Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Operation Desert Storm: Evaluation of the Air Campaign (Letter Report, 06/12/97, GAO/NSIAD-97-134)
BRITISH TORNADO, GR-1 ----------------------------------------------------- Appendix VII:0.9
The British Tornado had a visible and consistent role in the strategic air campaign, being one of the few non-U.S. coalition aircraft assigned missions in the final, command-approved, version of the Master Attack Plan. A primary planned mission for the Tornado was attacking runways with the JP233 munition at very low altitude. However, the combination of British Tornado losses in the first week of the air campaign and the command decision to go to medium-altitude operations brought an end to these planned missions.
In the remaining 5 weeks of the air campaign, the primary Tornado mission was air interdiction at medium altitude against a variety of target types. Many of the new targets were point targets, like hardened aircraft shelters and bridges believed to necessitate LGBs. Because the Tornado had no laser self-designation capability, buddy lasing tactics with the British Buccaneer aircraft were attempted. A British Ministry of Defense report suggests that the buddy lasing experience demonstrated the need for laser self-designation capability in the Tornado.3
-------------------- 3 British Ministry of Defense, The Gulf Conflict: Lessons Learned, p. 8-6.
Háát,..élőben láttam. 100-120 fok/mp szögsebességgel húz el a cél előtted. Hogy csinálnád? 1előre kézi távcsővel. Már az se sikerülne. A fejemet alig tudtam utána fordítani.
Az iraki had eléggé jól fel volt szerelve,mégse értek el valami nagy eredményt.
UNK 18-Jul-69 IIICJ 1970 IIICJ Shmuel Hetz Pilot recovered 20-May-70 IIICJ 81 27-Jun-70 IIICJ Pilot died as PoW 10 days later 13-Mar-69 A-4H 18 Shmuel Yadid Pilot killed 19-Aug-69 A-4H 01-Mar-70 A-4H Nadav Israeli Hit the ground in night flight,Pilot killed 03-Jul-70 A-4H Avner Hadar(Horwitz)Pilot killed Oct-69 F-4E
De én nem vagyok akkora szakértő. A silkát ismerem,meg ezt a legújabb kashtant helyettesítő rendszert.
Ha nem volt,venni kellett volna,mert így a szokásos magyar módi ment,hogy megveszünk egy 1 000 000 $os cuccot,csak a 100 $os adaptert nem vesszük meg hozzá,amivel működne.
Az eredmény, a 4 osztály ép maradt, 1db Mirage-IIICJ, és 1db F-4E Phantom-II elvesztését elismerték az Izraeliek. (Yigal Shochat/Moshe Goldwasser, crew PoW; Goldwasser killed as PoW)
De optikával még mindig lehetett vele célozni. És ha ez nem jó, akkor az időközben jelentősen korszerűsített Silkát kell elővenni (már akinek van). De ha ez nem felel meg, akkor ott van a Tunguzka, vagy a Pancir.
Valmikor, kb ezer éve (mi fiatal hűlyék) felvetettűkk, hogy a ZU-2 helyett Silkával kellene megoldani a kismagasságú, fekbukkanó célok elleni védelmet.
Hadd ne mondjam hova kűldtek el.
Ex-kani emlékezhet rá, miféle elképzeléseink voltak.
Ja és még egy. Ha már írod, hogy kell, akkor szaladj és vegyél néhányat. Már nem kell sok, mert alig van rádiólokátor, amit meg kéne védeni. Ha az összes Rt- alegységet figyelembe vesszük, akkor elég 5 komplexum. Légvédelmi rakétákra nem nagyon kell számítani, mert honi légvédelmi osztály már nincs, a maradék KUB meg nemsokára kifut. Addig meg felesleges pénzpocsékolás lenne bármit oda megvenni.
Mivel nálunk nem volt sem szovjet hadihajó, na meg tenger sem, adódik, hogy nálunk nem volt sem a Kortyik, sem a Kastan rendszer, sem pedig hozzá hasonló holmi, Falanx meg pláne. Én azt írtam le, hogy nálunk ehelyett mi volt.
Nos,úgy tudom,technikai totálkáros lett. Fél seggel,fél szárnnyal leszállt,és hogy ne hiányozzon a statisztikából kijavították,de többe került,mintha vettek volna 1 másikat. Az én olvasatomban 1 pont az araboknak.
Mert nekünk nem voltak ilyen Falanx-szerű közelvédelmi eszközeink.
Viszont nálunk minden lérak osztálynak és Rt. századnak voltak közeli hatótávolságú légvédelmi eszközei, úgymint ZU-14,5-2 légvédelmi géppuskák, ZU-23-2 légvédelmi gépágyúk. Abban az időben jobb nem volt, most meg már minek.
Szerintem a szíriai fiaskónak is az erdendő oka az,hogy a lévéd.eszköket nem védték olyan hajókról származó 6csövű izékkel. Sokba kerülne,de nélküle ez az eredmény.