"A turistautak.hu pedig, ahogy mondod egy játszótér, annak szabályai szerint, amibe nem fér bele a track nélküli rajzolás a többség szerint."
Ennek ellenére számtalanszor volt jelzés javítva, poi felvéve fórumos hozzászólás alapján, hiszen hülyeség lenne egy információs csatornát bezárni.
Van, aki megköszöni, a hibát találnak a munkájában, van, aki pedig személyes támadásnak fogja fel az egója ellen, mert tévedhetetlennek tartja magát.
Az, hogy máshol is rosszul szerepel az út, nem lehet indok a javítás megtagadására. Az MTSZ felmérése pedig tudtommal még nem a hivatalos kéktúra útvonala, hiszen nem tudok róla, hogy a jogi lépések lezajlottak volna a megváltoztathatatlanságáról, addig pedig csak egy drága gps-szel húzott tracként kell kezelni.
Teljesen Igazad van, de ne Idegesítsd magad ezen, mert az OSM-en valamint az egyetlen hivataloson, a hitelesen, a méteres pontosságún stb. stb. is átvágja a kanyart! Véleményem szerint az Országos Kéktúrának - ahol lehet, de a kritikus helyeken mindenképpen - az optimális (pl az időjárástól legkevésbé függő) útvonalat kell(ene) követnie. Ebben az esetben ez teljesen nyilvánvalóan a Potrec "hurok".
Egyébként itt vannak a Google műholdfelvételei, melyeken jól látszik, hogy a völgytrorkolatot átvágó út csak utóbbi években alakult ki:
(Sorrendben: 2003. május 30., 2010. június 12., 2011. július 7., 2014. március 8)
Bizony, a jelenlegi időjárást figyelembe véve idén talán már mindenkinek meg kell tennie azt a pár száz méteres kerülőt a Potrecnél, amit a digitális térképek nem jól jeleznek.
Azóta elolvastam, Hörpölinék és Hadidoki is került anno.
"...Potrec völgynél bizony meg kellett csinálni a térkép szerinti kerülõt a vizes oldalvölgy miatt,..."(Hadidoki)
Nem akartam már ezen rugózni, mert annyira nem fontos, de ha már megemlítetted, nem véletlen az a kitérő ott annál a mocsaras területnél, ezek szerint pár hétnél hosszabb az az időszak amikor nem járható ez a terület.
Számomra egy tanulsággal szolgált a sztori: valójában a tuhu egy kis zárt játszótér pár embernek. Egyszerűen vicc volt ami ennek kapcsán lezajlott verbálisan, nem tudom másként látni.
Szóltam hogy maga az útvonal vezet rossz helyen, (nem egy poi, vagy egy vadászles van rossz helyen,) erre jött sokféle válasz, volt aki egyenesen személyes támadásnak vette. Sajnos a trackem nekem sem volt jó, de talán mégis lehetett volna valahogyan javítani.
Felvesznek vadászleseket, földutakat, meg minden más (számomra) lényegtelen dolgot pontosítás címén, ami nem baj, de a kéktúra Gömörszőlős és Zádorfalva közt továbbra is bevezet a mocsárba, és akinél esetleg nincsen papíralapú térkép az nem is fogja érteni hogy miért is áll ő szegény a térdig érő vízben mikor a GPS arra mutatja az utat.
Azóta is.
Téma részemről lezárva, ha esetleg valamikor arra járok én tudni fogom merre kell menni.
A Kékkört egyben nyomó sráccal amikor találkoztunk, akkor ő a magával hozott őzlábat ette, én meg a magammal hozott óriás pöfeteget :) Az idei év olyan, hogy akár nem is nagyon kell kajával készülni a trekkingre, ha ismered a gombákat, akkor simán össze lehet szedni a szükséges mennyiséget.
Ma csak egy 10km-es sétát mentem az erdőben, nem is igazán gombászni, de a végére csak meglett egy kalapnyi rókagomba meg gereben. Csak azokat szedtem ráadásul, amibe belebotlottam.
Még 2 éve én sem mertem gombát szedni, de most már az őzlábat megismerem :-) amit ti találtatok, abból is meg lehetett volna vacsorázni, rántva isteni finom :-)
"A KEM SZÖSZ meghívását elfogadva Matolcsi György, a BTSSZ főtitkára is rész vett a Jubileumi Piros vándorláson, amelynek céljában bejelentette, hogy 2015-ben folytatódik a Vándorlások sorozata, amikor is az Alföldi Kéktúra szakaszai kerülnek sorra."
2014.09.14. Gánt - Várgesztes. A hétvégére elég esős időt mondtak, így csak az utolsó pillanatban döntöttünk az indulásról. A kiválasztott szakasz a Gánt - Várgesztes lett, így 6:50-kor már a buszon ülve reménykedtünk, hogy a hajnalban még szemerkélő eső alább hagy. Mire a busz Bicske felé járt, már ki is sütött a nap, és Karcsi bosszankodva jegyezte meg, hogy a napszemüvegét otthon hagyta :) Csákváron volt bő fél óra a csatlakozó járatig, így megcéloztuk a kocsmát, de az vasárnap csak 9 órakor nyit :O Sebaj, a közeli bolt elé támasztott biciklik megmutatták a helyes utat :) Aztán a mi buszunk is begurult, melyre felszállva szomorúan tapasztaltuk, hogy megint kezd cseperegni. Gánton gyorsan le is rendeztük a bélyegzést a Gránás th. -nál, és mindjárt az esőköpönyegeket is felvettük. Szerencsére nem nagyon esett, így fényképezgetve indultunk, hogy elérjük a kék sáv jelzéseket, melyek jól követhetőek voltak, bár némelyik elég idős. A jelzések alatt néhány helyen az itteni IVV túra jelzései is fellelhetőek, amelyek sokak számára összetéveszthetőek a forrás jelzéssel. Hamarosan kereszteztük a sárga sáv jelzést, ahol picit bonyolult a kereszteződés jelzettsége, de végül is rövid gondolkodás után maradtunk az egyenesen vezető úton. Ez be is jött, mert 80 méter múlva egy halvány öreg jelzés megerősített benne, hogy jó úton járunk, majd kisvártatva egy újabb friss jelzés hirdette, hogy ez bizony a kéktúra jelenlegi útvonala. Jól haladtunk a kellemes úton, és közben az eső csepergése is elállt. A Sámolyi-Bükk felől szarvasbőgés hallatszott, miközben a nyeregi csomóponthoz érve, csak egy halvány szalag mutatta a követendő utat. Kb. 100 méter múlva egy friss jelzés szerencsére ismét megerősített benne, hogy jó helyen járunk. 12 perc múlva megláttuk a pecsét jelzést, és azt követve meg is leltük a bélyegzőket. A füzet pecsételve elrakva, elemózsia elővéve, és irány tovább. Az Oroszlány felé induló kék négyzet jelzés leágazása nem túl esztétikus kialakítású, itt nem ártana "retusálni" a jelzéseket. Rengeteg gombát láttunk út közben, ilyenkor picit sajnálom, hogy nem értek a gombákhoz, bár akkor meg egy csomó idő elment volna gombaszedéssel :) Így csak a szederbokrok akadályoztak a haladásban. No nem fizikailag, csak egyszerűen az út szélén csábítottak egy kis nassolásra. Ennek ellenére jól haladtunk, mert 11:30-ra már lefelé jöttünk a Csáki vár falairól. Pontban délben el kezdett szakadni az eső. Attól féltünk, hogy a délutánra ígért eső az, ami nem késett egy percet sem, és innen ez a sorsunk. Szerencsére 20 perc múlva elállt, pont mire leértünk a Kőhányási pecséthez. Itt egy futó előzött meg éppen, így mire elővettük a füzeteket, már tovább is állt. Gyors pillantást vetettünk az Avilai Szent Teréz szoborra, majd a kápolna lesőlyukán is bekukucskáltunk, aztán irány tovább, mert úgy láttuk, hogy esélyes elérnünk a 14:05-ös buszt Várgesztesen. Innen már frissen festett, szépen kivitelezett kék jelzések vezettek a hátralevő úton. Továbbra is gomba hegyek közt haladtunk, aztán szépen be is érkeztünk Várgesztesre. Az utcán arra lettünk figyelmesek, hogy néhány kertben az orgona virágzik. A kocsmába betoppanva egy turista csapatot találtunk, akik szintén itt múlatták az időt a busz indulásáig. Mi is gyorsan pecsételtünk, egy sör társaságában, majd kisétáltunk a buszhoz. A menetrend elég szűk átszállást hagyott a vonatra, úgyhogy felkészültünk a spurira. Szerencsére a busz 3 perccel hamarabb beért, így rohanni azért nem kellet, de kilépve hamar a pénztárhoz értem. Miközben a pénztárnál álltam, kiírták, hogy a vonat késése 10 perc. Mondom magamban kár volt így kilépni.Aztán lementünk a 4-es vágányra. Kisvártatva át tették a kiírást az 5-ös vágányra, persze emelve a késést 20 percre. A hangosbemondó már 35 percet mondott az indulásra. Bejött a vonat, felszálltunk hátulra és leültünk. Aztán leszállítottak, hogy műszaki probléma miatt csak a vonat eleje megy el. Leszálltunk, és az eleje el is ment nélkülünk... De aztán kiderült, hogy az elejével volt a műszaki probléma. Így visszaülhettünk megint arra, amelyikről leszállítottak... No de a lényeg, hogy 32 perces késéssel el is indult végül. Nagyon szép nap volt, az eső ellenére is jól éreztük magunkat, így ez a vonat késés sem okozott bosszúságot. Aztán végül a 4-es metrót is kipróbáltam, mert még eleddig nem volt alkalmam rá :) Meg egy kis metrópótlás is, hogy a közlekedési akadályokból itt is jusson. Mire hazaértem, úgy megéheztem, hogy egy egész csülköt megettem egy ültő helyemben, így koronázva meg ezt a szép napot.
Újra mobilitás hét, tervezzetek így a túráknál! ;-)
Mobilitás Hét 2014. szeptember 16.- 22.
A Mobilitási Héten ingyenes kerékpárszállítást tesz lehetővé a vonatokon. A kedvezmény igénybevételéhez díjmentes kerékpárjegyet kell vásárolni.
Továbbá az Európai Autómentes Napon (2014. szeptember 22., hétfő) ingyen utazhatnak szerelvényeinken azok, akik felmutatják a forgalmi igazolványukat.
A kedvezményt a gépjármű tulajdonosa, vagy üzemben tartója veheti igénybe, és csak másodosztályú utazásra vonatkozik. Elsőosztályú utazás esetében a teljesárú kocsiosztály-különbözeti díjat felszámolják a jegyvizsgálók, valamint a feláras vonatok esetében (például InterCity szerelvények) szintén meg kell vásárolni a pót-és helyjegyet, pótjegyet, helyjegyet vagy gyorsvonati pótjegyet.
tisztelem Hörpölint és sajnálom hogy nem ír ide, de számomra ez az összefoglaló se füle se farka.
minden és semmi sem igazán. Miről szól? Érdeklődés-felkeltésről? Én a Bükklába kistájcsoportnál biztos elveszteném az érdeklődésemet...:)
Imádom a Mátrát, de biztos nem (csak) ezt/így emelném ki belőle.
Van valakinek pontosabb infója a Nyírjesi eh. helyett bércre áthelyezésről? Ahogy most az időjárás kinéz lehet h. sok alkalmas nap idén már nem lesz...
Garass már megírta a választ: a Bálványra (az "angyalos" turistatérképekig visszanyúló időkben) soha nem vezetett kék színű jelzés. A Piros sávot később Zöld keresztre változtatták. A Képeiden lévő világoskék sávok vagy erdészeti jelzések vagy más célból lettek "összekenve" a bükkfák.
Hörpölin elemében van még mindig -sajnos máshol, bár az is igaz hogy így több emberhez eljut az írása- remek összefoglalót írt a Mátrai szakaszról sincsavar képeivel megspékelve:
Jó a pozicionálásod. Az Éles-kő végétől mintegy 400 méterre lehet ÉNy felé. Az útjelző tábla által is jelzett útelágazás valamikor a Lipócz-völgynél volt. A völgy előtt indult ki az út Bánfalva felé. A képen lévő országúton ment az OKT nyomvonala. Ez ma valóban víz alatt van, de érdekesség, hogy az útelágazástól mintegy 300 méterre Uppony felé, az út bal oldalán egy forrás fakadt. Ma ez is a víz alatt van. További érdekesség, hogy a Lipócz-völgyben valamikor vashámor működött, mely egy időben gróf Andrássy Lipót tulajdona is volt. Talán innen eredhet a völgy neve.
Ez nagyon érdekes. A leírásodhoz fűzött válaszomban erre a hídra is fel hívtam volna a figyelmet, de mivel nem találtam meg róla a fényképet, így végül töröltem a szöveget. De köszönöm, hogy kiegészítetted ilymódon.
Múltkor mikor Lázbércre kerestem rá akkor találtam egy víztározó előtti fotót, ennek a helyét a kilométeradatok alapján és a tájképből is nagyjából oda tettem ahol a tó kettéágazik, az Éles-kő környékére:
a táblán jobbra Felnémet 40, Dédestapolcsány 3 km.
Ezenkívül a fotós felé (Borsod) Bóta, balra Vadna és Bánhorváti.
Káld, és Hosszúpereszteg közt, ahol most a kék jelzés nagyjából derékszögben elfordul a magaslesnél, valaha egy major volt, külön iskolával. A kép 1978 szeptemberében készült.
Az aszfaltúttól a Trizsi sorompóig menő úttal kapcsolatban is volt egy felfedezésem, csak nagyon macerás lett volna lefotózni, bár utólag bánom hogy nem tettem.
Pár száz méterre a letéréstől szemlátomást egy széles, mély árkot (vízmosást, patakmedret?) szel át a régi országút, persze szintben, kb 3-4 méter magas töltéssel. Na, mondom, itt lenézek a mederbe, valaminek lennie kell...
Egy műemléknek is simán beillő kőből épült kétlyukú kőhíd volt pontosan alattam, kinézetében így hirtelen a Romhányi-hídhoz tudnám hasonlítani!
Nézelődtem egy picit hol tudnék lemenni lefotózni, de aztán hagytam, akkora volt a dzsindzsa, de lehet hogy ha egyszer Aggtelekre megyünk majd akkor még felkeresem, nincsen messze az aszfaltúttól.
Köszönöm szépen. Kicsit sok a meló mostanság, lemaradtam. Már beszéltem vele, nagyon örült, hogy ilyen klafa csávók voltunk. A címre is mondták, hogy az MVSC-hez küldjem a füzetet. Á
Mint annakidején rosaa-nak is leírtam, ez a túramozgalom jelenleg nincs gondozva, a kiírók pár éve felhagytak vele. Így itt minden lehetséges, bár rosaaék jó tapasztalatokkal is szolgáltak.
A kiírók egy elhunyt társuk után fedeztek fel egy doboznyi kerámia plakettet. Ebből kapnak azok, akik mostanában mégis teljesítik. Így rosaa és fia.
Tudomásom szerint, viszont a helyzetet kihasználva és egyben ezt a túralehetőséget lezárandó egy népes borsodi csoport a közelmúltban összeállt és már két szakaszt is teljesített a Csereháti pirosból. Az induló létszámuk 29 fő volt, a záró, teljesítőlétszám még várat magára. Vélhetően ők kimerítik a plakett készletet, de szerencsés esetben nem. Ez évvégéig kiderül. Ha érdekel a dolog, kérlek akkor érdeklődj újabb információkért.
Az okt nyugati végéhez keresnék valami szálláshelyet. Egy hétre megyünk, jobbára szabadban alszunk, de a hét közepén jó volna egy két északára olcsó szállás, ahol lehet meleg vízben mosakodni. Nehezítésként két kutyával vagyunk. Volna valakinek ötlete? A neten csak mindenféle vendégházakat találok, pedig békebeli kulcsosházat keresek vaskályhával...