Keresés

Részletes keresés

Szere28 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 1924

Udv!

Hat nem igen de rossz szelephezagtol nem indulni vagy pedig kopogos hangot ad. Egyaltalan miert kellett tomitest cserelni? 

Udv!

Előzmény: vandemo (1923)
vandemo Creative Commons License 2014.01.17 0 0 1923

még egy utolsó laikus kérdés.  :-)

 

tényleg elmehet az ereje a motornak,ha nincs jól beállítva a szelephézag,vagy csak megnyugtatásból mondták,mert nem tudják mi a baja.?

 

Előzmény: vandemo (1922)
vandemo Creative Commons License 2014.01.17 0 0 1922

köszönöm 

 

Előzmény: Szere28 (1921)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.17 0 0 1921

Udv!

0.08 szivo es 0.1 kipuf.

Udv!

Előzmény: vandemo (1920)
vandemo Creative Commons License 2014.01.17 0 0 1920

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.A problémám a következő:van egy 2002-es évjáratú Scarabeom ami 178-ccm. Most volt szerelőnél henger tömítés szett cserén.Amióta kész van azóta egy rossz 50-ccm erő lakozik benne.Az okosok azt mondták,hogy a szelephézag ment el ,de egyelőre nem tudják a helyes értéket beállítani,mert nem tudják a gyári adatokat.Kérlek benneteket,hogy ha valaki megtudná nekem mondani,hogy mennyire kell beállítani,azt nagyon megköszönném. A szét és összerakásnál végig ott voltam és láttam,hogy a szelepekhez nem nyúlt a szerelő ezért fura,hogy a szelepek elállítódtak....na mindegy./ez csak hangos gondolkodás volt/

Előre is köszönöm a segítséget.

 

 

Attila

Szere28 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 1919

Udv!

Igen ki lehet merni. Feltalaltak a multimetert.

Udv!

Előzmény: ksav (1918)
ksav Creative Commons License 2014.01.13 0 0 1918

Szia!

És ki lehet mérni valahogy szerinted?

Konkrétan hogy megy-e áram a jeladóig?

 

Előzmény: Szere28 (1917)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.13 0 0 1917

Udv!

Oszosnak kell lennie de nem csak amiat nem vilagithat. Kieget az ego illetve kabel szakadas vagy erintkezesi gond van. Igen van olyan h rugonal elfogy az anyag az termeszetes ami mozog az kopik mert surlodik.

Udv!

Előzmény: ksav (1916)
ksav Creative Commons License 2014.01.13 0 0 1916

Sziasztok!Na összeraktam a mocit és sokkal jobb,dinamikusabb lett.

Viszont az olaj kontrol lámpa nem világít.A tartály szintjelzője úszós rendszerű?

Észrevettem még egy hibát,a közép sztender rugóbeakasztója,ami a blokkon van,nagyon ki van kopva,lassan elfogy.

Találkozott már valaki ilyennel?

Szere28 Creative Commons License 2014.01.12 0 0 1915

Udv!

Az a lenyeg akkor. Akkor idaig kisebb hibak voltak csak.

Udv!

Előzmény: UCB Zoli (1914)
UCB Zoli Creative Commons License 2014.01.12 0 0 1914

Hello.

 

Fékek, subler tartó csavar kikopott, átfúrtam, most 6-os csavar tartja. Kormánycsapágy, és néhány vezeték. Apám 60-nnál odahúzol, és megindul. Nagyon megy.

 

Üdv

Előzmény: Szere28 (1913)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 1913

Udv!

Ok de mit javitottal rajta?

Udv!

Előzmény: UCB Zoli (1912)
UCB Zoli Creative Commons License 2014.01.07 0 0 1912

Hello Szere-mesrer.

 

Csak kipucoltam, beállítottam, megjavítottam. Volt vele munka.

 

Üdv

Előzmény: Szere28 (1907)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 1911

Udv!

Nem tudom milyen benzincsapod van. A vakumos eleg ggyorsan nyit es zar az teny de akkor is van benne egy kis kesleltetes. Mar a leallitas es az ujra inditas is vissza tud tolteni eleg sokat. Sokszor magaval a benzincsapal van gond. Hogy inditasnal dol a benzin de utana vissza fogja es csak csordogal. Akkor van elfaradva benne a membran. Szoptam en mar ilyen miatt. Ellenorizni nem nehez. Legalabbis nekem nem. Fogok egy jo nagy fecskendot a vakumszorerakom es elkezdem kihuzni a fecskendot. Az vakumot general es lehuzott benzincsinel nezem h folyik a benzin. ha megindul es megall akkor tomitetlenseg van. ha megindul de csokken a hozzam akkor is gond van. ezt kb 1 percig szoktam figyelni. eleg nagy kanna kell hozza es lehetoleg atltszo h latszodjon is mi tortenikik. Ha nagyon profin akarom csinalni akkor eloveszem a vakummerot es az atfolyasmerot. Na az nem hazudik. De olcsobb kivitel a fecskendo radugom a csora kicsit meghuzom es varok figyelem milesz. Ez alapjan nagyon jo diagnozist lehet mondani. Ez szinte semmibe nem kerul max egy fecskendobe amit gyogyszertarban fillerekert lehet kapni. Ha hagyomanyos kezi benzincsapod van akkor csak lekell huzni a benzincsovet es kinyitni es nezni h folyik.

Udv!

Előzmény: mazsy72 (1910)
mazsy72 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 1910

Sziasztok!

 

Köszönöm a tippeket, hétvégén megnézzük.

 

Gondolkodtam viszont a benzin ellátási gondon. Ha ez lenne a baj, akkor amikor leállítom, a vákumszelep elvileg lezárja a benzin útját, tehát várhatok én órákat is, a benzin sosem folyna bele a karbiba. Vagyis ha addigra kiürül az úszóház, akkor a várakozás után ugyanazzal az állapottal indulnék, tehát akkor sem mehetne. Vagy rosszul gondolom?

 

Gondolatok?

Előzmény: Szere28 (1901)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 1909

Udv!

Jol tetted nincsen ezzel baj.

Udv!

Előzmény: mamuth75 (1908)
mamuth75 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 1908

Üdv!

A mai napon a jó időben motoroztunk.

Sárszentmihály-Székesfehérvár-Fehérvárcsurgó-Székesfehérvár-Polgárdi-Székesfehérvár-Velencei-kilátó-Sárszentmihály.

Kb 150km. Nagyon-nagyon jó volt ! Három elveteműlt barát !

Nálunk se a szomszéd a hülye !

Szere28 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 1907

Udv!

Miert idaig mit csinalt? Gondolkodott?

Udv!

Előzmény: UCB Zoli (1905)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.06 0 0 1906

Udv!

Hat igen a legkisebb dolgok tudnak a legjobban sopatni sajnos. De hat van ilyen. Lenyeg h vegen jo lett. De sajnos neha sokat kell kolteni egy kis vacakra is h jo legyen.

Udv!

Előzmény: UCB Zoli (1904)
UCB Zoli Creative Commons License 2014.01.06 0 0 1905

Sziasztok.

 

Nagyon hasít a százas scarám. A fékek kukások, a karburátor-gondot megoldottam. Kontraszt-rugó, első izzó csere kell még, valamint elsőkerék-csapàgyak, és gumik. De mostmár nagyon megy.

UCB Zoli Creative Commons License 2014.01.06 0 0 1904

Hello.

 

Itt nincs is vége a történetnek. Kapott új karbit, szelepállítást. Félév múlva hívott, hogy hazatolta a motort, mert puffant eggyet, és leállt. Wakondot vittem is magammal szombat reggel. Csörög a telefon. Ne gyertek, mert csak a gyertya-pipa esett le.

 

Vicces dolgok ám ezek. De azért odamentünk.

 

Üdv

Előzmény: Szere28 (1903)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1903

Udv!

Hat igen a csodak.

Udv!

Előzmény: UCB Zoli (1902)
UCB Zoli Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1902

Hello.

 

Szenvedtem már ijen motorral. Szelephézag, membrán.

 

Üdv

Előzmény: mazsy72 (1900)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1901

A karbi kiszelele es atnezesem sem meg a benzin csap meg az ilyenek. Hat ha cdi gond van azt legkonnyebben egy masik cdi provaval derul ki. Mivel gondolom mincsen oszciloszkopod otthon h nezd a jeleket. Nem mondtam h rossz a magyar kisipari csak lehet elsore nem jott ossze. Sajnos itt az alkatreszekben barmilyen zavar rogton hibbat eredmelyez. Pl egy gyarilag hibbas kondi beepitese. Mert sajna ezek is kinaban gyartjak. Arrol meg nem tehet aki a cdi gyartotta. Elektromos hibbat mindig a legnehezebb kiszurni ha az van.

Udv!

Előzmény: mazsy72 (1900)
mazsy72 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1900

Szia!

 

Értem a benzin dolgot.

CDI: a kínait nem számítom megbízhatónak, a gyári drága. A mostani nincs kiöntve gyantával, ha a jövőben csak egy apró alkatrész megy el benne, akkor csere oszt mehet tovább. Hiszek a magyar kisiparban, a minőségi alkaltrészekben és a garanciában. Ez még egyébként a havernál lett kicserélve. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy első lépcsőben még a kínainál is olcsóbb lett volna, de aztán bonyibb lett így drágább is egy kicsit.

Megnézzük a benzincsövet, az nem kerül semmibe. Mármint megnézni :-)

Előzmény: Szere28 (1899)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1899

Udv!

A benzin dolgot nem erted latom teljesen. Nem a tankot kell nezni meg h elzart csapal mennyit mesz. A gondot ugy kell erteni h az uszo egy tuszelepet keresztul engedi a katbiba. Ha tobb fogy a karbibol mind amennyit vissza tud potolni akkor egy ido utan kritikus szinre csoken az uszohazban a benzin. Ekkor a motor ledadog de alapjarat van. Visszaengedi a gazt es igy ujra tobb benzin megy a karbiba mind a motor elfogyaszt igy egy ideig megint jol mukodik es mikor ujra leesik a szint a kritikusra akkor megint ledadog. Ezt kell ellenorizni. Benzincsoben egy tores is okozhat ilyet. Ha ezt kizartad utana lehet akar gyujtasra gyanakodni h pl tores van a kabelben vagy jeladi hibas illetve trafohiba vagy maga az cdi melegszik tul huteshianyaban es az a gond. Es miert lett gyartatva mikor lehet kapni gyarit is illetve gyarival megegyezo minosegu utangyartotatt.

Udv!

Előzmény: mazsy72 (1898)
mazsy72 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1898

Szia!

 

Letszteltem a vasat. Hideg indítás után 8 km-t mentem vele, mikor először jelentkezett a baj. Félreálltam vele, alapjáraton szépen ment, esetleg egy kcisit ingadozott az alapjárat. Leállítottam, lekaptam a tanksapkát, ez kb 1 percig tartott, meglötyögtettem egy ksi a benzit. Van benne bőven. Beindítottam, és kb 1,5 km tudtam vele menni, mikor a hiba újra jelentkezett. Leállítottam, és azonnal be is indítottam. Simán indult. Önindítóval is és rugásra is. Felpantattam rá, és 1 km-ig megint minden szép és jó volt. Ezután 20 perc szünet után 7 km-t mentem vele. Ekkor a leállításkor egyet tüsszentett, de se előtte se utána egyet sem. 10 perc "hűtés" után 5 km-ig voltam jó.

Ezek hát a tünetek. Minél többet hagyom hűlni, annál tovább jutok vele. Max 7-8 kilométer.

Kérdés: fér annyi benyó az úszóba, hogy 8 kilométert tudjak menni vele? Az közel 1 decis úszótartályt jelentene 2 liter/100-as fogyasztás környékén. Az biztos, hogy a Babetta nem megy el enniyt egy úszónyival. De ott könnyű kipróbálni, mert csak elzárom a csapot oszt megyek :-)

Szeintem szinte biztos, hogy valami túlmelegszik. De mi? Van a CDI-ben olyan alkatrész ami okozhat ilyet? Az lett legutóbb cserélve, azóta van a jelenség.

A motor előéletéről anniyt tudok, hogy a jó haverom vette a feleségének. Mindent rendbe rakott benne, felfuratta, kicserélte amit ki kellett, kipucolt benne mindent, szépen lefestette, és az asszony használta kb fél évig. Kicsit azonban nehéz volt neki, így hosszas unszolásra eladták. Átvágásra semmiképp sem gyanakodnék. A legutolsó hiba a CDI volt, egyáltalán nem ment a moci, kimérték a gyújtást a CDI volt halott. A kisiparos, aki legyártotta hozzá Szekszárdon a CDI-t, beépítette, tesztelte. Azóta nem ment a motor.

Nálam meg első alkalommal jelentkezett 7 km után. Aztán ugyanez volt. 1 perc állá sután ment egy kicsit, hosszabb megállás után többet.

Oké, szívató kizárva, szépen indul melegen is. Még akkor is, amikor a hiba fennáll. De ha gázt adok nem megy csak rángat. Még sztenderen sem pörög fel a motor, akár milyen finoman adok is gázt.

Előzmény: Szere28 (1897)
Szere28 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1897

Udv!

Hat eleg furcsan kovetkeztettek h automata szivato lenne a hibbas. Mivel akkor melegen nehezen indulna es nem 15 perc elteltevel kezdodnekek a gondok. Meg sokat fogyasztana es kormos lenne a gyertya. A gazra nem raagalas benzin gond szokot lenni h nem kap eleget belole a motor meg durogni is szokot miatta. Ahogy te mondtad pruszkolni. A cdi miert kellett cserelni mi gond volt a regivel?  Szoval ellenorizni a karbi tisztasagat ellenorizni mindenhol a benzin aramlasat. A tank es a karbi kozt is. Mert ha lasan folyik akkor kifogy a karbibol a benya es pont olyat csinal mind amit leirtal. Van alapjarat es ha varsz egy kicsit az uszohaz ujra megtelik benzinel es ujra megy egy darabig aztan ujra lehorog mikor kifogyasza megint es korfolyamat ismotlodik. Szelephezag jo? Mindenhol tisztasag er rendvan? Legszuro tiszta? Gumicsovek sehol nincsen kirepedezve? Ez mind mind megkell nezni. Ha minden jo akkor lehet gyujtasra gyanakodni.

Udv!

 

Előzmény: mazsy72 (1896)
mazsy72 Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1896

Sziasztok!

 

Nem rég lettem boldog tulajdonosa egy 4 ütemű 50-es Scarabeonak. Sajnos hamarosan azt vettem észre, hogy 15 percnyi motorozás után a motor erőtlen lett, dadogni kezdett. Hiába játszotta a gázzal, egyre lassult. Alapjáraton még szépen pöfögött, de mihelyt el akartam indulni vele, 20 fölött nem akart menni. Leálltam hát vele, megnéztem az üzemanyag szintet. Utána szépen ment. Kb 1 kilométert, majd az egész kezdődött előlröl. A következő alkalommal már tüsszögött is szépen.

Kicseréltem a gyertyát, és egy darabig jónak is tűnt minden, de a legközelebbi hosszabb motorozás (ismét kb 15 perc) megint előcsalta a hibát.

Gondolom valami túlmelegszik és akkor következik be a baj. Ha hosszabb ideig hagyom állni, akkor megint jó.

Ismerősöm szerint az automata szívató lehet a gond vagy a CDI. A CDI nemrég lett cserélve, magyar kisipari termékre. Még garis, úgyogy emiatt nem annyira aggódom.

Az lenne inkább a kérdésem, hogy ki lehet-e iktatni meleg motor esetén a szívatót valamilyen egyszerű módszerrel? Így azonnal kiderülne azzal van-e a baj vagy nem!

ksav Creative Commons License 2014.01.05 0 0 1895

Szia!Köszi,akkor hagyom!

Előzmény: Szere28 (1894)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!