Én feújítottam az enyémet... kapott a 2. új szinkrongyűrűt, meg két új golyóscsapágyat és szimeringeket. Az egész kb 8000Ft volt- nyílván a saját munkám nem számolom.
Bistoan akar mejik serelô redbe tudda rakni DE uj čapadak+sinchron duruk e a munka díj ha est ôse adda neked a serelô akor hivhatod magadnak a dor mentôt. Nadon oksor volt it irva hod enel a modelnel inkab bontot valto a meg olda.
Kedves fórumozók! Már régóta olvasgatom az oldalt! Most vettem a bátorságot és segítséget szeretnék kérni tőlletek! Meg tudná nekem mondani valaki ,hogy miért van az, hogy alapjáraton csattogó hang hallatszik a váltóból! Tisztára olyan mint egy traktor! Az érdekesség az a dologban, hogy nem mindíg produkálja az esetet (de legtöbször igen), hideg és meleg motornál is előfordul, és a kuplung benyomására megszűnik a csattogás! Már két szerelőnek is mutattam de az első szrintem nem akart vele kínlódni mert azt a választ kaptam: ez típushiba; a másik meg kuplung szettet (kinyomó cspágy+tárcsa+szerkezet) cserélt de a hang így sem szűnt meg. Igaz már kb. 2 éve így járok vele és semmi látszatja nincs a dolognak, de egyszerűen nem tudom elhinni, hogy ez már sosem lessz normális! Ha valaki esetleg tudna tanácsot adni azt nagyon megköszönném!
Nekem baszott az alapbeállításra megcsináltuk 3x is elméletileg meg is csinálta kinyitotta meg zümögött szépen a szelep de mégis 1800 alapjárat gázpöccintésre 800-900 de azt se tudta melyik bolygón van mer össze-vissza ment aztán kb. 250-300 km után eljutott a jóig folyamatos javulást követően úgyh csak türelem :D
Nekem az mpi-is beállt magátol. Mikor megvettem a gépsárkányt nem sokkal rá kitisztitottam és egypár másodperces alapjárati ingadozás után stabil lett. Mondjuk én akkor még nem is tudtam hogy utánna hibakodot kell töröltetni.
Tegnap este elhoztam a kocsit a szerelőtől és azt mondta nincs hibakód amikor rárakta a laptopjára!
Viszont folytószelep tisztítás meg map szenzor tisztítás volt és ugy 2000 környéke az alapjárat!Megpróbálta rárakni az alapbeállítást neki valamilyen hivatalos VW Seat Skoda szoftvere van de csak harmdjára sikerült.De az alapjárat nem ment vissza normálra ha megpöckölöm a gázpedált akkor se 800 körülire esik vissza inkább 900-950 re.
Elolvastm a fórumot és tudom hogy valamikor majd magátol beáll de én jobban szeretném
ha valaki géppel állítaná be.
Ezért kérnék segítséget Csongrád ,Bács-Kiskun esetleg Békés megyében ha lenne egy tuti
Ha befelé lóg, akkor a kormányműben lévő 150 Ft-os persely lehet kikopva, ha megfogod a kormányű és gömfej közötti rudazatot és megrántgatod le-fel irányba, akkor jobban észre venni. De a lógást okozhatja a kormányöszekötőgömbfej és az alsó talpas gömbfej lógása is.
Én most vittem vizsgára és kicseréltem a kormányműben lévő persely, majd utána vettem észre, hogy lóg a talpas is. (Megemelt keréknél, úgy veszed észre, ha teljesen kitekered a kormányt és úgy mozgatod a kereket ide-oda oldalirányba.)
Csere után teljesen más lett a "vezetési élmény".
Amúgy meg a telet kihúzza, én így jártam vele vagy 30ezret, "normális" vezetési stílusban.
Úgy tudom, hogy azoknál a motoroknál kell 0,25-re a szívót, amelyiknél alu-ötvözetből van a szelepemelő...
Az enyém MPi, 50 kW és mindig 0,20-ra állítok minden szelepet, úgy hogy egy picit szorosan megy alá a hézagmérő vagyis annyira, hogy a 0,25-ös már nem megy alá (szobahőmérsékletű motornál).
Amióta nálam van 100ezer km mentem vele és nincs vele semmi gond.
Szia! nekem is rejtéjes kopogások hallatszanak föleg rossz földutakon. Téligumi cserénél alapossan átrángattam, nekem a torony csapágyam lóg. Probáld meg megemelni és a lengéscsillapítot is rángasd meg elöre hátra, ne föl-le mert ugy nem lehet érezni. (legalábbis nekem)
Szia, bár ez okoskodásnak tűnhet amit én mondok, de mi is ugyanígy jártunk egy hete ... aztgittük féltengely lesz de csak a kerék közepén lévő szép nagy anyacsavar volt enyhéne meglazulva, meghúztuk és már is megszünt a kotyogás, egy próbát megért ... remélem neked is csak ennyi lesz a probléma.
1. ha a külső csukló rossz, akkor akár előre akár hátra induláskor, főleg kitekert kormánnyal, vagy kanyarodáskor a kormány tekerése közben egy-két roppanó vagy ropogó hangot hallasz, elég jellegzetes
2. belső csukló rossz, akkor nagyobb sebességnél rázza a kormányt és búgó hangja van.
Ha ezek egyike sem, akkor nem féltengely.
Kotyoghat:
kormánygömbcsukló, talpas gömbfej, (ez a lengőkar aljában van - bár ez inkább nyikorogni szokott), kormányrudazat a kormányműnél, toronycsapágy toronygumi, és végső esetben (ez a legvalószínűtlenebb a kerékagy csapágy, de ha ez lenne, akkor az elég hangosan búgna).
Továbbá a lengőkar forgáspontjánál lévő valamelyik silentblock kopása esetén a maga a lengőkar.
Valamint egy rejtett apróság: a féltengely kicsúszását rögzítő acélgyűrű eltörése esetén is kopoghat a féltengely, de ha ez leesne, vagy eltörne, akkor már rég szétment volna a féltnegelycsukló a beleső fémdarabtól.
Múltkor írtam ,hogy valószínűleg cserélni kell a kormányműnél valamit de mikor a téligumikat cseréltem,jobban alánéztem.Megmozgatam a jobb első kereket és befele kotyog.Már elég jól hallatszik rosszabb úton és akkor ha leveszem a lában a gázról hirtelen meg mikor rálépek.Tehát féltengely.
Csere vagy felújítás,ahogy korbban olvastam,vagy esetleg valami más megoldás?
Mi kopik ki ilyenkor és meddig bírja még kb. ? A telet kihúzza ?