Végülis csak 15 éves korom óta érdekelnek az Opel-ek mikor középsulis koromban először megláttam a Calibra-t már tudtam, hogy Opel-em lesz. És most tizenévvel később még mindíg Opel-t akarok. Ja persze a technikai háttérben nem vagyok menő ezért kérdezek nálam lényegesen tapasztaltabb emberektől.
De most mondom utoljára nem fogok semmilyen kettőstömegű lendkereket sem kibontani meg cserélni mert egy az első kocsiban bőven nem lesz olyan alkatrész kettő ezt is megkérdeztem és én hallgatok a jó tanácsra ha ilyen dolgokat inkább ne piszkáljunk az autóban.
Ilyet nem mondtam és nem is fogok, csak néhány hónapja még azt sem tudtad, hogy melyik az astra eleje, na én ezt számításba véve mondottam az alábbiakat:)!
Úgy voltál mint székely bácsi a sündisznóval: ez most jön, vagy megy? :)))
Viccet félretéve, azzal a kettős tömegű kiiktatással azért csínján bánnák, mivel ettől kezdve rengeteg vibrációt szabadítasz mindenre és ezek a vibrációk nincsenek tervezve, nincsenek ellenintézkedések kifejlesztve ezek elnyelésére sem!
Lehet, hogy ettől kezdve a vibráció szétszed egy csomó alkatrészt, aminek máskülönben kutya baja sem lenne, csak példának egy kipufogó leömlő, vagy katalizátor szétrázása nem hiszem ,hogy olcsó játék lenne, vagy lehet,hogy a vezérlő elektronikák vagy a kábelkötegek sem bírnák ezt az új vibrációt!?
Ezért ezekkel a mókolásokkal csínján kell bánni, vannak fenntartásaim, persze én sem örülök annak, hogy minden kocsiba már beleteszik ezt a pénznyelő kettőstömegű sz@rt, de lassan már mindenben megtalálható lesz az üzemanyag típusától függetlenül......
Akarja a franc mókolni! Ki tudja mikor lesz olyan autóm amiben kettőstömegű van. Pont ezért kérdeztem, hogy van értelme cserélni?! Nem egyből úgy hogy cseréljétek baszki mer jobb lesz. Láttam máshol itt meg megemlítettem ennyi.
A video amúgy nagyon jó, hasznos infókat tartalmaz. A kettőstömegű helyett akkor érdemes egytömegűt használni, ha valaki hosszabb távon (több 100 ezer km) gondolkodik az autóval. Az első csere nem feltétlenül olcsóbb, mert ugyanúgy szét kell szedni az autót, speciális az egytömegű lendkerekekhez használatos kuplungtárcsát kell beszerezni. Aztán, ami a legbosszanntóbb tud lenni, de előre nem látható, lehet hogy lesznek addig nem tapasztalt rezgések az autóban, amik eléggé idegesítőek tudnak lenni. A spórolás pedig csak akkor fog mutatkozni, amikor következő alkalommal kellene cserélni a kettőstömegű lendkereket. Ami lehet, hogy soha nem jött volna el :)
Itt az elv a probléma, nem érted? Autót akarsz venni, és már azon töröd a fejed, hogy egyik másik alkatrészét hogy patkold meg :) Ami ráadásul nem is olcsó, mert teljes kuplung cserét igényel, plusz venni kell a kettőstömegű lendkerék helyett egy egytömegűt, ami nem is biztos, hogy olcsóbb, mint a kéttömegű, mert ritka, ha egyáltalán létezik :)
Nem tudom mégis mi a szitu pontosan, csak ahogy nézegetem úgy tudok leszűrni valamennyi infót, de ettől még közel sem tudom mennyi értelme van a cserének.
Én is csak olvasgattam róla ezt-azt, de azok alapján nem biztos, hogy olyan fasza ötlet visszabutítani az autót. És az sem mindig igaz, hogy annyival olcsóbb lenne, mintha megjavíttatnád normálisan.
De ha nem vesszük a turbót mer nincs akkor a kettőstömegű cseréje nem hülyeség ugye? Tehát az autót nem rontja el meg hasonlók, de nincs olyan költséges.
Már korábban volt róla szó, pont így lehet igazán szar vételt kifogni, ha már eleve azzal nyugtatja magát a vevő, hogy talán a turbót kímélték, a kettőstömegűt meg ki lehet cserélni egytömegűre :)
Hát igen a turbó lehet problémás, de ha megfelelően bántak vele akkor nincs olyan mértékű rizikó vele. Átnézetéskor úgyis lehet ellenőriztetni. A kettőstömegűben nem vagyok biztos, de pont most olvastam pár órája, hogy ki lehet cserélni szimplára. Na most az Astra H-nál nem tudom, hogy valóban kivitelezhető a dolog. De mindenképp érdemes rákérdezni. Ennyivel is kevesebb lenne a baj.
Igen, egy kék színű lett kinézve, csak az autószerelőm nagyon óvaintett a turbó, és a kettős tömegű miatt, illetve, hogy a nem valami sikeresek a turbó benzinesek. Na, de remélem lesz valaki aki tud valami okosat mondani majd :)
Nem tudok képet feltölteni, mióta van ez az indafotós marhaság.
Én konkrétan nem erre gondoltam, van az első dobbetét hátsó részén egy kb. 4x7 cm-es 2-3 cm mély bemélyedés, ebben van egy pár mm-es rés, ahol be tud menni a dzsuva.