Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

t. tomi Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6076
Szia Mindenkinek!

Köszönöm Pléhúsz barátomnak, hogy megint sikerült egy jól sikerült rendezvényt összehozni! ( különben meg, mindig a hibákból tanul az ember, és ezért lesz a következő mindig jobb, jobb, jobb ), és a ami nagyon fontos, ezen találkozókon, hogy barátilag össze hozza a Dutra, és a gépszerető embereket.
Ezért ne adjuk fel az ilyen találkozók szervezését, még ha nehéz, és költséges is!
Én is ezt tartottam szem előtt az áprilisi találkozónk szervezésénél!

Köszönöm Dutrás Laci Barátomnak, hogy Én vezethettem a felvonuláson az " ezredest"
Fergeteges élmény! Azok számára írom akik még nem ültek ilyen gépben. Ezt át kell élni, leírni nem lehet. Álmomban sem mertem volna gondolni, hogy egy hónap alatt kétszer is lesz rá alkalmam!

Azt, hogy mért szenvedett "vereséget", ezt már ott is túl tárgyaltuk!
Különben meg, Én büszke lennék rá, ha ilyen "Szőke Dutrás Bombázótól" kellene szenvednem! Legfeljebb később megbeszélnénk, a tuningolás rejtelmeit, a "hetedik hengernél". ( Gratula neki! )

Bízom benne, hogy Dóra Barátja nem féltékeny, sőt remélem, hogy igen büszke rá, mert még biztos, hogy fog kapni számos elismerő véleményt!

Lévaizsi feltöltötte a gyöngyösi 04. 17.- i találkozónkat amit LévayS barátommal szerveztünk ! Le lehet tölteni a You Tube -ról, egy progival, ( itt a link ) ( ami elméletileg ) nem rontja a minőségét, és kiírhatja magának mindenki DVD- re. Ha valakinek kell a borító, szívesen elküldöm email- ben!

Dutra 87, hát ez már nem kicsit megszállottság, már ami a harmadik képet illeti, ez már tényleg MEGSZÁLLOTTSÁG!

De ami megint bánt, az újaknak mondom, már megint az a nicknév.
Olvassatok, már vissza, vagy két hónapot, nem akarom megint leírni, ki tudja már hányadszor!
Addig nem hiszitek el, hogy mennyire van jelentősége a névnek, míg el nem jártok találkozókra, ugyanis, szinte mindenki a nick nevén ismeri a másikat, és úgy is szólítja. Én úgy gondolom, és nem csak egyedül vagyok vele, hogy úgy szólítani valakit, hogy Dutra 87, ( bocs ez nem csak neked szólt ) nem hiszem, hogy jó a viselőjének sem! ( mint a börtönben ), számokkal?, C 132! jelen!
Úgy gondolom, hogy ha nem engedi az index a vezeték ill. keresztnév valamilyen jól hangzó, egyszerű könnyen megjegyezhető formáját, talán legyen mindenkiben annyi, találékonyság egy "jó" név meg fogalmazásában!
Na erről ennyit! Remélem utoljára ebben a témában!

Endrebá! Sajnálom, hogy nem találkozhattunk, szombaton, így egy év után! Gondolom valamelyik "csühössel" kellett száguldozni a síneken! No de majd legközelebb!
A vigéc féle (6074) hozzászólásodat kiegészítve, csak annyit szeretnék hozzá tenni, hogy ha be megyek valahová, akkor köszönök, és bemutatkozom!
Talán ez lenne a minimum! De hát volt már erre példa! Azóta sem írtak szerencsére!

Jó munkát mindenkinek az utolsó betakarítási időszakra is!

Üdv: Tomi
levaizsi Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6075
<B>A DUTRA húzásokról a kis videókat most már egybe szerkesztve is megtekinthetitek!</B>

DUTRA UE-28 húzás

Dutra1000 húzás

A 2010. 04. 17.-én <B>Gyöngyösön</B> volt találkozóról készült egy összefoglaló video (Török Tomi szerkesztette), az is elérhető. Annak aki nem volt ott, annak azért, hogy tudja mi volt, aki ott volt annak emlékezetül. Jövőre is lesz, ezért kedvcsinálónak is szánjuk.

Dutrás találkozó 2010. Gyöngyös _1

Dutrás találkozó 2010. Gyöngyös _2

Dutrás találkozó 2010. Gyöngyös _3

És hogy minden itt legyen, <B>Mezőkövesden</B> készült videók:

Mezőkövesdi felvonulás 1. része

Mezőkövesdi felvonulás 2. része

Mezőkövesdi gépek
endrebá Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6074
...nem szerencsés valahová úgy beköszönni, hogy közben az asztalra köp az ember...

Amikor a Dutra traktorokat tervezték, építették és még a fejlesztésén gondolkoztak, akkor igenis mindenhol (nyugaton is) elismert és vásárolt gépek voltak...
A szocializmus igényei túlléptek rajta, nagyobb területeket nagyobb gépekkel terveztek művelni, emezek aztán elavult kiöregedett gépeknek számítottak... én is emlékszem, hogy mennyire nem volt menő a téeszben Dutrán dolgozni - mondjuk a Steigerhez képest...
Akkoriban tényleg ott rohadtak a téeszudvarokban...
Azt azért összemosod, hogy a Dutra = Steyer motor licensz... az igaz, hogy a motort tényleg nem a magyarok fejlesztették ki...
De a Dutra az hazai termék - ha szerinted nem is... pláne azt is figyelembe véve, hogy a D4KB már motorfüggetlen, hiszen olyan de olyan sokféle motorral hajtották a járművet... és azok is Dutrák ám...
Az, hogy az egyenesfogazású fogaskerekek miatt melóban ordít a váltó, vagy hogy a függőcsapszeg-perselyezés hamar kopik, azt igenis lehetett volna javára átalakítani... de a szocialista tervgazdaság a nagyobb méretű traktorokat választotta... a Steiger-hívők örömére, a Dutra hívők bánatára... az is a mienk...
Előzmény: Törölt nick (6064)
levaizsi Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6073
Nem csúszik meg a kuplung? Azt kisebb nyomatékra tervezték. Bár ha belegondolunk, még mindig ez legyen a leggyengébb a hajtásláncban, mert akkor túlterhelés esetén lecsúszva megvédi a többi elemet.

Szép munka!
Előzmény: dutra87 (6070)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6072
Ez igen! Szépen összehoztátok. Acéltárcsákat már én is cseréltem a váltó felől, de én levettem előtte a fülkét, ami azóta sincs rajta, már nem is lesz, én így jobban szeretem.
Kormányozni lehet, ha a motor nem jár?
Előzmény: dutra87 (6070)
csokas_rich Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6071
Kedves pléhúsz, megválaszolnád a kérdésemet? Köszönöm.
Előzmény: pléhúsz (6069)
dutra87 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6070
Hát ezeket válogattam össze, ha kérdésed lenne valamivel kapcsolatba akkor írj.
Azért szedtük szét ennyire, mert ha már egyszer kuplungozni kell, akkor célszerű megnézni az acéltárcsákat, hogy ne kelljen széthúzni még egyszer.
































pléhúsz Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6069

Köszönöm mindazoknak akik eljöttek. Különösen örülök, akik képeikkel videokkal színesítik a találkozót.

Külön szeretném megköszönni Dutrás Petinek a több szálú segítségét, mind fizikai, mind anyagi, mind természetbenit.

Köszönöm főtámogató Belák Józsinak is.

Nem utolsó sorban Nagy Robinak, aki a legnagyobbat adta a dutra találkozó sikeréhez.

Előző este odaszivárogtak a tököli gazdák, akik meg voltak hívva, csak nem jöttek szombaton amikor kellett volna. Végig csak a Fenddel foglalkoztak. Ki féle, mi féle? Az egójuk karbantartása véget meg kellett volna hagynom az őrnek, mondja mindenkinek azt, hogy az enyém. Alkatrésznek vettem a dutrákhoz.

 

Az első traktorhúzásnál vesztesen távoztam, milyen szépen szól a kis csúzlim motorja, semmi füst.

 

Kedves Hotib, nem azért kaptál díjat, mert eljöttél. Azok már előzőleg megíródtak. A nagy össze-visszaságban nem lehetett, nyakamon volt a húszas gyorsulás. Azt pedig pontosan kellett kezdeni.

 

Biztosan igaz, minden rosszban van valami jó. Váczi Karcsi mondta, sajnos nem bír sehogyan sem eljönni, arattatja a cége, ezért elküldték a hugát. Na milyen?

Gyufa 1973 Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6068
Értem, köszi. A szervós képet is szívesen látnám, meg a traktor másik oldaláról is, ha van.
Előzmény: dutra87 (6062)
bocsinka Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6067
Bocsinka, hogy bele vau, de így van. Én azért hordom a képeket, majdan a filmeket, hogy az emberek lássák tud a MAGYAR gyártani! Nem a tacsko-ban vásárlás a megoldás! Lehet liszenc, lehet saját fejlesztés tök 8 de gyártani kell!
Előzmény: FügeGLX (6066)
FügeGLX Creative Commons License 2010.09.29 0 0 6066
Te csökkent értelmű, ha egy kicsit figyelemmel kísérted a fórumot akkor már többször is találkozhattál azzal a megjegyzéssel, hogy a Dutrában nem az volt a legenda, hogy egyáltalán megszületett, hanem öregapádnak meg öreganyádnak is volt munkahelye még ha az egyik kovács is volt a másik meg ruhafoltozó, mert az utolsó csavarig és párnáig minden egy helyen készült nem pedig külföldiek zsebét tömtük az alkatrészek és kész termékek árával!
Előzmény: Törölt nick (6064)
joebatyo Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6065
A Dutra viszont ha a motorja Steyer licensz is,maga a gép magyar fejlesztésü
Erröl ennyit.
"Köszönjük" a történelemórát,és a magyargyülöletet!!!!!
Előzmény: Törölt nick (6064)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6064

'45-ben a III.Birodalom  bukásával, ill. , hogy az  angolok  és amerikaiak  megálltak  a Lajtánál, eldőlt  Kelet-Európa  sorsa. Ez   tény , tudomásul kell venni.

 

Szvsz  utólag   örölhetünk, hogy nem  lettünk a nagy  Szovjetúnió  X-ik  tagköztársasága.

 

A Csepel  teherautók  és motorok  tervei is a Steyertől  jöttek az  oroszok  közvetítésével.A Rába is  csak nyugati  liszensz alapján   tudott motort  csinálni.Ennyit a magyar  fejlesztésről.

 

A Dutrák  90%-át pedig hajdani  tuladonosaik   rohasztották szét  gépállomásaik  udvarán,  s vitték a MÉH-be.

 

Előzmény: Józsi 61 (6057)
dutrancs Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6063
Még mindig Plé barát rendezvényéről!!
dutra87 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6062
Ha az érdekelne, hogy hogyan var össze hozva a Zetor motor meg a váltó?. Akkor csak annyit tudok mondani, hogy van hegesztve egy közbetét. A lendkereke az maradt a Zetoré a szerkezet meg a tárcsa az Dutra. A kinyomó csapágy meg meg van toldva a közbetét vastagsága miatt. Képet nem tudok erről felrakni mert erről nincs csak a szervoról, ha kell akkor csinálok a közbetétről és felteszem.
star61 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6061

Sziasztok Dutrások!

Ezt a gépet Kaposvár környékén láttam, éppen tankolt. Napi használatban van, fadarabolásra, hasításra használják. Üdv: Star

dutráslaci Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6060

Csak mellesleg jegyzem meg,hogy a szombati találkozón megfeledkeztünk egy kissrácról,aki apai felügyelettel,és apai segítséggel végivezette a Kisdutrát a felvonuláson!

Aki nem tudná Dutrás Petikéről van szó!

Gratulálok petike,ügyes vagy!!!

Fotó:levaizsi

joebatyo Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6059
Pontosan így van!
100% ig egyetértek,és szerintem a fórumozók többsége is,IGAZ????
Előzmény: Józsi 61 (6057)
joebatyo Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6058
Jó estét.
Nos igen,sajnálatos hogy így kerülnek ki ezek a gépek külföldre,és már nem a gyártótól.
De azért én nem nevezném a szocializmus büszkeségének,sokkal inkább Magyarország büszkeségének,már csak azért is mert a szocializmus áldozatául esett
a traktorgyár is,mint ahogyan szinte minden további gyár vagy üzem.
De ezt tudjuk mind.
Üdv.
Előzmény: elvtársak (6055)
Józsi 61 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6057

 

  A szocializmus miatt kellett a magyar gép és járműgyártást leépíteni és     

  megszüntetni . Sok szakembert akik magukévá tették a gyártmányok fejlesztését

  mind félre állították mert ők nemlettek pártkatonák .

  A DUTRA  és a CSEPEL  áldozata   nem pedig büszkesége a szocializmusnak  !!!!!!!!!

  A DUTRA  és a CSEPEL az magyar és nem    !!!!!!!!!szoc termék  .

  Ha a magyar ipar irányítását nem behódolt komcsik irányították volna ,az elvtársak 

  és saját érdeküket szemellőtt  tartva akkor a DUTRA RÁBA IKARUS  ma ott lenne az

  élmeznyben

Előzmény: elvtársak (6055)
Gyufa 1973 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6056
Engem érdekel. Tegyél fel róla képeket légyszíves. Szeretnék majd én is egy Zetor, de még inkább egy léghűtéses Deutz motort bele rakni.
Előzmény: dutra87 (6052)
elvtársak Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6055

Isten veled Dutra...

 

Az expressz.hu-n árúltak egy 1000-es dutrát 850 000ft-ért. (zala megyében) A kép alapján soknak tartottam, ezért meg sem néztem, csak a tulajdonossal beszéltem telefonon.

Tegnap megyek dolgozni autóval, és mit látok? a dutra a szántóföldön ácsorog két ember társaságában. Gyorsan megálok, hogy valóságban is megnézzem. Kérdem a fickókat, hogy mutassák meg nekem a trakeszt, de csak néznek rám, majd elkezdenek folyamatosan beszélni németül. Én is váltok németre majd hamar kiderűl, hogy most vásárolták az 1000-est, és a kamionra várnak ami viszi Németországba.

Na és mennyiért? 3500 euróért. Szerintem kb. a felét érte meg a traktor.

Hát így fogy el az országból a szocializmus sok büszkesége.

dutra87 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6054
Ez badarság mindenki saját útján megy. Emberek vagyunk ezért mindenkinek van véleménye. Én szeretem a 100 százalékra felújított gépeket is, de szerintem ezek a gépek akkor lennének tökéletesek, ha tovább lettek volna fejlesztve.
Meg amúgy sincs sok barom akinek Dutra felírat van a lábán. Ebből talán kiderül, hogy tisztelem a márkát.
endrebá Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6053
Készülj föl, hogy megvédd a doktori disszertációdat... ide restaurátorok járnak ám többségében...

:-)))
Előzmény: dutra87 (6052)
dutra87 Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6052
6901-es Zetor motor van bent, a eddig az 5 év alatt egyszer kuplungoztam. De van más extra is rajt, ha érdekkel valakit teszek róla fel képeket.
Kormány szervo, meg az oldalhajtáson MTZ szervo szivattyú.
Mindig újíttok rajt valamit ahogy a pénztárcám engedi, mert így könnyebb és hatékonyabb vele dolgozni.
endrebá Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6051
Sokáig megtartson...
Előzmény: levaizsi (6050)
levaizsi Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6050
Bizonyára, mert szépen meg van csinálva. De szerintem az élmény egészen más. Ezzel ugyan erősebb és gyorsabb, de duruzsolós.
Előzmény: endrebá (6049)
endrebá Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6049
...akkkor Pléhúsznak is tetszik...

:-))))
Előzmény: levaizsi (6047)
endrebá Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6048
...énis főállású vasutas vagyok...csak nékem nincsen Dutrám... :-(((

Vilmosunk jó ajánlólevél... csak nem szólna itt az istenért se...

:-)))
Előzmény: thebad74 (6044)
levaizsi Creative Commons License 2010.09.28 0 0 6047
Úgy látom, a képen látható DUTRÁ-ban 4 hengeres Zetor motor van.
Előzmény: dutra87 (6043)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!