Most van még közel 900 db 200-as kint, vagyis ez a legnagyobb Ikarus flotta, még... az új Citaro G-k a 280-asokat (és az MAN-okat) és a 2013-ig beszerzésre kerülő további 800 új busz a 260-asokat (és a maradék szóló MAN-t) váltja.
Székesfehérvár, Szt. Flórián-Berényi út sarkán állt a Fogadó a két Góbéhoz vendéglő, az van busz hátterében. Ma már egy Würth Szereléstechnika és egy JYSK áruház áll a helyén.
Ez esetben lehet improvizálni, ki nem sz*rja le, hogy a háttérben álló lényeges információt nem hordozó ház 1967-ben tört-katamarán csuklóvörös 17, vagy éppen vajszínű volt. Csak legyen rendesen megcsinálva.
Persze jókat írtál, de van, hogy nem lehet tudni milyen színű volt a ház a háttérben. Egyszer egy dohánybolt volt egy képen és a dohánylevelek talán zöldek voltak, de az életben aki látta abban az időben, az tudja, hogy sárga volt. Akik emlékeznek ezekre a dolgokra azok már 70-80 évesek. Ők már nem szineznek. Szerintem ezért marad sokminden kifestetlenül a képeken.
-félig van kiszínezve találomra, és a fű zöld, de a fa lombja nem.. vagy a busz kék, de a hátsólámpa viszont "színtelen világosszürke".. olyan mintha Altezza lámpát tettek volna az Ikarusra.. :)
-olyan szinten színhelytelen, hogy az emberek arca zöld, a busz lila, ja és nem feletettem még el a Zöld Stuka villamost sem..
-feltűnően kifestőkönyv+filctoll jelleget ölt a dolog a túlerős színek miatt..
Szóval ha már csinál az ember valamit, vagy csinálja rendesen, és fejezze be.. vagy hagyja úgy ahogy van eredetiben..
Az meg hogy ha az ember szól hogy valami kimaradt, arra meg köpködés és fröcsögés a reakció.. az no comment :)
Az biztos, hogy ez egy külön szakma. Idővel egyre jobb szinezett képek kerülnek fel ide. Mellé kell tenni az eredetit is, és ezzel kész. Ez jó megoldásnak tünhet szerintem.
Nagyon amatőr vagyok a témában, de amire SZEGECS rávilágított igenis fontos, mégpedig, hogy lehet hogy CD-n kapta a képeket 1074, de tényleg se az sincs feltüntetve, kitől kapta a CD-t, és az sem ki készítette a fotót. A másik, hogy valóban nem kéne erőltetni a mesterséges színezést, bár otthon ő azt csinál a képeivel amit akar. Az hogy ezen színezgetett képeit megosztja és eredeti szerzőt nem tünteti fel, na szerintem ez már felvet főleg erkölcsi dolgokat.
De miért nem lehet azt elfogadni, hogy volt egy olyan korszak, amikor fekete-fehér képek készültek? Miért elvárás az, hogy minden színes, 3D-s, Full HD-s legyen? Ilyen alapon a napjainkban forgatott művészfilmek egy részét is ki kéne dobni, mert azok közül is sokat fekete-fehérben forgatnak.
Sok régi filmet is kiszineztek. Például Hitlert látni a sasfészekben szinesben. Szerintem jobbak így a fotók, és ha nem digitalizálnánk ezeket, akkor itt a számítógépen sem nézhetnénk meg. A technika sodrásában vagyunk.
Ha én áttenném pl. HáBé, vagy Tupi egyik fotóját szépia tónusba, és ide feltölteném, akkor mindenki fel lenne háborodva, és kb. 5 perc alatt törölnék a 12 éve regiszrált nickemet.
Az viszont, hogy eredeti képeket módosítotok a (feltehetően már nem is élő)szerző engedélye nélkül, ill. saját szellemi tulajdonként bántok más emberek képeivel, az meg totál rendben van nyilván...
Ha az a fotó a peresztegi gyűjteményből való, akkor -tudomásom szerint- nem pót, hanem egy IK 60, mintha rémlene régebbi képekről egy ilyen színű 60-as.
Köszi, nem is gondoltam, hogy ennyi megmaradt. Ami a bánatom, hogy a trolipót nem kerek kerékkivágású, az jobban passzolna az Ik60 gépeshez, mint a szögletesebb - jó, tudom, ezek készültek eredetileg az FVV részére. A faros melletti is biztosan pót? Mert más a hátsó ablaka, meg oldalt is eltérőnek tűnik az ablakkiosztása...