Ha előtted 3 méterre valaki hirtelen (jelzés nélkül) leparkol, szélesre kivágja az ajtót, te meg nem tudsz jobban kitérni a szembe jövö autók miatt, akkor .... ?
Erre a történetre nem vagyok büszke, előtte és azóta se tettem ilyet, de akkor elszakadt bennem valami.
Anno, még főiskolás koromban épp átépítés előtt állt a kocsim (ajtót is cseréltem) amikor megállt mellettem egy másik koma a kocsijával. Én a tankör társaimmal beszélgettem kb. 8 méterre a kocsitól. A csóka kiszálláskor rányitotta az ajtaját az enyémre, majd rá se nézett csak a sajátjára, megnézte lett-e baja és elment.ne köpni se nyelni nem tudtam úgy kiakadt ám, hogy ennyire leszarja a másét.
Mondtam a többieknek, hogy akkor én most el, de azért érdemes lesz megvárniuk hogyan szállok be. Konkrétan kivágtam az ajtót a faszi kocsijára, majd miután beültem újra kinyitottam rá erőből. Nos, szerintem azóta sokkal jobban vigyáz a máséra...
Nekem k.b két hónapja polírozták,már iszonyat ronda volt a helyzetjelző része.Most mintha uj lenne.Érdemes pokíroztatni de elötte,vizpapírral valamit rühölt rajta a haver,van rajt valami fólia gyárilag azt csiszolta le.Ha érdekel megadom a számat,felhívod és elmondja.Meg kenegette valamivel,majdnem 3órás munka volt.
Ezek a rányitások engem is dühítenek, a nagy többség lesz@rja amásik autót amikor kiszáll. Sok esetben előfordul várok a családtagokra itt-ott, messzbb állok a kocsitól, majd jön a mellettem lévő parkolóba valaki, közel megyek és látványosan nézem, hogyan száll ki.
De dögöljön meg az is aki szabványként ilyen kis parkolóhelyeket talált ki.
THX1138
poliroztam már, de nem Scenicet, simán lehet, csak ugye vannak szükséges eszközök amiket be kell szerezni.
Lehet, hogy csak 13,5 már nem tudom fejből.....Az ajánlat 140eFt lett, és korábban itt a fórumban is láttam 80eFt-os vezérléscserét is. Ahová járok szervizbe, 50körül volt a R19 vezérléscseréje, persze az egészen más dolog......
Ha nem magad veszed akkor lehet, bár tudok olyan forrásról, ahol korrekten behozzák neked a kocsit, azaz olyat vásárolsz meg ami a leirásban van.
Na ezt a forrást majd megkérdezném, ha egy újabb autó vétele aktuális lesz, de nem a nagyon közeli jövőben :-)
Sajna baleset történ a családban, de 8 nap múlva ismét menni kellett az EU-ba, igy indulás reggelére teljesen kész lett a kocsi. Anyagbeszerzéssel, festéssel, karosszéria munkával, futóműcserével, mindőssze egy tükör és a tető volt sértettlen.
Persze, technikailag megoldható a dolog. Nálam a rétegvastagság-mérés nem mutatott javitásra utaló jelet, ami viszont nincs is, ha a teljes elemet cserélték. De karosszéria javitás sem történt valószinüleg, karosszériás is látta a gépet az átvizsgáláskor, a vonalak-illesztések szépen futnak. Ha csináltak is valamit esetleg, azt nem a Renault-ban tették. A jobb első kilincs mellett van egy kis bemélyedés (bizonyos szögben-fényben látni) valószinüleg egy ajtó-rányitástól, ill. kavics nyomok az első lökháritó alsó részén, de ez normális "jele" a használatnak.
Sziasztok! Érdekelne valakit egy 2004-es 1.5dci-hez vett gázolajszűrő? Vízjelző nélküli verziót küldtek, aztán rajtam maradt. Visco márka. Jóval áron alul adnám
Csak az én véleményem, de 2006.12. havi, 1,5 dci-nél már a kritikus időben vagy. Ha az enyém lenne nem várnék vele 5 évesen - 5 évente minden dciben - kidobnám a vezérlést, meg is tettük az autómon. Nem találtam merre vagy de ha Bp. környéki akkor jelentkezz Zoltán szakinál, olcsóbb mint a márkaszervíz, a kuncsaftok szerint jobb is:)
Vizpumpához majd ua-ra kel szétszedni, tehát cserélendő szerintem, illetve mindenki szerint is:)
ThomBoy
Irtam
DAndras79
Igen, régebbi autókról is van adat, ha márkaszervizbe viszik továbbra is, és vezetik a szervizkönyvet.
Ha nem vezetik akkor is de nyilván csak márkaszervízben. Én független szervizbe viszem, ennek ellenére iratom a szervízkönyvet.
Van kockázata a külföldről behozott használtautó vásárlásnak, ezt próbáltam úgy minimalizálni, hogy minél fiatalabbat vegyek.
Ha nem magad veszed akkor lehet, bár tudok olyan forrásról, ahol korrekten behozzák neked a kocsit, azaz olyat vásárolsz meg ami a leirásban van.
A közbenső 2-3 hónapban pedig nem lett totálkáros majd újraépitett "csoda".
Sajna baleset történ a családban, de 8 nap múlva ismét menni kellett az EU-ba, igy indulás reggelére teljesen kész lett a kocsi. Anyagbeszerzéssel, festéssel, karosszéria munkával, futóműcserével, mindőssze egy tükör és a tető volt sértettlen.
Igen, a vizpumpát is cserélni kell. 2008-as 1,5dci-re kaptam ajánlatot Renault Budakalásztól: 140000Ft. Szerintem ennél 40-50eFt-tal olcsóbb lehet máshol, gyári alkatrészekkel, de nem 16000Ft-os óradijjal. Kb 3 óra alatt van meg egy vezérléscsere ha jól tudom.
Vízpumpa mindig része a cserének, szóval csere az is. A mienkben 6 évesen kell cserélni görgőket, szíjakat, tárcsát (km-t nem tudok fejből), gondolom akkor cserélnek vízpumpát is, de majd megnézem a karbantartásra vonatkozó előírásokat.
A vezérlés csere mennyibe van kb. márkaszervizben(alk.+munkadíj)? Lassan Nekem is aktuális lesz (az Én nézeteim szerint :-) 118e km van a vasban, 116e-el vettem. A hajtókarcsapágy csere megvolt. Decemberben megy műszakira, arra kb 120e lesz benne, akkor szeretném megcsináltatni.
Vízpumpát is érdemes cserélni a vezérléssel együtt, vagy az nem sarkalatos pont?
Egy budaörsi kereskedőtől vettem, a cég nevét már nem tudom, de majd otthon megnézem :-) A budaörsi Renault Baumgartnertől kb. fél perc.
Igen, régebbi autókról is van adat, ha márkaszervizbe viszik továbbra is, és vezetik a szervizkönyvet.
Van kockázata a külföldről behozott használtautó vásárlásnak, ezt próbáltam úgy minimalizálni, hogy minél fiatalabbat vegyek. Csak ismételni tudom magam, 2010.dec.-ben vettem egy olyan autót amivel 2010.szept.-ben még garanciálisan márkaszervizben jártak. A közbenső 2-3 hónapban pedig nem lett totálkáros majd újraépitett "csoda".
A vételár 2, 7M volt átirással együtt.
Az eltelt másfél évben gond nem volt (kop-kop-kop), mentünk kb. 23ekm-t, a szokásos olaj-szürőcseréken felül fékbetét és első féktárcsa csere volt.
Ráadásul egy fiatal Renault esetében a márkaszervizes adatok megvannak, utána arra kell figyelni, hogy az előirás szerinti dolgokat időben megcsináljuk (pl. vezérlés csere).
Idősebbeknél is van adat. Lehet üldőzési mániám van, ám egy kicsit is kérdéses autónál, bárkivel beszélgetek erről mindíg javaslom a vezérlés cserét. Optimális esetben 50-100 e Ft, motor, hengerfej csere meg.....sok
Ki tekerhette? A kereskedőre tippelnék. Igazodva a magyar "igényekhez", 100ekm alatti autókat árulnak, gyakran majdnem az összes 2-4 éves Scenic 60-80ekm közötti futást mutatott, miközben az állapotuk igencsak különböző volt. Párat megnéztem akkoriban.....Az ótatekergetés sem egyforma, van a nagyon durva mértékü, és van a "marketing célú". Ráadásul egy fiatal Renault esetében a márkaszervizes adatok megvannak, utána arra kell figyelni, hogy az előirás szerinti dolgokat időben megcsináljuk (pl. vezérlés csere).
Ha már olajszint. Az aktuális olajszintet meg lehet nézni a műszerfalon valahogyan? (említettetek itt valami 6 kockát). Gyújtikor kiírja hogy szint ok, ez azért feltűnt :-)
A Renault nyilvántartás szerint jártak vele szervizbe rendszeresen, a legutolsó bejegyzés szerint az ajtókárpittal "játszottak" az árnyékoló roló miatt.
Erre az esetre mondható, hogy "vállalható" volt az óratekergetés mértéke. Egy idősebb autót már nem mernék igy megvenni, de ez akkor frissen lépett túl a garancián, szép belső és külső állapotban (tudom, a kozmetika csodákra képes :-) de összehasonlitva jópár lepusztult-kopott belsejü, szintén 70-re visszatekert órájú autóval, ez valóban kitünt a többi közül szinte újszerü állapotával).
A szerviz általános átvizsgálása is "vételre ajánlotta" az autót.
Hát igen, ferde parkolás könnyen lehet, mert egy dombon lakunk, bár a garázs vizszintes :-)
Jobban belegondolva ha ennyit mentek vele akkor az valszeg autópálya lehetett, igy a tekergetés még nem lenne gond, csak az a kérdés cserélték e rendesen a dolgokat.
A múltkori olajcserénél valamit benézhettem valószinüleg az olajfogyással kapcsolatban, most kb. 5ekm után még nincs fogyás, a 6db kocka is megvan.
Nem emlékszem már neked irtam e, de a meleg olajjal, kicsit is ferdém parkolt autóval eltünhet kocka, holott az olaj rendben van:). ez tapasztalat.
Igen, a megtett út min.80%-a országút vagy autópálya. Az órája valóban tekergetett, most 135ekm lehet a kocsiban.
(2010.szept.-ben járt az autó az előző tulaj által márkaszervizben 115ekm-rel én pedig 2010.dec.-ben vettem 72ekm-rel. Az előirás szerint 20ekm-ként kellene olajcsere, de én inkább 15-nél cserélek. Az autóra 2év vagy 100ekm garancia volt anno, amikor ez lejárt, kiszálltak belőle. Átvizsgálás után vettem meg).
A múltkori olajcserénél valamit benézhettem valószinüleg az olajfogyással kapcsolatban, most kb. 5ekm után még nincs fogyás, a 6db kocka is megvan.
Igaz, minél előbb, annál jobb, ha valamit megcsináltatunk.
A hajtókarcsapágy problémáról itt a fórumban hallottam először, nem igazán vagyok jártas a témában, ezután döntöttem úgy, hogy én is kicseréltetem, és talán az a pár ezer km még "belefér" a dologba.
Nálam is 15ekm-ként van olaj+szürőcsere.
A szofterfrissitésen is voltam idén ápr.-ban, de ott azt mondták, hogy az nem a hajtókarcsapággyal kapcsolatos.
Egyelőre megvárom, hogy Zoltan1967 visszajöjjön a szabadságáról, aztán meglátjuk, mit javasol ill. milyen időpontra készüljünk.
Mondjuk az enyém nagyobb terhelést kap folyamatosan, viszont az olajcsereperiódus felezve van. Amit múlt héten mutattak a márkaszervízben ( gyári 106 lovas, 90000km ), az dupla ekkora területen volt kopott.