Keresés

Részletes keresés

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45360

Őszi kikerics

Előzmény: Pápai vándor (45358)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45359

Ezzel én mind tisztában vagyok :)

Viszont úgy látom, a huroktól nyugatra a name címkébe belekerült egy Ösvény érték, pedig nem hiszem, hogy az a neve :)
Kiveszed?
Nekem most egy ideig még a Káli-medence és környéke lesz a szerkesztőben.

Előzmény: olahtamas (45357)
Pápai vándor Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45358

 

Sziasztok!

 

Nem tudjátok milyen virág ez?

Olyan mint a krókusz de az tavasszal virágzik , nem?

olahtamas Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45357

"Ennek ellenére számtalanszor volt jelzés javítva, poi felvéve fórumos hozzászólás alapján, hiszen hülyeség lenne egy információs csatornát bezárni."

Az más eset, amikor van egy geometriára felmért út, és arra kerül áthelyezésre a jelzett út.

A turistautak.hu-n elvileg nem megengedett a műholdképről való másolás.

Persze ez ügyben is megoszlanak a vélemények, jómagam pl. felmérendő útként szoktam ábrázolni egy közelítő útvonalat.

 

Az OSM-en, pedig jogtisztán lehet rajzolni Bing műholdfotó alapján, a turistaút kapcsolat meg szerkeszthető bárki által.

Így a Potrec hurok is már jól szerepel:

http://waymarkedtrails.org/hu/?zoom=16&lat=48.38361&lon=20.46228&hill=1

Előzmény: annyi baj legyen (45347)
Pekari. Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45356

Ha két hete adtam le a kék túrás igazoló füzetemet az MTSZ-nek és még nincs róla hír, mikor kezdjek aggódni?

Mennyi az átlagos átfutási idő?

Güsziológus Creative Commons License 2014.09.17 -1 0 45355

Az alábbi LINK lemaradt.

 

http://www.panoramio.com/photo/62841612?source=wapi&referrer=kh.google.com

 

Ez a PONT lett volna a CÉL.

Azt szerettem volna tudni, hogy vezet-e Z4 jel Kékedre.

A kereszt mögötti fán ott van, de ez nem bizonyíték

 

Majd legközelebb.

 

Előzmény: Güsziológus (45353)
Güsziológus Creative Commons License 2014.09.17 -1 0 45354

"már megint szapulod a TTR-t és az MTSZ-t"

 

Ilyet én biztosan nem fogok írni:-)

 

Ha olvastad, én más utat választottam.

Elindultam egy úton (most épp az Északi Zöld a "kiválasztott), és türelmesen várom, hogy az MTSZ felmérjen minden jelzett turistautat.

Már ha megtalálják az utat:-)

 

Én nem tudom, hány kilométer, de azt az MTSz sem tudja.

Előzmény: Törölt nick (45352)
Güsziológus Creative Commons License 2014.09.17 -1 0 45353

Almáskert

 

Abaújvár után itt kell letérni.

Igen ám, de időközben a buszmegállót áthelyezhették, közelebb a faluhoz, minek következtében tanácstalanul sétáltam az egykori forgalmas üzemi kapu környékén, mígnem úgy döntöttem, megyek tovább.

Meg is találtam a letérő füves szekérutat, bizony-bizony jóval a jelenleg buszmegálló után.

Az egykori megálló helye még látszik, ott szélesebb az út.

a leírás kissé "elavult":-)

 

Szomorúan lépkedtem a lehullt, rohadó almákon, magas fűben, az enyészet mindenütt, az utat inkább csak érezni lehetett.

Volt egy ösvény féleség felfelé, reménykedtem, de jelet nem találtam.

Vissza a völgybe, tovább a már-már csak sejthető úton, és lám, akadt egy jó öreg jelzés is.

Ki is értem az erdő szélére.

Eléggé egyértelműnek tűnt a pozíció, de sajnos, az úttól keletre domb van, semmit sem lehetett látni.

A pányoki elágazás innen pár száz méter, de maradtam az erdő szélén, volt még kis időm.

Hatalmas napraforgó tábla mellett haladtam észak felé, a tábláz elkerítették, de jelzésre a karók alkalmatlanok, fa meg nincs.

Így jutottam el a mellékelt térképen is látható erdőfolt déli "végéhez".

Nem találtam az utat az erdőben, maradtam az "határon", abból baj nem lehet.

El is értem a jobbról, kelet felől érkező szekérutat.

 

Igen ám, de nem volt elég alapos a felkészülés, ez nem a Pukonyecz-dűlő volt, az a látóhatárt "elfedő" bokorsortól északra lehet.

Mivel már nagyon kevés időm volt, gondoltam kisétálok az országútra, de a hatalmas táblákon nem volt kedvem "keresztbe" menni.

 

Ott, akkor nem tudtam, hogy mennyi még északi irányba, ezért visszafelé indultam, azt találtam biztonságosabbnak.

Út itt már nincs, beszántották, de lehetett haladni.

Pár perccel hamarabb érkeztem, de a busz "rátett" még 15-öt, ennyi idő volt, míg Felsőkékedtől az elágazásig ért.

Biztos felvett volna Kéked után is, de ezt a megoldást választottam.

Ez már nem hiányzott az izületeimnek, de menni kellett.

 

Hidasnémetiig valahogy kibírtam, de szerencsére ott is van kocsma.

Hát így történt.

 

A térkép-részlet

 

Előzmény: Güsziológus (45350)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45352

Mielőtt megint megkapom, hogy "már megint szapulod a TTR-t és az MTSZ-t", én most csak idézek két bekezdést az MTSZ hivatalos honlapján 2014. szeptember 3-án, 23.26-kor megjelent cikkből:

 

Megérkezett a TTRmAPP

 

"Csak a hivatalos turistautakon
A TTRmAPP kifejezetten csak jelölt turistautakon tervez, amelyeket az MTSZ által megbízott munkatársak pontosan felmértek és feltöltöttek a rendszerbe. Az Országos Kékkörön túl már Magyarország északi részében a Gerecsétől a Bükkig valamennyi jelzett utat megtalálhatjátok, navigálhattok rajtuk. (A Gödöllői-dombság turistaútjainak felmérése is megtörtént, nemsokára ezek a jelzett utak is bekerülnek a TTRmAPP rendszerébe.)

A jövőben ezeknek a turistautaknak a száma folyamatosan nőni fog a TTR adatbázisaiban és nemsokára hazánk valamennyi turistajelzéssel ellátott útján tervezhettek túrákat. Természetesen, ha bárhol, bármikor egy útvonalmódosítás történik, arról is a TTRmAPP-ból értesülhettek a leggyorsabban. Ha az új mobilalkalmazás által javasolt utakon túrázol, biztos lehetsz abban, hogy nem tévedsz tiltott ösvényekre, magánutakra, vagy turistáktól elzárt területekre."

 

(Saját megjegyzés: a második lépcsőben feltöltött "a Gerecsétől a Bükkig tartó gráf, valamennyi jelzett út" többsége felmérendő és nem felmért turistaútként szerepel (a TTR-ben ellenőrizhető). Az első mondat egyértelműen a teljes jelenlegi adathalnazra vonatkoztatja a "pontosan felmérték és feltöltötték a rendszerbe" szóösszetételt, ami egész egyszerűen nem igaz! Nyugodtan lehet engem ezért szidni, de örülnék, ha ezzel egyidejűleg valaki tényekkel bebizonyítaná az ellenkezőjét! A "pontosan felmérték, feltöltötték" befejezett múlt idő, melynek eredménye a jelenben egyértelmű és kézzelfogható.)

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45351

Különben a felmérésről szóló cikkben ez szerepel:
"Kiindulási alap: Az Országos Kéktúra kalauzának (Cartographia 2012, 2013) térképszelvényei alapján készült munkatérkép-részletek és szöveges magyarázataik."

 

http://termeszetbarat.hu/cikk/a_kektura_szakbizottsag_aprilisi_ulese

Ha a nevezett kalauzban szerepel a kunkor, akkor a felmérők rosszul végezték a munkájukat.

Előzmény: annyi baj legyen (45349)
Güsziológus Creative Commons License 2014.09.17 -1 0 45350

Kéked túl messze volt

 

Remélem, az Északi Zöld nem OFF.

Túramozgalom, ha úgy vesszük, de nem jelvényszerző.

 

Sok-sok előkészület előztem meg a bejárást, de tökéletes munkát, mint tudjuk, csak Allah végez.

Hidasnémeti - Zsujta - Abaújvár - Kéked volt a terv.

Zsujtáig nehéz elvéteni az utat. Ahol lehetne jelzés ott nincs, de amíg a töltésen látszanak a vasút "nyomai", addig nehéz eltévedni.

Zsujtán az alvég a "szegénynegyed, bár ott, ahol a központ (templom, községháza) van, bizony-bizony ott sem dúskálnak a javakban.

Posta nincs (mozgó van), bolt sincs, a polgármestert sajnos lekéstem. Pedig nála volt a község pecsétje. Na mindegy.

Vesztettem jó pár percet, de ez még behozható lett volna.

 

Zsujta után jó sok aszfalt, majd kezdődik az "ereszd el a hajam!"

Magas fű, sunyi keréknyomok.

Nehezen haladtam, jelzés sem volt. Segített volna, ha az egykori vezeték oszlopai a térképen lettek volna, de a Telkibányára vezető út zaja segített eldönteni, hogy maradni kell a füves úton.

Mivel más út nem volt, csak botorkálni kellett, balra fenn a vezetékek mutatták az irányt.

Sokat segített volna, ha a magasles a térképen lett volna, de nem volt.

Egy idő után találtam egy teljesen frissnek tűnő, szabályos, kétpofás jelet, de mentem tovább.

Azt hiszem, itt kellett volna balra, észak felé fordulni, út nyomait azonban nem láttam.

 

Így aztán kijutottam a Telkibánya - Abaújvár közötti aszfaltos útra:-(

Próbáltam én előtte felfelé menni, de útnak nyoma sem volt.

 

Mikor már az aszfaltos úton bandukoltam felfelé, akkor ott, ahol a zöldnek érkeznie kellett (találomra), sasoltam rendesen, de semmi.

Márpedig biztos, hogy itt van a dombgerincen vezető úton, csak jelzés nincs.

Sebaj, már láttam Abaújvár fehér műemlék templomát, és reméltem, a megérdemelt "jutalom" sem marad el.

Előbb durván felfelé (a templomig), ahol eligazító tábla van, majd keserves lejtmenet.

 

Az elágazásban kicsit tovább mentem, és boltot is találtam (bolt - kocsma kombó), na és hideg sör is volt.

 

Tanyáztam egyet és kissé szomorkásan konstatáltam, hogy a Melczer-kereszt ma kimarad.

13:00 volt az idő, és a busz Kékedről 14:30-kor indult.

 

A sör után folyt. köv.

annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45349

Már csak azért sem, mert a felmérés óta az MTSZ megváltoztatta, illetve meg fogja változtatni több helyen is a túra nyomvonalát, amit ugyanúgy közzé tett a honlapján. Akkor most mitől lenne hivatalosabb útvonal az a track, mint az ugyanott megjelent hírek, amik ezzel ellentmondásban vannak?

Előzmény: pavarotti (45348)
pavarotti Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45348

"Az MTSZ felmérése pedig tudtommal még nem a hivatalos kéktúra útvonala"

Már miért ne lenne? Az Kéktúra Hivatala az MTSZ (igény esetén lehet polemizálni hogy amúgy só vagy nem só..:), és az MTSZ közölte a saját hivatalos honlapján ezt az útvonalat. Akkor ez bizony hivatalos.

 

Teljesen másik kérdés, hogy pl. szolgalmi joggal védett-e a törvény erejénél fogva. Utóbbiról nem nagyon szól a fáma jó ideje, inkább csak mintegy lehetséges indokaként merült fel a párszázmilliós felmérésnek.

Vagy csak nem mozgok azokban a körökben ahol szól..

Előzmény: annyi baj legyen (45347)
annyi baj legyen Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45347

"A turistautak.hu pedig, ahogy mondod egy játszótér, annak szabályai szerint, amibe nem fér bele a track nélküli rajzolás a többség szerint."

Ennek ellenére számtalanszor volt jelzés javítva, poi felvéve fórumos hozzászólás alapján, hiszen hülyeség lenne egy információs csatornát bezárni.

Van, aki megköszöni, a hibát találnak a munkájában, van, aki pedig személyes támadásnak fogja fel az egója ellen, mert tévedhetetlennek tartja magát.

Az, hogy máshol is rosszul szerepel az út, nem lehet indok a javítás megtagadására. Az MTSZ felmérése pedig tudtommal még nem a hivatalos kéktúra útvonala, hiszen nem tudok róla, hogy a jogi lépések lezajlottak volna a megváltoztathatatlanságáról, addig pedig csak egy drága gps-szel húzott tracként kell kezelni.

Előzmény: olahtamas (45346)
olahtamas Creative Commons License 2014.09.17 0 0 45346

Az általad bejárt szakaszról a kék levéve:  
http://www.openstreetmap.org/way/126551887

Elmondásod alapján a kék feltüntetve erre:
http://www.openstreetmap.org/way/303716604

Tetszik Gyula Potrec "hurok" elnevezése, amit én magamban csak pocsolya kerülésnek hívok.

Na jó, lehet ez picit nagyobb :)

 

És hadidoki is úgy fogalmazott, hogy vélhetően ha nem csinálta volna meg a kerülőt, ha nem vizes a helyzet.

 

A turistautak.hu pedig, ahogy mondod egy játszótér, annak szabályai szerint, amibe nem fér bele a track nélküli rajzolás a többség szerint.

Szóval tessék újból végig menni, mert ez a bejárásod úgy is "érvénytelen", mert levágtad a hurkot :P

/ ne vedd komolyan, csak viccből írtam, de nem hagyhattam ki :) /

Előzmény: Törölt nick (45344)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45345

Teljesen Igazad van, de ne Idegesítsd magad ezen, mert az OSM-en valamint az egyetlen hivataloson, a hitelesen, a méteres pontosságún stb. stb. is átvágja a kanyart! Véleményem szerint az Országos Kéktúrának - ahol lehet, de a kritikus helyeken mindenképpen - az optimális (pl az időjárástól legkevésbé függő) útvonalat kell(ene) követnie. Ebben az esetben ez teljesen nyilvánvalóan a Potrec "hurok".

 

Egyébként itt vannak a Google műholdfelvételei, melyeken jól látszik, hogy a völgytrorkolatot átvágó út csak utóbbi években alakult ki:

(Sorrendben: 2003. május 30., 2010. június 12., 2011. július 7., 2014. március 8)

 

     

Előzmény: Törölt nick (45344)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45344

Bizony, a jelenlegi időjárást figyelembe véve idén talán már mindenkinek meg kell tennie azt a pár száz méteres kerülőt a Potrecnél, amit a digitális térképek nem jól jeleznek. 

 

Azóta elolvastam, Hörpölinék és Hadidoki is került anno.

"...Potrec völgynél bizony meg kellett csinálni a térkép szerinti kerülõt a vizes oldalvölgy miatt,..." (Hadidoki)

 

Nem akartam már ezen rugózni, mert annyira nem fontos, de ha már megemlítetted, nem véletlen az a kitérő ott annál a mocsaras területnél, ezek szerint pár hétnél hosszabb az az időszak amikor nem járható ez a terület.

 

Számomra egy tanulsággal szolgált a sztori: valójában a tuhu egy kis zárt játszótér pár embernek. Egyszerűen vicc volt ami ennek kapcsán lezajlott verbálisan, nem tudom másként látni.

Szóltam hogy maga az útvonal vezet rossz helyen, (nem egy poi, vagy egy vadászles van rossz helyen,) erre jött sokféle válasz, volt aki egyenesen személyes támadásnak vette. Sajnos a trackem nekem sem volt jó, de talán mégis lehetett volna valahogyan javítani.

Felvesznek vadászleseket, földutakat, meg minden más (számomra) lényegtelen dolgot pontosítás címén, ami nem baj, de a kéktúra Gömörszőlős és Zádorfalva közt továbbra is bevezet a mocsárba, és akinél esetleg nincsen papíralapú térkép az nem is fogja érteni hogy miért is áll ő szegény a térdig érő vízben mikor a GPS arra mutatja az utat.

 Azóta is.

 

Téma részemről lezárva, ha esetleg valamikor arra járok én tudni fogom merre kell menni.

Előzmény: pavarotti (45341)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45343

A Kékkört egyben nyomó sráccal amikor találkoztunk, akkor ő a magával hozott őzlábat ette, én meg a magammal hozott óriás pöfeteget :) Az idei év olyan, hogy akár nem is nagyon kell kajával készülni a trekkingre, ha ismered a gombákat, akkor simán össze lehet szedni a szükséges mennyiséget.

 

Ma csak egy 10km-es sétát mentem az erdőben, nem is igazán gombászni, de a végére csak meglett egy kalapnyi rókagomba meg gereben. Csak azokat szedtem ráadásul, amibe belebotlottam.

Előzmény: jzp2107 (45342)
jzp2107 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45342

PPU befejező túrán úgy jártam, hogy egyesével voltak az őzlábak

egyet nyilván nem fogok leszedni.. - gondoltam

pedig ha mindet leszedtem volna, Csobánkáig meglett volna a vacsi (utána már nem volt egy darab se)

 

mórágyi forrástúrán viszont egy kupacban volt vagy 10 óriási!

csak az volt a baj, hogy egy bekerített fenyvesben :-)

 

 

 

Előzmény: K. Kata (45340)
pavarotti Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45341

Potrec. Ők csak így nevezték: "mocsár".

http://index.hu/video/2014/09/07/fjallraven1/

K. Kata Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45340

Még 2 éve én sem mertem gombát szedni, de most már az őzlábat megismerem :-) amit ti találtatok, abból is meg lehetett volna vacsorázni, rántva isteni finom :-)

Előzmény: olahtamas (45338)
szucsati Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45339

Jövő évre már lehet tervezni:

"A KEM SZÖSZ meghívását elfogadva Matolcsi György, a BTSSZ főtitkára is rész vett a Jubileumi Piros vándorláson, amelynek céljában bejelentette, hogy 2015-ben folytatódik a Vándorlások sorozata, amikor is az Alföldi Kéktúra szakaszai kerülnek sorra."

http://www.turistamagazin.hu/veget-ert-a-jubileumi-vandorlas-a-piroson.html

olahtamas Creative Commons License 2014.09.16 0 0 45338

2014.09.14. Gánt - Várgesztes.
A hétvégére elég esős időt mondtak, így csak az utolsó pillanatban döntöttünk az indulásról.
A kiválasztott szakasz a Gánt - Várgesztes lett, így 6:50-kor már a buszon ülve reménykedtünk, hogy a hajnalban még szemerkélő eső alább hagy.
Mire a busz Bicske felé járt, már ki is sütött a nap, és Karcsi bosszankodva jegyezte meg, hogy a napszemüvegét otthon hagyta :)
Csákváron volt bő fél óra a csatlakozó járatig, így megcéloztuk a kocsmát, de az vasárnap csak 9 órakor nyit :O
Sebaj, a közeli bolt elé támasztott biciklik megmutatták a helyes utat :)
Aztán a mi buszunk is begurult, melyre felszállva szomorúan tapasztaltuk, hogy megint kezd cseperegni.
Gánton gyorsan le is rendeztük a bélyegzést a Gránás th. -nál, és mindjárt az esőköpönyegeket is felvettük.
Szerencsére nem nagyon esett, így fényképezgetve indultunk, hogy elérjük a kék sáv jelzéseket, melyek jól követhetőek voltak, bár némelyik elég idős.
A jelzések alatt néhány helyen az itteni IVV túra jelzései is fellelhetőek, amelyek sokak számára összetéveszthetőek a forrás jelzéssel.
Hamarosan kereszteztük a sárga sáv jelzést, ahol picit bonyolult a kereszteződés jelzettsége, de végül is rövid gondolkodás után maradtunk az egyenesen vezető úton.
Ez be is jött, mert 80 méter múlva egy halvány öreg jelzés megerősített benne, hogy jó úton járunk, majd kisvártatva egy újabb friss jelzés hirdette, hogy ez bizony a kéktúra jelenlegi útvonala.
Jól haladtunk a kellemes úton, és közben az eső csepergése is elállt. A Sámolyi-Bükk felől szarvasbőgés hallatszott, miközben a nyeregi csomóponthoz érve, csak egy halvány szalag mutatta a követendő utat.
Kb. 100 méter múlva egy friss jelzés szerencsére ismét megerősített benne, hogy jó helyen járunk.
12 perc múlva megláttuk a pecsét jelzést, és azt követve meg is leltük a bélyegzőket.
A füzet pecsételve elrakva, elemózsia elővéve, és irány tovább.
Az Oroszlány felé induló kék négyzet jelzés leágazása nem túl esztétikus kialakítású, itt nem ártana "retusálni" a jelzéseket.
Rengeteg gombát láttunk út közben, ilyenkor picit sajnálom, hogy nem értek a gombákhoz, bár akkor meg egy csomó idő elment volna gombaszedéssel :)
Így csak a szederbokrok akadályoztak a haladásban. No nem fizikailag, csak egyszerűen az út szélén csábítottak egy kis nassolásra.
Ennek ellenére jól haladtunk, mert 11:30-ra már lefelé jöttünk a Csáki vár falairól.
Pontban délben el kezdett szakadni az eső. Attól féltünk, hogy a délutánra ígért eső az, ami nem késett egy percet sem, és innen ez a sorsunk.
Szerencsére 20 perc múlva elállt, pont mire leértünk a Kőhányási pecséthez.
Itt egy futó előzött meg éppen, így mire elővettük a füzeteket, már tovább is állt.
Gyors pillantást vetettünk az Avilai Szent Teréz szoborra, majd a kápolna lesőlyukán is bekukucskáltunk, aztán irány tovább, mert úgy láttuk, hogy esélyes elérnünk a 14:05-ös buszt Várgesztesen.
Innen már frissen festett, szépen kivitelezett kék jelzések vezettek a hátralevő úton.
Továbbra is gomba hegyek közt haladtunk, aztán szépen be is érkeztünk Várgesztesre.
Az utcán arra lettünk figyelmesek, hogy néhány kertben az orgona virágzik.
A kocsmába betoppanva egy turista csapatot találtunk, akik szintén itt múlatták az időt a busz indulásáig.
Mi is gyorsan pecsételtünk, egy sör társaságában, majd kisétáltunk a buszhoz.
A menetrend elég szűk átszállást hagyott a vonatra, úgyhogy felkészültünk a spurira.
Szerencsére a busz 3 perccel hamarabb beért, így rohanni azért nem kellet, de kilépve hamar a pénztárhoz értem.
Miközben a pénztárnál álltam, kiírták, hogy a vonat késése 10 perc.
Mondom magamban kár volt így kilépni.Aztán lementünk a 4-es vágányra.
Kisvártatva át tették a kiírást az 5-ös vágányra, persze emelve a késést 20 percre.
A hangosbemondó már 35 percet mondott az indulásra.
Bejött a vonat, felszálltunk hátulra és leültünk.
Aztán leszállítottak, hogy műszaki probléma miatt csak a vonat eleje megy el.
Leszálltunk, és az eleje el is ment nélkülünk...
De aztán kiderült, hogy az elejével volt a műszaki probléma.
Így visszaülhettünk megint arra, amelyikről leszállítottak...
No de a lényeg, hogy 32 perces késéssel el is indult végül.
Nagyon szép nap volt, az eső ellenére is jól éreztük magunkat, így ez a vonat késés sem okozott bosszúságot.
Aztán végül a 4-es metrót is kipróbáltam, mert még eleddig nem volt alkalmam rá :)
Meg egy kis metrópótlás is, hogy a közlekedési akadályokból itt is jusson.
Mire hazaértem, úgy megéheztem, hogy egy egész csülköt megettem egy ültő helyemben, így koronázva meg ezt a szép napot.

Fényképek:
https://plus.google.com/u/0/photos/118292515470871397978/albums/6059412768439383665?sort=1

Törölt nick Creative Commons License 2014.09.15 0 0 45337

Sziasztok!

 

Újra mobilitás hét, tervezzetek így a túráknál! ;-)

 

Mobilitás Hét 2014. szeptember 16.- 22.

 

A Mobilitási Héten ingyenes kerékpárszállítást tesz lehetővé a vonatokon. A kedvezmény igénybevételéhez díjmentes kerékpárjegyet kell vásárolni.

 

Továbbá az Európai Autómentes Napon (2014. szeptember 22., hétfő) ingyen utazhatnak szerelvényeinken azok, akik felmutatják a forgalmi igazolványukat.

A kedvezményt a gépjármű tulajdonosa, vagy üzemben tartója veheti igénybe, és csak másodosztályú utazásra vonatkozik. Elsőosztályú utazás esetében a teljesárú kocsiosztály-különbözeti díjat felszámolják a jegyvizsgálók, valamint a feláras vonatok esetében (például InterCity szerelvények) szintén meg kell vásárolni a pót-és helyjegyet, pótjegyet, helyjegyet vagy gyorsvonati pótjegyet.

 

Részletek: http://www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=154102c0f9e24f

pavarotti Creative Commons License 2014.09.14 0 0 45336

tisztelem Hörpölint és sajnálom hogy nem ír ide, de számomra ez az összefoglaló se füle se farka.

minden és semmi sem igazán. Miről szól? Érdeklődés-felkeltésről? Én a Bükklába kistájcsoportnál biztos elveszteném az érdeklődésemet...:)

Imádom a Mátrát, de biztos nem (csak) ezt/így emelném ki belőle.

Van valakinek pontosabb infója a Nyírjesi eh. helyett bércre áthelyezésről? Ahogy most az időjárás kinéz lehet h. sok alkalmas nap idén már nem lesz...

Előzmény: Törölt nick (45334)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.14 0 0 45335

Szia!

 

Garass már megírta a választ: a Bálványra (az "angyalos" turistatérképekig visszanyúló időkben) soha nem vezetett kék színű jelzés. A Piros sávot később Zöld keresztre változtatták. A Képeiden lévő világoskék sávok vagy erdészeti jelzések vagy más célból lettek "összekenve" a bükkfák.

 

Üdvözlettel:

Rakk Gyula

Előzmény: Törölt nick (45267)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.13 0 0 45334

Hörpölin elemében van még mindig -sajnos máshol, bár az is igaz hogy így több emberhez eljut az írása- remek összefoglalót írt a Mátrai szakaszról sincsavar képeivel megspékelve:

 

Természetbarát.hu - Élet a Kéken - OKT sorozat 8. rész

Lud Creative Commons License 2014.09.12 0 0 45332

lehet hogy csak éppen ideje volt, hogy a kéktúrázók megnézzék végre a Parlamentet és a Halászbástyát is, ne csak elsuhanjanak a város peremén :)

Előzmény: Törölt nick (45331)
garass Creative Commons License 2014.09.11 0 0 45330

Jó a pozicionálásod. Az Éles-kő végétől mintegy 400 méterre lehet ÉNy felé. Az útjelző tábla által is jelzett útelágazás valamikor a Lipócz-völgynél volt. A völgy előtt indult ki az út Bánfalva felé. A képen lévő országúton ment az OKT nyomvonala. Ez ma valóban víz alatt van, de érdekesség, hogy az útelágazástól mintegy 300 méterre Uppony felé, az út bal oldalán egy forrás fakadt. Ma ez is a víz alatt van. További érdekesség, hogy a Lipócz-völgyben valamikor vashámor működött, mely egy időben gróf Andrássy Lipót tulajdona is volt. Talán innen eredhet a völgy neve.

Előzmény: Törölt nick (45327)
garass Creative Commons License 2014.09.11 0 0 45329

Ez nagyon érdekes. A leírásodhoz fűzött válaszomban erre a hídra is fel hívtam volna a figyelmet, de mivel nem találtam meg róla a fényképet, így végül töröltem a szöveget. De köszönöm, hogy kiegészítetted ilymódon.

Előzmény: Törölt nick (45323)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!