Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.28 0 0 11313
Propagandáról nem hallottál még?
Előzmény: gacsat (11312)
gacsat Creative Commons License 2009.03.28 0 0 11312

 

 Miből gondolja ez a szerb,hogy eltrafált 1 B2est?

Előzmény: Légierő Blog (11310)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.28 0 0 11311
Irigyellek...
... szívesen elbeszélgetnék egyszer Danival.
Előzmény: Légierő Blog (11310)
Légierő Blog Creative Commons License 2009.03.27 0 0 11310
mezenguz2 Creative Commons License 2009.03.27 0 0 11309
...békéscsabai helyzetjelentés: a PRV és a P-18 dolgozik, P-37 pihen...
ex-Volhov Creative Commons License 2009.03.26 0 0 11308

Emlékeim szerint az OS-10 szétválásáig földi táplálás volt, a rakéta minden jele az állványon keresztül haladt oda-vissza az OP pultig, illetve a rávti pultig.

 

Az indítóállványhoz alpvetően 3 többeres kábel futott.

 

Az "erő" kábel (4 eres) az állvány táplálásához, mozgatásához. A többi huszon-harmincnyolc eres.(?)

Második, már nem emlékszem, hogy a kék, vagy a sárga, a szinkronkövető rendszeré.

 

A harmadik az indításvezérlő rendszeré.

 

Még egy volt, a fűtő blokké, amit csak télen használtunk.

Előzmény: Volt tüzér (11307)
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.26 0 0 11307
Te hogy tudod? A rakéta fedélzeti ellenőrzését vezérlő dolgok magán a fedélzeten voltak, vagy esetleg az indító állványban? Ugye arról volt szó, hogy végigfut egy teszt program, ami mondent alaposan megnéz, és csak utána engedi elindítani a rakétát. Na de ennek a kíváncsiskodásnak az irányítása a fedélzeten tőrténik, vagy még az indító állványon?
Előzmény: ex-Volhov (11306)
ex-Volhov Creative Commons License 2009.03.26 0 0 11306

Persze van benne hülyeség, most, hogy újra nézem.

 

Természetesen a piropatron a levegőtartályt nyitja és az onnan kiáramló levegő

indítja az akkumlátort és a Pitot csövet.

 

A PRD begyújtásához a feszültség az az utazó fokozat és a gyorsító között lévő V-8 csatlakozón keresztül jut el.

 

 

Előzmény: ex-Volhov (11304)
ex-Volhov Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11305

Még annyit, hogy a rakéta elindulása a PUSZK gomb benyomásától számítva kb 1-1,5 sec múlva történik.

 

 

ex-Volhov Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11304

Körülbelül pontos a leírás.

 

Az indításkor minden jel az indítóállványon, onnan az OS 10 csatlakozón megy keresztül a rakétára.

A rendszer leellenőrzi a piropatronok, rádiógyújtó működő képességét. Az indítás csak működöképesség esetén lehetséges.

Ha hibát talál, beindítja a pirokéseket, melyek átvágják a fedélzeten elhelyezett kábelkötegeket, megszakítva az indítás folyamatát. Az állvány ebben az esetben visszaáll töltésszögre, a nagynyomású levegő tartály lefúj, minden táplálás megszűnik. A rakéta megközelítése ebben az esetbe 1 óráig tilos.

 

A piropatronok épsége azért fontos, mert ezek indítják a fedélzeti akkumulátort, pitotcsövet, gömbtartályból való levegő áramlást, valamint a folyékony üzemanyagú hajtómű (ZSRD) komponensek tartályaiból történő áramlását.

 

Javítsatok, ha rosszul emlékszem. 

 

Előzmény: Volt tüzér (11303)
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11303

Mondjuk ezt inkább valami kannibálnak kéne inkább leírnia, de nagyvonalakban megpróbálkozom én is.

Az OP pult és az indító állványok temérdek reléjén és miegyebén átfut az indítási parancs, és a még fent lévő OS-10-en keresztül áthalad a rakéta fedélzetére. Ekkor felrobban némi piropatron, ami először is felszabadítja a fedélzeten lévő levegő palackot. A levegő kell a folyamatok beindításához, majd később a teljes repülés folyamán a kormánymotorok működtetéséhez. Legelőször kiköpi a Pitot-cső elejéről a gumidugót, majd kitolja a Pitot-cső bent lévő részét. Egy füst alatt a fedélzeti tápforrás lelkének, az ampullás akkumulátornak az alsó részébe is eljut, ahonnan is a műanyag zacskókban lévő elektrolitot felnyomja az akkumulátor lemezterébe. Innentől számítva pár tized másodperc múlva az akkumulátor teljes kapacitással képes működni. Mikor megvan a fedélzeti táplálás, akkor egy másik piropatron beindítja a starthajtóművet. Hogy a starthajtómű piropatronjához honnan megy a parancs, azt nem tudom. De elképzelhetőnek tartom, hogy az indítóállványról jut el oda valami úton, nem pedig a rakétáról.

Ez persze csak vázlatos leírás, nem is biztos, hogy pontos. Ha netán erre téved valami kannibál kolléga, majd pontosabban leírja.

Én ezt a folyamatot annak idején kb. 30 méteres távolságból néztem végig ablakon keresztül. Onnan meg nem látszik a dolog olyan jól. Szerencsére sem átfutási hibát keresni, sem füvet egyenesíteni nem kellett közel mennem.

Előzmény: Hpasp (11302)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11302
Lassan be szeretném fejezni a dokut...
... le tudná írni nekem valaki, hogy mi minden történik a ПУСК megnyomásától, a rakéta elindulásáig eltelő pár másodpercben?
(OS10 leválik, rakéta akkuk feszültség alatt, fekete lőpor begyullad, ...)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11301
Szia,

Ha eltűnt a célnál, akkor beleállt a földbe.
(Rávezetési hiba? Rávezetési módszer K volt?)
Ha robbant a cél előtt, akkor a rádiógyújtó összeszedett földjelet, és az robbantotta, nem a cél.

Ha a cél 100m alatt jön, akkor a robbantás parancsra módot kell alkalmazni...
Előzmény: Borisz80 (11300)
Borisz80 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11300

Hirtelen felindulásból kipróbáltam az izraeli légierő ellen az első küldetést :)

 

A déli irányból közeledő földközeli célok ellen indítottam 3 rakétát... (próbáltam a földközeli célok elleni procedúrát végigcsinálni a műveletekben) ... ez alső 2 rakéta jele (az indikátoron) egyszerűen csak eltűnt a célnál. A harmadiknál viszont észlelhető volt egy robbanás a célnál. Ám a céljel nem kezdett el "zuhanni"... :)

Gondolom akkor klasszul megúszta. :D Hehe...

Azért első "éles élménynek" jól esett az eredmény :D (még ha kudarc is volt :) )

 

 

 

10-13 éve láttam egy filmet a '91-es öbölháborúról. Abban volt egy rész ahol azt mutatták, hogy hogyan lővik le a Scud-okat a Patriottal. Nagyon érdekes volt számomra az egész procedúra. Ezért is érdekel nagyon a SamSim-etek.

Bevallom én csak a szimulátor miatt vagyok jelen eme fórumon... így sajnos nem gazdagíthatlak titeket egy újabb légvédelmis koponyával. ;)

Maradok továbbra is csendes(ebb) megfigyelőtök :D

 

-B-

pa62 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11299

Légy üdvözölve a topikban!

Ha javasolhatom a következő célnak a B52 válaszd. Aránylag lassan mozog és már messze elfoghatod ,van időd a tüzelésre felkészülni.

Jó gyakorlást.: Pa62.
Előzmény: Borisz80 (11297)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11298
Már csak pár fejezet hiányzik a végéről...

- TÜZELÉS EREDMÉNYÉNEK MEGFIGYELÉSE
A LÉGVÉDELMI KOMPLEXUM ELLENI HARC ESZKÖZEI
- AKTÍV ZAJZAVARÁS
- ELŐKÉSZÜLET AKTÍV ZAJZAVARÓ CÉLRA VALÓ TÜZELÉSKOR
-- Rakéta célravezetése hárompontos-I87V (И-87В/TT) módszerrel
- RÁDIÓLOKÁTOR ELLENI LÖVEDÉK (REL)
- ALACSONY ÉSZLELHETŐSÉGŰ (“STEALTH” - LOPAKODÓ) REPÜLŐGÉP
Előzmény: Borisz80 (11297)
Borisz80 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11297

Köszönettel letöltöttem :)

Még csak végiglapozgattam de látom már hogy nagyon jó lesz :D

Izgatottan várom az elkészült verziót!

Üdvözlettel!

-B-

Előzmény: Hpasp (11295)
Borisz80 Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11296

Köszönöm! Tökéletes volt a leírás.

Lelőttem életem első virtuális saroklefrektorát Volhov-val.

Így már könyebb lesz megérteni a játék működését hogy az alap procedúrával tisztában vagyok.

Előzmény: Volt tüzér (11293)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11295
Szia,

Még nem készült el teljesen, de a Volhov szimulátor leírása biztosan segít.
Előzmény: Borisz80 (11292)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.25 0 0 11294
Ha már Ashuluk...
Kalocsán található ez az emlékmű, 3m9 rakéta alatt egy szikladarab a sivatagból.
A Szon-9 lokátorral célkövetést lövészet előtt például gyakoroltak Malomszögnél is, előfordult, hogy az alacsonyan és gyorsan közeledő Kecskeméti Mig-21 MF az üteg feletti átrepülése során kiakasztotta a lokátort, valamint a környék állatait. :-)
A Szon-9 lokátoron is van optikai (TV) egység, hasonló a Szurn-on levőhöz.
Ha érdekel valakit, van egy célkövetési és éleslövészeti videóm a volt 5.Létü. Dandár (Szolnok) kiképzési anyagából.
Optikai és radar vezérelt célkövetés, vegyi támadás (szimulált), vasúti berakodás, lövészet és technikai bemutató a Drégelypalánki lőtéren (Sz-60, Zu-23-2, Sztrela-1 és 2, DSK, aknavető)
Mivel makettezem, hagy mutassam meg nektek is a Sztrela-1 1/35 makettemet:
Valamint teljesen saját készítésű 1/72 méretarányú KUB 2P25 és 1SZ91:
Volt tüzér Creative Commons License 2009.03.24 0 0 11293

Célkutatás:

Keresd meg azt a nézetet, amin a kihelyezett indikátor előtéte van. Ez ugye az M-3 Volhov esetében P-18, illetve az az előtét, aminek segítségével a körkörös indikátoron látható célra saját célmegjelölést lehet adni. Na most ha az indikátoron látszik a cél, akkor vissza kell menned arra a nézetre, amelyiken az rávezető indikátorok, illetve az alattuk lévő szelszin indikátorok látszanak. Ekkor a jobb oldali indikátor (oldalszög) alatti területen a bal gombot nyomva tartva elkezdesz söpörni. Ha jól csinálod, akkor a visszajelző indikátoron a fekete mutató elindul valamelyik irányba. Ha megtaláltad azt az oldalszöget, amit az előbb a kihelyezett indikátoron láttál, akkor ideje elkezdeni a másik síkban (helyszög) is célt keresni. Itt is bal gombbal nyomva lehet a szöget változtatni. Némi sikertelen próbálkozás után előbb - utóbb fel fok tűnni valamelyik indikátoron a cél. Ekkor a függőleges jelet leegysztetem a céljellel, majd ha kész, akkor nyomok egy jobb gombot, aminek hatására megtörténik a célelfogása. Ezt mindkét síkban meg kell csinálni, ráadásul távolságban is. Hasonló módon működik a dolog, mint a két szög esetében, ekkor a nyomott bal gombbal a két indikátor alatti keskeny sávban, pont az indikátorok között kell sepregetni. Ha az is megvan, akkor ott is jobb gombot kell nyomni és akkor elvileg megvalósult a célelfogás.

Nem tudom, érthető-e, amit leírtam, nekem megcsinálni egyszerűbb, mint leírni.

Előzmény: Borisz80 (11292)
Borisz80 Creative Commons License 2009.03.24 0 0 11292

"""Javaslom Asulukot, sarokreflektor célra.
1961-ben a fegyvernem is ezzel kezdte...

A sikeres lövészethez szükséges kapcsolók:

1, állomás bekapcsolása
2, rakéták felkészítésre kapcsolása (3-6-összes)
3, csatornák kibiztosítása (mindhárom fel)
4, antennára kapcsolás ekvivalensről (fel)
5, harci munka
6, nagyfeszültség bekapcsolása

Sikeres célkutatás után, célbefogás.
A "z" gombbal elérhető pulton mindhárom alsó zöld lámpának világítania kell!!!

7, indítóállványok szinkronizálása az antennával
8, ha a Puszk alatti mindkét lámpa ég, akkor TŰZ!"""


Üdvözletem Hpasp!

Gratulálok a szimulátorodhoz!

A fenti nagyon egyszerű leírásból pont arra a részre lennék kíváncsi amit kihagytál... "célkutatás és célbefogás".

Megkérhetnélek arra, hogy leírnád ezek mozzanatait? (a fenti idézetben látható egyszerű módon). Maradjunk az egyszerű célnál, Asuluk-on, sarokreflektorra.

 

Segítségedet köszönöm!

Előzmény: Hpasp (10510)
gacsat Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11291
 Na ja. De mivel lőtték le őket? Sose vontam kétségbe általában a légvédelem hatékonyságát. Én kifejezetten ezt a 40 éves ágyút emlegettem. Ezzel aligha lőtték le 16 km-re. (Ha jól értettem a szöveget.)
Előzmény: Hpasp (11290)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11290
Pilóta szemszögből az AAA:

On the evening of 17 January 1991 Wg Cdr T N C Elsdon and Flt Lt R M Collier took part in a JP233 mission against an Iraqi airfield. The formation planned to attack the target on a westerly heading before turning to the North. After a further 10 miles the formation were to turn to the East and leave the area. As they approached the Iraqi border at low level, the formation encountered AAA fire which became progressively more intense towards the target. All four aircraft delivered their weapons and turned onto the northerly heading. As the aircraft turned on to the next, easterly, track a fireball was seen by one of the crews. The leader instigated a radio check in, but received no reply from Wg Cdr Elsdon or Flt Lt Collier. It was subsequently concluded that their aircraft had been seen to hit the ground while leaving the target area. Both aircrew were killed in the crash.

On 22 January 1991 Sqn Ldrs G K S Lennox and K P Weeks led the first of two formations delivering 1,000lb bombs in a night attack on an Air Defence site in western Iraq. The weather was good with excellent visibility, and they carried out a successful attack despite heavy AAA fire. Approximately five seconds later the leader of the following formation saw a fireball erupt in the distance. Closer investigation revealed a series of fires on a hillside to the right of track where the fireball had been. As Sqn Ldrs Lennox and Weeks failed to check in after the attack, the leader realised that this fire trail was probably caused by their aircraft crashing. Both aircrew were killed in the crash.
Előzmény: gacsat (11288)
Hpasp Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11289
Javasolt olvasnivaló a 11258 hozzászólás linkjében...
Előzmény: gacsat (11288)
gacsat Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11288
 Mondjuk,hajlok a véleményetekre. Valami konkrét adatokat próbáltam kereesni,de csak azt találtam,hogy 450 és 1500 m között jó a hatásfoka. Ez alatt 1 sztrela inkább megfogja. Persze már csak elmenőben.
Előzmény: pa62 (11287)
pa62 Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11287



Szerintem LE. De ez csak magán vélemény és csak akkor igaz ha a TORNÁDÓ mint cél olyan paraméterekkel repül ami belül van az üteg megsemmisitési paraméterein. De ez szerintem a világ bármely céljára és bármely elháritó rendszerére igaz.


Üdvözlet:Pa62.
Előzmény: gacsat (11282)
falconfun Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11286
Az izraeliek veszteségeiről szóló adatok pontosnak tűnnek. Egyiptom tudomásom szerint sohasem rendelkezett az Sz-200-as komplexumokkal, és a szírek is jóval a 73-as háború után kaptak belőle.
Előzmény: Törölt nick (11283)
gacsat Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11285
 Nem vagyok szakértő,de a Topgányban hasonlót olvastam.
Előzmény: Törölt nick (11283)
gacsat Creative Commons License 2009.03.23 0 0 11284

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!