Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sZoMy Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8547

"Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-)"

 

Edzem magam, a másik volvot nem adtam el, az manual :) Amúgy elég volt 1,5-2hét, hogy mikor visszaültem a másikba 1-esbe full fékkel kuplung nélkül indítózni próbáljak,

majd néztem okosan, hogy mi a f@sz van?! :)

 

Előzmény: C20NE (8543)
MM. Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8546

Nekem egy lusta ZF váltó van a kocsiba, nem vált vissza csak padlógázra 1 fokozatot, és ha lenyomom a kick down-t akkor 2.őt.

De egyébként sose volt rá szükség autopalyan végig 5.be megyek. Ha meg nagyon kell menni parketta és nagyon megy..

Mikor a kézinél a visszaváltásra  még csak gondolsz, akkor az automatanal padló, és ugyanannyi idő alatt leszel a megfelelő fokozatba..  csak 2 éve automatázok, de kezdek ráérezni és nem olyan rossz ez

 

Előzmény: sZoMy (8536)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8545

Akkor én vagyok az egyik kivétel aki nem szereti az automata váltót. Most ugye van egy 1,8Turbo automata Octaviam ami nem lusta :-) Előtte volt egy 4000Cm3 Jeep Grand Cherokee-m ami szintén automata volt. Ezek előtt pedig egy Ford Focusom volt manuális váltóval.

Bevallom őszintén,hogy szerintem az automata váltó megöli az autózás élményét. Nem volt annál jobb érzés amikor pakoltam fel-le a sebességeket. Főleg gyorsuláskor :-) Mivel és sportosan is szeretek vezetni.

 

Most amikor vettem az automata Octaviat nagyon hezitáltam rajta,de egy nagyon jó vétel volt és csak ezért mentem a vásárlásba. A köv. autom tuti,hogy kézi lesz :-)

jó hír Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8544

automata mindörökké...

C20NE Creative Commons License 2011.08.15 0 0 8543

Akkor fogod igazán értékelni ha egy fél év múlva muszáj lesz egy kéziváltóssal menned és sírva fogod visszakérni a lusta automatádat :-) Rólam mindenki tudja, hogy szeretem az automatát, és hihetetlen élvezettel szoktam az ismerősökre a frászt hozni ha vezetem az autóikat és megkérdezem, hogy

 

- Mi ez a bal szélső pedál?

- Miért van eltörve a váltókar? ( Mozog minden felé )

- Miért ilyen pici a fékpedál? ( Nem fogom eltalálni )

 

Ilyenkor lefehérednek és megkérdezik, hogy biztosan én akarok vezetni ?

 

:-))))

Előzmény: sZoMy (8542)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8542

azt nem mondtam, hogy nem szeretem, csak egyelőre vannak vitáink :)

Előzmény: gallo (8541)
gallo Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8541

Valoban nem mindenki szereti meg. Da aki igen, az nagyon :)

Előzmény: sZoMy (8539)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8540

értem amit mondasz, valószínűleg van is benne igazság, de pl pályán nem igazán tudok vele úgy előzni, hogy legalább 5.-be ne tegye vissza.

Előzmény: gallo (8538)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8539

A történethez hozzátartozik, hogy ugyan levezettem már sokszázezerKm-t nem is rossz autókkal,

de az automata dolog nálam (általában szándékosan) eddig kimaradt. 2 hónapja vettem egy járgányt,

amit sajnos vagy sem, de nem gyártottak manuállal, így rákényszerültem. 2 hónap nem sok idő bár beletettem

ezidő alatt 18eKm-t. Természetesen én is el tudom érni, hogy gázadásra váltogassan, szépen teszi is a dolgát,

de a korábbi manuál váltós tapasztalataimhoz képest, ez egy lusta/lassú dolog :) gondolom egy duplakuplungos

verzió máshogy működik e téren. A bajom pl egy sietős országúti előzésnél, ha pl nagy a forgalom és várom a

lehetőséget, akkor 80km/h körül 6.-ba tartja, ha eljön az előzési pillanat és lepadlózom, akkor gondolkodás, visszaváltás

majd megyünk, ez ugyan nem sok idő, de idegesítő. Ilyenkor ki szoktam rakni manuál, vissza 3.-ba, majd ahogy 

van hely késlekedés nélkül előzők.

Előzmény: C20NE (8537)
gallo Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8538

Benned van a hiba. Ha nem adnal akkora gazt, akkor nem valtana vissza ugymond "feleslegesen". Pontosan azert valt vissza, mert a TE gazpedalkezelesed alapjan azt gondolja, hogy ki akarsz loni es ehhez o biztositja a megfelelo dinamikat. 

Előzmény: sZoMy (8536)
C20NE Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8537

Akkor vagy nem neked való az automata vagy nem jó neked a váltód programja. Én a gázpedállal elérem, hogy visszaváltson és azt is, hogy ne. Mondjuk a jó automata finom lábú, jó ritmusérzékű, higgadt, (talán a szemlélődő jobb szó)   típusú embereknek való akik a kényelmet tudják értékelni...

Előzmény: sZoMy (8536)
sZoMy Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8536

"minek kapcsolgatni? D, aztán hadd'menjen"

 

Én nem vagyok 100%-ig elégedett az automata nyújtotta lehetőségekkel... Előzéseknél vagy szimpla gyorsításoknál

indokolatlanul visszavált, ezzel jelentős többletfogyasztást generálva. Autópályán, hosszú úton kizárólag manuál

módban használom, D-ben 6-ból azonnal 4-be teszi ha előzők, sőt jobban odalépve 3-ba, pedig pályás előzéseknél

6.-ban is egész dinamikusan lehet használni. A másik véglet, ha sietek, ekkor szintén javarészt a manuál mód jön elő,

ha előzési pozicíóban vagyok majd ki kell ugrani, akkor időben én soknak tartom azt a tökölést, hogy ő még visszaváltson...

majd én szépen visszateszem 3.-ba vagy 4.-be és ha menni kell, akkor késlekedés nélkül tehetem.

Városi használatra viszont tökéletes a D.

Előzmény: jó hír (8520)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.08.14 0 0 8535

Unokatesómék 2001-es Renault Megane-ja a következőt produkálja (automata váltós):

 

Az autó motorja hibátlanul, szépen jár. Váltó D-be húzva, az autó elindul, de csak elkezd pörögni 1-ben és alig halad, nem vált... R-be szintén megy hátrafelé.

Eddig nézte 2 szerelő, de azt mondták, nem tudják mi a baja :) Gondolom a váltónak van annyi - ha a motor szépen jár, csak nem megy, nem vált fel, akkor nem sok más gondja lehet.

 

Nem ismertek valakit Nógrád-Heves megye környékén, aki jó munkát végez és ért az automatákhoz? Nem nagyon akarják több száz km-re vitetni az autót (pl. Mindszentre) :)

VÉNYOLC Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8534

Az AL4-ben van mágnes 2 is, csak nem a leresztő csavaron, hanem a vezérlés fedele alatt.

Előzmény: gallo (8532)
jó hír Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8533

lehet, mert tényleg minden fillért megfognak...   :-(

Előzmény: gallo (8532)
gallo Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8532

Technikailag meg mindig jo megoldas lenne a magnes. Viszont azert nem magneses megis, mert az ket fillerrel tobbe kerul(ne a gyarnak).

Előzmény: jó hír (8531)
jó hír Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8531

olajcserét végeztem a szutyukimon, a szomszéd öreg bácsi lekéredzkedett az aknába megnézni a mai masinák alját(neki 120 L-je van) kiveszem az olajleeresztő csavart, amit elkért...hosszasan nézegeti...majd jön az ige: nna, ezért szarok a mai autók...még mágnes sincs a csavarban...

 

...az nem zavarta, hogy a leeresztett olaj (majdnem)tisztább, mint amit ő tölt be a skodájába.

napoli008 Creative Commons License 2011.08.12 0 0 8530

" egész életére"

Náluk az azt jelenti, hogy az első gazda aki kitolja a szalonból és legkésőbb 5 éves korában megválik tőle.

Sharanom van 5 fokozatú tiptronik váltóval, de 60 ezrenként szigorúan cseréltetem benne az olajat! Érdekes módon mindig barnás ami lejön belőle, pedig nem versenyzek, nem trélerezek hanem kíméletesen autózok.

Előzmény: Törölt nick (8528)
roomster09 Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8529

2009-es VW tiptronic váltóhoz hivatalos előírás a 60ekm-es olajcsere.

Előzmény: saválló (8527)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8528

Köszönöm a tanácsokat!

 

Megvan hozzá a gépkönyv,de az sem említ olajcserét a váltóban. Csak nekem olyan hihetetlen,hogy nehogy már a kocsi egész életére jó legyen benne az a olaj,mert hát az is csak összegyüjt valami apró valamiket amitől a szürő eltömödhet. Annak ellenére,hogy a kocsiban van bőven km nagyon szépen vált csak azért néha eljátszok a gondolattal,hogy mi van ha holnap megáll és honnan szedek elő hirtelen minimum negyed millát a javítatásra.

 

Futok vele még pár kört és szerintem le fogom cserélni az olajat.

saválló Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8527

A VW-nál(konszern) is "örök"életű olajjal vannak feltöltve a váltók így az automata váltók is,és  a gyár szerint NEM szükséges váltóolajat cserélni.

Ettől függetlenül mindenhol(kivéve a gyár/szervíz) javasollják a 60 ezrenkénti váltóolajcserét,mint pl. külföldi fórumok,szerelők,itthoni szerelők,váltószervíz,fórum..stb.

Meg lehet spórolni mondjuk ennek is az árát,de azt nem lehet tudni később is (néhány 100k km után)olyan hálás lesz-e a váltó majd az elmaradt olajcserék miatt.A váltófelújítás sokkal többe kerül egyszerre,mint néhány évente a váltóolaj+filtercsere.

Én cseréltetek 60 ezrenként,nekem ennyit megér.

Előzmény: Törölt nick (8525)
jó hír Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8526

hali! ...nem biztos, hogy segítek, de talán ....egy régebbi automata szuzukim gépkönyve szerint a váltóban a gk élettartama alatt nem kell olajat cserélni...hét évig hibátlan volt, aztán eladtam...de nam hallottam, hogy cseréltek volna olajat...egy ismerősöm automata audiában sem kell a gépkönyv szerint a váltóban olajat cserélni...persze felsorolják a kivételeket...pl. versenyzésre használják, állandóan vontatnak vele,  folyamatos taxi üzem, stb...

 

a mostani lefikázott szutyukimban is a gyertyacsere 105 ezer km-nél esedékes, verérműláncot nem kell cserélni, automata váltójában talán 180 ezernél(ha forszírozott üzemben használják)...javaslom keress egy autentikus gépkönyvet...az az igazi...

 

http://nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_octavia_tour_1996/1.8t_gepallat_-_fekete_magia_kivitelben/

 

http://nepitelet.hu/autok/skoda/octavia_octavia_tour_1996/150_lovas_mindenes......nekem_bevalt/

 

aztán még gúgli...ott talán van gépkönyv...

Előzmény: Törölt nick (8525)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8525

Üdv az Úraknak!

 

Még mindig egy 2000 évjáratú Skoda Octavia 1,8T Automata a téma.

 

Felhívtam egy Skoda márkaszervízt az olajcserével kapcsolatban,hogy mennyiért vállalják. Elkérték a kocsim alvázszámát és fél óra múlva visszahívtak,hogy az én autómban nem lehet olajat cserélni. Örök életű olaj van a váltóban. Tehát addig megy amíg megy.Ez nem DSG váltó hanem egy régebbi 4 fokozatú japán váltó. Tehát ezért nem kell . . . . Azzal nyugtattak viszont ha tönkremegy akkor olcsóbb a javítása mint DSG-nek,de ők nem válallják a felujítást.

Ez után elmentem egy Skoda boltba vásárolni és ott is megemlítettem,hogy ezt mondták a márkaszervízben. A boltban az eladók szerelők is egyben és erre ők azt válaszolták,hogy ez hülyeség,mert minden automata váltóban illik 60 vagy max 120,000Km-nél cserélni az olajat. A kocsiban mindjárt 290,000Km van és nem tudok olajcseréről. Ezért lenne fontos,mert nem tudom,hogy még mennyit megy el és jobb lenne megelőzni a bajt.

Most akkor kinek higyjek ?

Daytona Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8524

Sziasztok!

Kinéztem egy szép 2002-es 1,8-as turbós A6-ost. Multitronic váltóval szerelték a drágát, ami viszont kicsit aggaszt: ez a típus gyakrabban adja meg magát, mint a tiptronic és talán a javítása is drágább, ugye? Esetleg lehet tudni, miről ismerni fel a hibás, illetve üzemszerű működését? Ha jól tudom, ez fokozatmentes, ahhoz meg nemigen konyítok...

Köszönöm!

roomster09 Creative Commons License 2011.08.11 0 0 8523

Ha az autó kis sebességgel (alacsony fordulatszámmal) megy nem jelent komoly terhelést a ki-be kapcsolás, csak felesleges. A régebbi teljesen hidromechanikus váltók (legalábbis a régebbi Suzuki és Golf) kickdown-ja azonban 40km/ó felett már nem kapcsolt, ha éppen felfelé ment egy lejtőn és még meg is volt pakolva akkor bizony kézzel kellett D-ből 2-be vagy akár L-be rakni aztán ha felért a hegyre kézzel vissza D-be. Ez üzemszerű működés volt, le volt írva a kezelésibe is. Sőt így kellett eljárni akkor is ha nem akartad, hogy váltson (havas úton indulva, haladva) szintén benne van a leírásban. De kapcsolás elött gáz le !!

Előzmény: sZoMy (8517)
jakapapa Creative Commons License 2011.08.10 0 0 8522

SZIASZTOK,

 

KERESEK...

 

4 SEBESSÉGES AUTOMATA VÁLTÓ VEZÉRLÉST MERCIHEZ, VÁLTÓKÓD 722.424

 

E280, C280 C36 MERCIKET SZERELTEK EZZEL A VÁLTÓVAL 1996-IG.

 

ROSSZ, LEÉGETT VÁLTÓ IS ÉRDEKELHET, HA A VEZÉRLÉSE JÓ... KÖSZÖNÖM

MM. Creative Commons License 2011.08.10 0 0 8521

én kiprobaltam, mert muszaly volt kiprobalnom hogy terheletlenül is ráz e a kardán.

egyébként mikor visszaraktam rántott egyet..

viszont nincs értelme, én lámpánál is Dbe hagyom..

ha kézzel visszaváltasz pl. 3,2,1-be érdemes gázt adni neki hogy ne kelljen összefékeznie akkornagy fordulatkülönbséget, ez igaz ha visszarakod D-be, mert egyebkent ránthat.

Előzmény: gallo (8519)
jó hír Creative Commons License 2011.08.10 0 0 8520

húsz évvel ezelőtt eladott opelom váltóját még úgy vágta haza a vevő, hogy 170 nél rutinból kéziváltóst játszott...nem bírta...

 

a mostani szutyukim(és más autók is)már elektronikusan letiltják, ha balfácán a sofőr, és rossz helyre kapcsolna nem megfelelő sebességnél...de...minek kapcsolgatni? D, aztán hadd'menjen....kiguruláskor, vagy leejtőn vitorlázva üresbe téve sem fogyaszt kevesebbet... ezeket  a váltókat a gyárak mindig a legjobb tudásuk szerint készítik...a régebbi váltókon nem véletlenül volt reteszgomb, a mai váltókon nem véletlenül nincs ilyen....

 

automata mindörökké

Előzmény: sZoMy (8517)
gallo Creative Commons License 2011.08.10 0 0 8519

Nem latom semmi ertelmet. Egyreszt valoban feleslegesen dolgoztatod a valtot. Kitenni uresbe onmagaban egyebkent semmi kockazatot nem jelent, felteve, ha nem teszed rogton R-be :)) Viszont alapszabaly automatanal, hogy fokozatba csak az auto allo helyzeteben tesszuk. Menetkozben D-be tenni? En biztosan nem probalom ki a sajatomon.

Előzmény: sZoMy (8517)
napoli008 Creative Commons License 2011.08.10 0 0 8518

Tömören? IGEN!

 

Nem tömören? Igen, mert minek vennéd ki sebességből, hogy aztán vissza tegyed? Többször ki lett már beszélve, hogy feleslegesen dolgoztadod a váltót ilyenkor!

Előzmény: sZoMy (8517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!