Hétvégén a Bakonyban kékeztem, pár észrevétel a hétvégi túráimról... Marhára nem ugyanaz télen vagy nyáron túrázni, ezzel együtt az sem mindegy hogy egy hegyet melyik oldaláról mászunk meg. Miért mondom ezt? Mert egy Kőris Körül túrát is beleszámítva harmadszorra másztam meg a Kőris-hegyet az elmúlt 4 év során, de simán el lehetett volna adni nekem úgy hogy ezt a vidéket még soha életemben nem láttam (kivéve a csúcsot, ott gyanút fogtam volna a radar miatt :-) ) Most gyönyörű, késő nyári időben, napsütésben Bakonybél felől közelítettem a csúcsot, míg előző kéktúrámon a fiammal télidőben, ordas hidegben, Borzavár felől támadtuk meg a Vajda Péter kilátónak (is) otthont adó hegyet.Mintha nem is ugyanaz a vidék lenne! A téli túrázás minden szépségét elismerve is azt kell mondanom hogy ezen a hétvégén egy ideális túraidő volt, ennél jobbat festeni is nehéz, talán egy október közepi nap tud még ennél is többet nyújtani időjárásban és színekben.
Pár hasonló kép két különböző évszakban (nem készültem az összehasonlításra, ezért nem egyformák a képek szögei:
gömbök... erre a fotómra emlékeztem valamennyire
közeledik a Kőris-hegy
kezdődik a bükkös, és a kaptató
kilátás a Vajda Péter kilátóból
Ja, és a fotók megtekintése után kéretik 10X3750, azaz 37500 ft-ot (áfásan) a számlámra utalni, megtetszett nekem is a díjszabás! :-))
Na most gondoljátok végig: Ha egy fotó ennyibe kerül, vajon mennyibe fog kerülni a sokkal több munkát, energiát, erőfeszítést, időt felemésztő jelzésfestés? :-)
És ott ugyebár nem biztos, hogy elég lesz a 2 db/km...
Lassan be kellene jegyeztetni az Index Kéktúra Topik Kft-t. :-)
Hogy őszinte legyek, nekem tartalmilag tetszett a a nagy megújulás előtti TM. Volt benne sok kis szubjektív túra leírás, nem feltétlenül nagy, grandiózus látványosságokkal, hanem kis eldugottabb helyekkel, amit esetleg egy túra sem érint. Nem voltak ötszáz megapixeles HDR képek, hanem néha félárnyékos, alulexponált, bemozdulós fotók, de pont ezek miatt éreztem azt, hogy túrázók készítették, túrázóknak. A megújulás után minden cikknél úgy éreztem, hogy vigyázzban ülve kellene olvasnom, miközben halkan fanfárok zúgnak győzelmi indulókat, miközben a hallhatóság határán egy hang állandóan ezt suttogja: "az mtsz nélkül nem lenne túrázás, adjatok hálát az mtsznek, hogy elhozta nektek a túrajelzéseket"
Igen, fiúk (lányok), egyetértek, én is k@&#a irigy vagyok hogy ennyi pénzt lehet keresni kéktúrázással, amit mi hobbiként a saját pénzünkből csinálunk! :-)))
De hát ez van!
Utólag nem lehet pályázni? Én feléért is simán megcsinálnám! :-))
(Mondanám, hogy ilyen jót nem nevettem régóta, mint ezen a "nagy hozzértéssel" megírt pályázaton, de valószínűleg Rockenbauer Pali forog a sírjában, úgyhogy keserédes ez az öröm).
Egy kis analízist azért megér:
Részletek a szövegből:
"Az Országos Kékkör tájékoztató eszközeihez hivatalos fotódokumentáció készítése az alábbiak szerint:
(Az Országos Kékkör (OK) nyomvonalának és attrakcióinak multifunkcionális fejlesztése, a túraútvonalak téradat alapú nyilvántartási és fenntartási rendszerének kialakítása a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése tárgyú - ... - azonosító számú - projekthez kapcsolódóan, az OKK tájékoztató eszközein - honlap, térképek, útikönyvek stb. - a hivatalos fotódokumentáció elkészítése.)
1. rész: Somogysimonyi-Ormánd közötti 269 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 538 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
2. rész: Körösnagyharsány-Ecsegfalva, valamint Szarvas-Baja közötti 425 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 850 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
3. rész: Gyenesdiás-Úrkút közötti 139 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 278 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
4. rész: Városlőd-Pilisjászfalu közötti 208 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 416 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
5. rész: Szokolya-Cigánd közötti 545 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 1090 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
6. rész: Sümeg-Keszthely közötti 50 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 100 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
7. rész: Tiszakanyár-Körösszakáll, valamint Túrkeve-Mezőtúr közötti 362 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 724 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése.
8. rész: Kisvásárhely-Írottkő-Zalakomár, valamint Piliscsaba-Szokolya közötti 402 km hosszúságú nyomvonalon, kilométerenként minimum 2 db, összesen minimum 804 db fényképet tartalmazó fotódokumentáció készítése."
A legszebb: Somogysimonyi-Ormánd a Somogy / Zala megyehatár két oldalán helyezkednek el, egymástól max. 2 km-re. Persze, ha a Kör fordítva értendő :-))) Valószínűleg csak elmaradt a viszonyítás másik végpontja, Baja (egy másik helyen így szerepel), de akkor is nevetéges! Körösszakál nevét mellesleg egy "l"-lel írják, az Írott-kő (mint hegycsúcs) kötőjellel írandó.
Érték (a szerződések végleges összértéke): 18 000 000
Pénznem: HUF
ÁFA nélkül
Gyors számolás:
Távadatok összesen: 2 400 km => Képek száma minimum: 4 800 db.
Érték / Képek száma = 1 db kép ára (minimum db szám elkészítése esetén: 18 000 000 / 4 800 = 3 750 HUF (ÁFA nélkül). (Tehát ennyi egy kattintás értéke - PhotoShop nélkül :-))
És végül egy másik gyöngyszem (Közbeszerzési Értesítő 91.):
...a közép-dunántúli regionális nyomvonal Lábatlan-Pusztamarót-Héreg- Tarján-Csabdi-Gánt-Várgesztes a piros jelzésen át (80 km);
A Közép-dunántúli Piros Túra említett útvonala helyesen: Lábatlan - Pusztamarót - Héreg - Tarján - Csabdi - Szár - Vértessomló - Oroszlány (semmi köze Gánthoz és Várgeszteshez :-))))
Tehát az Országos Kékkörön "attrakciók" is vannak. Hm.... Valaki igazán elárulhatná mit jelent ezek multifunkcionális fejlesztése :-)))
Ezt nem tudom, a TM előfizetésemet hagytam lejárni, mert drágának találtam a tartalom minőségéhez viszonyítva. Oldalakat tettek ki a katalógus jellegű reklámoldalak, a receptek, és a télen használjunk téligumit jellegű cikkek. Azóta csak ha az fb-n megosztanak egy cikket, legfeljebb az olvasom el, de nem kaptam kedvet ahhoz, hogy újra előfizessek.
"1. rész: 1 db új, pick-up, 5 személyes terepjáró Teljesítmény: min. 135 LE"
ezeket majd Barna fogja használni a fényképezéshez, mert azt ugye senki nem gondolja, hogy végig fogja járni a kék kört ő, vagy valamelyik munkatársa/alkalmazottja...
Tessék mondani, az OKT mióta érinti Pilisjászfalut vagy Szokolyát?
Tessék mondani, a Somogysimonyi és Ormánd közötti távolság mióta 269 km?
Tessék mondani, miért tetszenek engem már 46 éve hülyének nézni?
A hétvégén jártam(unk) a DDK-n, Mesztegnyő és Nemesvid között. Írni is szerettem volna egy hosszabb beszámolót. Elment tőle a kedvem, részben én is ludas vagyok benne, mert nem olvastam el az e szakaszt bejárók tapasztalatait.
A lényeg:
Most már tényleg be kell szereznem egy GPS-t.
Amelyet aztán bármely testüregembe elrejthetek, ha az adott túra vonalán hosszan nincs sem út, sem ösvény, de még csak egy vadcsapás sem, csak kötésig érő vegetáció, amely bokatörő talajt és remek dagonyákat álcáz.
Barnát is szívesen láttam volna ott és akkor a kéken.
Egyébként nagyon megszerettem a Belső-Somogyot, szociális szempontból kicsit (?) a Cserehátra hajaz, amely tájegység a gyengém. Ez az utolsó szakasz kicsit rontott az élvezeti faktoron, de a habostorta és az élet viszonyát Virág et. már régen kifejtette.
azért a Sümeg előtti nyílegyenes aszfaltúton elég nagy kihívás lehet érdekes képet csinálni km-enként kettőt (mikor már látszik a vár, az oké, az egy kép)
Néhány kisebb OKT változásról értesültem, majd egyszer térképre is kerül, talán.
- Hévízen a tavat nem a Schulhof sétányon, hanem a mások oldalról kerüli meg. - Gyenesdiás Tourinform irodától a sárga+ jelzéssel együtt a Nagymezőig halad, majd onnan az aszfaltos úton a Lőtérig.
Az ember próbál hasznos lenni OKT-teljesítés közben...
Eltévedtünk (hiányos jelzés!), és Hegymagas (Szent György-hegy) mellett ömlő/törött kutat találtunk, nagyjából itt (http://goo.gl/maps/Kb4l9), gőzöm sincs, hogy köz- vagy magánterület, de már egy fél Balatonnyi mocsár volt körülötte.
Az úton állt egy ember, de ő nem tudta, kié a föld.
1. telefon: Országos Vízügyi Hatóság: nem az ő dolguk, inkább tűzoltók, ez mondjuk rendben van
2. telefon: 105: nem az ő dolguk, nem tudnak segíteni, hívjam a Dunántúli Regionális Vízművet
3. telefon: DRV: hogy akkor ez most Szigliget-e inkább vagy Hegymagas, mert az utóbbi nem az ő területük, sajnos nem tudnak segíteni.
És akkor itt adtam föl. Amúgy mindenki kedves volt, de hogy részt venni a probléma megoldásában, na az nem jött össze.
Padragkút, és Öcs között egy erdei aszfalt indult itt N47.02329 E17.57401 A N47.04530 E17.59130 pontnál kettéágazik, szintén aszfalton kell folytatni az utat keletre, a Lugos-tető lábáig.
Ajka felől is a Sárcsi-kutat érintve el lehet jutni, ugyanezen az úton. Viszont, bár a Verga honlapján én nem láttam a korlátozást, de a helyszínen kinn van egy tábla, hogy XYZ KFT. nagyon vadászik, és ne menjen senki az erdőbe október nemtudommárhányadikáig. Én mondjuk pont akkor láttam már csak, amikor az ellenkező irányból átjöttem az ominózus szakaszon, ahol én beléptem az erdőbe, nem volt figyelmetetés.
Ezek erdészeti magánutak, behajtási engedély nélkül ne próbáljunk kocsival bemenni, mert súlyos büntetés lesz a következménye, viszont szerintem, ha ír egy emailt az erdészetnek, hogy miért szeretne odajutni, minden további nélkül meg fogja kapni egy alkalomra. Én a kilátótól nem messze mentem el, de nem volt időm felkapaszkodni (sem kedvem, a nagy hátizsákkal :D)
A szezon első túráját,bemelegítés gyanánt Kisvásárhely-Hosszúpereszteg közt tettük meg. A jelentős esőknek köszönhetően nagyon saras volt a táv.Rengeteg helyen pocsolya zárta el az utat,néhány helyen nem kis kitérővel lehetett csak kikerülni őket. A jelzettség az erdőkben jónak mondható,a mezőkön és aszfaltos részeken ritkák,de ezeken a részeken egyértelmű az útvonal.
Kaptam egy ilyen érdeklődő levelet, ismeri valaki a helyet?
A Molnár Gábor kilátó megközelíthetősége felől szeretnék érdeklődni. Hála neked, a helyét már tudom, sőt, az általad belinkelt Napló cikkben található Verga térképen még a hozzá vezető lehetséges (tervezett?) utakat is látom. Azt sajnos semmilyen térképről nem tudom kideríteni, hogy melyik útszakasz járható normál személygépkocsival, és melyik nem. Ráadásul a turistautak térképén sorompó is található a Nagyvázsony-Urkút felőli (A pont felőli) úton. Sajnos egészségi problémája miatt a feleségem 3-4 km-nél többet nem tud gyalogolni, ezért szeretném megtudni, hogy melyik úton mennyire lehet megközelíteni a kilátót személygépkocsival.
Azt hiszem, ilyen mozgalom nincs, de talán nem nagyon OFF.
Szarvaskő vasútállomástól fel a Zöld-rétig (itt OKT van), majd le Felsőtárkányba.
Itt a másik zöldtől kicsit odébb "átvág" a településen, majd irány észak. Egy Egri Bükk 50 teljesítménytúra keretében már jártam ezen a szakaszon, nem csúnya. Sok-sok patinás helyre eljuthatunk, még Répáshutára is.
A fennsík peremén a Z3 már igazi kaland.
Innen egy darabig a fennsíkon tekereg, majd le Garadnára, ott kisvasút, pisztráng, busz.
Összeállt a túraterv is, amiért végső soron nekiveselkedtem az elemzésnek. Hiányzik még egy Cserpes-kő - Bánkút szakasz, azt hiszem, "alulról" fogok közelíteni a barlanghoz. Majd elválik!
Még egy apróság.
Az MTSZ honlapján három út is van, BUK014 és BUK015 (Felsőtárkányig), BUK016 a Nagymező előtti szakasz.