Gruppe termékeket. 2000-2006 között még Vw párti voltam, most már nem. Jelenleg van egy 8 hónapos céges eredeti Vw "termékem", 8255000 aranytallérba került, a csodálatos 2.0 CRTDI van benne. Az első 2000 km-n elkért majdnem egy liter 9000 forintos olajat. Hidegindításkor percekig rángatja a motor a kasztnit, szépen húz 1000-1100-as fordulattól, a nyomatéka is kellemes szinte az egész fordulatszámtartományban, viszont forogni és gyorsan lepörögni egyáltalán nem tud. 1200-as fordulaton van benne egy csúnya fulladás, ami rendszertelen időközönkét jelentkezik, jobb esetben csak csúnyán rángat, viszont néha lefullasztja a motort és erre képes 1-ből 2-be, 2-3-ba, 3-4-be, 4-5-be, 5-6-ba váltáskor is. A másik ilyen kritikus fordulatszámhatár 2500-nál van pontosan, eddig itt kb 4× alulról pörgetve egyszerűen megállt a motor. A márkaszervíz szerint minden rendben van, még az is normális, hogy motorfékről gyorsítva, illetve gyorsításból motorfékezve nagyon jól hallható kattanás hallatszik, biztos nem a kettőstömegű lendkerék lesz az ugye? Magát a portékát nézve ( a műszaki tartalomtól most eltekintek ) egyszerűen egy szégyen hogy 2011 év végén a Vw egy ilyen "járművet" tud csak kiállítani. Komolyan mondom, a 4,5 éves Megane-ommal nem volt ennyi gond, mint 8 hónap és 21000 km alatt a Vw-val. Hozzáteszem, ezt a "járművet" nem én akartam, sajnos ezt kaptam. Amúgy tényleg tud keveset fogyasztani, kultúráltan is viselkedni, de a bosszantó hibái miatt nehéz együttélni vele.
Nálatok nincs visszahívás, elsunyizzák a cserét ( ellenben párom német rokonáéknál 2008-as 1.9 dci-n cserélték a kötelező szervíznél ). Szerelőm szerint a kezdeti szűk keresztmetszet nemritkán duguláshoz vezet, a lelkiismeretesebb márkaszervizes szerelő szervízlátogatás alkalmával rá szokott nézni és ha szükséges, ki szokta tisztítani.