Arra gondolok, hogy elvesz és ad...ad hajlított kijelzőt, elveszi a 3D-t mert akkor árban ugyanott van vagy alatta. Látjuk évről évre olcsóbbak a tévék méret/ár tekintetében.
Ha belegondolok 32D6500 170K volt, most ennyiért +10K, 48H6200-at lehet venni ugyanott (edigital) gyári garival.
Onnan, hogy amikor Mo-ra megérkeztek az első 3D-s tévék 2011-ben a samsungtól, amerikában akkor kezdték megszüntetni..ezen kívül volt egy nem hivatalos infó is, hogy a 6-os szériából fokozatosan kiveszik a 3D-t.
Ergo megbukott a 3D-s technológia, mert nem vevők rá az emberek, de erre a smartra rájárnak mint maci a lépes mézre.
Az én véleményem az, hogy a 3D megmarad majd a felső kategóriában. Na meg ismert jelenség a samsungtól mindig ad valami újat, de azzal a lendülettel el is vesz. Ezt pontosan le lehet vezetni a C szériától a H-ig.
Először is új lapos tévék méreteit hivatalosan is collban adják meg így te is azt írd, mert nem fogom átszámolni collra a 107cm-t :D
Másodszor minden gyártó a XXI. sz. eme részében a smarton lovagol és videókkal alátámasztják, hogy az neked jó tessék ilyen smartos kütyüket használni. És ne tessék azt hinni csak a tv smartos már és a mobil..nálunk még ez a sláger miközben amerikában már smartos karkörtő, óra dívik amik hozzánk is befognak törni 1-2 éven belül.
Bár nálunk még nincs akkora divatja, az Egyesült Államokban már óriási érdeklődésnek örvendnek a különböző okos kiegészítők, legyen szó óráról, karperecről, stresszoldó fejpántról, sétagyorsító cipőről vagy indexelő bringás kabátról. Okosodnak lakásaink is a Belkin WeMo rendszerével, illetve láttunk NFC-vel nyitható zárat és egyéb csodákat.
A gond jelenleg az, hogy a samsung a jobb tévéit smarttal együtt adja el, ha nem ilyet akarsz venni az biza a képi minőség rovására teheted meg pl. 50Hz-es 5xxx vétellel.
Jelenleg sajnos Mo-n nem árulnak pl. olyan 6500-as típust amibe ne lenne 3D, smart.
A 3D talán elfog tűnni, de a smart biztosan nem.
3napig tart minden csoda addig fogsz te is a tévével netezni és bár a H széria 4 magos procijával már gyorsabban lehet böngészni, mint az F széria 2 magossal (nem beszélve a D széria 1 magos kb. celeron szintű procijával) végűl rásjössz, hogy netezni továbbra is azon az eszközön fogsz amin eddig, mert a tv-re semmit sem lehet telepíteni amik általában kellenek a szörföléshez.
Így aztán el kell döntened középkategóriás tévét veszel vagy belépőszintűt.
"Valaki egyszerűen magyarázza már el nekem miért jobb az okos, netes tv , mint ha a laptopomat rákötöm hdmi-vel simán a tv.re és úgy netezek."
Nem jobb, sőt.
"Ha olyat veszek, ami nem okos, kb 30-35 ezerrel olcsóbban megoldom."
Tedd ezt.
Bár előtte konzultálj akár az itteni (nálam) nagyobb tudású topiktársakkal - hogy a kiválasztott buta-TV ne legyen egyéb, alapvető paramétereiben is "butább", mint a smart-os verzió.
Az én tervem is az, hogy legközelebb a létező leg-fapadosabb verziót vegyem - de figyelmeztettek, hogy jó minőségű panellel igencsak a fullos verziók rendelkeznek csak.
Űdv! TV vétel előtt állok, Terv: 107 cm3D, Full Hds, okos tv Valaki egyszerűen magyarázza már el nekem miért jobb az okos, netes tv , mint ha a laptopomat rákötöm hdmi-vel simán a tv.re és úgy netezek. Ha olyat veszek, ami nem okos, kb 30-35 ezerrel olcsóbban megoldom. Előre is kösz.
Ez már egymagában jó hír - főleg azoknak, akik attól tartanak, hogy ezek a tévék messze nem fognak annyit üzemelni, mint a régi CRT-s dögök.
(oké, persze, lehet nem lesz olyan, mint ami a lakókocsimban van és cca. 30-35 éves és javítás nélkül azóta is üzemel - de vajon kell-e nekünk 35 év múlva ugyanez a tv? :-)))))
A garantaltant nem tudjuk. Mondom, erre jo pelda a Columbo, ami 4:3 HD.:-). Filmre keszult, 4:3-as maszkkal, tehat amikor digitalizaltak boven benne volt a HD felbontas, viszont mivel tv- re keszult anno,4:3 volt a maszk rajta:-).
Ugyanigy az altalad emlitett film is siman keszulhwtett szelesben anno, csak a 4:3 -as tv-ken letterboxban ment, alul-felul fekete csikkal.
Ha a 4:3-as musor pilarboxban, vagyis ket oldalt fekete csikkal jelenik meg, akkor jo kapcsolojelet kaptal es a tv is jol értelmezte, mivel a 4:3-as kep ugy jelenik meg oldalaranyosan a szeles kijelzon. Az, hogy ez neked nem tetszik es hozzatorzitod a kijelzodhoz a kepet, mar mas kerdes. :-) Beke.
Ha a pillarbox az, amit "bottle"-nak (vagyis palack-torzításnak) is hívnak - vagyis hogy csak a széleket nyújtja szét, középen a fejet nem - akkor az is egy otromba torzítás.
Tudni kell viszont, hogy igenis léteztek stúdió-módszerek is erre - oda is, vissza is.
A TV-zés hajnalán, azzal voltak szarban, hogy a szélesvásznú filmek alul-felül feketecsíkosak voltak. Ezért a nagy, szélesvásznú produkciókat átalakították 4/3 (vagyis TV) -baráttá. Az elsők között a Liz tayloros Cleopátra volt ilyen.
Méghozzá kreatív módon csinálták úgy, hogy egy művészeti-ember, másolás közben egy virtuális 4:3 -as maszkot tologatott a képen, hogy a kisebb képarány művészileg ne fontos részeket vágjon le a képből.
Ez nem volt ám kis mutatvány, mert akkor még sehol nem állt a digitális technika.
Ugyanezt megcsinálták visszafelé is - vagyis a régebbi 3:4 -eseket 16:9-baráttá tették - szintén kreatív módon - ám már sokkal könnyebben, hisz ez már digitálisan is ment.
Mi magunk is láthattunk ilyet pl. a Két pasi meg egy kicsi-ből - amikor a kis srác még kiskölyök volt - de az epizód már "szélesben" ment - holott akkor még garantáltan csak 4:3-asban készült az eredetije.
Nem, sajnos te nem érted, de mindegy. Amiket mutatsz, laposak. Az M3 biztosan, gondolom az M1 is, csak ott a totalbol nehez megallapitani.
Azt tessek elfogadni, hogy az eredetileg 4:3 musor a 16:9- es kijelzon oldalhelyesen kizarolag pilarboxban képes megjelenni.
Úgy látom még mindig nem érted. Amiről én beszélek az, hogy ne a csatornát közvetítő döntse el a képarányt HD-ben a 4:3-at, hanem bízza azt a tévékre. Mert ez az oldalt két baszott széles fekete sáv egy rakás szar. És ez nem mindig van így.
Konkrét esetek tegnapról. Bujtor film 1982-ben készült HD sávon 16:9-ben tudták adni...az összelapított embereket samuban szépen meglehet nyújtani így a régi film nézhető állapotba kerül. SD-ben 4:3-ban jött de az M3-hoz hasonlóan nézhető volt.
M3, SD minőség, detto régi filmek ugyanezen az elven nézhetőek. Akkor mi a francért adják szarul M1-en? Ezért írtam, hogy a 4db közszolgálti a digihez nem ugyanarról a helyről érkezik. Illetve nem én írom hanem más, aki pc-s tunerrel megtudja nézni a forrást.
"Egyértelműen a szolgáltató a bűnös, mégpedig ott, ahol a képet és a logót+karikákat összemixelik 1 kimenőjelre."
Az nem a szolgáltató, az a TV társaság. A szolgáltató nem tesz semmilyen logót sehova. Kész műsort kap, azt továbbít. Persze elrontani azért még tudja.:)
Az a baja, hogy jól van beállítva minden, de ha a tetű szolgáltató a 16:9-et rányomja egy 4:3-as keretre ami jó helyen adja a logókat, akkor a 16:9-es tartalom azon belül lesz, arányosan kicsinyítve. Ezt persze fel lehet külön nyomkorászással nagyítani, de akkor meg úgymarad a TV, hiszen az összes többi adón jó volt a rendes beállítás, így azok meg kilógnak a képből. Egyértelműen a szolgáltató a bűnös, mégpedig ott, ahol a képet és a logót+karikákat összemixelik 1 kimenőjelre.