Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

doca Creative Commons License 2003.07.19 0 0 69
Sárvédő Tiéd!
Helló Metya!Alig van itt mozgás.E-mail nyerőbb sokkal.
Üdv doca
Előzmény: METYA (65)
doca Creative Commons License 2003.07.17 0 0 68
Haló!!!! Van itt valaki??
Úgy látszik elmentek!
kynikos Creative Commons License 2003.07.02 0 0 67
Milyen volt a tali?
kynikos Creative Commons License 2003.06.20 0 0 66
Mi meg esküvőre megyünk, sajnos. Jó bulit Boulanger és követői híveine!
Kynikos
Előzmény: METYA (65)
METYA Creative Commons License 2003.06.20 0 0 65
Sziasztok!

Június 28-án nagy Citroënes buli Albertirsán.
Aki él és mozog, az jöjjön.
Mi Bp-ről konvolyban megyünk (a mi az a PSA topic), találkozó reggel 8-kor az Üllői út-Ecseri út sarkánál lévő Aral kút parkolójában.

kynikos Creative Commons License 2003.06.12 0 0 64
Akkor gyere! Bővebb infó itt: http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9074010&uq=169, azaz: renault4 vs. vwBogár vs. citroen kacsa topicban. Aztán tényleg gyere.
Előzmény: JuanPablo (62)
doca Creative Commons License 2003.06.12 0 0 63
Üdv Kacsások!
Eladó két első sárvédő kacsához,nem új de jó állapotúak.Érdeklődni mailben.
hali!
Előzmény: doca (47)
JuanPablo Creative Commons License 2003.06.11 0 0 62
Mi ez az I. Magyarországi Népautó Találkozó júni 21-én?

Legyetek szívesek felvlágosítani. Az ifju Juan Pablo 2cv6 tulaj, hátha érdekli!

Köszi!
id. JP

METYA Creative Commons License 2003.06.11 0 0 61
Sziasztok!

Sajna 21.-e nekem nem jó, mert Pécsre kell menjek céges ÉS magán ügyben is.

Akit tudok, küldök...

kynikos Creative Commons License 2003.06.10 0 0 60
Nem OFF. Köszi az infót!
Előzmény: Mega Tróger (59)
Mega Tróger Creative Commons License 2003.06.10 0 0 59
kicsit off, de azért jó ha tudjátok, titeket érdekelhet:

V. Országos Veterán Citroen találkozó Albertirsán, június 28-án

300 autó a "nagy öregtől" a kacsákig bezárólag, ügyességi versenyek, "Lütyő" őrmester és az apácák részvételével, NAGY SHOW!!!

on

kynikos Creative Commons License 2003.06.04 0 0 58
Már megtettem, eredménytelenül. :-(
Előzmény: partizán (57)
partizán Creative Commons License 2003.06.04 0 0 57
Nem elfeljteni azt a néhány telefont!:)
Előzmény: kynikos (55)
504LACI Creative Commons License 2003.06.03 0 0 56
Sziasztok!
Nem tudom, hogy érdekelhet-e valakit egy eladó kacsa, de azért beteszem, hátha.
2CV6 Club 1979-ből még egy év műszakival, friss zöldkártyával. Napi használatban van, fotót tudok küldeni mélben, de ide nem tudom, hogy kell beszúrni. Működik jól, bár hátulról kicsit utolérték :( de ez is azt jelzi, hogy van rajta fék. Ára 250.000 Ft, nem hiszem, hogy sok lenne.
Ha valakit érdekel privátba dobjon egy mélt.
Addig is jó kacsázást mindenkinek!
Üdv. Laci
kynikos Creative Commons License 2003.06.03 0 0 55
Ha nem felejtem el, próbálkozok egy két telefonnal.
Előzmény: partizán (54)
partizán Creative Commons License 2003.06.03 0 0 54
Akkor ugye jönnek a Kacsások az I. Magyarországi Népautó Találkozóra júni 21-én?
kynikos Creative Commons License 2003.06.02 0 0 53
A vége helyesen:" mert nem szerelhető házilag a motorja miatt."

Kynikos

Előzmény: kynikos (51)
doca Creative Commons License 2003.06.02 0 0 52
Remélem menni fog "images" formában is ez a kép.

Na ebből se folyik el a hűtővíz!
kynikos Creative Commons License 2003.05.16 0 0 51
Én se mondtam olyat, hogy jöjjenek most a Trabik, bár a Trabant-Wartburg klub szerintem nem számol ezer főnél sokkal több tagot. Szerintem a Trabi piaci viszonyok közt is állta volna a sarat. Max a kétüteműt ott hamarabb kitiltották volna. Literteljesítménye, nyomatéka, térkínálata, fogyasztása, és egyeb tulajdonságai állták a versenyt a kortársakkal. A Suzit csak azért nem sorolnám ide, mert szerelhető házilag a motorja miatt.

Kynikos

Előzmény: partizán (49)
partizán Creative Commons License 2003.05.16 0 0 50
Most láttam, hogy csúsztam egy hónapot...
Előzmény: METYA (39)
partizán Creative Commons License 2003.05.16 0 0 49
Az Albertirsai találkozó 28án lesz?? Az hétköznap. Hánykor? Hol?
A trabikban igazad van, bár én egy kicsit elitista lennék ebből a szempontból. Sokan vannak hozzánk képest, tartok tőle, hogy valami szociautótaliba menne át a találkozó. Ráadásul a vasfüggönyön innen minden autó népautó volt, mert egyszerűen nem volt más. Nem hinném, hogy a trabi (szeretem félreértés ne essék, első autónk az volt otthon még) a ny-európai piaci viszonyok között népautó tudott volna lenni. A kacsa, a bogár, a topolino, az r4, a mini olyan autók, amelyek kemény konkurenciaharcban vívták ki a tekintélyt és a tömeges vásárlást.
Ha így bővítenénk a kört, akkor idevehetnénk a Suzuki Swifteket is, mivel ezekből is annyi van nálunk, hogy népautó lehetne...:(

Az az elitizmus, amiről írsz megvan a bogarasoknál is, de szerencsére nem ölt veszélyes méreteket. Egy új bogár nem arat ossztatlan sikert a találkozókon, de elfér. Vidéken még villantani is szoktam nekik, hadd örüljenek és beszéljenek a híres bogaras szolidaritásról. Pesten ezt nem teszem meg, mert az itteni tompított agyú szőkék és a menedzserek nem tudják felfogni, hogy mit akarunk a vén roncsainkkal.:(

Előzmény: kynikos (48)
kynikos Creative Commons License 2003.05.14 0 0 48
Szerintem gyertek! Akkor mi is elmegyünk. Szerintem az eredeti Miniken kívűl, az R4-esek, Fiat 500-as 850-eseket is meg kéne hívni. Nem azért, de 5 év múlva a Trabikat is ide fogjuk sorolni! A konkrét taliról tudni kéne ki szervezi. Ha a Géczi Gáborék, akkor nem lehet baj. Ha Citroen Hungária, nem tom. Ha a mai kacsa klub, azok a rendes évi (2001-es) Citroen találkozóról, Mártélyból is el akarták üldözni pl. a DS-eseket is. Pedig azt a helyi márkakereskedő szervezte és akár Saxóval (másnéven Peugeot 106-ossal) is lehetett volna menni.

Kyon

Előzmény: partizán (41)
doca Creative Commons License 2003.05.14 0 0 47
Üdv Kacsások!
Eladó két első sárvédő kacsához,nem új de jó állapotúak.Érdeklődni mailben.
hali!
doca Creative Commons License 2003.05.14 0 0 46
""Egyébként mikor kezdték el gyártani a Kacsát?""

CITROËN 2 CV FRANCIAORSZÁG
hengertérfogat: 425 cm3 - legnagyobb teljesítmény: 18 LE 5000 f/p-nél - legnagyobb sebesség: 95 km/ó - átlagos fogyasztás: 4,9 lit./100 km - elöl meghajtott, léghűtéses, kéthengeres motorral működő népautó
(J. Barica - E. Antal: A világ autói. 1968)

--------------------------------------------------------------------------------

A 2 CV bizonyára minden idők leghíresebb Citroënje. Vagy szereti az ember - vagy egyáltalán nem érti őket, abban azonban mindenki egyetért, hogy ezek a "rút kiskacsák" milyen nagy hatást gyakoroltak a világra. A Citroën célja az volt, hogy egy olyan hasznos autót hozzon létre, amely biztonsággal közlekedik Franciaország alsóbbrendű útjain, és emellett a lehető legkevesebb karbantartást igényli. Először azok számára akarták elérhetővé tenni, akiknek a leginkább szügségük volt rá. A fejlesztés során az volt az egyik próbatétel, hogy a kocsi egy kosár tojással megrakva végig tudjon menni egy felszántott mezőn, anélkül, hogy akár egy tojás is összetörne. A 2 CV ma is elkápráztat minket azzal, hogy viszonylag nagy sebességgel milyen könnyedén képes áthajtani a fekvőrendőrök fölött.

A korai 2 CV-k teteje a szélvédő irányából hátragörgethető volt, mint egy cabrioletnél, és a csomagtartó fedelét is fel lehetett görgetni. Ez utóbbi tartozékot felváltotta a hagyományos csomagtartófedél, de a cabriolet-tető mindvégig megmaradt.

--------------------------------------------------------------------------------

A 2CV változásai évről-évre:
--------------------------------------------------------------------------------

1948: Bemutató a Párizsi Autókiállításon. A Pierre Boulanger által tervezett autó a show legkülönlegesebb résztvevője: a Citroën standja körül még sohasem volt ekkora tömeg. Az autó külseje és mechanikája is forradalmian új. Úgy tervezték, hogy egy kosár tojással bejárhassa a vidéki utakat, anélkül, hogy akár egyetlen tojás is eltörne. Könnyű, igen gazdaságos és olcsó - igazi népautó. A motor 375 köbcentis, 9 lóerős, léghűtéses, kéthengeres. Maximális sebessége 65 km/h, és a kis autó boldogan pörög egész nap. A korai modelleket az egy darabból készült motorháztetőn elején elhelyezkedő hűtőrács ovális díszítéséről lehet felismerni.

1954: Az ovális díszítés eltűnik, csak a Citroën-jel marad. A sebességmérő éjszakai világítást kap.

1955: Az új 2CV, az AZ megjelenése, melynek motorja nagyobb, 425 köbcentis, 12 lóerős, legnagyobb sebessége pedig közelítőleg 80 km/h.

1957: A kormány színe feketéről szürkévé változik. A hátsó szélvédő nagyobb lesz. Megjelenik az új modell, az AZL. A legszembetünőbb változás az aluminium csíkok megjelenése a szélvédőn, és az ajtók alatt.

1958: Két új modell: az AZLM és a 2CV Sahara 4x4. Az előbbi egy AZ, fém csomagtartófedéllel; az utóbbi a híres két motoros CV. A Sahara 4x4 négykerék meghajtását úgy oldották meg, hogy a hátsó csomagtérbe még egy motort építettek, amely a hátsó kerekeket hajtja. A motorok együttesen és külön-külön is használhatóak.

1959: Fűtés és a rég áhított hatékony első ablaktörlő.

1960: Újfajta gumik minden modellhez: 135x380, 125x400 helyett. A Sahara 4x4-en megváltozik a rendszámtábla elhelyezése, a hátsó világítás és az üzemanyagtartály helye.

1961: Új motorháztető kisebb hűtőráccsal; a motorháztető és az ajtószárnyak közötti rész már nem egybeszabott.

1962: Mixte: az újfajta hátsó csomagtartófedél, amely a hátsó szélvédővel együtt nyílik fel. Új, 14 lóerős motorok, amelyek közel 85 km/órás max. sebességet biztosítanak.

1963: Újfajta lökhárítók - a Sahara kivételével - minden modellen.
Öt új modell:
AZL - hétköznapi modell
AZA - hétköznapi modell, fém hátsó csomagtartófedéllel
AZAM - több luxust nyújtó modell, gemkapocs-szerű díszítésekel a lökhárítókon
Mixte - a hátsó szélvédővel és a tető egy részével együtt felnyitható hátsó csomagtartófedél
Sahara - 2 motoros, négykerék meghajtású modell

1964: Új gumik: Michelin 125 x 400 a normál 135 x 380 helyett.Elektronikus ablaktörlők mechanikusak helyett. A sebességmérő a szélvédőről a műszerfalra költözik és a formája is megújul.

1965: Mind a négy ajtó hátrafelé nyílik. AMixte-t felváltja a Commerciale, amelynél a csomagtartó alja sima, így nagyobb tárgyak szállítására is alkalmas és könnyebb a be- és kirakodás.

1966: Új hűtőrács vízszintes rácsokkal. A márkajel a hűtőről a motorháztetőre kerül. Harmadik oldalablak a modelleken az AZL és a Sahara kivételével.

1967: Megjelenik az Export nevű különleges változat, melynek az AZAM az őse, de csak négy hónapig gyártják.

1968: A Dyane megjelenése miatt csak két új modell marad: a Berline és a Commerciale, 425 köbcentis 18 SAE LE motorral.

1970: Minden 2 CV modell 12 voltos elektronikát, kerek első indexlámpákat és új hátsó lámpákat kap.
A modellek listája:
Berline 2CV4 435 köbcentis 26 SAE LE motorral. Max. sebessége: 100 km/h.
Berline 2CV6 602 köbcentis 33 SAE LE motorral. Max. sebessége: 110 km/h.

1974: Új gumik: 125 x 150, 125 x 380 helyett.

1975: Új, szögletes első fényszórók, műanyag hűtőrács, festett acél lökhárítók.

1976: Megjelenik a Special, a 2CV új, olcsóbb változata. A2CV elsőbbsége a Dyna-val szemben nyilvánvaló: 4 új CV, ám csupán egy új Dyna modell jelenik meg ebben az évben. Az olajválság miatt a 2CV és Dyna modellek nagy népszerűségnek örvendenek. Az ötmilliomodik 2CV-t a Spot nevű modellel ünnepelik. A 28,5 DIN LE konfigurációt felváltja a 26 DIN LE.

1977: Az ez évi modellek listája:
Berline 2CV4 Special
Berline 2CV4
Berline 2CV6

1979: A 2CV6 szögletes fényszórókat kap. A 2CV4 gyártása szünetel, a 2CV Special harmadik oldalablakot kap és megtartja a kerek fényszórókat. A 2CV6 teljesítménye 26 LE-re növekszik az új karburátornak köszönhetően.

1980: A 2CV Special 602 köbcentis motort kap. Mindegyik 2CV 25 literes üzemanyagtartályt kap a régi 20 literes helyett.

1981: Módosítások a karburátoron, visszapillantó tükör, 29 LE, max. sebesség: 114 km/h. Bemutatásra kerül a Charleston nevű új CV modell, amelyből mindössze 5000 darabot gyártottak.

1982: A Charleston nagy sikert arat, ezért folytatják a gyártását; ezúttal króm fényszórókkal és másfajta kárpitozással készítik. A 2CV-k végre elülső tárcsaféket kapnak.

1983: Újfajta biztonsági öv kerül minden modellbe.

1984: Egy speciális kiadás: fehér 2CV, kék csíkokkal, amely France 3, Transat és Beachcomber ("tengerparti guberáló") neveken ismert.

1985-1990: Nincs változás. Az utolsó 2CV-t egy Portugál gyárban készítik el.

--------------------------------------------------------------------------------


Előzmény: partizán (33)
METYA Creative Commons License 2003.05.13 0 0 45
Nemzetközi élet:
minden páratlan évben rendeznek világtalálkozót.
Mindíg máshol, bár azért lehetőleg Európában.
Idén Olaszországban lesz.
Egy ilyen bulira elindul mindenki aki él és mozog. Kb 3-4 ezer Kacsa és egyéb öreg Citroen szokott összejönni, szerte a világból.
Japántól az USA-ig mindenhonnan jönnek.
Nagy buli.

Bogarasok
az én magánvéleményem, hogy mi megszállottak tartsunk össze. Megvetem azt aki lefikázza a másik "szerelmét".
Öreg autóval járni szerelem kérdése, és erősen becsülendő.
Gyertek bátran, és dumáljunk egy jót, stíröljük meg egymás autóit.

partizán Creative Commons License 2003.05.13 0 0 44
Ja, még az újság.
Nekünk szerencsére van a vwdepo, aminek kb a harmada bogár általában. A többi mindenféle vizes tuninggép, amelyek ma még jók, de nem azok a negyven-ötvenéves kifutási idejű masinák.
Előzmény: METYA (40)
Pityubácsi Creative Commons License 2003.05.13 0 0 43
Ha nem lesz semmi programom akkorra, akkor részemről OK a dolog.
Márha beengednek a kacsások. :-)))
Előzmény: partizán (41)
partizán Creative Commons License 2003.05.13 0 0 42
A bogárral ilyen perverziót csak a világháború alatt csináltak, de az is nagyon brutális volt.
A nemzetközi élet mit takar?
Előzmény: METYA (40)
partizán Creative Commons License 2003.05.13 0 0 41
Pityubácsi!
Nem nézünk el arra a talira? Vagy inkább tőletek kérdem, hogy nagy szentségtörés lenne bogárral odaállítani? Vagy ilyet nem illik csinálni egy bogarasnak (ezt pityubától kérdem)?
METYA Creative Commons License 2003.05.13 0 0 40
Ja, sahara:

adott volt az igény egy olyan kisautóra, amely kellően igénytelen, bírja a kemény terepet, könnyen szervizelhető és 4x4-es.
Így aztán a Kacsát alakították át, roppant trükkösen.
A csomagtartóba betettek egy motort, amely a hátsó kerekeket hajtja.
Két gyújtáskapcsoló, a két motor egymástól függetlenül is és együtt is használható.
Azt ne kérdezzétek hogy a szinkronizálást hogy oldották meg. De megoldották.
Felismerhetősége: a benzintankok (2db) a két első ülés alatt található, a betöltőnyílás a két első ajtó közepén van.
Dohányzás erősen nem ajánlott
:-)
Sajnos csak párszáz darab készült belőle, és az ára csillagászati.
És alig akad eladó példány, pedig akadt olyan német parszt akinek egy zsírúj G merdzsót ajánlottak cserébe.


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!