Minden csütörtökön jön du. 1 környékén, megy este 8 körül, vagy vmi ilyesmi. A csütörtök biztos. :-)
Ma meg volt egy Atlant-Soyuz Il-76. Jó lenne megszerezni ezeknek a rendszeres cargo gépeknek a pontos menetrendjét, valamelyik irányító biztos tudja... nos?
Kopi
Tegnap úgy fél kettő felé felnéztem az égre, és egy húúú de szép nagy madarat láttam landoláshoz készülődni 31 valamely pályákra. Khalifa lett volna? Az meg mi? Airliners neten nem jelölik külön, azaz nem tudtam rákeresni. Egy fehér A300, melynek hajtóműi kicsit kékesek, farkán szintén kék valami ábra. először madárnak tünt, később hátulról inkább hikomatt jelzésnek.:-)
Tegnap este 9-kor ment 2 A300, egyik Khalifa, másik DHL. Ezek közül utóbbinak sötét az alja, jobban ki is volt világítva, mint a Khalifa. Vsz. ezt láthattad, most is minden hétköznap este jár, 3/4 9-9 körül.
Kopi
Vecsést elhagyva balra kanyarodsz, utána jó másfél(?) km múlva be egy földútra balra be kell kanyarodni, ami az elején még a fák előtt kettéágazik, ott balra menj. Utána már nem tudod eltéveszteni, bekacskaringózik a pálya végéhez. Mindkét irányból jártam már meg Twingoval és Swifttel is, de a hátsó úton néhol előnyben van egy Niva! A vecsésinél nagy gond nem lesz, bár eső után pocsolyás lehet... (Hmmm... most hasogatott az esti csendbe egy Kazair West Tu-134... :-)
Kopi
Hát BKV-val nem megy. Én például autóval szoktam kimenni. Vagy Rákosborzasztóról (elnézést, de soha nem tudom melyik Rákos a sok közül) az Orgoványi útról földúton a kerítés mellett végig tudsz menni, vagy pedig Vecsésen át. Ez utóbbi kényelmesebb.
lehetseges az, hogy vasarnap delutan a 2B kilatoteraszarol a 1 fele nezve a cargo reszeknel egy Ruszlant lathattam??
valami baromi nagy gep allt ott sok hajtomuvel....
kis felvilagositast kerek :)
Bright Aviation An-12 érkezett 14:28-kor Ferihegy 1-re 01 állóhelyre, rögtön a cargo domb mellé. Tegnap ugyanez 2,5 órát volt itt. Aki tudja, nézze meg, szép madár!
Kopi
Az irányokat a repülésben fokokban számítják. 360 fok az észak, 90 fok a kelet, 180 fok a dél,270 a nyugat. A pályairány le van egyszerűsítva két számjegyre: 13 = kb 130 fok a pályairány.
Ha több párhuzamos pálya van, akkor egy mögébiggyesztett betűvel különböztetik meg őket.
L = left = bal
R = right = jobb
C = center = középső
Bővel elég neki a rövidebb pálya. Ha 13 van, kényelmesebb neki a jobb, ha 31, akkor is jobb. 18-as állóhelyre csak a Bravo gurulóútról tud beállni, és ha 31L-re szállna le, akkor a pályán meg kéne fordulnia ehhez.
Hello!
Igaz, nem tőlem kérdezted, de egyáltalán nem kell a sorompóig elmenni.
Bemész az Igló utcába egészen a Hungarocontrol bejáratáig. Azzal szemben (tehát balra) van egy kavicsos út. Azon kell bemenned a gyorsforgalmival kb. párhuzamosan a város felé nagyjából 2-300 métert. Ott találsz egy utat ami bevisz az erdőbe. A kitaposott keréknyomokról megismered. Azon az úton bemenve egyenesen a spotterhelyre jutsz. Ha elvéted, akkor sincs gond, mert előbb-utóbb úgyis a kerítéshez érsz és az már mutatja a helyes irányt.
Nem kell bemenned a keritésen belülre. Ha követed a kerités futását, odaérsz a bevezető fénysorok mellé. A keritésen kívűl vagy, de a fénysoroktól kb. 40-50 méternyire.
The Visitor,
a hungarocontrolt elhagyva tovabbmenve az uton 50meter mulva sorompo van orbodeval! utana meg egy elegge massziv vaskapu.
keruljuk ki a sorompot az erdon keresztul es vegig a kapu mellett setaljak el? jol gondolom?
nem vagyok tul bevallalos figura, nem akarok egy jo nagy nyaklevest kapni valamelyik tirpak biztonsagi ortol, aki azt hiszi hogy bombat akarok becsempeszni... :))
illetekesek :)
cargolux es il76 mikor jon megy? :)
NO COMMENT !!!! ( de az ilyen f@szokat fel kéne lógatni )
Tönkretették a vandálok a muzeális repülőgépet
Lilára, fehérre, ezüstre festettek a graffitisek egy muzeális értékű repülőgépet tegnap virradóra. Az LI-2-es az egyetlen példány Európában, ami még tud repülni. Az ezüst és piros színű, Kármán Tódor nevét viselő gép az egyik legnagyobb kedvenc a budaörsi reptéren. A 19 személyes gépmadarat 1949ben rakták össze, ez volt a háború utáni első, személyszállító a szocialista országokban. Egy tankolással kétezer kilométert tud megtenni. 1975-ben selejtezték le, ekkor került a Hadtörténeti Múzeumba.
- Onnan hoztuk el 1997-ben darabokban. Nagy gonddal raktuk össze, 32 ezer munkaórát öltünk bele. A gép eszmei értéke százmillió forint - mondja Hajdú Károly (56), a Goldtimer Alapítvány elnöke. - Most pedig ezek a vandálok tönkreteszik! Esküszöm, ha a kezem közé kapnám őket, lefesteném elől-hátul őket ugyanúgy, ahogy ők hazavágták a gépet!
A reptér csak egy oldalról van védve kerítéssel, a másik három helyen csupán az nem megy be, aki nem akar. Az éjszakai porta nem ellenőrzi a gépeket, csak a bejáratot. Hajdú este nyolckor ment haza, reggel fél nyolckor már összefestve találta a repülőt. A gép bal oldalára csak néhány ábrát festettek a graffitisek, a másik oldalát viszont egyáltalán nem kímélték: még a hiperérzékeny szárnyat is összetaposták.
- Még nem tudom, hogy leszedhető-e a festék. Ha nem, akkor az egészet újra kell festeni, ami 1-2 hónap munka és ötmillió forint - teszi hozzá Hajdú.
Az alapítvány feljelentette az ismeretlen tetteseket, akiket rongálás miatt három évig terjedő szabadságvesztésre is ítélhetnek.
Ugyanott kell leszállni a buszról mintha a dombhoz mennél, aztán az Igló utcán (ahol a HungaroCtrl épülete is van, meg most marha nagy daruk is magasodnak) kell begyalogolni a reptér keritéséig. Aztán ott balra be a kerités mellett, és onnan már el se tévesztheted a helyet, mert csak a keritést kell követned. Egyébként én is pár hete olvastam erről a helyről itt a topikban és azóta hála a tartósan 13-as pályairánynak intenziven használom is. Repteret is tök jól be lehet látni, 2B-re is át lehet látni.
Elképzelem, hogy a MALÉV is B757-esekkel repülne. Korábban volt szó arról, hogy charterre két-három ilyen gépet vesznek, de persze egyszerűbb volt bérbevenni két használt B737-4YO-t. Kár :(
Milyen messziről jösz? Meg végül is ha kocsival vagy át tudsz menni könnyedén. Vagy vannak tuti jó lesihelyek amik csak az egyik irányból jók?
Ma pl kb 17 óráig 13-as volt, aztán váltottak 31-re. (Legalább is zuglóból ezt konstatáltam)
Én januárban mentem Finnair-rel Ouluból Helsinkibe A321-el. Király volt. Itt is volt kamera a gép orrán és mutatták a fel- és a leszállást is. Sajnos "csak" 1 órás volt az út. Iszonyú kényelmesek voltak az 321-es székei, összehasonlíthatatlanul jobbak, mint a DC-9-eséi.
Tegnap 23:50 körül szállt fel valami nagyon hangos és nagyon nagy fesztávolságú. Szúrófények nemcsak a szárnytőben voltak, hanem a szárny belső ( v. külső ) harmadánál is. Mi lehetett ez?
Tegnap voltam Snowflake nézőben. Jött egy Cargolux B747-400ERF, és aztán tolták ki a 37-es csápról a Snowflake-t. Csehek meg három órát késtek, szal' meg sem vártam az ATR-t :(
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy mikor nyit a terasz a 2A terminálon? Malév 737-eseket kellene sötéttel felvennem, mikor kitolják őket.... Lehetetlen ez mi?:-(((
Carrier Flight Frequency From-To Time of Aircraft Type Operated
departure arrival from till
Air Kazakhstan
9Y.115 ....5.. Atyrau-Budapest 10:00 11:15 Yakovlev 42 11APR 24OCT
Ha minden igaz, akkor ma először Yak 42-vel.(www.airkaz.com)
Én csak kerítésen időnként átbámuló vagyok, de az elmúlt kb mádsfél év alatt úgy 10-szer voltam a dombnál a kerítésen kívül, és nem volt semmi gondom. Ebből kb 3-4 szer feljött a domb szélére a biztonsági, de oda se jött. ( Mondjuk a gyermekemmel álcáztam magam :) )
Mások korábbi elbeszéléseiben viszont említenek szép számmal túlbuzgő biztonságiakat is.
A kerítés állaga a dombnál egyébként arra enged következtetni, hogy többen átjárnak rajta. Na meg az eldobott szemetek......Végül is az emberi sötétség nem függ attól, hogy a kerítés melyik oldalán állunk...
Hát majd meglátod, én abban bízva szoktam oda járni, hogy az ottlétet semmi nem tiltja, és semmi rosszat nem akaraok.
Eloszor is orrkerek kamera: az Emirates is "remizgeti" ezzel az utasait. Az A330-as es a B777 szerian is lehet a menovert nezni elesben. Meghatarozo elmeny lehetne egy B777-300-ban a le es a felszallast vegignezni anelkul, hogy elajulnal!!
Masodszor:
egy nagy kerdesem lenne a BUD tapasztalt fotografusaitol. Mar regota foglalkoztat a gondolat, hogy keszitsek kepeket a repulokrol. Egy kedves uriembertol emailban mar meg is kerdeztem hol es milyen felszerelessel erdemes itt pesten kepeket csinalni. De elfelejtettem megkerdezni, hogy mi a helyzet a repuloteri biztonsagiakkal. Mennyire toleransak egy erdeklodo, fenykepezogeppel fel ala rohangalo emberkevel, aki a sajat hobbijanak hodolva kepeket keszit a gepekrol? Sajnos szigoruan a publikus teruletekrol, leven nem repteri dolgozo vagyok.
Én pár hete az új Finnair A319-el mentem Helsinkibe. csütörtökönként már az jár a DC-9/MD-80 helyett.Nagyon tetszett, hogy fel- és leszálláskor a gép orrán lévő kamera képét adták a monitorokon. Főleg a leszállás volt eszméletlen látvány.
Más gépeken is van ilyen közvetítés?
Ez az El Al cargo 747, fehér gép kék csíkkal az oldalán és más árnyalatú kék farokkal? (a link nem működik)
Már kérdezni akartam ,hogy mi ez mert egyszer már láttam felszállni Ferihegyen és nem volt rajta semmi felirat.Pár napja meg közvetlenül fölöttem fordult meg elég élesen bedöntve balra. Ha tényleg bocikat vitt akkor igencsak kapaszkodniuk kellett :))
Május 5-től heti öt járat (hétköznapokon) a Fairchild Metrokkal. DRS-BUD 9:45/11:05, BUD-DRS 17:30/18:50 (!). Vagy továbbmegy a gép, vagy csak ennyire ráérnek bevárni a kelet-európai MALÉV-járatokat? :)))))))))))
Fodat: 6E = City Air, szerintem ATR-42. Társaság biztos, géptípus csak tipp.
HA-SLN: igen, a DC-9/MD-80-asok érdekes szögben tudnak emelkedni. Nekem volt szerencsém a Finnairhez, elég jól nyomatták, mint általában szokták! Bár a kedvencem a szinte üres UPS 757-ese, jó hogy a pilóták át nem szakítják a padlót! :-)))
Kopi
Ma a Ferihegyi úton jöttem a reptér felé, és egy finn MD83 akkorát emelkedett, hogy komolyan azt vártam átesik, és kampecka. Meglepő miket művelnek egyes unatkozó pilóták! Amúgy nagyon jól lehet fotózni erről az oldalról is a R1L ről felszálló gépeket!
Lenne egy tok nagy keresem: ket nemet uriember is kuldott nekem levelet erdeklodven, hol erdemes Ferihegy kornyeken fenykepezni, milyen itt a forgalom (vannak-e IL-76-ok :)), milyen erdekes tarsasagok jarnak ide, stb. Mivel en auto es ismeros hijan nagy maganyomban mindig a teraszt latogatom, tokre nem lennek nagy segitseg a ket urnak. Nagyon halas lennek, ha valaki tudna Nekik segiteni, mikor es hova erdemes menniuk, ha "csemeget" akarnak latni. Lecci dobjon mailt nekem, ha valaki wanna help. Tenyleg appreciate a nevukben is!
Szerintem azt a szaúdi herceget (vagy hercegeket) hozták és vitték, akit (akiket) a hétfő esti híradóban is mutattak.
Hétfő délután egymás után zsinórban el is szállt mindkettő.
Széliránytól függ. Mellesleg véletlenül beleírtak egy olyan járatot az LRI menetrendbe, ami tudtommal egy német UH-1-es. 15:05-kor jön Altenrheinből. De a hangjára úgyis fel fog figyelni, aki hallja! :-)))
Kopi
Laikus kérdés: ezek is Óbuda felől jönnek? Én, asszem, innen a 13R-re jövő gépeket látom, de ezekről is lemaradtam, meg pl. az Egyptair A340-ekről még szeptemberben, amikor Bécs felől jöttek, asszem.
Aztán lehet, hogy északnyugati szél volt és délkeletről szálltak le stb.
Nemaze', de mikor tavaly osszel egyszer ralli hozzaszolt, akkor arrol beszelt, hogy O maga is vamolta az ElAl cargora a bocikat. Szerintem ez eleg insider. :-)
Persze mas kerdes, hogy feltetelezzuk-e rallirol, hogy meg tudja-e kulonboztetni a szarvasmarhat a hazinyultol. :))
Nemazé', de amikor tavaly itt voltak, egyszer ősszel, egy hófehér 747-tel, (nem tudom ez az volt-e), akkor is élőállatot szállítottak, nem bizts, hogy bocit. Valami insider-től hallottam.
Az ANS epületet elhagyva balra fordulsz, követed a kerítést, párhuzamosan a pályairánnyal, aztán a kerítést követve jobbra (merőlegesen a pályairányra, és be egyenesen, majdnem a bevezető fénysorig be lehet jutni.
Már messziről látszanak a gépek a final-en.
Én ugyan nem szoktam spotterkedni (csak ámuldozni), de a 13R végében kocogás közben láttam, hogy teljesen kivágták az aljnövényzetet,. Fotózásra déli szélnél szerintem tökjó :o)
Mellesleg nem uccsó érzés a leszálló gép alatt lenni 20-50m-re, majd utána kb. 1 perc múlva a turbulencia fantasztikus cuppogó hangja :o)
Csakúgy mondom.
Az egyik approachos kolléga 2500'-on áthozta keresztben a reptér felett a 124-est, hogy a központ tetejéről megcsodálhassuk, majd a műszak és a szabadidős irányítók álmélkodva nézték a leszállását. Ma estére egyik őrült fényképező kollégánk már be is hozta a képeket.
Ma 14:45 körül jött egy kék alapon valamilyen széttárt szárnyú madarat ábrázoló képpel a farkán egy gép. Mi volt az? A BUD.hu-n nyomát sem lelem, hohy mi lehetett, és az ablakaiból ítélve nem cargó volt.
Akkor A300 lehetett, amit ma láttam 6:35-kor. Széles törzsű 2 hajtóműves volt, mondjuk erre is tippeltem, v. 767-re. A háttérben a felkelő nap volt, nem lehetett látni, hogy a gép milyen illetőségű, csak a kontúrjait. Nagyon alacsonyan jött be ez is.
A reflektorok olyan feltűnőek voltak, hogy akkor tuti A300 lehetett, este 9-kor meg már nyáron sem nagyon láthatom a színeket a szürkület miatt, akkor lehetett a DHL. Érdekes, mert reggelente gyakori ismerős, esténként meg vagy három évig azonosíthatalan gép. Majd azért beírom, ha megint látom, majd valamikor júniusban.
Nem is figyeltem a típusváltozást... örülök még egy A300-nak, de sajnálom, hogy még kevesebb 757-et láthatunk! Amúgy a UPS alja fehér, nem sötét, csak az oldalán van egy sötét csík.
Gratula a sebességhez, ha A300-zal repül a UPS akkor tuti az volt, bár én idáig csak 757-est láttam, igaz, a minta nem túl nagy, összesen egy eleme van. Ha az UPS kilenckor ment el este, akkor kb száz százalék hogy az volt.
A UPS kora reggel jön (egyszer fél 7 körül láttam) és este 8:50 körül száll fel, hétköznapokon. A másikra nemtom a választ, de szerintem már nagyon-nagyon régóta jár a DHL. Annak is sötét az alja, csak nem kék. Amúgy nekem is rémlik egy másik festésű esti tehergép régebbről, de az még nem jelenti azt, hogy volt is...
Sütött a napocska, stb. Figy: Egyszer láttam a teherterminálon egy UPS 757-est, és azt hallottam mellé, hogy megy az mindennap, csak éjjel, és ittalszik. Mikor megy ez, lehet, mondjuk nyáron, ezt látni késő este vagy kora reggel?
Más: az inszájdörök (bocs, néha kicsúszik) hátha tudják a frankót: régebben, de még tavaly is, nyáron este 20:45-21:00 között szállt föl és emelkedett ÉNy felé egy nagy kéthajóműves, sötétkék hasa volt, és ami feltűnő volt még, bocs hogy ilyet leírok, de a törzs két oldalán elől volt két-két felűnően fényes reflektor. Naponta járt, lehet, hogy hétvégén nem.
Mi lehetett?
Épp láttam mikor megérkezett kicsit bolyongott vele a Follow Me car, de tényleg nagyon szép volt!! Minden reggel van itt DHL de ez valahogy tényleg szép volt.
Pozsonyi repülőnapon láttam gépüket (mármint állni), ami nem meglepő, az is 737-200 volt. A szlovákoknál állítólag repül magyar tulajdonú, bérelt 737 (?).
Ha ez földob, ma is ment egy 744, nyilván Cargolux, egy héten belűl már (a szombati kettővel) három Jumbo-t láttam, ami azért nem rossz arány. Másfél éve ettől szélütést kapott volna bármelyikünk. Mármint Budapesten.
Én először kérdezek: ma 21:13-kor is láttam egy gépet, persze tök sötét volt már, nagyvas volt, és a belváros felett emelkedett, Ny-DNY irányban. Vélemény?
Estét!
Ezen a képen (http://k2.erg.bme.hu/~adam/pitztal/pitztal/03080014.JPG) egy 757 van final-en Innsbruckban. Nem ismerem ezt a korona-szerű logót. Tudjátok kinek a gépe?
STAR Airlines A-320 volt 14:00-ra kiírva. Még Aeris B-737 is lehetett, az is volt ma, meg lesz is még egy. Esetleg a képek alapján ki tudod választani, melyik volt. Amúgy mit keres itt mostanában ennyi francia charter? A Sobelair mivel jár?
Nem tudjatok, milyen 747-es erkezett ma reggel 1/2 9-kor? Az M5 egy feluljarojarol lattam, leesett az allam. Meg a wingleteket (-400) is latni velem a kepeken, amiket csinaltam, bar sajnos eleg rossz minoseguek lettek.
A hátsó szerintem Atlant Hungary Il-76 (nem ez az, ami már nagyon régóta várja a felszállást és valami köze van Farkas Bercihez is?), az első talán Ukrainian Cargo Airways, asszem volt többször is már szerdán. De ez csak tipp.
Fülelő kockás gépéről: én úgy tudom, a British Airbusainak nagy többsége Union Jack mintával repül. Régebben voltak másmilyenek is, de azokat már átmázolták. Asszem egy pöttyös még van. Tuti nem horvát volt?
A Legnagyob repülős... topicban a 16140-es hozzászólásban látható 3color egy fotója a Ruszlánról. A képen szerepel még 2 db IL 76-os. Kérdeztem tőée, hogy kinek a gépei, de sajnos nem tudott rá választ adni. Tudna esetleg valaki segíteni? Köszönöm előre is/Abeto
Akkor esetleg eppen British? Mostanaban eleg erdekes dolgokat pingalnak a gepek farkara (sic!), akarom mondani fuggoleges vezersikjara.
Lehet, hogy ez is valami zimbabwei nepi minta. :-) Mostanaban, telen a British ugy tudom, kis Airbus-szal jar a 767-300 helyett.
Szia BZ!
Csak nem bírok elbújni előled 8-), nem mintha akarnám. 8-)))
Szóval, nem a gép volt szabálytalan. Az nagyon is szabályos airbus volt. "BA"-as kék pocakkal, a függőleges vezérsíkon volt a "sakktábla" szabálytalan.
Csak egy gépnézős tipp: ha északnyugati szél van, dobd be magad valami Trabantba, az jó terepjáró, menj végig a gyorsforgalmi, Vecsésen, majd Vecsés után egykm-re fordulj be balra a főútra asszem' Ecser felé. Egy-két km után balra lesz egy földút, ott be tudsz menni egész a 31R küszöb fénysoráig. A főúton ne jobbra fordulj, mert ott bizonyos napszakba két szakasszony (hőgy) dógozik, bár alternatív programnak ajánlhatom, ha nincs nagy légiforgalom :-)
ha 13R a pálya akkor ajánlom minden fan -nak a kőhídnál a Cargo parkoloját ott ki van vágva az erdő a bejővő gépeknek kb 10 méterre húz el a masina a kerítéstől.Vagy a másik kérjetek valami ismerőstől napi D portás belépőt ezt elötte 1 nappal le kell adni személy ig számmal együtt és akkor egész nap bentlehettek.KB 2 éve dolgozom én is ott és a napokban volt a legnagyobb élmény mikor 31L re jött egy DHL A300 meg 1 757 azthiszem.kiálltunk a kocsival a pálya mellé hát tudjátok ugy se tudom leírni milyen volt de megdoboktatta a szivem.Nap mint nap szerelem ezeket a dögöket de mikor szállni látom az egész más mint amikor 1 berohadt csavarral szívsz a földön.Ja mégvalami kékhasu Airbusok vannak szines végű farokkal mind Angliábol jön amiket én ismerek.
Hja, es en meg vasarnap voltam kint, 66%-os emeles utan immar 200 ft a terasz, es ezert meg mindig nem jarhatod be az egeszet (A-t es B-t). Mikor odaertem, mindenhol alltak a gepek, csak epp a terasz elott nem. 2 ora alatt csak az Air France jott elenk, meg a SAS kicsit balra, epp annyira, hogy a csaptol ne lassuk.
Nem faj ez a 200 forint, csak eleg nagy csalodas, hogy miutan kizotykolodok a BKV-n, alig latok valamit "testkozelbol". Rossz szajizzel tavoztam. :(
Szervusztok. Na, szombaton voltam kint, és máris lenne 2 kérdésem:
1., Nem tudtam azonosítani egy airbus-t. A hasa sötét, mint a BA-nek, viszont a függőleges vezérsíkja piros-fehér kockás. Mi lehet az?
2., Valahol a neten van fent olyan Malév-menetrend, ahol a járatszám is látszik? Vagy volt már téma?
Köszi
Mármint a LOC-ot? És akkor melyik fog a Távol-Keletre repülni? Mert ez a falpados remélem, nem, akkor minden úton lesz infarktus vay trombózis... És mi lesz a 767-ekkel? (ld. lejjebb)
igen én is hallottam róla,hogy sok szerepe van a Wingletnek oldaltartásban is de mivel én sajnos csak szimulátoron repülők(FS2002) gőzőm nincs mit jelent ez élőben.A Malévnél meg vásárlásról annyit,hogy személyi érdekek dominálnak vagy hogy is mondjam,hogy értsétek:-))
Pontosítok.Nem Norvégiában fogják festeni a gépet csak ott fog tovább repülni.(olyan színekben)fogalmam sincs hol festik,de az bíztos,hogy 23.-án szeretnék kivinni a hangárból mert a festőknél ugy van beütemezve mindez.G2,ill G7 konyhák kikerültek a masinából és inkább fog buszra hasónlítani szegényke mint repülőre (fapados lesz)
"Meghibásodott hajtóműve miatt a Ferihegyi repülőtéren kellett leszállnia egy amerikai C-130 Hercules katonai szállító repülőgépnek vasárnapra virradó éjszaka. A gép Törökország védelmének megerősítése céljából logisztikai felszereléseket szállított.
Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium kommunikációs főigazgató-helyettese elmondta: a Törökország védelmének megerősítése céljából logisztikai felszereléseket szállító légi jármű Szlovákia légterében repült, amikor leállt az egyik hajtóműve.
Az amerikai repülőgép eredeti útvonalterve szerint Németországból Szlovákia és Ukrajna légterén keresztül repült volna a romániai Constancába. A repülési szabályok szerint azonban ilyen esetben mindig a legközelebbi repülőtéren kell vészleszállást végrehajtani, ezért Ferihegyen landolt a C-130-as szombat éjjel, nem sokkal 23 óra után.
A szállító repülőgép hajtóművének hibáját a Ferihegyi repülőtéren javítják ki, majd a Hercules folytatja útját: várhatóan visszatér az eredeti szállítási útvonalra." /Origo/
Huhú, Latya! Hát nem kertelsz! :-)
Chiccoka: a wingletekről annyit, hogy többet lehet velük spórolni naftán, mint amennyibe kerülnek (hosszú távon persze, de az NG-k nem 2 hétre jöttek). Emellett egyéb előnyei is vannak, amiről nálam sokkal többen sokkal többet tudnának mesélni. Sajna arról nincsenek pontos adataim, mi alapján döntöttek mégis ellene. Tényleg, miért?
Kopi
így igaz tényleg elba...tam tehát mivel nagyobb a szárny erről felismerhető.amugy meg a Winlets feláras dolog ugyhogy szerintem Malév gépeken nem lesz.Ja még valamit megtudtam LES -Norvégiába megy tovább 23.-án viszik ki festésre terv szerint.A LEU-pedig valami Ukrán vagy orosz részen fog tovább szolgálni.
Én sem találtam még semmit, de van egy gyanúm. Szerintem a Travel Service új spanyol diviziója. Egy teljes Travel színű B737-800-zal repülnek(EC-ILX .... ex-OK-TVQ). Majd meglátjuk, bejön-e a tipp :-).
Sziasztok!
A Malévre ez pont igaz ugyan, csakhogy a 737-800-nak ez a maximum, a 767-200-nak meg a minimum. Legalábbis a 767-200 heringesítve 290 utast bír.
A NG 737-eseknél most helyrerakták a név- és hosszbeli sorrendet, méretileg korábban (a 200-as utániaknál) 500/300/400 volt, most 600/700/800/900. A régebbieknél az az oka a kavarásnak, hogy a 200-as még vígan röpködött minden társaságnál, és a 300/400-at a régi 737-esek kiegészítésének szánták, még nem pótlásnak. Később érkezett meg a 200-as méretű új gép, az 500-as. Mindezzel gondolom sok újat nem mondtam, azért remélem segített tisztázni néhány dolgot.
Üdv: Kopi
Te most arra gondoltál, hogy a Malév gépei az NG típusoknál is 1,5 méterrel nagyobb fesztávval készültek? Mert én úgy tudtam, hogy a Classic sorozat fesztávja 28.88 méter, míg az NG fesztávja 34.31 m, vagyis a különbség egy kicsit több másfél méternél.
30 széksor van benne hering verzió kimondottan charter járatokra.és igen kb a 300-as a 700 anak felel meg.ja a poén az ,hogy a 800-as nem sokkal kevesebb embert visz el mint a 767-200 kb 18 vagy valami hasonló.nemtom pontossan
és ha még nem untok akkor azt is elmondom,hogy a tervek szerint a régiek visszaadása sorrendben(LEU,LES,LET)a két 500-as marad legtovább Malév szinekben azaz LEP,LER
Na sziasztok akkor 1 kis segítség az NG -nek a szárnya 1,5 méterrel nagyobb lett és pl a LOC 800 -as 30 ra van székezve .Tényleg nagy és aki megszokta a régi vasakat annak szembetűnő a változás főleg szemből.a régiket meg én úgy külömbőztetem + ,hogy a 400-as nak pl két Emergency Exit van a szárnyon(ra) oldalanként a 300-asnak csak 1.Nos nyártól Peking és Bankok (ha minden igaz)1 teknikai dobbantással az új masinákkal lesz repülve.Ez értendő arra ha meg jön a másik 800-as is.nos enny ha van kérdés és tudok segíteni írjatok nyugodtan az EAG@freemail.hu címre.
Király. A 737-esek közti különbségeket általában meglátom, bár nem tudom, melyik a 300, 400, 500, (persze a 200 az más volt), legalább az NG megismerésére lesz esélyem, még ha nincs is wingletje...
Ma 17:44-kor láttam Óbuda felett ÉNy felé repülni (normális "megszokott" irányban) egy gépet, ami Malév 737-es volt, de olyan nagy szárnyakkal, hogy először 767-nek néztem. Ez lehetett volna az egyik új 737? Utána fél órán belül ment egy 767 is, nem azzal kevertem...
Nem hiszem, hogy apályaválasztás csak a cargótól függ. )-én pont én ültem keleten amikor a Cargolux a 31R-ot kapta. Leginkább, mert kérte mert a 3100m-es L nem eléggé elég 1 Jumbónak.
Anno amikor az 1. 3star meg Jumbo érkezett, az egyetlen 31-re, eléggé izgalmas volt mindenkinek ha jól emlékszem ( bár sose voltam tornyos).
Minap kaptam egy emilt (pontosabban kettőt), melyben az alábbi szöveg is szerepelt:
...Finally I want to show you our first AUAonline-event. We organize a trip to Airbus Industrie at Hamburg Finkenwerder. A charter flight of Austrian Airlines Group bring us from Vienna to Hamburg in the morning in September. The return flight is in the evening of the same day. Please sign in on www.AUAonline.at.tf if you are interested. This is not a binding reservation, we only want to know, how many people come with us.
We wrote about an event of TopDent - unfortunately we heard after sending the newsletter, that the problems under no circumstances were on the part of TopDent, but on the side of Austrian Airlines and Lauda Air, because no fitting aircraft was available. A further mistake we made was, that the price of the trip was quoted between 180 and 220 by TopDent...
Hallott erről valaki? Illetve szándékozik valaki részt venni?
HA-SLN: Én is láttam otthonról, pontosan felénk jöttek! A második a fejem felett szállt el, az első kissé odébb, le is van fotózva. Ha Torrente is úgy akarja (a tárhely ügye miatt), esetleg többek közt ezt is közzé teszem (tök gagyi, kis automatával készítettem hirtelen felindulásból, de még épp felismerhető).
Ez tapasztalatom szerint teljesen kiszámíthatatlan.
Volt hogy kint álltunk a dombnál 31-es irány volt,vártunk a cargoluxra.Minden utasgép a 31R-jött, jött egy valamilyen kis teherszállító az már 31L-re, majd a cargolux 31R-re.
Én is láttam egy "zsinóron" húzott köteléket kb másfél éve!
C-17-esek voltak! Ferihegy 31L-ről indultak hosszú útjukra, úgy 40 méteres követési távolságra egymástól!:-) Felemelkedés után, csaknem a földhözcsapva szárnyvégüket csináltak egy kb. 150 fokos ballfordulót! Hűűűű nagyon látványos volt! Mindenki tátott szájjal nézett az égre!:-))
Én tök véletlenül láttam, méghozzá otthonról, kb. 2 másodpercig, feltéve ha MA5091 volt a járatszáma. Csak utólag tudtam meg, hogy nem szokásos gép volt, miután mondták neki, hogy a hangárokhoz álljon, de előbb tegyen egy kört a torony felé, hogy megnézhessék.
Aznap (szerda) volt egy Aeroflot és egy Ukraine Cargo Services Il-76 is, előbbit szintén 2 mp-ig láttam, utóbbit meg már egyáltalán nem, olyan undorító párás idő volt.
Egy kérdés is van: milyen gép volt szerda délelőtt a LH1960/1961 járat? Csak mert járatszámra tök ismeretlen, még hasonlót sem találtam sehol.
Üdv: Kopi
De jo Neked, kezet mostal azota? :)))
Gondolom, egy fenymasolatot azert megtartottal! Nem mindennapi "kincs" egy ilyen beszallokartya. :-) Tan meg az eBay-en is elvinnek. :)
Nemnem, ezekkel a kötelékekkel nagyon tisztában vagyok, egyrészt, mert majd' minden ilyen programon kint voltam, másrészt, mert ezeket abszolúte nem ismertem fel...
Hazrepülés közben (talán Romániából) meghibásodott az egyik Hawk, és kényszert szállt, a másik pedig vele jött, hogy ne féljen egyedül itt éjszaka :-)
A pontos dátumra nem emlékszem, de inkább a kilencvenes évek második fele-vége lehetett.
"A Red Arrows egyszer repült egy bemutatót Ferihegyen, amit a publikum a repülőtérre vezető út felüljáróiról nézatt végig, mert persze akkora dugó kerekedett, ha te az 1-en láttál két gépet, biztos azok voltak a tartalékok.
Senki semmit nem tud az általam leírt kötelékről? Furi, mert elég feltűnőek lehettek, s négy év nem oly nagy idő..."
A Red Arrowsnal, ha jól emlékszem be is lehetett menni a reptér területére. Én legalábbis a füvön ültem bent. Maga volt a csoda abban az időben. Azóta is ők a kedvenc kötelékem, pedig azóta láttam már néhányat.
Pár éve voltak a törökök (Turkish Stars), az olaszok (Frecce Tricolori) és a szlovákok tavaly Kilitin.
Ja, es egy masik topikon van egy tavaly majusi Air Koryo beszallokartya is a Phenjan-Dalian-Peking jaratra (China Northern, amennyire emlekszem). Majd megkeresem!
Az Air Koryo eszak-koreai legitarsasag '99-2000-es menetrendje beszkennelve megtekintheto itt: http://www.angelfire.com/pokemon2/aerokimchi/kt/pf.html.
Nem tul hosszu, nagyreszt koreaiul van (a lenyeg azert angolul is), inkabb az egzotikuma miatt erdekes.
Ma valami nagy ( sok hajtómű ) és nagyon hangos jött 13:00 körül. Csak mire kiértem a fák közül, addigra elszállt. Mi lehetett? A hangja után én Il-76-ra tippelnék ( nagyon magas, erősen sivító ).
A Red Arrows egyszer repült egy bemutatót Ferihegyen, amit a publikum a repülőtérre vezető út felüljáróiról nézatt végig, mert persze akkora dugó kerekedett, ha te az 1-en láttál két gépet, biztos azok voltak a tartalékok.
Senki semmit nem tud az általam leírt kötelékről? Furi, mert elég feltűnőek lehettek, s négy év nem oly nagy idő...
lborli: majd egy párat összeszedek, de nincsenek pontosan felírva, egyet-kettőt azért megjegyeztem.
Hülyesamu: Amiket én láttam, nem itt szálltak fel, tuti átmenő forgalom volt.
Más, ömlesztve, ami eszembe jutott: Ferihegyen egyszer járt 3 török Hercules, közvetlen egymás után szálltak fel, mintha zsinóron húzták volna őket. Érdekes volt.
Még a 90-es évek közepén láttam 2 Red Arrows Hawkot Ferihegy 1-en. Az miért volt?
Nem, nincs de attól függetlenül nagyon szép és marha nehéz a sortüzzel szemben nyomulni a parton :) Aztán lehet ám benne látni repcsiket alulról ahogy dobnak bombát meg hasonlók. Szóval érdemes, én most szenvedek vele a szabadidőmben.
OFF A partraszállásról volt egy jó dokumentum film egy-két éve a Spektrumon, mindenféle polgári hajó, csónak, bárka, lélekvesztő...stb ami vízre tudott szállni szállította át a katonákat. Így járultak hozzá a civilek az akció sikeréhez. A játékban ez is benne van?
Szintén a Dél szláv háború idején (a pontos megnevezését most már nem tudom hogyan hívtuk akkoriban, mert attól függően éppen hol folytak a harcok változott.)
Még a kezdetén történt a bombázások előtt. Egy katonai gép valahogyan eltévedt (létezhet ilyen?)és berepült a házak közé. Én a kertben voltam kint és hatalmas robajjal repült el a fejem felett, még a felszerelt bombákat is lehetett látni a gép alján.
Én akkor ijedtem meg. Na nem attól, hogy a kertünkben landol egy ilyen bomba, hanem arra gondoltam, hogy vajon hova viszik majd és mikor használják. Sajnos, később szükség volt a használatára. Talán jogosan, mert nagyobb szenvedéstől és felfordulástól mentette meg azt a területet. Ki tudja?
A katonák mentek és teljesítették a parancsot. Hittek abban, hogy ezt a harcot meg kell harcolniuk? Másként biztosan nem bírták volna teljesíteni. Hát, nem könnyű hivatás az biztos.
Koszovó alatt, amog az infrastruktúrát telepítették az amcsik a Stratotankereknek, Ferihegy előtt "Sorban álltak" az amcsi szállítók, igaz, főleg Herculesek, de nagyobb madarak is jöttek. A katonai kötelékről, ami füstcsíkot húzott, nem tud senki??? Az egy nagy kérdés lenne...
Egyszer volt az amerikaiaknak valami gyakorlata a Nagy Magyar Alföldön és asszem ehhez kapcsolódóan jöttek Ferihegyre gépek. Egyik nap fél percen belül három Hercules repült el a fejem felett, éppen szálltak fel. Másnap az erdőben sétáltam és egyszer csak óriási hangzavarra lettem figyelmes, felnéztem és valami böhöm nagy szállitógép szállt el a fejem felett, jött lefelé. Egészen közel volt, majd meg őrültem. Alig telik el pár perc, kiérek egy tisztásszerű helyre, látom jön a következő. Az is pont a fejem felett, majd jött még egy.
(nem véletlenül nem irtam hogy milyen gép volt ez a három ami jött le, mert igazából nem vágom....valami c-5 v c-141 lehetett talán. Volt nálam egy ócska gép, csináltam pár képet, ha valaki nagyon kiváncsi, annak el tudom küldeni esetleg és ő megmondhatja, mit is láthattam)
Én gyűjtöm az aranyköpéseket (bakikat), szóval juttasd el hozzám, ha hallasz ilyet lécci bármikor. A kollégáim is megteszik időről időre, de szvsz ritkábban mint megesik. Előre is nagyon szépen köszönöm.
Én láttam valamai hasonlót, szintén Koszovó alatt, de dél körűl, szintén alakzatban repülő gépeket, amint, nyílván Ferihegyről felszállva, ÉNy felé mennek. Asszem, füstcsíkot is húztak. A polgárinál jobban ott vagyok a katonai repülésben, de nem tudtam azonosítani őket, valszeg mert intenzíven emelkedhettek, és már elég magasra értek Óbuda fölött. Szerintem valami kisebb display team lehetett, átutazóban, mint mondjuk a Biele Albatrosy (ha vadászgépek lettek volna, hangról meg lehetett volna ismerni őket). Emléxem, mellettem egy vénkiszasszony elkezdett motyogni magában, hogy már ezek is... (Akkor kicsit felűnő volt a légiforgalom, és, főleg a Herculesek az elején, a gépek elképesztően alacsonyan jöttek be, majd' leverték a háztetőt.)
Sziasztok!
Még a rádiós dologhoz hozzászólva: én is mosolyogtam már egy-két irányító-bakin (és ugyanúgy pilóta-bakin), de nem szoktam közzétenni (bár nem látok benne semmi kivetnivalót, mind emberek vagyunk, senki nem tökéletes). Szerintem nem baj, hogy hallgatjuk az adást, nekünk a nézelődéshez fontos információk jönnek le belőle, én legalábbis csak ezért hallgatom.
Más: egyszer érdekes élményem volt, mikor hazamentem este, már sötétben. A koszovói konfliktus idején volt, épp mentem volna be a kapun, és véletlenül felnézve megpilantottam, néhány gép fényeit, amint v alakban mennek kelet felé. Asszem az elsőnek égett vmi lámpája, a többinek csak a szokott fényei villogtak. Olyan 5-7 gép lehetett, érdekes volt. (Persze a Ferihegyre érkező gépek nagyobb élményt jelentettek!:)
Üdv: Kopi
Azt meg hogy csinálod? Én eddig 2 helyen prószáltam Egy analógon meg egy optikáson, és mindkétszer aszonta, hogy hiba a szerverre való csatlakozás közben...
Ja, nekem sem jön be mindegyik közülük. És attól is függ, mid van telepítve a gépeden.
Próbált ki a Valkenburg Towert, persze csak, ha van forgalom....
Valo igaz, tenyleg egy SZANKOS-t lathatung egy 767 oldalan, lusta voltam utana nezni, annyira meg nem vagyok "majer", hogy ebbol a szogbol kapasbol megmondjam, 767-et vagy 777-et latok. :(
A bob tenyleg nagy bakloves volt, de most visszanezve siman megint 777-nek mondanam. :)
Na ezt talan nem rontom el:
En csak a Chicago approach-t hallgattam, az a link mukodott nalam, bar nem emlekszem, melyik oldalon talaltam. Sajnos eleg sok link mar elavult, ugyhogy konnyen elofordulhat az Altalad emlitett hibauzenet. :(
Aszondta a gyermekem, hogy az oviban ma átott egy olyasmi 4 hajtóműves madarat, mint a Cargolux B747. Mit láthatott? Esetleg valami nagyobb IL masina jött ma?
Az mért van, hogy a Te csatoltjaidat mind ki tudom nyitni, a többiekét meg nem?
Nagyon amatőr vagyok PCileg:o(
De igen offold csak a topicot, mert egyszerűbb a válogatásokban gyönyörködni:o)
Utas2: Te szoktad ezeket hallgatni is? Mert ami RealMedia file-ra mutat, arra nekem aszondja mindre, hogy a kiszolgálóval nem tud kapcsolatot létesíteni (RealPlayer8). Van ötleted, hogy miért?
Es meg ezeket nagyon szeretem, bar itt a repulok csupan masodhegedus szerepre vannak karhoztatva :)
Lany SOK lany :)
Na befejeztem, mielott vegleg szetoffolok itt mindent.
Azt hallottam, hogy HA-LOC 5-en v. 6-an erkezik, nem 1-en, ahogy irtam (ha esetleg meg nem irta volna be ide a Hirforras!).
Helló!
Ez hogy tetszik? Lehet még nincs utazómagasságon, de csíkot azt húz! 8-D
http://www.airliners.net/open.file/004414/L/
http://www.airliners.net/open.file/004413/L/
Kopi
A szingapuri gep szerintem utazomagassagon lehet, legalabbis Sydney delen van, ezt meg az eszaki terulet felett keszitette a szerencses fotos.
En eleg komoly gyujtemenyre tettem szert ilyen kepekbol :o) , meg van nehany foldrol keszitett is, azok is szepek, bar a gep nem tulsagosan kiveheto.
Na de nem akarom elvenni a kereses oromet! En az "In flight" es az "International airspace" kulcsszo alapjan talaltam ilyeneket, es a fotosok kozott Bailey nagyon jo, talan szingapuri 772 pilota lehet a kepekbol itelve. (a fene egye meg ezt a Ronaldot, mar megint kihagyta a helyzetet!!!)
Ajanlom meg a 293265-os kepet, egy orosz TU154 Sziberia felett, csodalatos foto!!!
gcs750908:
Az említett kép úgy készült, hogy a gépet állványra tették és B idővel exponáltak vele.
B idő már az olcsóbb kamerákon is van. Nem feltétlenül kell ehhez félmilliós kamera. :-)
Cargolux hívójel, CLX733, CLX793, CLX795 hívójeleken fut általában. Kedden, Péneken, Szombaton, Vasárnap jó esély van rá, végülis bármikor a nap folyamán.
Ja, ha érdekel, akkor minden szombat este jön KLM Cargo 747-200. KLM9021 Amszterdamból, 21-22 óra körül ér ide, és jó másfél órát áll, indulóban KLM9022 Porto-ba.
Igen, ugy tunik O lesz a harmadik. :o) Lehet, hogy nagyon rosszul emlekszem, de mintha valaki azt irta volna valamelyik topicon, hogy marcius 1-en jon az elso 800-as, talan epp ez lesz az. Marcius 1 pedig szombat, jo lenne utananezni! Ez felhivas! :o)
Hogy ilyen kepet hogy keszitenek, nem tudom, de irigylem a technikajat. Nekem 16 masodperc a max zarido, amit a kameram tud, de azok a kepek mar nem az igaziak sajnos. Persze nem is volt 500e a kamera.
Az en kedvenceim azok a kepek, ahol utazomagassagon vannak a gepek. Csikkal persze. :)
Szerintem a kora delutan minden nap jo, nem csak vasarnap. Nem akarok hulyeseget mondani, pontosan nem emlekszem, de ugy du. 2 ora korul van sok indulas (meg reggel), utana viszont tan 4 ora fele elegge elcsendesedik. Nezd meg a Malev weboldalon az indulasokat/erkezeseket, azon nagyjabol latszik, mikor van suru forgalom (legalabbis az utasgepek reszerol). Az LRI honlapja mostanaban nalam nem mukodik, pedig ott is volt egy jo realtime indulas/erkezes lista.
A cargokrol a legtutibb infokat szerintem itt szerezhet-ed/juk. :-)
Hát ezzel nem értek egyet. Egyébként is, miért, kitől kéne "megvédeni" magatokat??? Mi különbség van a között, hogy valaki nem csak meghallgatja a frekin a párbeszédet (amiből az irányító vagy a pilcsi esetleges tévedése - ha jól értem, erre hivatkoztál - úgyis kiderül), vagy esetleg vizuálisan is látja a repülőgép mozgásait?
Live ATC hallgatásból egyébként a neten több hely is létezik, pl. az alábbi oldalon is választhatsz:
http://www.squawkident.com/livefeed.html
Vagy pl. a landings.com-ról is eljuthatsz több helyre.
Ide kapcsolódik egy hír, amely egy picit elgondolkodtató lehetne a hazai problémák és problémázók számára:
Az USA-ban (pedig ott a "terrorhelyzet" miatt már akkor biztonsági őrök vesznek körül, ha fényképezőgéppel a nyakadban sétálgatsz egy reptér körül vagy a terminálon...) újra megnyitják a Ft.Lauderdale nemzetközi reptér külön repülőgépnéző parkját a létesítmény mellett. A park aszfaltozott parkolóhelyekkel, piknikasztalokkal és olyan hangszórókkal van felszerelve, amelyek élőben közvetítik a pilóták és a torony közötti üzenetváltásokat.
A reptér szóvivője örömét fejezte ki, hogy lehetővé vált a rendkívül népszerű park újbóli megnyitása. A megnyitást az tette lehetővé, hogy egy helyi spotter 600 aláírást gyűjtve kérte azt a reptéri hatóságtól.
Egyébként az Airliners-ben és az AirlinerWorld-ben rendszeresen beszámolnak a különböző repterek spotterkedési lehetőségeiről. Ferihegy a tapasztalat szerinti összehasonlításban finoman szólva elmaradt hely...
joestet :)
no, megvolt a cargodomb, meg nem is ;-)
az utcat megtalaltuk elsore, leparkoltunk baratnovel es vartuk a csodat :)
mindenutt jeg es ho... elindultunk a http://landmark.freeweb.hu/lhbp.jpg fenykepen lathato piros kor fele, egyre tobb kutyavonitas, helyenkent lampak villannak... a dombbal parhuzamos ut vegere mar nem is mertunk elmenni mert annyira vonitott valami dog, meg aztan valaki bele is reflektorozott a szemunkbe... ki tudja mit csinalt, nem zargattuk tovabb a temat.
a sarga karikabol kiindulo utcabol (ami a dombra majdnem meroleges ;-) ) felmasztam a jeges kis osvenyen a bukszoson at a dombra, es vartam a nagy csodat, de nem jott.... mert egy ket catering kocsin, meg par parkolo jarmuvon kivul mast nem lattam...
nyugtassatok meg, hogy a dombnak azon a reszen ami be van karikazva van mas latnivalo, amiert erdemes kimenni... :)
ja, az Igloi utnal siman bement egy nemet rendszamos (GG...) kamion amikor ott ki van irva hogy csak LRI CARGO, az ATC-nel ugy atrombolt mint a szel.
ezt a tablat mennyire veszik komolyan? mert ahogy a terkepen neztem tok frankon korbe lehet menni a repteret azon az uton...
esetleg bicikli?
Ja, és az okos őreink szerint BŰNTÉNY HA VALAKI A KERÍTESEN KÍVÜL ÁLL. Mert az illegális. És ő hivatott arra, hogy közbelépjen, és leleplezze azt aki leskelődik, és felfedezheti a titkokat. :-)))))). Atyaisten, micsoda barmok.
Most Vasárnap elég sok felszálló gépet lehetett látni. 13.40-től 14.40-ig öt gépet láttam.
Még a Cargo dombra sem kellett elmenni, a Fedezék utcából a 17-es busz megállójából is szép látvány volt.
Ezek szerint Vasárnap ilyen idő tájt érdemes nézelődni menni?
Igen hallottam róla, látni még nem láttam.
Én csak a munkaterembe járok egyenlőre, bár titeket olvasgatva nagy lett az étvágyam. Tudniillik évekig (tizedekik) a sziklában dolgoztunk és számomra mint repülőnek minden fel és leszállás egy csoda. Bár asszem ez nem csökken egy picit sem.
Szóval, mi is tudunk hibázni. Bár úgy gondolom ezek a hibák nem fatálisak, mégis rosszul érezném magam, ha a hozzáértő (Ti) közönség direktben tudna konzultálni (bocs -csámcsogni-) ezeken a tévedéseken, ráadásul úgy, hogy igazán bele sem szólhatnánk, meg sem védhetnénk magunkat.
Hát röviden ennyi.
Ha jártál már a Feri 1-en, akkor láthattad azt is, hogy az információs pult mellett "kis" SONY tv-ken szépen lehetett követni a az érkező, és az induló járatokat egy afféle radar képernyőn.
Volt járatszám, asszem más nem, de tök jó volt nézni, ahogy mozogtak a képernyőn! Az atc, hallgatózás, meg máshol is teljesen természetes!
Szerintem a dolog kivitelezhető, sőt!! Ha megbizonyosodnék róla, hogy egyes fanatikusok, mint én is képesek lennénk belépőt fizetni egy ilyen helyre, akkor lehet máris nekilátnék az esetleges tárgyalásoknak, és még az is lehet sikerülne.
Sajnos azonban nem vagyok benne biztos, hogy kifizetődő vállalkozás lenne, bár a tőlünk északabbra fekvő "nagyobb" repereknél úgy néz ki virágzik az efféle üzlet.
Lehetne neki reklámot csináni, és esetleg egy weben közzétenni a várhaó érdekességeket, amikre minden bizonnyal teltház lenne.
Én a hétfő reggelektől félnék!
Miert? Az a szerencses, aki rendelkezik radioscannerrel, mar ma is minden tovabbi nelkul megteheti, legfeljebb nem a radart latja, hanem valami ACARS dekoder programocskaval egy terkepet. Nem ertem, mi ezzel a baj?
Mármegbocsi -SLN,
de nagyon remélem, hogy senki nem fogja a trefiket látni, amíg emberek irányítanak. Legalábbis amíg én. Épp elég, hogy a frekit hallhatja bárki.
Nagyon szeretnem, ha mindez valora valna, de tegyuk a szivunkre a kezunket: megerne ez valakinek rajtunk kivul? Szerintem sem spotter nincs annyi, hogy eltartson egy ilyen helyet, sem jarat sincs annyi, hogy eltartson meg tobb spottert. A Heathrow az Heathrow, Ferihegy meg Ferihegy. En is sokkal tobbszor jarnek ki (meg ha csak a teraszra is, ahogy eddig tettem), ha nem az lenne, hogy hosszu percekig, urambocsa' akar egy oraig nem jon semmi.
En legalabbis igy gondolom, sajnos.
Sajnos ez csak egy álom marad számunkra.
Ferihegyen még nem ismerték fel a spotterekben rejlő hatalmas üzletet.
Nem úgy mint Londonban.
Azt hiszem erről már volt itt szó nemrégiben.
Na ezt tegyék meg velem nyáron!:-)
Basszus én még pizzát is hozattam volna magamnak!:-)
Szerintem egy jó vállalkozás lenne, ha valaki felépítene egy kis vitsillót a repérre, vagy igen közel hozzá. Lehetséeges, hogy a reptér is benne lenne, és akkor lehetne fogadni a kíváncsi embereket egy hangulatos kis üvegezett kávéházban, ahol hallani az ATC-t, és még egy nagyképernyős tv-n a radart is látni!
Ez nem pusztán megoldás lenne a reptérnek, henem egy kultúráltab (EU) színvonalú szolgáltatás is!
Tekinthetitek e sorokat akár piackutatásnak is!
Szombat de. 11:10-kor jött egy 747 ÉNY felől. Qrva szép volt, mikor a városliget felett úszott marha lassan, szinte hangtalanul. Sajnos nem ismertem fel a légitársaság logóját...
Jól csináltad!Így kell az ilyen hatalmaskodó gyökerekkel bánni.
Egyébként még rendőr sem zavarhatna el onnan ha nem csinálsz olyat ami alkalmas a közrend megzavarására.
Egyébként szerintem egyszerű módszerrel,el lehetne venni a kedvüket a hatalmaskodástól.
Egyszerűen le kell őket fényképezni és közölni velük hogy valamelyik újságtól vagy.És holnap cikket fogsz írni róluk a túlkapásaikról. :)
Néha én is +fordulok a cargo-dombon, idáig egyszer jöttek őrök. Azt mondták, hogy menjünk be a terminálra és onnan a kilátóteraszról fényképezhetünk ( ami zárva...). A kérdésemre, hogy mi olyan titkos a cargo-részlegben, nem válaszoltak, annyi volt az indok, hogy nem és kész, mert az magánterületsértés. Mondtam erre, hogy én a kerítésen KÍVÜL, KÖZTERÜLETEN állok, és ők, mivel nem hatósági személyek, nem szabhatják meg nekem, hogy itt mit és hogyan és mikor csinálok. Hívjanak rendőrt ( ilyenért úgysem jön ki ), és az majd megmondja, hogy mit tegyek. Addig ők nem mennek el, míg én sem, mondták. Jó, ha ennyi idejük van, mondtam én, és még kb. 20 percig álltunk ott ( egyre vörösebb lett a fejük ), majd átmentünk az Ecser felőli részre.
Velem is ugattak már több ízben. Mikor már seggfejkém kifogyott a témából, csak álltunk egymással szemben. De addig nem tágított a birkája, míg el nem mentem.
Viszont amit a gyerekekkel csináltak, az felháborító. Az apjuk helyében legközelebb - és mihamarabb - elkísérném őket.
Szerintem is iszonyatosan megszivatták a srácokat. Őrnek gondolom rossz napja volt és kicsit cseszegetni akart valakit. Mondom, a srácok mind a ketten max hatodikosok vagy hetedikesek lehettek szóval őket bármilyen hülyeséggel meg lehetett eteni. Ráadásul a filmet úgy vették el, hogy mondta nekik az őr, ő a géphez nem érhet hozzá, tehát a srácok önszántukból adták oda a filmet. Nem senmi és vérlázitó. Ilyenkor jut eszembe az amit egyszer a buszon hallottam "elmentem biztonsági őrnek, mert, biztonsági őrnek bárkit felvesznek..."
Na de itt abból indult ki Webberke, hogy bementek. Azt én is tudom, hogy ebben az esetben szó sincs magánterületről. Megjegyzem, az én gépemből nem tudja kivenni a filmet. Mert, hogy nincs is benne. Ekkor mit tesz?? d:-))
Ez hülyeség!! Ha valaki bemegy oda pisztollyal, igenis löhetnek. Az más eset, hogy ha többen vannak a bankrablók, akkor nem lőnek, mert nem magukat, hanem a benttartozkodókat védik ezzel.
Nem ez nem igaz. SEMMILYEN körülmények között nem érhet hozzád senki sem erőszakos vagy kényszerítő szándékkal. Lásd: Bnakfiókok biuztonsági őrei. Végül is olyan mintha nem lennének. Tenni semmit sem tehetnek, csak önvédelemből hordanak pisztolyt.
Viszont ebben az esetben szó sem magánterület-sértésről. Nem is értem, hogy hogy volt pofája annak a bunkó parasztnak kiszedetni a filmet...persze csak olyanokkal tudják megcsinálni, akik be is dőlnek a baromságaiknak. Velem is próbálkozott már kivetetni a filmet egy ilyen gumikabátos hülyegyerek. Persze tisztelet a kivételnek, van köztük egy-két normális srác. Ezt az egy-kettőt szó szerint értem.
Hát ha bementek a keritésen lévő résen,akkor meg is érdemlik.De miért kellett bemenni?Kívülről a padról ugyanúgy lehet fényképezni mint belülről.
Egyébként a filmet akkor sem kérheti el az őr, és hozzád sem érhet.Maximum felszólíthat a terület elhagyásásra és rád hívhatja a rendőrséget.De a filmet akkor sem veheti el.
" mert ha bemész az általa őrzött területre és pl. hozzád nyúl erősen megsértette a személyiségi jogaidat" Azért ez nem egészen igaz. Ugyanis te elötte behatoltál egy magánterületre. Ezzel te már szabálysértést követtél el, így azt meg kell szüntetnie az őrnek. Vigyázz! A te személyiségi jogaid háttérbe kerülnek, ha behatoltál egy magánterületre, ahova nem lenne szabad!!
Hát ez nagyon ilyen szocialista idő beli duma... Az őr hozzád sem érhet, az őr nem is tudom miért van, mert ha bemész az általa őrzött területre és pl. hozzád nyúl erősen megsértette a személyiségi jogaidat amiért beperelheted. Ugyanígy: milyen alapon kéri el a filmet? Mi titkos folyik Ferihegyen? Semmi. Akkor meg minek a tekercs?! LOL
Ne haragudj de kérdezek egy hülyét?
Az őr a keritésen belül van,ti a keritésen kívűl,hogy tudta őket kényszeríteni arra hogy adják oda a tekercset?Nem lett volna egyszerűbb elmenni onnan?Az őr valószínüleg nem fog kimászni utánatok a keritésen?
Szerintem ezeket a srácokat nagyon megszivatták!
Megmondom őszintén mi is számtalanszor találkoztunk már ott biztonsági őrrel de még egyszer se hozzánk sem szóltak.
Hát ez a Cargo-domb felkeltette az érdeklődésemet, gondoltam ma ki is megyek megnézni. Két srác volt fent, mikor kiértem. Épp akkor ért oda az őr is, srácoktól azonnal elkérte a tekercset amit addig fényképeztek. (Majd jött a tanmese) Ezek után inkább jobbnak láttam átmenni a horgásztóhoz (jobb ott nekem, azt már megszoktam). Vérlázitónak tartom az őr viselkedését. Utálom az olyan embereket akik kicsinyes hatalmukat fitogtatják. Miért két általános iskolás korú gyereknek kezdi el játszani a nagymenőt? Hazafelé egy buszon jöttem a srácokkal, ott álltak mellettem, hallottam őket. Mondta a srác, hogy azzal zavarta el őket az őr, hogy ez magánterület Szerintem a keritésen kívűl meg nem az. Meg azzal fenyegette meg őket, hogy nyilvántartásba veszi őket. Miért zavarják el a népet állandóan onnan? (emiatt a lövöldözős ökörség miatt?) Mit láthatunk onnan, amit elvileg nem lenne szabad?
A negativ első tapasztalok ellenére valamikor majd biztos kimegyek oda, normálisan körülnézni, mert annyi jót hallottam már erről a helyről tőletek.
A helikoptert nem tudom mi lehetett de a Herculest ami állítólag "kisérte" őket láttam lejönni.Fél öt körűl a népstadionnál,szép alacsonyan hatalmas balfordulóval állt rá a 13R irányra.Póttartályok voltak a szárnyára felfüggesztve.
Ki tudja azt, hogy az amcsik ma milyen helikopival szalltak fel, kb. fel 5 korul? :) Naaagy szurke rettento hangos gep volt. (Biztos valami blackhawk :))
Viszont ez a haborus helyzet hozhat meg ferihegyre erdekes gepeket. Pl. mint 4-5 eve azokat a tankerket. Meg ezeket a fura helikoptereket :)
A cargo meletti domb a 18.ker Forgó u. és Csap u. sarkán van.A domb tetején lévő keritéstől lehet a 13r-re leszálló illetve az innen felszálló gépeket fotózni.Innen viszont más nem nagyon látható.A biztonsági őrökkel nem igazán kell foglalkozni,Mivel a keritésen kivűl közterületen vagy,tehát NEM zavarhat el!!Régebben egyébként nem volt a kapu sem,nyugodtan bárki bemehetett belülről a dombra bámészkodni.De kb. 2 éve jött egy főnök az irodaházba aki azért záratta le azt a bejáratot,illetve nem engedteti be a cargo dombra a spottereket, !!! MERT ŐT ONNAN LE TUDJÁK LŐNI!!!! nem gyenge!!!Viszont szemben a 17.ker Csévéző és Baross u sarkánál lévő pontról a Ferihegy 1-nél álló gépeket is jól lehet látni.
A 31r-t a Vecsés központjában lévő Ecseri utcánál befordulva lehet elérni.Azt hiszem a temető is ebben az utcában van.kivezet egy mezőre,ahol kb az út felénél 1 sorompó van onnan gyalogolni kell.Kb 100 métert.
Ha a 31r másik oldalához akar valaki menni,az vagy Ecser felől az első nagy kanyarnál menjen be tovább egyenesen a fasorban lévő úton ,vagy ugyanez Vecsés felől az a második nagy kanyarnál forduljon be balra a fasorban lévő útra.Erről a helyről el lehet jutni a másik végére is(13l).Ez nagyjából a toronnyal van egyvonalban.Ez igazából akkor jó hely ha 13r a leszállás és 13L a felszállás.Innen még a két terminál forgalmát is egészen jól szemmel lehet tartani.Ide még be lehet jutni a XVII ker-ből a Ferihegyi utca legvégén lévő Orgoványiszőlő úton kell bemenni.Ha jól tudom nincs kitéve utcanév tábla,de meg lehet ismerni mert egy kerités és egy fás,erdős rész között kell befordulni egy főldútra,és azon egy jó 500 métert menni majd onnan már logikus lesz.Illetve ahol van a radar oda kell menni.
Térképen egyébként jól láthatóak a repülőteret megkerülő utak.
Köszi a választ. Hát akkor én ott még nem jártam. Igazából én leginkább a másik oldalon a Horgásztó közelében szoktam leledzeni. Vagy a "szemétdombra" szoktam felállni, vagy még egy picit beljebb (a város felé) van egy kiseb bdomb, ami nem is igazán domb, de pont olyan magas, hogy simán belátok a kerités felett. A multkor éppen az orrom elött szállt fel a légierő Ancsája, ráadásul, 13R-ről szóval, pont az orrom elött fordult rá a pályára. 1x jártam bent a Cargo raktárak között, és pont az orrom elött szállt le egy gép. Hát ezek után nem nagyon siettem elhagyni a bázist.
más.
2B teraszra miért nem lehet kimenni? Ha már 1x van akkor miért nem lehet használni? Nincs 2A, akkor legalább ezt megnyithatták volna
Na, cargo domb, megpróbálom világosabban. A kérdés az, hogy van-e jobb móccer, avagy marad a fel-le rohangászás. Még csak belülről voltam ott, a töltést kívülről nem másztam meg. Kényelmesebb is, mert ha egyszer már bent vagy, a parkolóban lecsücsülhetsz a kocsiddal, és rád se szólhat senki. Nemtom kintről hogy van, de bentről azt is látod, ahogy közelít a gép. A dombra persze nem ajánlatos felmászni, de nézelődni jó bentről, sőt, szerintem fotózni is ugyanolyan jól lehet. Tehát ha a szigorú (és elég primkó) kapuőrt megkerülted, már minden oké. Ez a benti helyzet. Kintről mindig fel meg le kell mászkálni, és az őröket figyelni? Ennyire gáz volna spotterkedni?
Kopi
Próbáltam utánanézni, hogy milyen újdonságok lesznek a nyári menetrendben. Annyit sikerült megtudni, hogy a Malév járatot nyit Pristinába, Splipbe heti pár alkalommal, valamint Genfbe napi két alkalommal. Ezen kívül az eddigi napi kettő helyett 3 járat lesz Zágrábba.
Ha ezeken kívül tudtok még valami újat, kérlek írjátok le!
Üdv mindenkinek!
Jocó!
Piros kor a domb: felkell maszni a toltesre, es figyelni a biztonsagi oroket. Az oda kiepitett padra csak nagy oromkodes vagy fenykepezes celjabol felmaszni. :))
A sarga kor a majus 1 ter neven futo ojjektum ha joltudom. A BKV+ repter busz es a szinten kobanyarol indulo, 93-as (???) (a sarga aluljaro alol indul) busz megallohelye.
Elsőre nekem is értelmetlen zagyvaságnak tünt az ATIS adás, de aztán megtanultam, mi mit jelent.
Leirok ide egy példát, hogy kb. mit hallhatsz, ha ATIS-t hallgatsz:
"This is Ferihegy Information Charlie, observation at 1200, runway in use 13R, departure runway 13L. Wind 130 degrees, 4 knots. Scatterd 4000 feet, broken 8000 feet, visibility more than 10 kilometers, temperature 15, dew point 10 degrees celsius, quebec november hotel 1024. You have recieved information Charlie."
Lehet, hogy nem pontosan ebben a sorrendben hangzanak el a dolgok, de valami hasonót fogsz hallani.
This is Ferihegy Information Charlie - ez a C betűjelű adás. Az ATIS adásokat az ábécé betűivel jelőlik meg és a frissített adás az ábécé következő betőjét fogja megkapni.
observation at 1200 - UTC idő szerinti megfigyelési időt jelenti
Ezek után következnek a használatos futópályára vonatkozó információk. 31-es pálya használtánál hallhatod a "parallel operation" kifejezést, ami annyit takar, hogy egy időben végezhetnek megközelítést a 31L és a 31R pályákra a repülőgépek.
Ezután a megfigyelt szélirány, szélerősség, felhőalap és borultság, látótávolság, hőmérséklet, harmatpont és tengerszintre átszámított légnyomás értékek hangoznak el, majd az ATIS adás betűjele ismét.
Hát kábé ennyit az ATIS-ról. Hallgasd, figyelj és néhány alkalom mulva már simán vágni fogot a témát.
Úgy emlékszem, hogy régebben valaki leírta itt, honnan érdemes a gépeket nézni.
Még térképet is rajzolt és ott bejelölte hol van a Cargo domb, melyik főútról lehet megközelíteni. Gyalogolni is kell pár száz métert.
Akkor elhatároztam, hogy én is megnézek egy-két gépet közelebbről már az azonosítás végett is most meg nem találom a leírást.
Lehetséges újból megjelentettni ezt a rajzot?
Előre is köszönöm.
Kivülről v. belülről? de hogyan? Ugyanarra a zajvédő sávra felmászol de egy méterrel beljebb , mint a kerítés? És ezért mész be a főbejáraton? vagy van valami tutibb hely bentről?
Ez a pannonos telefonszám hogyan van összekötve a rádióval? Mert rém halk! Engem műszakilag is érdekelne a dolog. Le van téve egy rádió elé egy headsetes mobiltelefon, és ha ráhívnak, akkor felkapcsolódik, és kész. Ki üzemelteti? Vagy ez "csak" egy partizánakció a spotterek megsegítésére?
Te, figyi, Torrente! A cargo dombon kintről v. bentről szoktatok nézelődni? Csak mert rég voltam arra (kb. 1 éve), és akkor még úgy kellett bekönyörögnöm magam a szőrösszívű őröknél, hogy egy bent dolgozó ismerőshöz megyek. Az meg kissé macerás, ha soxor megyek, mert a scrác tényleg bent kell hogy legyen, hátha a kapunál megint kitalálják az "adok egy fecnit és pecséttel hozd vissza" játékot. Most mi a helyzet, be lehet már jutni könnyebben?
Kopi
Szia kelan!
Kösz a tippet, ez a mobilos dolog tényleg jó, bár valóban "kicsit" halk, alig érthető, de az active runway azért kivehető 8-)
Scannernek nem merném nevezni azt a rádiót, amim van, de azt már az URH rádiós topicban kitrágyaltuk 8-(. Az max arra lesz jó, hogy szinte a torony tövében a bejövő, fényképezésre szánt gépeket azonosíthassam.
Köszi mégegyszer!
A Cargo domb Ferihegy egy mellett van,azon a részen ahol a cargo raktár van.Innen lehet kissé felülről rálátni a 13R kifutópályára.Ez a hely igazából csak akkor jó ha 13R a leszállópálya mert akkor ott az órrod előtt rakják le a vasakat,amúgy igazából innen mást nem nagyon lehet megfigyelni.De szerintem ettől függetlenűl ez a legjobb spotter hely ferihegyen.
Én még új vagyok, de én is szoktam kerités mellől szájat tátani. Az lenne a kérdésem felétek, hogy az általatok emlegetett Cargo-domb merre van? Lehet, hogy voltam már ott, csak nem tudtam hogy úgy híjják.
Jó dolog a reptérlátogatás a keritésen kivül is. Ha nincs akkora(sic!) forgalom és van kint néhány spotter, akkor egész jól érzi kint magát az ember. Azonos érdeklődési kör, stb.
Mi is megyünk márc 15-én kukkolni!
Petya
Az aktuális pályairányt az ATIS-ból tudhatod meg a 124,65 MHz-es frekvencián, vagy ha nincs szkennered, akkor a 06-20-438-7071-es telefonszámon is meg tudod hallgatni.
Hát a skanzentől elég messze esnek a fel/leszálló gépek. Bámészkodni a terasz, meg a kerítésen kívüli "domb", illetve a 31R küszöb ( vecsési vég) az érdekes. 12 óra körül, meg 16-17 között van jeletősebb érkezési forgalom. De biztosan hozzászólnak gyakorlottabbak is.
Szervusztok!
Szeretnék elmenni életem első spotterkedésére Ferihegyre. Azt szeretném megtudni, hogy valahogyan meg lehet-e előre tudni, mondjuk reggel valahogy, hogy aznap melyik lesz a használatos irány? Vidékről mennék, a helyváltoztatás problémás, és nem szeretnék árnyékra vetődni. Köszi
Szerintem semmi jóra ne várj a biztonságiaktól. Nem mondom azt, hogy várd meg az iraqui háború végét, de attól tartok addig elég körülményes lesz a megfelelő engedélyeket beszerezni.
lattam ma delutan ugy 5 fele a Hosok tere felol egy legcsavaros (2-2) katonai repulot Ferihegy fele tartani, epp leszallashoz keszulodott. Megkockaztatom, hogy NATO jelvenyt lattam a farkan. Lehet ez? Elvileg nem engedelyeztek nekik a hasznalatot. Koszi az infokat!
Március 15. tervezünk egy reptérlátogatást, minden nyalángsággal, csak az a gondunk, hogy nem tudjuk mikorra érdemes időzíteni a megjelenésünket.
Segítséget szeretnék tőletek kérni a menetrend megtalálásával kapcsolataban. Nem elég a hivatalos menetrend, mert ugye a járatszámok nem mondanak sokat. Kellenének a légitársaságok , és géptipusok is.... Hol lehetne ezt előre megnézni?
Az is lehet, hogy túl sok csokoládét ettem délelőtt és ez megzavarta híresen pontos gép felismerő ezerből egy , de az tutira, csak ha Tupoljev 144 képességemet. Egyáltalán nem karcsú Fokker 70-es húzott el, amelyet személyesen a nagy rejtőzködő Sky Guard vezetett.
Létezhet ez?
Szia!
Szerintem a még esetlegesen megmaradt Tu-144-esek már nem repülnek, ha mágis szinte biztos, hogy nem hagyja el Oroszországot. A833-as rádió és RVSM képesség átalakítás költségeit már senki nem vállalná.
A nimbusza meg a sok katasztrófa miatt úgyis már meghalt
Tu-144-est aligha láthattál. Ha minden igaz összesen 1 db. repülésképes van, és nem valószínű, hogy az valaha is el jut hozzánk. Öszetéveszteni meg max a Concordal lehet. Sajna az se sűrű vendég nálunk.
Szerintem Tupoljev volt, a karcsú alakjából gondolom. Ezen belül milyen típus, azt nem tudom. Látta más is a gépet? Feltűnően alacsonyan repült.
Bár ha a jelzését elolvashattam volna biztosan csak akkor tudnám.
Zsír volt ma a légierő AN-26-osa. Nem nagy madár de jó volt. Tudja vki hogy kit vitt? Merthogy úgy láttam VIP gép volt, odarakták a pilcsik a lépcsőt a rámpához... Voltak ott rendőrök is meg minden...
Na én rákerestem a lajstromjelére, és kiderült, hogy egykor sima Sabena szinekben reppent a gép, és annó akkoriban még volt rajta vinglet! Tehát... leszedték, a gyűjtők letörték, nem fért be vele a hangárba...:-)))) Mit tom én! Volt nincs!
Nekem az a furcsa ezen a képen, hogy még nem láttam 319-est vinglet nélkül. Viszont a szárnyvég színe alapján akár azt is el tudom képzelni, hogy le van szerelve róla. Szerintetek?
Ez az új festésminta is egy kissé furcsa.
Egyik sem :)
Sima egyszerű spotter,csak hála istennek van egy haverunk bent,aki mindig nyomja az infokat.
Mi is kivűlről néztük,csak mi a cargo dombnál voltunk,aztán meg elmentünk Ferihegy 1 hez a B portához,mert azt tudtuk hogy pont ott áll.A lenti fotó is ott készűlt. :)
A mindenit! Nagyon jók a képek! Én sajna csak a kerítésen lóghattam, irigyellek is titeket, mázlisták! Csak az vigasztal, hogy valószínűleg előbb láttam meg finalon mint ti. :-)))
Üdv: Kopi
webberke: csak poén volt, a legjobb esetben is utas vagyok de az is csak nagyritkán :)
torrente: persze, vili! :) utóbbi időben csak nagyritkán járok reptér fele :( tyűh a mindenit :( mondta tjoe telefonban de sajna nagyon necces lett volna kimászkálni. remélem a képek mennek már, elbénáztam a tárhelyet meg a html-t is :)
Dave
Hát úgy, hogy hogyan néz ki az utazó rész... merthát bocs de én nem pilótaként hanem utasként szállok egy gépre, nagy ritkán. Tudom, hogy ciki meg minden de ez van :D
Nem jönnek be a képeid valamiért.:(
Arra kérdésre meg hogy merre voltam,a válasz:
-én vagyok a másik őrűlt a Tjoe-val mászkál mindig.Ott vártunk rátok a B portánál :)
Tudod én voltam nyáron a Fehér Transittal,amikor jött a japán császár. Remélem emlékszel még? :)
Ha kell küldök képet:)
Én (abszolút amatőrként) csak olvasgatom a repülős topicokat, meg gyűjtögetem a linkeket, de most talán tudok segíteni.
A PLH honlapján (www.caa.hu) van egy lajstromlista. A kereső mezőbe "HA"-t írva ha az előbb jól néztem 1376 légijárművet ad ki, az összes fontos adminisztrációs adattal - így "üzembentartó" is - együtt.
Üdv
golyszi
Volt a LÜI-nek egy jó oldala.
De megváltozott a LÜI neve és nem találom az oldalát.
Azon rajta volt az összes magyar lajstromú gép + az összes légitársaság.
Nincs meg Nektek ez a link ?
Most kaptam egy infot,hogy Freihegy 1-re jön délelőtt 11-re 24-es állóhely,és ha minden igaz lesz egy sajtórepülés is ma.Bár ezt még nem erősítették meg. :-)
itt nagyon nem szoktam megszolalni, inkabb csak olvasgatok.
Szoval a kerdesedre valaszolva Abeto a Malev topikban azt irta, hogy valoszinuleg ra raknak az uj gepre egy 737-300 programsort, de hogy melyiket, azt meg nem tudja. Es persze nem rogton, az elejen meg kicsit ismerkedes-baratkozas-sajtozas lesz.
A Volare gondolom charterezett, más tippem nincs. A Lufthangya délután volt, nem is tudom mikor, talán 3 körül. A reggeli Lufiról nem is tudtam.
Üdv: Kopi
Ui: Holnap nem jön véletlenül Air Sofia? Ha már kimegyek...
Sziasztok!
Nem tudjátok,hogy miért tért vissza ma reggel az LH5357 járata?Reggel 7 után egy pár percce felszállt,aztán pár pillanat múlva szólt az APP-nek,de sajna rossz volt a vétel,és nem igazán értettem.De 07:45kor már újra levegőben volt,és ment München felé...
Más:
Tudja vki,hogy hova,és mikor fog repülni először menetrend szerint a HA-LOB?
Én meg jó szokásomhoz híven utólag szólok, mert amikor láttam, akkor tudtam meg, hogy jön. Ma épp egy Air Europe 767 Volare járatszámmal. Meg egy Lufi 320-as ami visszafordult, mert a kabinban füst volt. De szerencsére mindenki oké.
Már "rég"raktam be érdekes képeket ezért most megkockáztatok megint egy párat majd.:)
Az első egy érdekes irányító torony:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Hmm hát én nem ezt a Kalitta-t láttam. Csak arra amlékszem, hogy valamikor dél körül ( elött után?), és mikor bementem a postára Zuglóban, akkor szállt fel 31 irányból, és mire kijöttem már 13 irányból jött le egy gép.( kb 5-6 perc múlva)
Tjoe: Én is láttam szerintem Cargolux volt-fehér törzs és 3 piros valami a függ. vez. síkon-, de ugye annak vagy pénteken, vagy vasárnap kellett volna jönni "menetrend szerint".
upsz... bocsi az ismétlésért... :)
Amúgy ezeket is hétfőnként csinálgattam. Akkor vagyok ott gyakorlaton. Összvissz 1x láttam eddig 747-est egyik hétfőn, valami iszonyú redva egy gép volt.
Picit off :)
Néhány ferihegyi kép:
A nagy képek 1600x1200-as felbontásúak, úgyhogy csak jó kapcsolattal rendelkezőknek (és/vagy türelmeseknek :) ) ajánlom a megnézésüket.
Mellesleg jön vmi. hétfő délelőtt amiért megérné kimennem?
Sajnos A330 nem volt.:(
De itt vannak a "képek" .Videókamerával voltunk kint,a 6 angol gépből 5-ről van kép.Volt még egy MyTravel A321 de arról nincs még ennyire sz.. felvétel sem.
Igazából a British az gondolom menetrendszerinti volt.De a többivel mi volt ez a nagy népvándorlás?
Channel B737-300
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Britannia B757-200
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
My Travel A321-...
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
British A319
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Channel vagy My Travel??? A320
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Mellesleg a második az nem A330 volt? Nagyon párás volt az idő, de a körvonalaiból is elég nagynak látszott. A harmadik meg tiszta fehér volt, nem? Valaki erősítsen vagy cáfoljon meg, én csak tippelek, mondom, alig láttam őket a nagy homályban.
Kopi
Helló!
Akkor jó, utálok összeveszni.
Viszont ha átmélezem neked egy-két ferihegyi fotómat (kb., olyan vagy még rosszabb minőségű, mint a tieid - bocs :-), belinkelheted!
Érdekel?
Kopi
Nem értettelek félre,tudom mire gondoltál,mire céloztál a hozzászólásoddal.
Lehet hogy kissé sok képet raktam be mostanában,de szerintem pont ez teszi igazi spotter topicá ezt a topicot.
Na és még egy érv hogy meggyőzzelek lemértem.
15mp alatt bejönn az oldal képek nélkűl.
És mivel téged a képek úgysem érdekelnek a szöveget meg nyugodtan olvashatod.
(ja és a temporary internet mappát persze kiürítettem előtte,meg sütiket is töröltem)
A vodafone gprs sebessége Kb 3*13000bps=39kbps ami egy modemes elérés sebességének megfelelő.
Ne haragudj de nem értek veled egyet:
1,
Nekem is lassú internetem van :)
Vodafone Gprs. És ebből is a lassabb.
Szerintem ennél lassabb már nem lehet.
Ha az airlinersen keresed meg a link alapján a képet sokkal többet fogsz eltölteni a neten,mert az airliners baromi lassú.
Mivel ezek a képek mind a saját képoldalomról(kep.tar.hu.....) vannak belinkelve és egyik sem nagy kép,sokkal több időt nyersz.
Ha meg úgysem akarod megnézni a képet mert csak a szöveg érdekel,azt elolvashatod nyugodtan,mert az bejön.
2,
Ez egy spotter topic,vagy legalábbis erről szól.
3,
Ezek a képek most néztem meg kb. 50kb és 100kb közötti képek ezt nem hiszem el hogy olyan sokáig tartana letölteni.
És mégegyszer nem veszekedni akarok csak ész érveket irtam le.
Torrente, egy annyi kérésem lenne, hogy ha lehet, lécci inkább csak a linket írd be, mint fotót nyomass, mert a lassú internettel rendelkezők nem feltétlenül örülnek az állandó várakozásokra képletöltésügyileg. (Félig-meddig a magam nevében is beszéltem.) Köszi!
Kopi
Akkor ezt jól benéztük.Sorry.
Először megmondom őszintén én is 757-re tippeltem,de kedves szomszédom :)(Tjoe) meggyőzően állította hogy 767 és sikerűlt meggyőznie engem.Mentségünkre legyen szólva hogy légvonalban legalább 1-1,5 km-re voltunk.És azért nem túl tiszta rálátásunk volt.Azért mégegyszer bocs.
Ilyen még tényleg nem járt itt, de ami a hangároknál áll, az egy B757-200 (G-BYAS) Ilyenhez viszont volt már szerencsénk :-). A fehér B737-300 a Channel Express gépe (G-CELU).
Az angol charter kérdésre,valószinűleg választ jelent hogy áll egy ilyen Brittania 767 gép Ferihegy 1-en.Kb. a lufi hangáraknál áll.Viszont áll mellette egy 737 hófehér,és még lajstromot sem láttunk rajta.Igaz hogy hátulról néztük a keritéstől(a horgásztótól)
Az már más kérdés hogy kik jöttek velük?Ha jól tudom ilyen sem járt még régebben Ferihegyen.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Egy bugyi cég exportál izráhelbe havonta egyszer bocikat. Meglehet, hogy 747-es vitte, mert 5 kamionnyi /kb. 900 db/ fér fel egy gépre. Régebben Amszterdamba vagy Liege-be vitték őket, de most már ide jön a gép.
Ügymenet: Papírok vámra /stempli, sorszám/, bocik eközben Ferihegyre, majd papírok utánuk.
Te jó ég, mi ez a rengeteg érkező angol charter az LRI honlapján?! Valamiről nagyon lemaradtam... Úgy látom csak idefele voltak utasaik, visszafele mikor visznek? Vasárnap?
Kopi
A HA-LOB-ról jutott az eszembe:
Hogyhogy nem HA-LOA?elvileg ez lesz az első olyan gép,ami HA-LO-val kezdődő lajstromot kap,nem???
pl.:HA-LKA a Travel B737ese....