Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Grrr ... reggel 7:00 h - kor ... nekem is 3 helyen hőmérőzve csapkodtak a mínuszok ... a leghidegebb -3 C volt ... (de mondom ez már 7 órakor ...) Pipíkék vize ... , talán 3 mm jég a tetején , így nagyon hosszantartó nem lehetett azért ( ?? )
Leanderek és citruszok kint vannak még védtelen körülmények között és nincs fagyelfolyás sem (!) ... a kaktusszal (Ősz van még , ...gondoltam ?? ) ...
Holnapra persze már látni is fogom a növendékek fagykár fokát . Ezek a kis citromok cserépben ... stb ...
Szerencsém is van , (ez nem más !) , mert 2 napja az új krumplikáimat kiszedegettem (!) nem sok ez a vizsgálandó mennyiség , ... (ezt más célból szoktam csinálni , ...) , de ezek is most oda lettek volna ...
Kiváncsi lennék azért , hogy a hideg sarokban ott pl. Borsod-felé fenn ??) ... , mennyire hűlt le ,de inkább a tartóssággá ..., reggelig pl. meddig fagyott még időben (??)
Motorkerékpáron sokáig kormányfűtés-ellenes voltam. Aztán egyszer meggondoltam, és szereltem rá egyet. Valahol az Alpokban elkapott egy jó kis hegyi zivatar. Jó kesztyű ide, jó kesztyű oda, csak-csak átázik. Áldás volt, hogy nem fagyott szét a kezem.
"Amúgy akár a németek, és osztrákok is vastagabban számolnak, ha nincs fizetve a biztosítás. "
Azért ott kicsivel magasabb a minimálbér is...
Egyébként ez az egész ideiglenes forgalomból kivonás is csak egy pénzcsalás. Azzal indokolja az okmányiroda, hogy "ha ki van vonva, nem használhatod". De könyörgöm ha le van járva a műszaki, akkor sem használhatod. A kettő között csak annyi a különbség, hogy félévente lenyúlnak - buszozással együtt 3000 Ft-ot és rámegy fél napod. Ráadásul ha netán van műszakid és úgy vonatod ki - mert mondjuk fél évet külföldön vagy, attól - hivatalosan igazolt! - álltában a műszaki időtartama ugyanúgy ketyeg...
A másik ilyen baromság a születésnaphoz kötött okmány érvényesség, mondván így nem felejted el meghosszabbíttatni a jogsidat. Ja, ha egy héttel korábban megcsináltatod, buktál egy évet, ha épp mondjuk külföldön nyaralsz a szülinapodon akkor vagy bevállalod ezt, vagy visszaútra sofőrt fogadsz? Vicc...
A kocsi (motor, traktor, stb) műszakija úgysincs a szülinapodhoz igazítva. Azt így is meg kell jegyezned. Eggyel több vagy kevesebb dátum nem mindegy?
Köszi, de (még) ne. Addig még nincs zsé a zsebemben - felesleges. A tulaj el adta vagy el akarja adni és nem fog arra várni, hogy nekem mikor lesz meg a rávalóm... :(
Ja még annyi, hogy marha nagy titkolózás van bontott alkatrész ügyben. Itthon akit csak kérdeztem senki nem árulta el, hogy kint hol van bontó, mindenki csak ígérgette, hogy majd hoz - ha lesz...
Végül - csak pár év kutatás és egy Svájcban élő magyar meg egy német honpolgár segítségével csak megleltem a "raktárt", ahonnan beszerezhetők a bontott cuccok.
(De én sem árulom el a címet. Miért? - Csak!) :)))
Van ezekhez szinte minden még gyári új is, csak pénzed legyen, mert az USÁkoktól (Ditroitból) hozzák és bazi sok a szállítási költség, stb rajta. Az öregebbhez (1857-es) kerestem egyszer hengerfejet. Győrben vagy Mosonóváron van (volt?) egy cég, náluk minden volt (kivéve főtengelyt). Mikor mondta az árát - szerencsére ültem. 639 ezres lett volna a csupasz hengerfej. Szelepek, szelepvezetők, de még a szívó és kipufogó tőcsavarok sincsenek benne...
Aztán egy volt osztálytársam (aki önvényhegesztéssel foglalkozik) frankón meghegesztette a régit 2 ezresért, egy ismerős meg síkba köszörülte másik 2-ért és azóta is jó... :)
Igen, McCormick D - 324 esek. Anno a T4K helyett vettem egy rendszám nélkülit, de aztán egyszer megfenyített a "szerv" (itt 9 állandó rendőr van a faluban + a "
"migránskereső vendégek") mikor a föld szélét a dűlőútról kaszáltam és vettem egy másik rendszámosat felújított motorral. Hazajöttem vele 30 km-ről, majd pár nap múlva megszántottam egy holdat és elkezdtem marózni. Harmadik fordulónál elkezdett csattogni a motor, felemeltem a marót és indultam volna be, mikor leállt. indítóztam, de beszorult a fogaskerék, leégett az önindító, kábelek, stb mire le bírtam venni a sarut az akkuról.
Az öreggel bevontattam, aztán mikor megbontottam a motort (levettem az olajdeklit) kiderült, hogy eltört a 2-3-as közötti főtengelysonka. Nem igazán értettem mitől, hisz bazi vastag anyag, de mikor teljesen szétszedtem kiderült, hogy a "felújító mester" vagy fél tucat jó nagy kalapácsütéssel egyengette a gondolom fillérekért vett görbe főtengelyt. (Tisztán kivehetők azon a részen az ütés okozta horpadások!) Gondolom már akkor megrepedt és eddig bírta. (Persze az eladó - aki állítólag az apjától örökölte - németbe dolgozott és azóta sem találkoztam vele hiába kerestem akkoriban többször.)
Aztán egy évet kihagytam a gazdálkodással mert tanítottam és nem volt időm, majd átraktam az öreg (első) traki motorját ebbe, mert az öreg meg pont a szántáshoz ideális sebességet kidobálta. Mikor egy év állás után beindítottam először csak 2 henger ment, majd beindult a harmadik is, de melegedett. Gondoltam hagyom alapjáraton hagy ketyegjen egy kicsit. Egyszer leállt, de újra indítottam, majd pár perc után egy csattanás és kinézett a hajtókar a blokk oldalán. Szétszakította az alsó csapágy csavarjait. Az igazsághoz tartozik, hogy álltában valahogy vizet kaphatott és berozsdásodott az a hüvely (ezért melegedett) és abban már annyira kopott volt a főtengely, hogy kb 1 mm lógása volt. (A csapágyak olajnútjainál "taréj" van a tengelyen!) Becsületére legyen mondva, még így is volt annyi olajnyomás, hogy ha a rozsdás hüvely miatt nem rángatja annyira, hogy elszakadjanak a csavarok, talán még ma is menne...
Aztán évekig vadásztam főtengelyt, mire végül tavaly német hirdetésben 220 ezresnek megfelelő ejroért (akkori árfolyamon) találtam egy bontottat. Jó is, szép is, de nem 324, hanem vagy 323, 326 vagy 383 főtengely. Hosszméretre stimmel, de a csapok vastagabbak. Köszörüléskor méretre "csiszolták" de egy kicsit félek, hogy a felületedzést is leszedték. Aztán a vezérmű fogaskerék az eredetin 5 mm vastag "félhold" éken volt, ebben a tengelyben meg 7 mm-es reteszhorony van. Szóval reszelgettem a fogaskereket, hogy jó legyen. Aztán - ami a legjobban dühített, hogy hónapokig nem kaptam a főtengely másik végébe (a nyeles tengelyhez) siklócsapágyat, de még megfelelő méretű bronzrudat, csövet sem. A legvastagabb rúd 26 mm-es volt, cső meg 28-as furattal, nekem meg 28 külső, 23 belső és 30 mm hosszú persely kellett. Végül a szomszéd faluban egy "bütykölős" traktoros ismerős megszánt és adott egy darab csövet. (Igaz egy nadrágomba meg egy kutyaharapásba került...)
A nyáron nappal a meleg, reggel-este meg az eszméletlen sok szúnyog miatt elmaradt az összeszerelés, most meg már lassan hideg lesz, de neki kell fogjak mert még a tavalyi kukoricaszár van a földön - ha már az enyém lett a birtok. (Hagyatéki végzés előtt, augusztusig neki sem foghattam szántani.)
A núbádi fórumtársnak megadom az összes paramétereket , ha nincs meg nekik , és szükségük van rá (??) ... ( nehogy összerakják és , ... szét keljen bontanijuk aztán megint) ... Az egy olyan "élmény" , hogy onnan aztán soha nem lesz kedvük pl. megint belenézni egy motorházba forgó alkatrészek nélkül .
Nem egy ótoószerelővel tanálkoztam már , ... hasonló esetekben és majsztrerek voltak bizony papíron ... (!)
Mondom fejből ...alapokat ( ezek csak annyi , ... hogy , nagy valószínűséggel nem elejtett de ...bontott főtengely(!!) 250,- euró tól felfele ,de ezt csaponként köszörűltettni kell még ,ami ugyi per az az : / 6-7-8 ezer lesz itthon a gépműhelyben (!) ... a csúszók ..a siklók hozzá : min 60,- euró a garnitúra hézagoló nélkül ! ... De egy henger persely mezitláb dugóval 130,- és még messze van (értem a 15-20 eurós postát + 1 szer rosszat küld a gyakorlatban ...és vissza + macerák mérgelődés erre is egy 100,- eurót lehet számolni a végén majd ... stb .
Kedvenced a befecskendezők , bontásból a 3 drb. 100 ,- euró ... egy bontott Bosch pumpa (soros adagolója 250,- től , azt még le kell nyomatni ám (!!) ... stb ... Szóvak jó duplája 3 szorosa az ötvenesnek ... és egy porba fingócska marad ... azért ...De ipari motor sokat elmegy na ...
Elég horor árak vannak ,nemrég szörföztem hogy milyen árak vannak az ilyen IH trakinál ,hát elhűltem , 30 000 alatt nem nagyon van semmi se ! Lehet amerikai zsebhez mérték ((::!!
Nem is tudom elképzelni , hogy kint nemfizetés esetén ... ??? hmm ... mi is lenne ... DE ,leveszik a rendszámot , azonnal és súlyos a büntetés iggen , ... adónál is így van ... (soha nem volt hasonló esetem se ...)
Ez a kis Mc ... megbontása , azért elgondolkoztató , mert nagyon drága a cuccos bele , és macerás is ...
Nagyon kíváncsi is lennék , hogy mi indokolta ezt a hadműveletet végül is ... ??
Elég régi történet ez a mabisz díj. Azért vezették be, mert sokan csak megkötötték a biztosítást az adásvételkor, majd nem fizették a díjat. Aztán müszakikor megint kötöttek, majd azt se fizették.
Amúgy akár a németek, és osztrákok is vastagabban számolnak, ha nincs fizetve a biztosítás.