Köszönöm Pléhúsz barátomnak, hogy megint sikerült egy jól sikerült rendezvényt összehozni! ( különben meg, mindig a hibákból tanul az ember, és ezért lesz a következő mindig jobb, jobb, jobb ), és a ami nagyon fontos, ezen találkozókon, hogy barátilag össze hozza a Dutra, és a gépszerető embereket. Ezért ne adjuk fel az ilyen találkozók szervezését, még ha nehéz, és költséges is! Én is ezt tartottam szem előtt az áprilisi találkozónk szervezésénél!
Köszönöm Dutrás Laci Barátomnak, hogy Én vezethettem a felvonuláson az " ezredest" Fergeteges élmény! Azok számára írom akik még nem ültek ilyen gépben. Ezt át kell élni, leírni nem lehet. Álmomban sem mertem volna gondolni, hogy egy hónap alatt kétszer is lesz rá alkalmam!
Azt, hogy mért szenvedett "vereséget", ezt már ott is túl tárgyaltuk! Különben meg, Én büszke lennék rá, ha ilyen "Szőke Dutrás Bombázótól" kellene szenvednem! Legfeljebb később megbeszélnénk, a tuningolás rejtelmeit, a "hetedik hengernél". ( Gratula neki! )
Bízom benne, hogy Dóra Barátja nem féltékeny, sőt remélem, hogy igen büszke rá, mert még biztos, hogy fog kapni számos elismerő véleményt!
Lévaizsi feltöltötte a gyöngyösi 04. 17.- i találkozónkat amit LévayS barátommal szerveztünk ! Le lehet tölteni a You Tube -ról, egy progival, ( itt a link ) ( ami elméletileg ) nem rontja a minőségét, és kiírhatja magának mindenki DVD- re. Ha valakinek kell a borító, szívesen elküldöm email- ben!
Dutra 87, hát ez már nem kicsit megszállottság, már ami a harmadik képet illeti, ez már tényleg MEGSZÁLLOTTSÁG!
De ami megint bánt, az újaknak mondom, már megint az a nicknév. Olvassatok, már vissza, vagy két hónapot, nem akarom megint leírni, ki tudja már hányadszor! Addig nem hiszitek el, hogy mennyire van jelentősége a névnek, míg el nem jártok találkozókra, ugyanis, szinte mindenki a nick nevén ismeri a másikat, és úgy is szólítja. Én úgy gondolom, és nem csak egyedül vagyok vele, hogy úgy szólítani valakit, hogy Dutra 87, ( bocs ez nem csak neked szólt ) nem hiszem, hogy jó a viselőjének sem! ( mint a börtönben ), számokkal?, C 132! jelen! Úgy gondolom, hogy ha nem engedi az index a vezeték ill. keresztnév valamilyen jól hangzó, egyszerű könnyen megjegyezhető formáját, talán legyen mindenkiben annyi, találékonyság egy "jó" név meg fogalmazásában! Na erről ennyit! Remélem utoljára ebben a témában!
Endrebá! Sajnálom, hogy nem találkozhattunk, szombaton, így egy év után! Gondolom valamelyik "csühössel" kellett száguldozni a síneken! No de majd legközelebb! A vigéc féle (6074) hozzászólásodat kiegészítve, csak annyit szeretnék hozzá tenni, hogy ha be megyek valahová, akkor köszönök, és bemutatkozom! Talán ez lenne a minimum! De hát volt már erre példa! Azóta sem írtak szerencsére!
Jó munkát mindenkinek az utolsó betakarítási időszakra is!
A 2010. 04. 17.-én <B>Gyöngyösön</B> volt találkozóról készült egy összefoglaló video (Török Tomi szerkesztette), az is elérhető. Annak aki nem volt ott, annak azért, hogy tudja mi volt, aki ott volt annak emlékezetül. Jövőre is lesz, ezért kedvcsinálónak is szánjuk.
...nem szerencsés valahová úgy beköszönni, hogy közben az asztalra köp az ember...
Amikor a Dutra traktorokat tervezték, építették és még a fejlesztésén gondolkoztak, akkor igenis mindenhol (nyugaton is) elismert és vásárolt gépek voltak... A szocializmus igényei túlléptek rajta, nagyobb területeket nagyobb gépekkel terveztek művelni, emezek aztán elavult kiöregedett gépeknek számítottak... én is emlékszem, hogy mennyire nem volt menő a téeszben Dutrán dolgozni - mondjuk a Steigerhez képest... Akkoriban tényleg ott rohadtak a téeszudvarokban... Azt azért összemosod, hogy a Dutra = Steyer motor licensz... az igaz, hogy a motort tényleg nem a magyarok fejlesztették ki... De a Dutra az hazai termék - ha szerinted nem is... pláne azt is figyelembe véve, hogy a D4KB már motorfüggetlen, hiszen olyan de olyan sokféle motorral hajtották a járművet... és azok is Dutrák ám... Az, hogy az egyenesfogazású fogaskerekek miatt melóban ordít a váltó, vagy hogy a függőcsapszeg-perselyezés hamar kopik, azt igenis lehetett volna javára átalakítani... de a szocialista tervgazdaság a nagyobb méretű traktorokat választotta... a Steiger-hívők örömére, a Dutra hívők bánatára... az is a mienk...
Nem csúszik meg a kuplung? Azt kisebb nyomatékra tervezték. Bár ha belegondolunk, még mindig ez legyen a leggyengébb a hajtásláncban, mert akkor túlterhelés esetén lecsúszva megvédi a többi elemet.
Ez igen! Szépen összehoztátok. Acéltárcsákat már én is cseréltem a váltó felől, de én levettem előtte a fülkét, ami azóta sincs rajta, már nem is lesz, én így jobban szeretem. Kormányozni lehet, ha a motor nem jár?
Hát ezeket válogattam össze, ha kérdésed lenne valamivel kapcsolatba akkor írj. Azért szedtük szét ennyire, mert ha már egyszer kuplungozni kell, akkor célszerű megnézni az acéltárcsákat, hogy ne kelljen széthúzni még egyszer.
Köszönöm mindazoknak akik eljöttek. Különösen örülök, akik képeikkel videokkal színesítik a találkozót.
Külön szeretném megköszönni Dutrás Petinek a több szálú segítségét, mind fizikai, mind anyagi, mind természetbenit.
Köszönöm főtámogató Belák Józsinak is.
Nem utolsó sorban Nagy Robinak, aki a legnagyobbat adta a dutra találkozó sikeréhez.
Előző este odaszivárogtak a tököli gazdák, akik meg voltak hívva, csak nem jöttek szombaton amikor kellett volna. Végig csak a Fenddel foglalkoztak. Ki féle, mi féle? Az egójuk karbantartása véget meg kellett volna hagynom az őrnek, mondja mindenkinek azt, hogy az enyém. Alkatrésznek vettem a dutrákhoz.
Az első traktorhúzásnál vesztesen távoztam, milyen szépen szól a kis csúzlim motorja, semmi füst.
Kedves Hotib, nem azért kaptál díjat, mert eljöttél. Azok már előzőleg megíródtak. A nagy össze-visszaságban nem lehetett, nyakamon volt a húszas gyorsulás. Azt pedig pontosan kellett kezdeni.
Biztosan igaz, minden rosszban van valami jó. Váczi Karcsi mondta, sajnos nem bír sehogyan sem eljönni, arattatja a cége, ezért elküldték a hugát. Na milyen?
Bocsinka, hogy bele vau, de így van. Én azért hordom a képeket, majdan a filmeket, hogy az emberek lássák tud a MAGYAR gyártani! Nem a tacsko-ban vásárlás a megoldás! Lehet liszenc, lehet saját fejlesztés tök 8 de gyártani kell!
Te csökkent értelmű, ha egy kicsit figyelemmel kísérted a fórumot akkor már többször is találkozhattál azzal a megjegyzéssel, hogy a Dutrában nem az volt a legenda, hogy egyáltalán megszületett, hanem öregapádnak meg öreganyádnak is volt munkahelye még ha az egyik kovács is volt a másik meg ruhafoltozó, mert az utolsó csavarig és párnáig minden egy helyen készült nem pedig külföldiek zsebét tömtük az alkatrészek és kész termékek árával!
'45-ben a III.Birodalom bukásával, ill. , hogy az angolok és amerikaiak megálltak a Lajtánál, eldőlt Kelet-Európa sorsa. Ez tény , tudomásul kell venni.
Szvsz utólag örölhetünk, hogy nem lettünk a nagy Szovjetúnió X-ik tagköztársasága.
A Csepel teherautók és motorok tervei is a Steyertől jöttek az oroszok közvetítésével.A Rába is csak nyugati liszensz alapján tudott motort csinálni.Ennyit a magyar fejlesztésről.
A Dutrák 90%-át pedig hajdani tuladonosaik rohasztották szét gépállomásaik udvarán, s vitték a MÉH-be.
Ha az érdekelne, hogy hogyan var össze hozva a Zetor motor meg a váltó?. Akkor csak annyit tudok mondani, hogy van hegesztve egy közbetét. A lendkereke az maradt a Zetoré a szerkezet meg a tárcsa az Dutra. A kinyomó csapágy meg meg van toldva a közbetét vastagsága miatt. Képet nem tudok erről felrakni mert erről nincs csak a szervoról, ha kell akkor csinálok a közbetétről és felteszem.
Csak mellesleg jegyzem meg,hogy a szombati találkozón megfeledkeztünk egy kissrácról,aki apai felügyelettel,és apai segítséggel végivezette a Kisdutrát a felvonuláson!
Jó estét. Nos igen,sajnálatos hogy így kerülnek ki ezek a gépek külföldre,és már nem a gyártótól. De azért én nem nevezném a szocializmus büszkeségének,sokkal inkább Magyarország büszkeségének,már csak azért is mert a szocializmus áldozatául esett a traktorgyár is,mint ahogyan szinte minden további gyár vagy üzem. De ezt tudjuk mind. Üdv.
Az expressz.hu-n árúltak egy 1000-es dutrát 850 000ft-ért. (zala megyében) A kép alapján soknak tartottam, ezért meg sem néztem, csak a tulajdonossal beszéltem telefonon.
Tegnap megyek dolgozni autóval, és mit látok? a dutra a szántóföldön ácsorog két ember társaságában. Gyorsan megálok, hogy valóságban is megnézzem. Kérdem a fickókat, hogy mutassák meg nekem a trakeszt, de csak néznek rám, majd elkezdenek folyamatosan beszélni németül. Én is váltok németre majd hamar kiderűl, hogy most vásárolták az 1000-est, és a kamionra várnak ami viszi Németországba.
Na és mennyiért? 3500 euróért. Szerintem kb. a felét érte meg a traktor.
Hát így fogy el az országból a szocializmus sok büszkesége.
Ez badarság mindenki saját útján megy. Emberek vagyunk ezért mindenkinek van véleménye. Én szeretem a 100 százalékra felújított gépeket is, de szerintem ezek a gépek akkor lennének tökéletesek, ha tovább lettek volna fejlesztve. Meg amúgy sincs sok barom akinek Dutra felírat van a lábán. Ebből talán kiderül, hogy tisztelem a márkát.
6901-es Zetor motor van bent, a eddig az 5 év alatt egyszer kuplungoztam. De van más extra is rajt, ha érdekkel valakit teszek róla fel képeket. Kormány szervo, meg az oldalhajtáson MTZ szervo szivattyú. Mindig újíttok rajt valamit ahogy a pénztárcám engedi, mert így könnyebb és hatékonyabb vele dolgozni.