Nemrég vettem egy 98-as Vectra B-t, és teljesen változó időközönként, változó időtartmra kigyullad a motorhiba visszajelző lámpája. Kérdeztem már néhány emberkét (Astra-sok, Vectra-sok), és már ők is tapasztalták, de állítólag a "szakszervíz" szerint nem jelent hibát, amíg nem állandósul. Mit tudtok erről?
A következő kérdés már igazából nem ilyen jellegű. Mivel nincs kezelési útmutatóm az autóhoz (tényleg, lehet ilyet szerezni valahol?) nem tudom, hogy mit jelent a hátsóablak-fűtés melleti gomb, amelyiken a pali szalad a hullámok elől:) Nekem valami riasztótémának tűnik, de nem tudok rájönni mi az. Van az autóban gyári belső térézékelő, ha ez számít(?).
Mégegy számomra nem egyszerű kérdés? Valahogyan ki lehet cserélni házilag az izzót a műszerfalban (a ventillátorkapcsolók mögötti izzó meghalt, és most teljesen sötét)
Ez így van, de kiegészíteném annyival, hogy nem minden Opel motor eszi az olajat, csakis az ECOTEC és abból is elsősorban csak az első széria, de az 1.6 különösen. Van még egy nyitja a dolognak: mindig minimumom kell tartani az olajszintet, akkor nem eszik annyit.
hosszu idö után visszanéztem és csak pár dologgal egésziteném ki az elhangzottakat:
az egri OPEL szalonban a szervizfönökkel beszéltem, és ö mondta, hogy az olaj fogyasztás nem egyedi jelenség, ugyanis ez az Ecotec motorok "sajátossága"! hogy miért? a válasz egyszerü, ugyanakkor megdöbbentö. az OPEL Ecotec motorjai !gyárilag kissebb dugattyukkal vannak szerelve! és ez okozza a tulzott olajfogyasztást, de ez nemcsak a Vectra, hanem az összes többi, ilyen motorral szerelt OPEL "betegsége"! nem ritka eset, hogy a 2 honapnál fiatalabb vectra tulajok ezzel a problémával keresik fel a szervizet, ahol azonban a megoldás helyett széttárt karokat találnak!
nos uraim, én ezek fényében bátran kijelenthetem, hogy ha sikerül megszabadulnom a jelenlegi Vectrámtol, az udvarra többet OPEL nem teszi a kerekeit!!!!
1., Mennyi olajat eszik? Ismerek olyan 6 éves gépet, ami az 5 litert beeszi 10e km alatt. És ez sajnos "normális".
2., 100e km környékén a váltó elkezd hangoskodni, ajánlott foglalkozni vele.
3., Ahogy Ugri is mondta, az 1.6 nem egy versenyló. Megpakolva egyes emelkedők gondot jelentenek neki.
Amúgy szép, nagy, meg amit akarsz. :) Én tuti nem vennék 1.6ost, csakis 1.8 és felette. De ez az én magán véleményem. :)
Masterboy :
Szerintem az 1.6-os 16V Vectra nem megy jól, nekem volt kettő, gyengék voltak. (pedig volt köztük Irscher-tuningos is 115 lóval)
A Vectra-A sokkal jobban megy a mezei 8 szelepes 2literesével.
Most vettünk egy b vectrat,1.8-as automata...
Minden ok csak néha kicsit nyikorog a vezetőülés..De amúgy teljesen egyben van 53ezer km...
Nincs vmi tippetek rá?
üdv Papa
1 órája vettem egy Opel Vectra 2.0 DTI - t.
Most már ne szóljátok le mert nem tudom visszacsinálni :o)
Ami konkrétan érdekelne,szeretnék bele venni kormányról vezérelhető CD-s rádiót.Most ilyen van benne gyári csak nem CD-s hanem kazettás.
Tudtok segíteni?
Off:
Blaupunkt, látod nem Passat lett, ebben talán neked is részed volt :o)
DarkAngel69
Gondolom bisztos a tecskóból internetezel mobilon, mert most veszed a söröt nekünk, azért irol olyan összveviszva ... :-)))
blaupunkt :
A motor a szivárgásmérésen megbukott,(25-30%), motor ismét szétugrik, gyűrűk + spec. dugattyú csere, erősített főtengelycsapágy alá Risse Motorsport. Utána grammozás, hajtókat polírozás-áramvonalasítás.
Az eredmény nem is egy C20NE, hanem C20SEH lesz.
Már unom...
Ennyi pénzbűl egy V6 turbót is építhettem volna :-((
Omegatádé:
Szombaton gyüssz ? (adok a sörömből, ha DA69 hoz)
Mihaszna Zullott Naplopo:
Ezt a történelmi fordulópontnak is tekinthető pont 1 éves Darkangel-Neutron vitára értetted, vagy a jelen topic indulását megkoronázó Omegatádé-Weiertibi pengeváltásra ???
:-)))
Mihaszna+Blaupunkt:
Holnap akko' sörözünk a sörbűl amit kapunk a Zelnökúrtó' ?
tegnap járt náluk a BSA és elvitték az egész cuccukat, mert kiderült, hogy nem volt rendben az OEM szerződésük.
most egy darabig csak a postai utánvétel van, mert egy nagyon jó hírű svájci autóbontóval vannak kapcsolatban.