Keresés

Részletes keresés

kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100213

Itt jelen pillanatban is az árnyékban fagy van ! A napon meg sár !

Előzmény: claas patrol (100210)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100212

Biztos valami ...  'ilyesmi lesz'  (?) ...    xDD  :-))  

 

Szóval , ...el van nagyon  (!) ... most (!)    xDD   :-)) 

 

Előzmény: drotszamaras (100211)
drotszamaras Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100211

Simsondömperesnél olyan hideg van lehet ,hogy az internet is lefagyott (:-)))))

Előzmény: ali kis (100204)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100210

Grrr ...  reggel 7:00 h - kor ... nekem is 3 helyen hőmérőzve csapkodtak a mínuszok ... a leghidegebb -3 C volt ...  (de mondom ez már 7 órakor ...)   Pipíkék vize ... , talán 3 mm jég a tetején , így nagyon hosszantartó nem lehetett azért ( ?? )

Leanderek és citruszok kint vannak még védtelen körülmények között és nincs fagyelfolyás sem (!)  ... a kaktusszal (Ősz van még , ...gondoltam ?? ) ...

Holnapra persze már látni is fogom a növendékek fagykár fokát . Ezek a kis citromok cserépben ... stb ...  

Szerencsém is van , (ez nem más !) , mert 2 napja az új krumplikáimat kiszedegettem (!) nem sok ez a vizsgálandó mennyiség , ... (ezt más célból szoktam csinálni , ...) , de ezek is most oda lettek volna ...

Kiváncsi lennék azért , hogy a hideg sarokban ott pl.  Borsod-felé fenn ??) ... , mennyire hűlt le ,de inkább a tartóssággá ...,  reggelig pl. meddig fagyott még időben (??) 

Előzmény: kavicsos64 (100208)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100209

Simán pézlenyúlás ! Csakhát megengedik a kormányok ! Az EU-ban nem is kötelező pl a lassú járművek rendszámozása ! Még is nálunk mindenen van .

Előzmény: gesszti (100206)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100208

Akkor ott nálad lefagyott a kakas taréja ((::!! Itt -4 fok !

Előzmény: ali kis (100204)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100207

A háttérben mindig a pénzszerzés áll ,de nem neked hanem valakinek !

Előzmény: Nobody1 (100201)
gesszti Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100206

Az ideiglenes kivonást lehet online intézni, nem kell utazni. 

(én is szaladtam már alá ennek a mabisz díjnak. Egyszer az MZ után fizettem vagy 40e Ft-ot, egyszer meg egyik utánfutó után pártízezret.) 

Előzmény: Nobody1 (100201)
gesszti Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100205

Motorkerékpáron sokáig kormányfűtés-ellenes voltam. Aztán egyszer meggondoltam, és szereltem rá egyet. Valahol az Alpokban elkapott egy jó kis hegyi zivatar. Jó kesztyű ide, jó kesztyű oda, csak-csak átázik. Áldás volt, hogy nem fagyott szét a kezem. 

Előzmény: drotszamaras (100203)
ali kis Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100204

Jó reggelt! Ragyog a hold. -6.4 fok. Simsondömper majd megdönti.

Előzmény: drotszamaras (100203)
drotszamaras Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100203

Lehet ülés és kormányfűtést kell a szolgálati drótszamarra szerelni 🤔

Előzmény: drotszamaras (100202)
drotszamaras Creative Commons License 2021.11.24 0 0 100202

Jó reggelt mindenkinek ! Egészségére mindenkinek az éjszakai kinek mi 😉. 

-3,8 fok s virít az égbolton a hold . Lehet ülés f

Nobody1 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100201

"Amúgy akár a németek, és osztrákok is vastagabban számolnak, ha nincs fizetve a biztosítás. "

 

Azért ott kicsivel magasabb a minimálbér is...

 

Egyébként ez az egész ideiglenes forgalomból kivonás is  csak egy pénzcsalás. Azzal indokolja az okmányiroda, hogy "ha ki van vonva, nem használhatod". De könyörgöm ha le van járva a műszaki, akkor sem használhatod. A kettő között csak annyi a különbség, hogy félévente lenyúlnak - buszozással együtt 3000 Ft-ot és rámegy fél napod. Ráadásul ha netán van műszakid és úgy vonatod ki - mert mondjuk fél évet külföldön vagy, attól - hivatalosan igazolt! - álltában a műszaki időtartama ugyanúgy ketyeg...

 

A másik ilyen baromság a születésnaphoz kötött okmány érvényesség, mondván így nem felejted el meghosszabbíttatni a jogsidat. Ja, ha egy héttel korábban megcsináltatod, buktál egy évet, ha épp mondjuk külföldön nyaralsz a szülinapodon akkor vagy bevállalod ezt, vagy visszaútra sofőrt fogadsz? Vicc...

A kocsi (motor, traktor, stb) műszakija úgysincs a szülinapodhoz igazítva. Azt így is meg kell jegyezned. Eggyel több vagy kevesebb dátum nem mindegy?

Előzmény: gesszti (100184)
BWels Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100200
Valószínűleg azt egyszerűbb legyártani mint egy hengerfejet.
Előzmény: kavicsos64 (100187)
Nobody1 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100199

Köszi, de (még) ne. Addig még nincs zsé a zsebemben - felesleges. A tulaj el adta vagy el akarja adni és nem fog arra várni, hogy nekem mikor lesz meg a rávalóm... :(

Előzmény: triplaharom (100183)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100198

Hihihiihih ((::!!  Aszem maradok a zetornál ! Az is macerás de nem ennyire !

Előzmény: Nobody1 (100197)
Nobody1 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100197

Ja még annyi, hogy marha nagy titkolózás van bontott alkatrész ügyben. Itthon akit csak kérdeztem senki nem árulta el, hogy kint hol van bontó, mindenki csak ígérgette, hogy majd hoz - ha lesz...

Végül - csak pár év kutatás és egy Svájcban élő magyar meg egy német honpolgár segítségével csak megleltem a "raktárt", ahonnan beszerezhetők a bontott cuccok.

(De én sem árulom el a címet. Miért? - Csak!) :)))

 

Előzmény: Nobody1 (100196)
Nobody1 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100196

Van ezekhez szinte minden még gyári új is, csak pénzed legyen, mert az USÁkoktól (Ditroitból) hozzák és bazi sok a szállítási költség, stb rajta. Az öregebbhez (1857-es) kerestem egyszer hengerfejet. Győrben vagy Mosonóváron van (volt?) egy cég, náluk minden volt (kivéve főtengelyt). Mikor mondta az árát - szerencsére ültem. 639 ezres lett volna a csupasz hengerfej. Szelepek, szelepvezetők, de még a szívó és kipufogó tőcsavarok sincsenek benne...

Aztán egy volt osztálytársam (aki önvényhegesztéssel foglalkozik) frankón meghegesztette a régit 2 ezresért, egy ismerős meg síkba köszörülte másik 2-ért és azóta is jó... :)

Előzmény: kavicsos64 (100187)
Nobody1 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100195

Igen, McCormick  D - 324 esek. Anno a T4K helyett vettem egy rendszám nélkülit, de aztán egyszer megfenyített a "szerv" (itt 9 állandó rendőr van a faluban + a "

"migránskereső vendégek") mikor a föld szélét a dűlőútról kaszáltam és vettem egy másik rendszámosat felújított motorral. Hazajöttem vele 30 km-ről, majd pár nap múlva megszántottam egy holdat és elkezdtem marózni. Harmadik fordulónál elkezdett csattogni a motor, felemeltem a marót és indultam volna be, mikor leállt. indítóztam, de beszorult a fogaskerék, leégett az önindító, kábelek, stb mire le bírtam venni a sarut az akkuról.

Az öreggel bevontattam, aztán mikor megbontottam a motort (levettem az olajdeklit) kiderült, hogy eltört a 2-3-as közötti főtengelysonka. Nem igazán értettem mitől, hisz bazi vastag anyag, de mikor teljesen szétszedtem kiderült, hogy a "felújító mester" vagy fél tucat jó nagy kalapácsütéssel egyengette a gondolom fillérekért vett görbe főtengelyt. (Tisztán kivehetők azon a részen az ütés okozta horpadások!) Gondolom már akkor megrepedt és eddig bírta. (Persze az eladó - aki állítólag az apjától örökölte - németbe dolgozott és azóta sem találkoztam vele hiába kerestem akkoriban többször.)

Aztán egy évet kihagytam a gazdálkodással mert tanítottam és nem volt időm, majd átraktam az öreg (első) traki motorját ebbe, mert az öreg meg pont a szántáshoz ideális sebességet kidobálta. Mikor egy év állás után beindítottam először csak 2 henger ment, majd beindult a harmadik is, de melegedett. Gondoltam hagyom alapjáraton hagy ketyegjen egy kicsit. Egyszer leállt, de újra indítottam, majd pár perc után egy csattanás és kinézett a hajtókar a blokk oldalán. Szétszakította az alsó csapágy csavarjait. Az igazsághoz tartozik, hogy álltában valahogy vizet kaphatott és berozsdásodott az a hüvely (ezért melegedett) és abban már annyira kopott volt a főtengely, hogy kb 1 mm lógása volt. (A csapágyak olajnútjainál "taréj" van a tengelyen!) Becsületére legyen mondva, még így is volt annyi olajnyomás, hogy ha a rozsdás hüvely miatt nem rángatja annyira, hogy elszakadjanak a csavarok, talán még ma is menne...

Aztán évekig vadásztam főtengelyt, mire végül tavaly német hirdetésben 220 ezresnek megfelelő ejroért (akkori árfolyamon)  találtam egy bontottat. Jó is, szép is, de nem 324, hanem vagy 323, 326 vagy 383 főtengely. Hosszméretre stimmel, de a csapok vastagabbak. Köszörüléskor méretre "csiszolták" de egy kicsit félek, hogy a felületedzést is leszedték. Aztán a vezérmű fogaskerék az eredetin 5 mm vastag "félhold" éken volt, ebben a tengelyben meg 7 mm-es reteszhorony van. Szóval reszelgettem a fogaskereket, hogy jó legyen. Aztán - ami a legjobban dühített, hogy hónapokig nem kaptam a főtengely másik végébe (a nyeles tengelyhez) siklócsapágyat, de még megfelelő méretű bronzrudat, csövet sem. A legvastagabb rúd 26 mm-es volt, cső meg 28-as furattal, nekem meg 28 külső, 23 belső és 30 mm hosszú persely kellett. Végül a szomszéd faluban egy "bütykölős" traktoros ismerős megszánt és adott egy darab csövet. (Igaz egy nadrágomba meg egy kutyaharapásba került...)

A nyáron nappal a meleg, reggel-este meg az eszméletlen sok szúnyog miatt elmaradt az összeszerelés, most meg már lassan hideg lesz, de neki kell fogjak mert még a tavalyi kukoricaszár van a földön - ha már az enyém lett a birtok. (Hagyatéki végzés előtt, augusztusig neki sem foghattam szántani.)

 

Bocs, kicsit hosszú lett. :)

Előzmény: claas patrol (100180)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100194

A núbádi fórumtársnak megadom az összes paramétereket , ha nincs meg nekik , és szükségük van rá (??) ... ( nehogy összerakják és , ... szét keljen bontanijuk aztán megint) ...  Az egy olyan "élmény" , hogy onnan aztán soha nem lesz kedvük pl. megint belenézni egy motorházba forgó alkatrészek nélkül . 

Nem egy ótoószerelővel tanálkoztam már , ... hasonló esetekben és majsztrerek voltak bizony papíron ... (!)

Ez nem beszólás , csak a tapasztalat ... 

Előzmény: kavicsos64 (100191)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100193

Ezek teljesen azonosak a D 75-ös és a D 111  IHC motorokkal ... 

Előzmény: kavicsos64 (100191)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100192

Mondom fejből ...alapokat ( ezek csak annyi , ... hogy , nagy valószínűséggel nem elejtett de ...bontott főtengely(!!)  250,- euró tól felfele ,de ezt csaponként köszörűltettni kell még ,ami ugyi  per az az :  / 6-7-8 ezer lesz itthon a gépműhelyben (!) ... a csúszók ..a  siklók hozzá : min 60,- euró a garnitúra hézagoló nélkül !  ...  De egy henger persely mezitláb dugóval 130,- és még messze van (értem a 15-20 eurós postát + 1 szer rosszat küld a gyakorlatban ...és vissza + macerák  mérgelődés   erre is egy 100,- eurót lehet számolni a végén majd  ... stb . 

Kedvenced a befecskendezők , bontásból a 3 drb.  100 ,- euró ...  egy bontott Bosch pumpa (soros adagolója 250,- től , azt még le kell nyomatni ám (!!) ... stb ... Szóvak jó duplája 3 szorosa az ötvenesnek ... és egy porba fingócska marad ... azért ...De ipari motor sokat elmegy na ... 

 

Előzmény: kavicsos64 (100191)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100191

Elég horor árak vannak ,nemrég szörföztem hogy milyen árak vannak az ilyen IH trakinál ,hát elhűltem , 30 000 alatt nem nagyon van semmi se ! Lehet amerikai zsebhez mérték ((::!! 

Előzmény: claas patrol (100190)
claas patrol Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100190

Nem is tudom elképzelni , hogy kint nemfizetés esetén ...  ???   hmm ... mi is lenne ... DE ,leveszik a rendszámot , azonnal és súlyos a büntetés iggen , ... adónál is így van ... (soha nem volt hasonló esetem se ...) 

Ez a kis Mc ... megbontása , azért elgondolkoztató , mert nagyon drága a cuccos bele , és macerás is ... 

Nagyon kíváncsi is  lennék , hogy mi indokolta ezt a hadműveletet végül is  ... ??  

Előzmény: gesszti (100184)
triplaharom Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100189

De olyan traktornál, aminek műszakija sincs ?

Ők jobban tudják azt is mint a tulaj.

Előzmény: gesszti (100184)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100188

Ezért szertettem a régi rendszert ott az üzemanyagban volt a biztosítási díj ! És a fűnyíró is fizette ha benzint vett bele valaki .

Előzmény: gesszti (100184)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100187

Ez érdekes mert hüvely garnitúra meg létezik hozzá .

Előzmény: BWels (100182)
kavicsos64 Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100186

Ezt ismered ? MTZ-80-as lenne kicsit másképp ! https://www.youtube.com/watch?v=CmBGBvy9_5Q

Előzmény: claas patrol (100176)
simsondömper Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100185

Nem dolgozni venném, csak mutogatni. Szeretem az ilyen szép trakikat.

Előzmény: kavicsos64 (100175)
gesszti Creative Commons License 2021.11.23 0 0 100184

Elég régi történet ez a mabisz díj. Azért vezették be, mert sokan csak megkötötték a biztosítást az adásvételkor, majd nem fizették a díjat. Aztán müszakikor megint kötöttek, majd azt se fizették. 

 

Amúgy akár a németek, és osztrákok is vastagabban számolnak, ha nincs fizetve a biztosítás. 

Előzmény: claas patrol (100181)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!