Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 13
weiertibi :
Szóval ezt a részedre kínált kocsit konkrétan ismerem, mivel az enyém volt.

Amikor eladtam tavaly, akkor volt a futott kilóméterek száma helyesen 216.000 km. Egyébként már akkor kétszer (egyszer előről, egyszer hátulról) már totálkáros volt. Tőlem a Zsombi autósbolt tulajdonosa vette meg. Azóta egyszer felborultak vele az Okotgonnál, akkor ki is gyulladt. Ez különösen érdekes, mert dizel autóról van szó; valami elektromos zárlat lehetett. (Ugyanis amikor ellopták, akkor valami elvágott drótót rosszul köthettek össze.)

Amúgy nem is Opel, hanem Aleko-Moszkvics turbófeltöltő van rátéve, mert az eredeti már régen csapágyas lett.(Ez ugyan az a turbó, mert készült Aleko is ilyen motorral, csak az Aleko-hoz való sokkal olcsóbb)

Arra az egyre figyelj, hogy kocsi egyébként nem menne át a független eredetvizsgálaton sem, mert egy piros Vectra "A" alvázszáma van beleheggesztve, de én még szerencsére el tudtam adni. Ezért eredetvizsgával kell megvenni. Az évjárat egyébként 1993-mas, csak át lett javítva a forgalmiban is.

Amúgy nagyon jó kis kocsi, csak a 2001-es őrbottyáni 3-mas rendőrgyilkosság vérnyomait kellene eltávolítani már végre valami spéci vegyszerrel a csomagtartó kárpitból, mert ebből még baj is lehet.

Előzmény: weiertibi (3)
AAAAAAAAAAAAAAA
weiertibi Creative Commons License 2003.03.25 0 0 3
Szeretnék venni egy Opel Vectra B 2.0 DTI-t 2000-es évjárat (96000 km). Szeretnék mindent megtudni a típus áráról, hibáiról. Főleg a turbófeltöltőről(meddig megy el, stb). várom a tulajdonosok véleményét is. Előre is köszi

Tibi

Tie Creative Commons License 2003.01.30 0 0 2
Hát, ha öregurasan autózol, akkor elég az 1.6os.

Ha fiatalosabban, akkor azért nem árthat az 1.8.

Egyébként ha megvolt a dugattyúcsere, az ecotec motorok akkor is elkezdik enni az olajat olyan 120ezer km után. A vectra előtt egy 1,6-16v astra caravanom volt, 140e km-rel, 1000km-en egy liter olajat megivott, de ettől eltekintve az égvilágon semmi baja nem volt. 150-160 körül a lambda szonda megadhatja magát, vagy ami még ugyanolyan tüneteket produkálhat, mint a lambda szonda halála, az az, hogy telemegy addígra a tank dzsuvával, és a benzinszivattyú felszippant egy kis trutyit is, és amig a szmötyi nem "esik le" a szivattyúról, addíg az elektronika letiltja a motort. A szervíz erre a hibára a komputeres vizsgálat során azt szokta mondani, hogy lambda szonda, de nem mindíg igaz.

Egyébként nem rossz gép, a váltója egy picit darabos, de nekem spec. bejön, érezni, hogy mikor hol a váltó, nem lehet félreváltani. A gázra kicsit lustán reagál, de ez az ecotec 16v motorok sajátja. Álló helyzetben ha csak egy pillanatra nyomsz egy fröccsöt, akkor a motor akkor ébred, mikor a lábadat már le is vetted a pedálról. :)

Alsó fordulatokon egy picit nyomatékszegény a motor, úgyhogy egy picit nagyobb gázzal kell indulni vele, pörgősen kell vezetni a gépet. Egyébként a futóműve szerintem jó, nagyon bírja a strapát. Egy picit talán "közvetlen", néha erősen hozza az úthibákat, érezni, hogy mi van a kocsi alatt, de stabil. A fogyasztással én személy szerint nem barátkoztam meg még most sem. Városban elég nehéz 9 liter alá vinni, a normális autózással inkább 9.5-10 a fogyasztás. Pályán 7-8 között eszik, de ha tolod neki, 160nal mész, akkor 9et is bekap. Városban klímával nyáron a dugóban én hoztam vele össze 14literes fogyasztást is, de az már nagyon extrém volt. A hajtós autózással (3000fölött tartva a fordulatot) városban olyan 10-11 körül eszik. És egy kis érezhető "presztízse" már azért van a gépnek. Egész könnyen beengedik, előzékenyebbek vele a népek.

A csomagtartója egész nagy, csak szarul "berendezett", és nagyon mély (a négyajtósé), nagyon be kell hajolni, ha valami begurul, és a rakodónyílás sem valami jól eltalált. Az ötajtósé már jobb, azt jól lehet pakolni a nagy nyílása miatt.

Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.29 0 0 1
Először is köszönöm a segítséget.
A túlzott olajfogyasztást,az itthoni 1.6 16v-s astra-nál is hallottam, azon felül,hogy ezt csinálja, vezethet valami komolyabb problémához, persze folyamatos karbantartás mellett?
Kb 2-3 évet szeretném használni az autót olyan 80-100000-es futásteljesítménnyel számolva.Az 1.8 16v nek is megvan ez a problémája, vagy ez más?
Sokan mondták,hogy ez a motor jobban illik a testesebb kasznihoz.
Ha valakinek van, ilyen gépe,kérem írja le a fogyasztásadatokat,hibákat stb.
Szeretném gázosítani az autót,ha erről van tapasztalat, ezt is szivesen veszem.
AstraF16v Creative Commons License 2003.01.29 0 0 0
Ennek a motornak (x16xel), van egy komoly konstrukciós hibája. Csak olyan kocsit vegyél, aminek van szervízkönyve és megcsinálták rajta a garanciális javítást (dugattyúcsere). (ellenkező esetben enni fogja az olajat). Egyébként :)) nem rossz autó. A kaszni merev, rozsda ritkán fordul elő, a futómű jó, váltó jó, stb. Rövid áttételezése van, nem túl nehéz a 100Le-höz (pont elég a teljesítmény, ha csak közlekedni akarsz). Gond ritkán van vele (műszerfal izzói szoktak kiégni néha és az övfeszítő szenzora szokott hisztizni). Ha van konkrétabb kérdésed, akkor azt inkább az Opeles fórumba írjad.

Csőgáz

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.29 0 0 topiknyitó
Hamarosan szeretnék egy ilyen autót behozni külföldről (96,97-es évjárat.).Várom a tipussal kapcsolatos észrevételeket,tapasztalatokat,tanácsokat.
Köszönöm.

ui:A TotalCar-os tesztet olvastam :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!